۱۵۸۵۰۷
۱۴۷ نظر
۵۰۲۹
۱۴۷ نظر
۵۰۲۹
پ

کلیپ توهین آمیزی که دست به دست می‌گردد

اخیراً کلیپی دیگر از توهین یک افسر نیروی انتظامی به مهاجران غیرقانونی افغانستان که در ایران دستگیر شده اند در شبکه های اجتماعی و اینترنت پخش شد که نشانی از انسانیت در آن دیده نمی شود.

خبرآنلاین: اخیراً کلیپی دیگر از توهین یک افسر نیروی انتظامی به مهاجران غیرقانونی افغانستان که در ایران دستگیر شده اند در شبکه های اجتماعی و اینترنت پخش شد که نشانی از انسانیت در آن دیده نمی شود.

فرارو در ادامه نوشت؛ برخوردهای توهین آمیز این افسر با دستگیرشدگان در حدی است که شخصیت ایشان را به بدترین وجه ممکن خُرد می کند. اتباعی که از سر ناچاری برای یافتن کار به ایران آمده و عمدتاً با لباسهای کهنه، دمپایی و چشمانی ناامید از زندگی، دستگیر شده اند.

افسر مزبور در این کلیپ به جز دشنام ها، گاهی از همه می خواهد که دستها را جلوی صورت شان گرفته و به نشانه احترام به وی، رکوع کنند؛ آن هم نه یکبار، بلکه چندین بار (خدایی که تنها موجود شایسته رکوع است، هیچگاه با بندگانش اینگونه رفتار نمی کند).

آنگاه پس از کلی توهین به ایشان، از همه می خواهد که بگویند او آدم خوبی است و او را دوست دارند! و می پرسد «اذیت تان که نمی کنم؟» و از آنها می خواهد که راستش را بگویند و آنها هم تأیید می کنند که او اذیت شان نمی کند. سپس از جمع می خواهد که همگی بگویند: «سرکار دوستت داریم» و همه این کار را می کنند.

اگرچه بیشتر این افراد جوان هستند، اما در میان آنان کسانی هم دیده می شوند که سن و سال داشته و حرمت آنها هم نگاه داشته نمی شود. از همه بدتر اینکه افسر مزبور از این رفتار غیرانسانی اش با افتخار تمام فیلم گرفته و طبیعتاً نخستین کسی که آنرا پخش کرده، خودش بوده است.

واقعاً انتظار داریم که این افراد پس از بازگشت به میهن شان چه حسی از ایران داشته باشند؟ و هم میهنان شان درباره اینکه ایرانیان با هم تباران قدیمی اینگونه رفتار می کنند، چه خواهند اندیشید؟ کارخانه دشمن سازی ما چه زمانی از کار خواهد افتاد؟

این کلیپ اکنون بر روی صفحات اجتماعی بسیاری از افغانستانی ها و غیرافغانستانی ها در حال بازنشر است و بسیاری از رسانه های افغانستان به آن پرداخته اند. هیچ دور از ذهن نیست که به زودی رسانه های ضدانقلاب هم به آن بپردازند. آیا در آن صورت می توانیم باز هم مدعی شویم که این رسانه ها در پی تخریب چهره نظام اسلامی کشورمان هستند، آن هم در شرایطی که خودمان خوراک تبلیغاتی را دو دستی در اختیارشان قرار می دهیم؟

زمانی که برای نخستین بار از طریق یکی از دوستان افغانستانی از وجود چنین کلیپی آگاه شدم، پنداشتم که همان کلیپ قدیمی مشابهی است که نیروی انتظامی از دستگیرشدگان افغانستان می خواهد خود و نفر جلویی شان را کتک بزنند و به خودشان دشنام بدهند. اما وقتی آنرا دیدم متوجه شدم گویا فیلم گرفتن از چنین صحنه هایی دارد به نوعی تفاخر تبدیل می شود؛ آن هم توسط کسانی که شیوه برخوردشان نشان می دهد عقده های حقارت سراپای وجودشان را گرفته است و ناکامی های زندگی شخصی و اجتماعی شان را می خواهند از این طریق جبران کنند.

اگر با عاملان کلیپهای پیشین (همچون کلیپ بازداشت شدگانی که مجبور بودند خودشان را کتک بزنند؛ یا کلیپ سربازان مرزبانی ای که بالای اجساد کشته و زخمی شدگان افغانستانی ایستاده و می خندیدند) برخورد مناسب می شد، آیا شاهد تکرار چنین رفتارهایی بودیم؟ بعید نیست سازنده این کلیپ تازه، آنرا با الهام از کلیپهای قدیمی فیلمبرداری کرده باشد.

شخصاً آن کلیپهای پیشین را به برخی از مسئولینی که احساس می کردم توان پیگیری این موضوع را دارند نشان دادم. نمی دانم آیا کاری کردند و به نتیجه نرسیدند یا آنکه آنها هم این موضوع برای شان اهمیتی نداشت. اما آنچه در همه این رفتارها، کلیپها و بی تفاوتی مسئولین ایرانی دیده می شود، نشان از مرگ تدریجی اخلاق و انسانیت دارد.

آیا این بار مسئولین نیروی انتظامی (که خود اصلی ترین ارگان مسئول برخورد با رفتارهای غیرقانونی است)، برای صیانت از اعتبار این ارگان، با افسری که این کلیپ را از رفتارهای آنچنانی اش با افغانستانی ها فیلمبرداری کرده برخورد خواهد کرد؟ آیا مسئولین واکنشی خواهند داشت؟ راستش با توجه به پیگیری های چندساله ام درباره این دست موضوعات، چندان خوش بین نیستم.

اما شما را به خدا حتی اگر شخصیت این مهاجران برای تان مهم نیست؛ حتی اگر مسائل انسانی را به دیده اغماض می نگرید؛ حتی اگر آموزه های اسلامی چیزی بیش از شعار در ذهن تان متبادر نمی کند؛ حتی اگر تاریخ و فرهنگ و ادبیات و دین و مذهب مشترک مان با این بی پناهان هیچ ارزشی برای تان ندارد؛ دست کم برای پیشگیری از رفتن آبروی مان نزد جهانیان و برای آنکه دیگران از میزان نژادپرستی و ستم مان به مظلومان آگاه نشوند، با چنین رفتارهایی برخورد مناسب انجام داده و مانع از تکرار آنها شوید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهار

      واقعا تاسف باره حتي تصورش برام خيلي سخته خدا جوابشون و بده

      پاسخ ها

      • باربد

        باید همه افغانی ها رو بیرون کنند.مردم ما خودشون کار گیرشون نمیاد و نون ندارند بخورند آنوقت جمعیت میلیونی افغانی ها در ایران جولان میدهند.دزدی و تجاوز.خرید دختران از خانواده های کم درامد ...آقا یه نگاهی

      • بدون نام

        جناب باربدخودجنابعالی عرضه کارهای سختی که این هابرای تهیه مبلغ ناچیزیکه انجام میدهندداری که اینگونه نظرمیدی؟

      • رضا

        باربد جان اگه قراره اینطوری بحث کنیم باید کشور های دیگه مسه امارات و آمریکا باید ایرانی ها رو پرت کنن بیرون

      • بدون نام

        اتفاقا حق با باربده
        کاملا درست میگه

        تازه همون شغلم دارن از ایرانی جماعتش میگیرن.حتی اگه اون کارگری باشه

      • وطن پرست

        بهار خانوم! نمیدونم شما کلیپ تجاوز گروهی چندتا از افغانیهای پست فطرت به یک دختر هموطنمون رو دیدید یا نه. من نتونستم بیشتر از 4_5 ثانیه شو ببینم؛ چون صدای گریه و التماس دختر معصوم، روانیم کرد. بعداز تجاوز هم سرش رو بریدن. عین داعشیها. باز هم شاید خبر ربودن یک دختر معلول ذهنی توسط افغانی ها و تجاوز گروهی به اون دختر بیگناه رو نشنیدی. صدها گزارش جنایت از این دست توسط افغانی های ساکن در ایران شنیدیم. حالا شما شدی وکیل مدافع اینها؟ این دخترها ناموس مملکت اسلامی ما بودن.
        همین افغانیها هزاران کیلو مواد مخدر روزانه وارد ایران میکنن! اگه خودت خدای نکرده جای اون دخترها بودی بازم این حرفو میزدی؟! منطقی باش خواهر من.
        ترحم بر پلنگ تیز دندان
        ستمکاری بود بر گوسفندان
        مجله نامردی اگه چاپ نکنی یا سانسور کنی.

      • محمد

        به نظر نياد ساختگي باشه، براي تخريب ايران

      • سینا

        همین مهاجرانی که شما ازشون نام بردید اگر جاش برسه چیزی از قتل وکشتار وجنایت کم نخواهند گذاشت توی این بیست و چندسال برهمگان ثابت شده از طرفی مردم ایران مخالف حضور میلیونی اتباع افغان درکشورشان هستند ولی چون بعضا در پایین شهرها زندگی میکنند .

      • بدون نام

        وطن پرست حرفهات اشکمو در اورد....
        مرد واقعی یعنی مردای با غیرت ایرانی...
        خدا این مردها رو حافظ باشه

      • بدون نام

        من هم با باربد و وطن پرست به شدت موافقم
        خوب کاری میکنن این مرزبانان
        وقتی همین افغان ها برای رد کردن قاچاقشون سر سربازهای ما رو میبرن کی میاد بگه لعنت به افاغنه

      • بدون نام

        بنده ی خدا
        مرادان غیوووووووور ایرانی رو خییییییییییییلی خوب اومدی!!
        تو ایران نیستی نه!!!!!

      • بدون نام

        تو ایرانم و دور بر ما تو شهرستانها از این مردا زیاده"دور و بر شما رو نمیدونم!شاید اونج کم باشه

      • داریوش

        خدا جواب چی رو بده دقیقا ...
        خدا جواب تجاوز گروهی 5 افغانی به زن و مردی که تازه ازدواج کرده بودن رو بده یا سربریدن یک دختر بدبخت کرجی یا تجاوز گروهی به یه معلول ذهنی
        خدااااااا چرا کسی صدای ما نمیشنونه که این افغانیا رو از ایران بندازن بیرون
        میام نونمون رو میخورن ...هر کاری که دلشون بخادم میکنن ..

      • امانوئل

        واقعا که..آخه این افغانی ها چه گلی به سرمون زدن که ازشون دفاع می کنید؟ نمی گم کار یارو درست بوده ولی کثافت کاری هایی که این افغانیا تو مملکتمون درآوردن حد و مرز نداره

    • SOHEIL

      واقعا در شان انسان و انسانيت نيست وقتي ما ادعا ميكنيم يك آريايي با تمدن هستيم!
      مشت نشانه خروار است متاسفانه...

      پاسخ ها

      • حامد

        دوختن بال و چشمهای یه پرنده وحشی(دلیجه) به دست یک تبعه افغان رو هم نادیده نگیریم من که عمرا برای این قوم دلسوزی نمیکنم

    • بهروز

      اتفاقا کار خوبی کرده بزار تصویر بدی از ایران داشته باشند تا دیگه خیال اومدن نکنن
      ایران پر شده از افاغنه ای که هیچ خاصیتی برامون ندارن
      همه کشورا مهاجر دارن ماهم داریم... والا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما دوست دارید با مهاجران ایرانی در کشورهای دیگرهم این کارو انجام بدن؟ نمیدونم چرا ما ایرانی ها دست از نژادپرستی های خودمون بر نمیداریم.

    • user

      واقعا متاسفم... همه نه اما بیشتر ما ایرانیا نیاز به درمان روانپزشکی داریم... دیگه کارمون داره به جاهای باریک می کشه

      پاسخ ها

      • سدژ

        برو روانپزشک

    • sadeghi

      شرمم میاد از اینکه ایرانی هستم

      پاسخ ها

      • ایرانی

        پس برو تبعه ی افغانستان شو .

      • فهمیه

        برعکس. من به ایرانی بودنم و به آریایی بودم افتخار میکنم.... ایران هرچی که باشه وطن منه ...

    • بدون نام

      چقدر طرف از افغانیا دفاع کرده آیا واقعا وقت اون نرسیده این مهمانان ناخوانده را به طرف کشورشان هدایت کرد آیا به واقع با رفتن این مهمانان ناخوانده عرصه برای کارجویان د اخلی باز نخواهد شد و دهها و بلکه صدها آیا های دیگر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بی عرضگی خودمون رو تقصیر این بنده خدا ها نندازیم بهتره شما اگه عره داری برو کار واسه خودت جور کن نه اینکه منتظر باشه ازت دعوت کنن.

      • حبیب الله

        آقا مگر نه آنکه افغانستان زمانی جزئ ایران بوده حالا فکر کن همانطور که یه هموطن کرد ویا عرب ویا ترک از هر کجای ایران برای کار مثلابه شیراز میان یکی هم از کابل به شیراز بیاید منتهی با پاسپورت نه قاچاق.

      • بدون نام

        انسانیت حد و مرز و افغانی و غیرافغانی نمی شناسد.

    • بدون نام

      شرمتون نياد چون انقدر افغاني توي کشور ما زياد شده که کل ايران رو نگيرن و نسلمون هم از بين نره بايد خدارو شکر کنيم والاا! حتي بيشتره تجاوزها از همين افغاني هاست! ديگه اينا شورشو درآوردند ميان اينجا آدم ميشن از هر لحاظي هم آزاد هستند اينجا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اشتباها مثبت دادم.جناب کارشناس اکثرتجاوزهاوجنایتهابعلت بی جنبه بودن طرف مقابل میباشد.باورنمیکنی؟بیشترین لوازم آرایشی دنیادرکشورتومصرف میشود قانع نشدی بازم بگم.

      • بدون نام

        یوزر محترم بنده چادری هستم و اصلا آرایش هم نمیکنم ولی بازم از شر نگاههای ناپاک این افغانیها در امون نیستم تا زن نباشی این چیزارو درک نمیکنی

      • بدون نام

        يوزر محترم منم چادريم چيزايي ك ميگي رو نميتونم باور كنم

      • بدون نام

        user 18:02 حرفت کاملا بی مورده
        اصلا قانع کننده نیست
        در ضمن قبل از اینکه حرفی بزنی یکم فکر کن
        نامردی اگه جواب منو چاپ نکنی

      • تارا

        جناب یوزر محترم اکثر تجاوزها و جنایتها به خاطر ندیده گرفتن اصل اشکاله . من سنی ازم گذشته . اهل آرایش نیستم . حجابمم خوبه . صبح که می خوام برم سرکار همون اول روز از شر نگاهها و حرفهای رکیک کارگرهای افغانی سرراه تمام روزم خراب میشه . باید دید چرا اینا اینقدر شیر شدن که ما تو مملکت خودمون هم از دستشون امان نداریم ؟؟!!!

      • حسن

        افعانی وایرانی نداره هما ما از یک ریشه آرایایی و مسلمان هستیم

    • بدون نام

      انسانیت و اقا منشی یکی از بزرگترین و بهترین خصوصیات هر انسانی است. تحت هر شرایطی مرد صفت و انسان باشید.

    • اشکان

      شصت درصد قتل هایی که در استان تهران به وقوع میپیونده کار افغانی هاست.(طبق آمار پلیس)
      باهاشون اینطوری برخورد میشه ول کن نیستن. اگه روی خوش بهشون نشون میدادن که دیگه واویلا بود.

      پاسخ ها

      • صفاپور

        آقا چرا آمار الکی می دی؟ این آمارو از کجا آوردی آخه. بخدا قسم در مقابل گفتارمان مسئول هستیم. اگه مسلمونم نیستی لااقل فیلم The old boy رو بشین ببین.

    • mمحم

      بسمه تعالی
      فکر میکنید اگه خدایی ناکرده به هر دلیل مجبور بودیم به کشور اقعانستان برویم انها چگونه با ما رفتار میکردند به جان و مال و ناموسمان رحم نمیکردند اینقدر بیگانه پرست نباشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مطمئن باش همین کارو با ما میکردن

      • سینا

        خدا پدرمادرت رو برات نگه داره که یه جمله حرف حساب زدی واقعا اگر ما خدای ناکرده مجبور بشیم یه روز در افغانستان مهمان باشیم تا صبح نشده به جرم ایرانی بودن سرمون رو میبریدن میذاشتن رو سینمون

    • قاسم

      دم این افسر خوب و وظیف شناس گرم . بلکه بخاطر همین کار دیگه هوس اومدن به ایران از سرشون بره بیرون آقای گزارشگر یا خانم گزارشگر چطور اون افغانی که داره روز به روز تو این کشور سرمایه می گذارد روی هم و به ناموس ایرانی و ارزش های ما هیچ اهمیتی نمی ده اینقدر دفاع می کنی ؟؟ دست نیروی انتظامی درد نکنه

    • اشکان

      پلیس استرالیا خیلی بدتر از این با مهاجرین غیرقانونی برخورد میکنه. چون اگه این کارو نکنن یه مشت آدم از اونور دنیا میان کشورشونو به گند میکشن و میرن.

    • samane

      قطعا کار زشت و غیر انسانی کردند در این شکی نیست ، اما فراموش نکنیم که همین دوستان افغانی در کشور ما چه قتل ها و جنایت هایی مرتکب شدند

    • علی

      انسان ها نزد خداوند تبارک وتعالی عزیز هستند، آن انسان از هرکشوری ویا هر نژادی باشد.

    • پاييز

      بارها شده كه ديدم راننده تاكسي مسافر افغان رو سوار نمي كنه. به خدا آدم نمي دونه انسانيت كي از اين كشور رفت. داريم كجا ميريم؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        روی تجربه این کارو میکنه. چون بارها رانندگان تاکسی توسط افغانی ها به مسیرهای پرت و دور افتاده برده شدن و پس از به قتل رسیدن ماشین و اموالشون به سرقت رفته.
        حتی یه مرتبه تلویزیون نشون میداد که گرفته بودنشون میگفتن ما حتی ماشینو سرقت نمیکردیم! یعنی طرف فقط به خاطر پولی که یک راننده تاکسی تو چند ساعت کار کرده بدبختو کشته بود.

      • بدون نام

        اشتباهی بهت مثبت دادم سوار نمیکنن چون بیچارهها از جونشون میترسن.

    • ناشناس

      مگه هم زبان نیسین چرا همکاری نمیکنین بلاخره هرجور باشه ریشتون یکیه

    • reza

      اینقد مسئولین ما دارن سنگ سیاه های امریکا رو به سینه می زنن و میگن داره به اونا ظلم میشه موندم چرا اینقد از افغانی های زود میگذرن

    • بینام

      کسی که این مطلب را نوشته احتمال زیاد خودش افقانیه

      پاسخ ها

      • مریم

        نه برادر من انسانه و وظیفه اش انتقال واقعیتهاست
        منم قبول دارم بعضی از افغانیها جنایتهای خیلی کثیفی توی ایران انجام دادن ولی خیلیهای دیگه شون واقعا آدمهای شریف و محترمی هستن وقتی با قومی برخورد نداشتی درموردش قضاوت نکن و همه رو یکی نکن

    • arash

      بنظرمن اینکه اتباع افغانی در کشور ما مرتکب جنایاتی شده اند که همه کم وبیش در اخبار و جراید مطالبی دیده ایم و شاید باعث شده ملتی که در طول تاریخ مهاجرپذیر بوده و با آغوش باز پذیرای اتباع دیگر کشورها بوده اینگونه در قبال افاغنه موضع بگیرند و ابراز تنفر کنند قابل درک است اما توجیه پذیر نیست چراکه اگر کسی جرمی مرتکب شده است نباید کل هم وطنهای اون فرد را مواخذه کرد و تاسف باره اینگونه حرکات.امیدوارم با پیگیری قانونی و مجازات این مامور شاهده تکرار این مسائل نباشیم چراکه توهین به هیچ انسانی بلکه هیچ موجود زنده ای قابل بخشش نیست چه به لحاظ انسانی چه دیدگاه دینی و باید محکوم شود از جانب همگان

      پاسخ ها

      • بدون نام

        آقا آرش واقعا با شما موافقم , خدایی که مارو خلق کرده اینقدر سر ما منت نذاشته

    • حقگو

      از کی تا حالا طرفدار پر وبال قرص افاغنه شدید در کجا شما قانون دارید که اگر پا برهنه و سر وضع درست حسابی نداشتی قاچاقی وارد کشور دیگری شوید کسی نیز به شما نگوید بالای چشمت ابرو است

      پاسخ ها

      • شیما

        احسنت

    • ماهان

      تو آمریکا واسه برخورد بد با سیاهپوستا که گهگاهی اتفاق میفته اینطوری تظاهرات میکنن،اونوقت ما که ادعای مسلمانی داریم....
      خدایا ما رو ببخش

      پاسخ ها

      • نسیم

        برو بخون همین آمریکاییها با مهاجرانی که غیرقانونی وارد کشورشون میشن، چطور رفتار میکنن. بهتره بدونی این سیاهپوستها تبعه ی قانونی اون کشور هستن و از حقوق شهروندی برخوردارن. پس این دوتا قضیه رو الکی با هم مقایسه نکن.

      • بدون نام

        نسیم جان خواهر من انسان انسانه حالا فرقی نداره که تبعه قانونی کشوری باشه یا مهاجر غیرقانونیش ومثل ما ادعای تمدن ندارن مثلا مسلمونیم
        خدایا خودت به ما رحم کن تا چه حد ممکنه بی رحم و خود پرست باشیم

    • علی

      این کاربسیار زشته واقعامنکرش نیستیم .ولی همین دوستان عزیزافغان هم میهمانان یا همسایگان خوبی برایمان نبو دندچون خرید وفروش انواع مواد مخدر وقتل وتجاوز به نوامیس را بارهاازسوی آنها شاهد بودیم . البته بازتوجیهی برای عمل زشت آن افسر اگر این کلیپ که ازش تعریف می کنند واقعی باشدنیست

    • تلعل

      کثافت کاری یکعده کم رو بحساب اکثریت نذاریم چه بسا آدم خوبی باشیم ولی بخاطر عملکرد عده ای از هموطنانمون درکشوری ؛بدتر از این سرمون بیارن حاضریم خوبیمونو زیر پا بذاریم حتی اگه ناموس طرف هم تو کشورمون دیدیم داغونش کنیم؛پس نذاریم چنین ذهنیتی برامون داشته باشند

    • علی

      آقجان هنوز گیر همین افغانیها افتادی؟میدانی با سربازهای مان در کنار مرزها چکار می کنند؟می دانی چی خیانتهایی دارند انجام می دهند برید بخونید و یا ببینید در سمت خراسان جنوبی و مشهد دارند جه جنایتهایی می کنند از تجاوز گرفته تا خرید فروش بچه و مواد و...-الکی هم مثبت و منفی ندید برید تحقیق کنید و حرف بزنید-از خرید نون خشک و دمپایی پاره شروع کردند الان بیایید در گرگان در شهرهای اطرافشون ببینید چه سرمایه هایی دارد والا اگه ما با خرید نون خشک این کارهارا انجام بدیم با به نون شب مهتاجیم-اونوقت کدوم دستمزد کم در قبال کار سخت هه آب برد اون زمونو الان نرخ تعیین میکنند فکر می کنند صنف دارند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا فرمایشات شما رو از نزدیک به چشم دیدم. اینهایی که دارن سنگ افغانی جماعتو به سینه میزنن یا افغانی هستند و یا تا حالا از سر کوچشون اونور ترو ندیدن.

    • بدون نام

      این آقاکه به اصطلاح افسر نظام جمهوری اسلامی هم میباشد نمیدونه دشمنان ورسانه های بیگانه از. کاه کوه می سا زند.

      پاسخ ها

      • اردشیر

        بسیار از این افسر نیروی انتظامی سپاسگزاریم.اکثر این افعانیها تفکرات داعش و وهابیها را دارند.باید همه شان را از ایران عزیز اخراج کرد.درود بر پلیسهای وظیفه شناس ایرانی که به خاطر امنیت ما اینکارها را میکنند.

    • بدون نام

      واقعا زشته.ما ایرانیا البته خون مستضعفای خودمونم تو شیشه کردیم.

    • ziba

      من نمیدونم بودن اینا چ سودی واسه مملکت ما داره!!! انقدم پررو شدن ک نگووو همشم تقصیره خودمونه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اره تقصیر خودتونه خودتون دارید از بدبختی میمیرید

      • بدون نام

        اهای درست صحبت کن یوزر

    • بدون نام

      اى بابا

    • محمد

      یارانه کی پرداخت میکنند؟

    • زیبا

      این یارو پیش خودش چ فکری کرده؟؟؟؟!!!! اینا اگه خدا میشدن چیکار میکرد؟؟؟ خدا خیلی رو زمین غریب شده دیگه هیچکس خدارو یادش نمیاد

    • بدون نام

      ای بابا فکر کنم همه شما اشتباه متوجه شدین اون یارو افغان نبود بلکه یه سیاه پوست بود اون افسر هم افسرپلیش امریکا بود صلوات بفرستید تموم شه

    • بدون نام

      به جای این دلسوزی های بوداراگرصداقت داریدتجقیق کنیدتامعلوم بشه واقعا سناریوی پشت تهیه وپخش این کلیپ هدفمندراجه کسانی باچه نیاتی نوشته اند؟

    • لیلا

      نظرات سمانه و آرش درست است.هرچند که معتقدم آن افسر باید محاکمه شود که کار غیرانسانی و نمرودوار(کرنش در برابر او) انجام دادهو آبروی ایرانیان را برده است. در ضمن همه افغان ها بد نیستند

    • امید

      1-مابه عنوان یک انسان حق نداریم با هیچ انسان دیگری چنین برخوردی بکنیم ولو افغانی.
      2-من قبول دارم که عده کثیری ازافغانها درایران هستند وتعدادی ازآنهامجرم وپلید هستند.ولی این درهمه ملیت هاوجود داره وفقطاختصاص به افغانها نداره.
      3-من اطمینان دارم که اگرافغانها جای مابودند رفتارهای بدتری باماداشتند چون آنهارابخوبی میشناسم.
      4-باتمام این توضیحات مابایدبا احترام کارهای قانونی واخراج افرادبدون مجوز راانجام دهیم ونه بابی احترامی.

      پاسخ ها

      • ایران

        کسی که به خاک وطنت (ورود غیر قانونی)تجاوز کرده از مال و ناموست میترسه؟؟؟؟

    • احمد

      بيشتر اين افغانيا وهابين ، وقتى سرتون رو گذاشتن رو تنتون اون وقت مى فهميد اينا تو ايران خيلى جنايت كردن تو همين تحريما مى دونى چقدر طلا و دلار انبار كردن ، تو ايران شبكه نزول خورى راه انداختن
      بعدش در جواب دوستان ديگه
      ايرانياى مهاجر بيشترشون تاجر ، پولدار ، تحصيل كرده هستن
      و در كشورهاى مختلف پخشن ، نه مثل افغانيا كه چند سال ديگه جمعيتشون از ما بيشتر ميشه اينا همه جا دست دارن از خرابكارى تو بازار تا قاچاق عتيقه

    • ابراهیم

      ادم رفتارش نباید از ترسرسانه های خارجی باشه
      به تمام دوستانی که کامنت گذاشتن چه موافق و چه مخالف قول میدم اگه گذرتون به همچین ادمی تو نیرو انتظامی بیافته نه جان و نه مالتون از دست این جونور در امان نیست ایرانی و خارجیشم فرق نداره ادمی که ذات بد داره. بده اقا

    • بدون نام

      بعدازخوندن نظرات بالاازخودم خجالت کشیدم،یه رفتارزشت زشته حالاتوجیهش هرچی میخوادباشه،گناه دست چپوازراستنمیپرسن شماگناه ظالموازمظلوم میپرسین؟یه افغانی قسم میخوردتوکشورشون وضع طوریه که ماشینای کشورای دیگه من جمله ایران کهواسه ترانزیت میرن اگه نون خشک یاچیزی واسه خوردن دارن دورمیریزن ایناباخوشحالی میبرن واسه زن وبچشون قسم میخوردمیشه یک هفته غذانخورن،شرم برماکه اسم خودمونوگذاشتیم انسان چراشکرنعمت نمیکنیم که فرداازکفش ندیم؟اگه فردااین حال یکی ازماباشه انتظارکمک داریم؟باکدوم ذخیره معنوی آخه،جوونی که به هزارامیداومده خونوادشوازمرگ نجات بده،بایدبه بنده خدارکوع کنه؟!فقیرترین وبیکارترین ماسقف بالاسرشوتحویل نمیگیره اوناهرروزتوخونن...یه لحظه خودمونوبذاریم جای اونا همین لازم نیست ایرانی یافغانی باشیم یه لحظه انسلن باشیم،افغانی نه هرآدم دیگه
      شرم برما

      پاسخ ها

      • میهن پرست

        عزیز جوگیر، از قدیم گفتن: "چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرامه". بهتره بدونی خیلیها تو ایران خودمون، از همین افغانیها محتاج ترند. نمیدونم چرا شماها فکر میکنین فقط باید نظر بدین و دم از انسانیت بزنین. برو حوادث حداقل دو سال گذشته که در استانهای هم مرز با افغانستان(هرمزگان، خراسان) اتفاق افتاده بخون، تا متوجه بشی چند درصد جنایتها مربوط به همین افاغنه است. حالا جنایتهاشون در استانهای دیگه بماند. بعد بشین نظر تایپ کن.
        کسی که از اولش داره غیر قانونی وارد خاک یک کشور میشه، معلومه که قانون سرش نمیشه. مهاجر غیرقانونی به هرجای دنیا، مستحق برخورد جدیه. این شامل ایرانیها هم میشه که قاچاقی وارد کشورهای دیگه میشن. البته اون افسر میتونست به روش دیگه ای اونارو تنبیه کنه، کارشو تایید نمیکنیم.
        از نظر شما شکر نعمت یعنی اینکه به مهاجر غیرقانونی افغان بگیم: آقا بفرما تو، دم در بده. به فاطمه ی زهرا اگر هرکدام از شما جای اون خانواده های داغداری بودین که همین افغانیها به ناموسشون تجاوز کرده یا جنایتهای دیگه بهشون روا داشته؛ هیچوقت این اراجیف رو نمیگفتین. دیگه تعداد اینا، تو ایران داره بیشتر از ما میشه. و این یعنی زنگ خطر!

      • ویراستار

        user جان؛ روی کیبورد شما، احتمالا یه دکمه ای به نام space باید وجود داشته باشه!!! گهگاهی بهش یه توجهی بکن عزیزم.
        درضمن با میهن پرست موافقم.

      • بدون نام

        آفرین میهن پرست کاملا باهات موافقم

    • احمد

      مطمئنا" جناب سرکار به قول خودش محترم از عوامل دشمنه و عمدا" فیلم تهیه کرده تا خوراک رسانه های غربی را تهیه کنه و فرداش هم داد و آه و ناله حقوق به اصطلاح بشر روعلیه کشور عزیزمون دربیاره.باید به اشد مجازات برسه...................

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به نظر من جناب سرکار یه ایرانیه که بیشتر از ما از افغانها و کارهاشون می دونه . یه افغانی زیر پل سید خندان به خانمی متلکی گفت که باعث اعتراض اون خانم شد . می دونید افغانیه چی بهش گفت ؟ تو شهر و کشور خودمون بین چند صد ایرانی بهش گفت " زر نزن زنیکه ایرانی " و می دونید برادران ایرانی ما اصلا از شنیدن این توهین به یه زن ایرانی اصلا بهشون برنخورد ؟ و می دونید فقط چند تا خانم که احتمالا قبلا خودشون سوژه حرفای کثیف افغانها بودن از اون خانم جانبداری کردن ؟

      • خانم ایرانی

        بیجا کرده به خانمهای ایرانی ایجور گفته

    • لاله

      اقا دمش گرم کارش خیلی عالی بود

    • بدون نام

      این دیگه چه بازیه که دارین در میارین

    • احمد

      مانخبگانون میرن بیرون اونها هم نخبگانشن میان جایگزین

    • بدون نام

      باید همشون رو کشت...

    • بدون نام

      از افغانی پررو تر نداریم خیالتون راحت اونا حاضرن تن ب هر خفتی بدن ولی بیان ایران
      اصلانم دلسوزی ندارن
      چون اگه اونام بودن همین کارو و چ بسا بدترشو در حق ما میکردن...

    • عبدل نبی

      فقط برای انسانیت متاسفم که در ایران سالهاست دفن شده

    • بدون نام

      خوب کرد. این افغانیها که اب هیرمند را روی ایران بسته اند ادمهای بی لیاقتی هستند که عرضه اداره مملکت خودشان را هم ندارند و هر جا بروند ان را به گند میکشند.

    • بدون نام

      دمش گرم....ای ول داره ..... بعضی از این افغانی ها خیلی پر رو شدن....باید یکی ادمشان کنه

    • لکملا

      افاغنه این همه در ایران جنایت می کنند چیزی نمی گویید حالا.........

    • زهرا

      باید از ورود افغان ها به ایران جلو گیری کرد .نیروی انتظامی باید قاطعانه جلوی انها را بگیرد. اگر افغانی ها برای خودشان ارزش قایل بودن غیر قانونی به ایران نمی امدن .گذشته از این گرجه همه ی انها ادمای بدی نیستن .اما می توانند در ایران هر کاری بکنند و بعد بدون هیج باز خواستی از مرز ایران خارج بشن.

    • بدون نام

      ممنون از نیروی انتظامی مثلا میخوایین واسه شون یه دست چلو کباب بگیرن وبهشون بدن شما برین شهرهایی که افغانی داره ببینین چه خبره چقدر پررو هستن اینها وچه جنایتهایی که نمیکنن خیلی دلت میسوزه بگو بیارن خونه تون نگه اش داری

    • بدون نام

      کسانی که دفاع از افغانی میکنین برو از همین افسر خاطرات جنایات این افاغنه را بپرس تا سفره دلش را واست باز کنه تا با خاله خرس افغانی دوستی نکنی

    • اهورا

      باید این افسر ی که از درجه نظامی خودش به بدترین وضع موجود سو استفاده کرده بگیرن خلع درجش کنن و به دادگاه انتظامی نیروهای مسلح تحویلش بدن تا پدرشو در آرند ولی افسوس که قوانین کشورمون در اکثر موارد ضمانت اجرایی نداره

      پاسخ ها

      • اردشیر

        من با نظر شما کاملا مخالفم بلکه باید برعکس چینن افسری را تشویق کرد که با قاطیعت بیشتری جلوی ورد غیرقانونی افغانها را بگیرد.

    • بدون نام

      ایران ، افغانستان نیست. افغانها باید به مملکت خودشون برگردن تا بهشون توهین نشه. شما که انقد دلتون به حال افغانیا سوخته کجای کارید که برخی از این همین مظلومهای افغانی به زنان مملکت ما تجاوز کردن؟ قتل کردن، کثافت کاری کردن؟ مردم ما شایسته این رفتارها بودند؟ باید افغانها رو مملت بیرونراند. ولو با زور . من اگه این افسر پلیس رو ببینم به دستاش صد تا بوسه می زنم و بهش افتخار می کنم و از همه مردم هم خواهش می کنم با این افغانیا همین رفتار رو داشته باشند تا دست از سر مملکت ماو مردم بیچاره اش بردارن

    • علی

      این بنده خدا پول خرج نکرده تاوانش رومیده چیزجدیدی نیست دراین زمینه اگه قرارباشه گزارش تهیه بشه فاجعه است وانقدرقانونی پرونده سازی میکنن که طرف فکرادامه احقاق حقوق خودشونکنه و...................

    • حامد مرتضوی

      همین افغانی ها اگه مطمئن شن که
      جمعیتشون به ما میچربه(که داره همین جور هم میشه،هر کدوم ۱۰بچه دارن)ی لحظه امونمون نمیدن.
      همین چند وقت پیش یکی از فامیل های دورمن،که ی پیر مرد ۶۰ ساله بود توی خیابون به دلیل تصادف مرد.
      میدونید چرا..؟؟
      چون دو تا جوان افغانی با موتور در حالی که مست بودن و از عروسی برمیگشنند
      با صدتا سرعت این بنده خدا رو کشتنند.(با موتور)
      خیلی زوره که بیان تو مملکت ما که این همه شهید داده ،شراب بخورن و ی نفر رو بکشن.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هرات؟

    • حقيقت

      تجاوز؟قتل؟دزدي؟برادران و خواهران گرامي،الان با اين ديدگاه شما،ما بايد اينجوري برداشت كنيم كه چون اينهمه ايراني تو سراسر دنيا قتل و تجاوز و هزار تا كثافت كاري ديگه ميكنن پس همه ما بايد آدماي قاتل و متجاوزي باشيم(قصد توهين ندارم بهتون بر نخوره)شما هر كشوري بري از اين عربها شروع كن تا قاره هاي دورتر،هيچ جا ديد خوبي به ايراني ندارن اما درصد قابل توجه مهاجراشون ايرانيه،شما برو پيدا كن ببين كدوم كشور با يه فردي كه جرمي مرتكب نشده اينطور برخورد ميكنه؟همه رو به يه چشم نگاه نكن،قاتل قاتله متجاوز متجاوزه،

    • reza

      اگر من هم دارای قدرت ان افسر بودم حتما از این بدتر میگردم

    • راز

      کار افسر خوب بوده باید چنین رفتاری بشه تا ادب بشن

    • مصطفی

      خوب کاری کرده........
      دستش درد نکنه
      افسر جون ، دوباره از این کارا بکن........
      دمت گرم داداش.........

    • اسفندیار

      من اگه این افسر شریف نیروی پلیس را پیدا کنم بر دستانش بوسه میزنم.این افغانیها جنایت کار و بی فرهنگ هستند.باید از این مرز و بوم بیرونشان کرد البته به زبان خوش که نمیروند بلکه باید به زور این کار را کرد.اینها ریختن خون مردان ما را و تجاوز به زنان ما را کار درستی میدانند.اگر فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز داشتند در کشور خودشان اینقدر جنگ و جنایت و آدم کشی نبود.

    • ali

      هم وطنان عزيز در هر جاي دنيا غير قانوني وارد شوي برخود خوبي با شما نمشود چون هر جنايتي كه انجام دهي كسي نمي تواند تور رد يابي كند پس وظيفه مرزبانان عزيز است كه با كساني كه بدونه مجوز وارد كشور عزيز ما مشوند همين بر خورد را بكنند

    • یوسف

      آقا دستش درد نکنه خوب کاری کرده من نمیدونم این افغانی ها دیگه از جون ما چی می خوان برن و کشور خودشون را آباد کنند دیگه که تو کشورشون جنگ نیست

    • ايراني

      خب همين بلاها را سر مهاجران افغاني ميارن و اونا هم کينه ايرانيها را به دل ميگيرن و چون زورشون به پليسها نميرسه تقاصش را از زن و بچه ما و جوونهاي اين مملکت ميگيرن و به تجاوز و قتل دست ميزنند. غافل از اينکه ذهنيت تجاوز و قتل را خود ما ايرانيها در ذهن اينها کاشتيم و عقده و کينه در دلشان گذاشتيم.

      پاسخ ها

      • محمد حسین

        چرا با یه استدلال بی منطق از جنایات بعضی مهاجران دفاع میکنی؟ من عمل اون سرباز بی عقل را تایید نمیکنم اما افغانیا هم مثل همه انسان های روی زمین خوب و بد دارن.یه انسان سالم هیچ وقت به بهانه چنین چیز هایی دست به جنایت نمیزنه.همین روزها در ترکیه یه دختر افغانی را اتش زدند (تو سایت افغان پیپر خوندم) منظورم اینه که بدتر از اینها در بقیه کشور ها به سرشون میاد.بیش از 30 ساله در ایرانند اون هم با این حجم از جمعیت (قبول دارم که شرایطی که دوست دارند را ندارند) اما تا همینجا هم ایران برادری خودش را ثابت کرده.دلیل نداره که اگر چنین اتفاقی بیفته بخوان بر علیه مردم ایران جنایت کنند.

    • rmz

      یک مشت نژاد پرست....

    • محمد

      به عنوان یه افغانی هیچی ندارم بگم همه عمرمو تو ایران بودم اینجا به دنیا اومدم هر سال عوارض دادیم پول دادیم ولی حتی ذره ای ارزش نداریم پس کو انسانیت؟؟

      پاسخ ها

      • تلعل

        آیییییی!!کوانسانیت؟همون نظرات مثبت ومنفی دوستان.

      • بدون نام

        آقای محمد آدم مهاجرت می کنه که راحتتر زندگی کنه . اگه والدین شما مهاجرت کردن و تو کشور ما کلی زحمت کشیدن و پول عوارض دادن و به راحتی نرسیدن معنیش اینه که بری کشور خودت و همونجایی که انسانیت توش موج می زنه زندگی راحتی داشته باشی و دیگه عمر و پولت رو تو ایران حروم نکنی که هم از منابع کاری و مالی ایران استفاده کنی و سر سفره ایرانی نون بخوری هم اینقدر متوقع باشی . اگه ایران براتون از افع-غانستان بهتر نبود تا حالا رفته بودید . اگرم صلاح کارخودتون رو نمی دونید نمیشه توقع داشت برای ما ایرانیها هم رفتار عاقلانه ای داشته باشید .

      • انسان

        محمد جان، جمله ی شما رو اصلاح میکنم: تمام عمرت ایران بودی، از نون ایران خوردی، از آب ایران خوردی، و از امکانات ایران استفاده کردی!
        اگه ناراحتی؛ برو کشور خودت، عوارض بده، پول بده و ارزش داشته باش!

    • بدون نام

      انقدر این کشورای همسایه ی گدا گشنه ی ما اویزونمون بودن که ما رو به این سمت کشوندن.سنگین بمونین تو مملکت خودتون.دست از سر ایران بردارین والا خودمون اینجا اضافه ایم.

    • بدون نام

      چندين سال پيش تو سوئد آتش سوزي راه افتاد فك كنم تلفات داد عاملش چند تا ايراني بودن.مگه تمام ايرانيا بدن!؟بايد ياد بگيريم همه چيو باهم قاطي نكنيم.ادعاي ما ايرانيا خ زياده.اين اصلا درست نيست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگه یه ایرانی که نون نداره بخوره با دمپایی و لباس پاره پوره و قیافه مظلوم نما مهاجرت می کنه که اصلا معلوم نیست به چه دلیلی داره می ره یه کشور دیگه قطعا بهتر از این باهاش برخورد نمیشه . آدم بی تخصص و گشنه و بی عقل وقتی غیر قانونی می ره یه کشور دیگه به نظرتون می خواد چیکار کنه ؟ می خواد به مردم اون مملکت خدمت کنه ؟ از تخصصش استفاده کنه ؟ اصلا برای چیش باید احترام و ارزش قایل بشن ؟

    • بدون نام

      فوق العاده نوشتید وبا جرعت بودید...
      راستی آقایون وخانومایی که نوشتید دست این ... در نکنه یه سری به کانادا وکره جنوبی ومکزیک ولبنان ودانمااارک واسترالیا وهلند و... بزنید تا ببینید تعداد کارگرها ومقیمین ایرانی توی اون کشورها اینجوری با هاشون رفتار میشه؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نه شاید اینجوری باهاشون رفتار نشه . چون اول کلی با سرمایه مملکت خودشون درس می خونن و متخصص می شن بعدشم همه دارو ندارشون رو برمی دارن می رن توی اون کشور براشون کار می کنن و از قوانینشون هم سرپیچی نمی کنن . با کلی گزینش و اما و اگر می رن توی اون کشورها و کاملا شناسایی شده هستن.

    • پناه

      خیلی هم کار خوبی کرده آقای پلیس.دمش گرم.
      همین دو هفته پیش سه تا از این افغانی ها به نام باند شیطان رو دستگیر کردن به جرم تجاوز و خفت گیری و آزار و اذیت که یکی از نزدیکان من هم قربانی این جنایت بود.انقد بیگانه پرست نباشید.اونم بیگانه ای که میاد تو کشورت و به حریم کشورت تجاوز هم میکنه.تازه این یک نمونه از جنایات این تبعه هاست.

    • نسرین

      خیلی خیلی خیلی کار خوبی کرده دستش درد نکنه ایول داره
      افغانی رو باید از گوشت تن خودشون به خوردشون داد!
      افغانیا کثیف وقتی فیلم زن و دخترای ایران رو پخش می کنن بازم همین حرفا رو میزنی؟؟؟
      وقتی بچه های مردم رو می دزدند هزارتا بلا سرشون میارن و فیلمش رو پخش می کنن باز اینجوری میگین؟؟

    • مسعود احمد

      سلام به تمام دوستان ایرانی و مهمان نواز از اینکه یک تعداد از افغانستانی های مهاجر در کشور شما مرتکب بعضی از حرکات ناسالم میشوند من به عنوان یک افغانستانی از تمام شما معذزت میخواهم. ایران به عنوان یکی از افتخارات زبان فارسی در منطقه برایم قابل قدر و ارزش است. قراریکه نظریات دوستان ایرانی را خواندم تعدادی زیادی از شما نظر خوبی به مهاجرین افغانستانی نداشتید چون حق دارید کسیکه در افغانستان از اثر منت زندگی نتواند روز گار خود خوب بگذارند یا جنگ که در حدود 30 سال دست و گریتان مان را گرفته میشه گفت جنگی که از اثر دخالت کشور خودتان ما را نا چار ساخته برای مصئون ماندن و امرار معاش به کشور مانند ایران و پاکستان مهاجر کنند کسانیکه از روستا های افغانستان اند و چیزی از اصول شهر و شهر نشنی در ذهن شان ندارند شاید مرتکب بعضی از اشتباهات شوند. ما قاچاق مواد مخدر را نمیکنیم این مافیا ایرانی هستید که زارعین بی سواد ما را تشویق به زرع مواد مخدر میکنین مناطق مرزی افغانستان با ایران از زمان زرع تریاک الی جمع آوری آن نا امن است که اسناد موثق در دست است که این نا امنی از اثر دخالت مافیای ایرانی برای قاچاق تریاک است. ما معتاد به تریاک نبودیم اما در حال حاضر یک میلیون افغانستانی که قبلآ در ایران مهاجرت کردند معتاد استند، ما مهمان نواز استیم در حالیکه وضعیت افغانستان هیچ خوب نبود حدود یک و نیم میلیون تاجکستانی در افغانستان مهاجر بودند که بعد از آرام شدن کشور شان صحت و سلامت برگشتند. از اینکه در نوشتن متن محدودیت است حرفهایم باقی مان. تشکر از تمام ایرانی ها که حرمت به انسانیت دارند و ما را تحمل میکنند.

      پاسخ ها

      • من

        ممنون از حرفهای منطقی تون...
        اما به ما حق بدید که گلایه کنیم

      • ایرانی

        جناب مسعود احمد، شما سالهای سال زیر سلطه ی شوروی سابق و در جنگ با این کشور بودید؛ حالا هم طالبان که دست نشانده ی آمریکاست و از بطن جامعه ی خودتان بیرون آمده؛ و همینطور خود آمریکا و متحدانش، آسایش را از شما گرفته اند. چرا ایران را متهم میکنی؟ ضمنا ما جوانهای بسیاری داریم که به بلای خانمانسوز اعتیاد دچار شدند.
        شما یک عذرخواهی اول حرفات نوشتی، بعدشم هرچی بدبختی تو کشورتون هست، به ایران نسبت دادی!!!

      • سینا

        میشه دقیقا بفرمایید چگونه ایران باعث بی ثباتی کشور شما شده درحالی که ایران همواره از استقلال وثبات افغانستان درمقابل نیروهای بیگانه مثل ناتو وآمریکا وتحجر طالبان والقاعده دفاع کرده این بسیار بی انصافیه که دولت وملتی که بیش از بیست سال میزبان میلیون ها مهاجر افغان باوجود تمام مشکلاتشان بوده را به اخلال گر کشورتان متهم کنید این است قدردانی شما از این همه خوبی؟

    • بدون نام

      بار ها شده که دیدم که این افغانیای اشغال چطوری مثل یه گرگ گرسنه به ناموس مردم نگاه می کنند تاسف می خورم که چرااین اشغالا تو کشور ما واسه خودشون از این شهر به اون شهر می گردن من سئوالم از مسئولین اینه که ایا این درسته که نژاد پارسی با افغانی یکی شه ایا لیاقت ما اینه ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نیست که مردای ایرانی خودمون با چشم پاکی به زنا وناموسا نگاه میکنن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        اعتماد به نفستون من و کشته!

      • حسن

        نباید فراموش کنیم که زبان فعلی ونژاد ما فارس هااز افغانستان وتاجیکستان می باشد

    • مسعود احمد

      تشکر از لطف بی منتها محترم یوزر که که ما را اشغال خطاب کرد. از اینکه شما بسیار تنگ نظر استید برای خودتان متاسفم. فراموش نکنیم که نسل مسلمان آگاه امروزی دیگر ارزش به این حرف قایل نیست برتری همانا بر با تقوا بودن است. اگر از لیاقت افغان ها بپرسی نباید. مولا نا جلاالدین بلخی که به روم رفت فراموش کنی، ناصر خسرو ، حکیم سنائی و سایر شعارا و فضلا. فراموش نکنید که ما از هیچ کی و از هیچ چیز در این وادی کم نداشتیم در حال حاضر با امگانات کمی با دست آورد های زیادی استیم در عرصه تکنالوژی، علم و فرهنگ ، ورزش و غیره. لطفآ به خود احترام کنید و بزرگوار باشید. ما افغانستانی استیم ، انسان استیم و حق زندگی را در این گره خاکی داریم. زمانیکه در فرانسه برای یک برنامه علمی اشتراک کرده بودم هیچ فراموشم نمیشود که یکی از ایرانی ها این حرف رادر یکی از خیابان های پاریس به طور تصادفی برایم یاد آور شد که او در پی گرفتن تابعیت فرانسه بود که بار ها ناکام شده بود.

      پاسخ ها

      • سینا

        تمام این شعرا وفضلائی که نام بردید در قلمرو حکومت ما ایرانیان ودر سایه امنیت وامکانات وارزش قائل شدن به فرهنگ وهنر بودند که البته خودتان در نوشتار خود به آن اذعان کردید چرا بعد از شدن از ایران به این روز افتادید؟

    • ماها

      راز-قتل-هولناک-زن-جوان-در-سینه-2-مرد-افغان(برید اینو تو همین سایت بخونید و از ما ایرانیها ناراحت نشید واسه حرفهامون)

    • javid

      همین امروز یه خبری دیدم در مورد تجاوز دو افغانی به یک دختر جوان ایرانی در کهریزک .وقتی نتونستن کاری بکنن اون دختر و کشتن و توی یک کیسه نارنجی رنگ انداختن و انداختن توی زباله ها حالا هی بگید برادران افغانی . تاریخ و مطالعه کنی می فهمی افغانی یعنی چه ؟

    • یولا

      با ورود غیر قانونی مخالفم اما میشه یه کم مهربونتر هم بود. این همه موج منفی این همه اخبار منفی رو نقل کردن خیلی بده. یه کم همه مهربونتر باشیم به جایی از دنیا برنمیخوره.

    • یک ایرانی

      افغانستان تا 100 سال پیش قسمتی از ایران بوده و به خاطر سیاست بازی های نادرست از ایران جدا شد ..

      مردم این کشور به اندازه ی کافی از حکومت های قبلی اش ناروایی و نادرستی دیده و شنیده و .. این برخورد "لااقل" در حد شخصیت ایران و ایرانی نیست ..


      کاش با زاویه ی دید درست تری نسبت به این گونه مسائل شرم آور نگاه کنیم ..

      و قضاوت نکنیم که در شان ما نیست !!!

    • ناظرالعموم

      سلام بر ایران افغانستان وتمام دنیا.جواب فساد وبدی فساد وبدی نیست.فساد بافساد رشدبیشتری پیدا میکند.آیاشهامت داریم باران باشیم ونپرسیم پیاله های خالی از آن کیست؟

    • داریوش

      این افغانیا خونه ملت رو خراب کردن شما دارین ازشون طرفداری هم میکنین
      چند وقت پیش همین افغانیا تو کرج سر یه زن بدبخت رو بریدن ..اومدن اینجا هر دلشون میخاد میکنن و بعدم شما میان ازشون طرفداری میکنین
      شرم بر شما افغانی که تا چند سال دیگه ایران رو میکنه افغانستان شما دارین طرفداریشونم میگیرین ...ما با کیا شدیم 75 میلیون

    • رعنا

      من يك مهاجر افغاني در ايران بودم سرزميني كه با من اشتراك مذهبي و فرهنگي داشت هرجا صحبت از ايران مي شد بيشتر از كشور خودم از آن دفاع مي كردم چون همه عمرم در آنجا سپري شده بود. اما الان از همه اونا متنفرم بعضي از ايراني هاي آدمهاي بزدل هستند كه نه خدا را قبول دارند نه دين رو. من چون شيعه هستم ايران رو دوست دارم اما كاش بعضي آدمها معناي تمدن و فرهنگ رو از كشورهاي غربي ياد مي گرفتند نه از كشورهاي غربي بلكه از كشور يي تمدني مثل پاكستان

      پاسخ ها

      • sina

        جواب خوبی مردم ایران رو شما اینجوری بدی؟

    • foli

      سلام
      چرا همه پیام ها رو نمذارید ؟؟؟
      یه روزی همشون میرن و باید هم بروند ولی !
      فک کردین چرا دولت بیرونشون نمیندازن ؟
      دارن سوء استفاده میکنن ، چرا اون بهره کشی های که میشه رو نمیبینید؟؟ تا حالا ندیدین به ناموس افغانیا تجاوز بشه و هزارتا کثافت کاری رو میندازن تقصیر افغانیا
      و این که:
      اونا بی عقل نیستن والا ما تو مدرسمون از رتبه 1 تا 7 افغانی بود ،

    • از نسل کوروش

      سلام شمایی که نظر گذاشتی ومیگی افغانیها به دختر هم وطن ما تجاوز کردن برو یه کم تحقیق کن ببین اون کلیپ چی بوده من خودم زمانی که اون کلیپ ودیدم خیلی داغون شدم و هر افغانی وکه میدیدم حالم بد میشد ولی بعد معلوم شد اونها افغانی نبودند من به چندتا افغانی فحش داده بودم و با چندتا شون درگیرشده بودم خیلی شرمنده شدم حالا هم می خوام شما یه کم تحقیق کنی ببینی قضیه چی بوده من منکر این نیستم که افغانیا تو ایران مشکل ساز نیستند ولی همه شون که این طوری نیستند خیلی یاشون دربدرند و بی ازار البته یکی که یه کاری میکنه نیاید همه رو مثل همون نگاه کرد افغانی و ایرانی هم نداره ما30واندی سال مهمان نوازی کردیم

    • امیری

      سلام من افغانستانی ام الان ایران نیستم انگلیسم. اما تو ایران زندگی کردم درس خوندم و بزرگ شدم من به ایران احترام قائلم در اینج هم به همه ایرانی ها احترام می گذارم. نه به خاطر اینکه برخورد خوبی با من شده است نه. من تازه می فهمم بدون حقارت و توهین زندگی کردن یعنی چی اما به خاطر اینکه من به خاکی که در اون پرورش یافتم ارزش قائلم و به انسانیت ارزش قائلم انسانیت نه مرز می شناسد نه ایل و تبار همه ما آفریده یک خداییم و همه ما دارای کرامت انسانی هستیم

    • سینا

      افغانستان جزء خاک ایران بوده وهست که با دسیسه انگلستان وبدون برگزاری انتخابات از ایران جدا شده ودیر یا زود باید به ایران برگردد در غیر این صورت شر وزحمت این جماعت مال خودشان باشد یا به خاک ایران برگرددند

    • مهدی

      همه جا همه جور آدمی داره افغانی خوب افغانی بد
      ایرانی خوب ایرانی بد

    • مسعود

      واقعا ما ایرانی ها تا این حد نژادپرست هستیم با خواندن این نظرات واقعا شرمنده شدم .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج