۱۵۸۷۷۰
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

فیگو: توپ طلا؟ به رونالدو خواهد رسید

لوئیس فیگو معتقد است هموطنش توپ طلای فوتبال جهان در سال ۲۰۱۴ را کسب خواهد کرد.

خبرگزاری ایسنا: مرد سال فوتبال جهان در سال جاری میلادی ۳۷ روز دیگر در زوریخ سوئیس مشخص خواهد شد و از بین کریستیانو رونالدو، لیونل مسی و مانوئل نویر یک نفر توپ طلای فوتبال جهان را کسب خواهد کرد.

لوئیس فیگو در آستانه مراسم توپ طلای جهان معتقد است هیچ چیز نمی‌تواند کریستیانو رونالدو را از دستیابی به عنوان مرد سال فوتبال جهان باز دارد.

لوئیس فیگو در گفت‌وگو با روزنامه ال‌موندو دیپورتیوو در این رابطه گفت: کریستیانو رونالدو یکی از شانس های کسب تمامی جوایز فردی در سال است. او در لیگ قهرمانان اروپا با رئال مادرید به عنوان قهرمانی دست یافت و در انتخابی جام ملت‌های اروپا نیز عملکرد خوبی همراه تیم ملی پرتغال داشت.

فیگو که خود در سال ۲۰۰۰ موفق به کسب جایزه مرد سال فوتبال جهان شده است، ادامه داد: خیلی سخت است که از بین رونالدو، مسی و نویر یک نفر را به عنوان مرد سال انتخاب کنیم. اما رونالدو در رئال مادرید عالی کار کرد، او ۱۰ بار در طول دو فصل گذشته برای تیم مادریدی هت تریک کرده است. این یک رکورد فوق العاده است. او امسال رقابت سختی با لیونل مسی و نویر برای کسب این جایزه دارد و به نظرم شایسته کسب این جایزه است. او قطعا توپ طلا را کسب خواهد کرد.

فیگو درباره مقایسه زمان خود با اکنون درباره جایزه مرد سال فوتبال جهان گفت: در زمانی که من در سال ۲۰۰۰ موفق به کسب جایزه مرد سال فوتبال جهان شدم چندین بازیکن به صورت یکسان شانس کسب این جایزه را داشتند اما اکنون رقابت تنها بین دو بازیکن است و به همین خاطر زمانی که من به عنوان مرد سال جهان انتخاب شدم یکی از بزرگترین افتخاراتم در دنیای فوتبال شکل گرفت.

در مراسم مرد سال فوتبال جهان که ۱۲ ژانویه در زوریخ برگزار می‌شود، کاپیتان‌های تیم‌های ملی فوتبال جهان به همراه سرمربیان تیم‌های ملی و روزنامه‌نگاران منتخب مرد سال فوتبال جهان در سال ۲۰۱۴ را انتخاب خواهند کرد.

فیگو در سال ۱۹۹۵ از اسپورتینگ لیسبون به بارسلونا پیوست. او با پیراهن آبی‌-اناری‌ها سال‌ها درخشید و در سال ۲۰۰۰ به عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان انتخاب شد اما در حالی‌که بازوبند کاپیتانی بارسا را بر بازو می‌بست، در تابستان سال ۲۰۰۰ در تصمیمی جنجالی از این تیم جدا شد و به رئال‌مادرید پیوست. تصمیمی که خشم هواداران بارسلونا را به دنبال داشت. این ستاره پرتغالی در هر دو غول فوتبال اسپانیا کارنامه خوبی را از خود به جا گذاشت. او در ۲۴۵ بازی که برای رئال به میدان رفت، ۵۷ گل و در ۲۴۹ بازی که برای بارسا بازی کرد، ۴۷ گل را به ثمر رساند.

فیگو پس از خداحافظی از دنیای فوتبال با پیراهن اینتر به عنوان دستیار در کنار مورینیو در این تیم فعالیت کرد ولی پس از جدایی مورینیو از اینتر او نیز از این تیم ایتالیایی رفت. این بازیکن پرتغالی ورودش به دنیای مربیگری را بعید می‌داند: "الان در ارتباط با فوتبال هستم اما نه حالا و نه در آینده خود را در کسوت مربیگری نمی‌بینم؛ چرا که دنیای مربیگری سخت و پیچیده است."
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج