۱۵۸۷۷۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

صورت چه واقعیت هایی را فاش می کند؟

بینی بزرگ، چین و چروک روی پیشانی، عقب کشیدن خط مو، همه نشانه هایی هستند که می توانند اطلاعاتی درخصوص وضعیت کلی سلامت فرد ارائه کنند.

صورت چه واقعیت هایی را فاش می کند؟





روزنامه هفت صبح: بینی بزرگ، چین و چروک روی پیشانی، عقب کشیدن خط مو، همه نشانه هایی هستند که می توانند اطلاعاتی درخصوص وضعیت کلی سلامت فرد ارائه کنند.

ویژگی های صورت سرنخ های مهمی در مورد سلامت یا بیماری فرد محسوب می شوند.

صورت چه واقعیت هایی را فاش می کند؟

چشم

کلسترول بالا در خون به شکل حلقه سفیدی در عنبیه - بخش رنگی چشم - ظاهر می شود. نشانه دیگری از این مشکل، رسوب چربی در سفیدی چشم است؛ شکل گیری توده یا جوش های کوچک روی پلک و پوست نیز از مشکل کلسترول بالا محسوب می شود. افتادگی پلک می تواند نشانه ای از مختل شدن عملکرد عصب های چشم باشد؛ این مسئله احتمالا ناشی از یک ویروس است که باعث ملتهب شدن عصب شده است. در موارد نادر، افتادگی پلک می تواند نشانه بروز سکته باشد.

دهان

تیرگی زبان ناشی از ساختارهای کوچکی موسوم به پاپیل بر سطح زبان است که طبیعی نبوده و نشانه ای از تجمع باکتریایی است که باعث تغییر رنگ زبان می شود.

افراد دارای دندان های نازک و کوتاه نیز احتمالا با مشکل ریفلاکس اسید معده مواجه هستند؛ بازگشت اسید معده به دهان باعث ذوب شدن و از بین رفتن ساختار دندان ها می شود.

پوست

رنگ زرد پوست و چشم ها می تواند ناشی از عوارض جانبی برخی داروها به خصوص در بیماران مبتلا به فشار خون بالا و دیابت باشد. آسیب جدی کبدی نیز با زرد شدن رنگ پوست همراه است. لکه های قهوه ای روز پوست در زنان بیش از مردان شایع است؛ این مشکل اغلب در اثر تغییرات در هورمون استروژن روی داده و در زنان باردار یا افرادی که قرص هورمونی مصرف می کنند، دیده می شود.

قرار گرفتن در معرض پرتوهای مضر فرابنفش خورشید نیز در ایجاد لکه های قهوه ای روی پوست به ویژه گونه ها نقش دارند. خطوط عمیق چین و چروک روی صورت و پوست می تواند نشانه ای از مشکل پوکی استخوان باشد.

گوش

گوش چروکیده یا چین های مورب در اطراف گوش با خطر بیماری های قلبی در ارتباط است.

بینی

برجستگی های قرمز روی بینی و گوش ناشی از شرایط نادری موسوم به سارکوئیدوز است که بیشتر در ساکنان شمال اروپا و آفریقا دیده می شود.

بینی بزرگ نشانه بدی نبوده و به معنای سد بهتر در برابر باکتری ها و ذرات گرد و غبار محسوب می شود.

مو

نازک شدن مو نشانه ای از بیش فعالی غده تیروئید است و کم مویی و عقب رفتن خط مو در زنان، مشکل فقر آهن را نشان می دهد. نازک شدن ابروها نیز ناشی از فعالیت ناکافی تیروئید است. رشد موهای زائد روی صورت نیز ناشی از سطوح بالای هورمون آندروژن است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج