۱۵۸۲۰۵
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

در انتظار افزایش قیمت تندر ۹۰ در بازار!

تندر ۹۰ درگیر چالشی شده است که ممکن است قیمت این خودرو را در ماه‌های آتی در بازار حاشیه با افزایش روبرو کند، در عین حال رییس شورای رقابت نیز معتقد است که اگر قرار است قطعات خودرویی به کشور وارد نشود، بهتر است که از رده خارج شود.

خبرگزاری ایسنا: تندر ۹۰ درگیر چالشی شده است که ممکن است قیمت این خودرو را در ماه‌های آتی در بازار حاشیه با افزایش روبرو کند، در عین حال رییس شورای رقابت نیز معتقد است که اگر قرار است قطعات خودرویی به کشور وارد نشود، بهتر است که از رده خارج شود.

مدتی است که واردات قطعات تندر ۹۰ به ایران توسط شرکت فرانسوی رنو با کندی انجام می‌شود و به همین دلیل تولید این خودرو کاهش یافته است.

از سوی دیگر با کاهش تولید این خودرو برخی از تعهدات معوق شرکت‌های سازنده محقق نشده است که این موضوع برخی شکایات از شرکت‌های سازنده از سوی خریداران را نیز به دنبال داشته است.

در پی این موضوعات شورای رقابت به سازندگان این خودرو اکیدا توصیه کرده است که تا زمان عقد قرارداد دقیق با شرکت رنو برای واردات قطعات این خودرو در زمان مشخص از هرگونه فروش نقدی و پیش فروش خودداری کنند.

رضا شیوا، رییس شورای رقابت در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، درباره‌ی ممنوعیت‌هایی که این شورا برای خودروی تندر ۹۰ تا زمان عقد قرار‌داد منطقی با شرکت رنو در نظر گرفته است، گفت: منظور از ممنوعیت‌ها مواردی است که به‌طور جدی تاکید داشته‌ایم که این کار‌ها انجام نشود که مورد اول توقف فروش نفتی تا انجام کامل تعهدات معوق این خودرو و مورد دوم عدم پیش‌فروش جدید برای این خودروها است.

با این حال به نظر می‌رسد در صورت توقف پیش فروش و فروش نقدی تندر ۹۰، قیمت این خودرو در ماه‌های آتی در صورت ادامه این روند در بازار حاشیه با افزایش روبرو شود.

شیوا در این زمینه نیز درباره‌ی احتمال افزایش قیمت این خودرو در بازار حاشیه در صورت توقف فروش نقدی و پیش‌فروش اظهار کرد: به هرحال اگر یک خودرو قرار نیست که قطعاتش به ایران برسد، بهتر است که اصلا از رده تولیدی خودروهای داخلی ایران خارج شود. اگر اینگونه باشد و قطعات نرسد در صورتی که یک خودروی تندر ۹۰ خراب شود خریدار آن باید چه کند.

وی افزود: باید خوروهایی را خریداری کنیم که مطمئن باشیم که خدمات پس از فروش آن منظم بوده و قطعات آن به خوبی خواهد رسید.

در عین حال در روزهای اخیر معاون پارس خودرو از نهایی شدن توافقات با رنو برای افزایش تولید تندر ۹۰ به بیش از ۲۰۰ دستگاه در روز خبر داد.

آرمین مکوندی - معاون برنامه‌ریزی تولید شرکت پارس خودرو - در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بعد از کاهش چند ماهه تولید خودروی تندر ۹۰ برنامه افزایش تولید این خودرو نهایی و از هفته گذشته آغاز شد.

وی با بیان این‌که برنامه افزایش تولید تندر ۹۰ با رنو نهایی شده و این شرکت متعهد به تامین قطعات به میزان برنامه ریزی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: تیراژ تولید تندر ۹۰ هم اکنون از روزانه ۳۰ دستگاه در گذشته به ۵۰ دستگاه افزایش یافته است.

معاون برنامه‌ریزی تولید شرکت پارس خودرو ادامه داد: طبق برنامه هفته آینده تیراژ تولید تندر ۹۰ به روزانه ۷۰ دستگاه افزایش یافته و با ادامه روند افزایشی تولید، تیراژ تولید این محصول در ماه‌های بهمن و اسفند به روزانه بیش از ۲۰۰ دستگاه در روز افزایش خواهد یافت.

وی افزود: بنابراین با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای افزایش تولید تا پایان سال تمام تعهدات ایجاد شده در زمینه فروش تندر ۹۰ انجام خواهد شد.

مکوندی با بیان این‌که اولویت افزایش تولید تندر ۹۰ با مدل پارس تندر این خودرو است، تصریح کرد: با توجه به توافقات صورت گرفته با رنو و افزایش تولید تندر ۹۰ امیدواریم تولید دیگر محصولات این شرکت در پارس خودرو تسهیل شود.

رییس شورای رقابت در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اعلام شرکت پارس خودرو در زمینه نهایی شدن قرارداد با شرکت رنو با بیان اینکه هنوز این قرارداد را ندیده‌ام، گفت: خودروسازان تندر ۹۰ پیش از این نیز با شرکت رنو به توافق رسیده بودند، ولی ما انتظار داریم این توافق منصفانه و دوطرفه باشد و توافقی نباشد که رنو فرانسه به دلیل نیاز ما تسهیلات ویژه‌ای بگیرد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر بازار خودرو در دنیا در رکود شدیدی قرار دارد، تصریح کرد: خودروسازان خارجی باید از بازار‌هایی مثل ‌ایران بسیار متشکر باشند و خودروسازان داخلی هم که با خارجی‌ها قرار‌داد می‌بندند باید حواسشان جمع باشد که امتیاز بی‌جهت ندهند.

رییس شورای رقابت افزود: در همین راستا در قرار‌داد‌ها نیز طرف خارجی باید متعهد شود که ظرف زمان‌بندی مشخص قطعات را به کشور ما برساند تا خودروسازان بتوانند به تولید خود بپردازند.

شیوا خاطر نشان کرد: یکی از دلایل شکایات مردم از خوروسازان پیش‌فروش‌های بی‌برنامه بدون در نظر گرفتن قطعاتی است که قرار است برای خودروسازان ارسال شود و به همین دلیل برای خریداران مشکل ایجاد می‌کند. البته ما وضعیت خودروی تندر ۹۰ را رصد می‌کنیم و در حال حاضر نیز با توجه به اتمام حجت ما با رنو پارس و پارس خودرو نسبت به ماه گذشته تغییر کرده و اثرات مثبتی داشته است.

در ماه‌های اخیر و با کاهش تولید خودروی تندر ۹۰ شایعه دپوی این خودرو در کارخانه‌های تولید کننده برای افزایش قیمت نیز مطرح شد که البته مدیر عامل ایران خودرو این موضوع را از پایه رد می‌کند.

هاشم یکه زارع در این زمینه اظهار کرد: اصولا دپو کردن خودرو امکان پذیر نیست؛ در زمینه تندر ۹۰ نیز به دلیل عدم ارائه برخی قطعات آن از سوی شرکت رنو تولید آن کاهش یافت، بنابراین کاهش تولید موجب کاهش عرضه در بازار شده است.

وی با بیان این‌که گران شدن تندر ۹۰ هیچ نفعی برای خودروساز ندارد و به مشتریان قول می‌دهیم که این اتفاق نخواهد افتاد، خاطرنشان کرد: مطمئنا در پنج سال آینده شرایط صنعت خودروی ایران متفاوت از شرایط فعلی خواهد بود.

به هر حال با وجود تمام این صحبت‌ها طبیعی به نظر می‌رسد در صورتی که وضعیت فعلی ارائه قطعات از رنو به ایران ادامه پیدا کند در آینده نزدیک با کم شدن تولید و عرضه خودروی تندر ۹۰ توسط خودروسازان، قیمت این خودرو در بازار حاشیه افزایش پیدا خواهد کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج