۱۵۸۷۸۴
۲ نظر
۵۰۰۵
۲ نظر
۵۰۰۵
پ

جزییات فاز دوم آزادسازی قیمت نان

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه براساس طرح جدید دولت، ۲۰ درصد از نانوایی‌های هر استان آزادپز خواهند شد، گفت: این نانوایان، نان را به قیمت آزاد عرضه کرده و در مقابل آرد را هم آزاد می‌خرند.

خبرگزاری مهر: معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه براساس طرح جدید دولت، ۲۰ درصد از نانوایی‌های هر استان آزادپز خواهند شد، گفت: این نانوایان، نان را به قیمت آزاد عرضه کرده و در مقابل آرد را هم آزاد می‌خرند.

مجتبی خسروتاج گفت: در طرح جدید دولت برای اصلاح مرحله‌ای قیمت آرد و نان، مصوب شد تا در هر استان، ۲۰ درصد نانوایی‌ها، نان را به قیمت آزاد و رقابتی عرضه کنند؛ به این معنا که کارگروه‌هایی که در یک استان تشکیل شده‌اند، اگر تشخیص دهند که به عنوان مثال نان سنگک در آن استان آزادپز باشد، حدود ۲۰ درصد آرد یارانه ای را به تولید نان سنگک اختصاص می‌دهد؛ بنابراین ممکن است تشخیص کارگروه در استان این باشد که نان سنگک را در آن استان آزادپز کنیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: بنابراین این گونه نانوایی‌ها، نان را به قیمت تمام‌شده عرضه می‌کنند، البته این نانوایی‌ها آرد را نیز به قیمت تمام‌شده خریداری می‌کنند و خارج از مکانیزم کنترل قیمت و در شرایط رقابتی، نان را عرضه می‌کنند؛ بنابراین وقتی نان در فضای رقابتی عرضه شود، بازار رقابت قیمت را تعیین می‌کند؛ البته در چنین شرایطی ممکن است نان سنگک برای هر قرص نان، ۱۰۰۰ تومان در یک استان عرضه شود.

وی اظهار داشت: در برخی از استان‌ها که قیمت بالاتر از ۳۰ درصد افزایش یافته است، ممکن است ناشی از نانوایی‌های آزادپز باشد، البته سیاست دولت این است که کیفیت نان در فضای رقابتی قرار گیرد، اما امروز برای دولت اهمیت دارد که نان به عنوان یک کالای اساسی، قیمت کنترل شده‌ای داشته باشد، بنابراین به یکباره نمی توان ۱۰۰ درصد واحدهای تولیدی را آزادپز کرد.

خسروتاج گفت: البته سازمان حمایت نظارت لازم را بر بازار انجام خواهد داد تا نانوایی‌های آزادپز نیز تخلف نکنند، یا برخی نانوایی‌هایی که آرد یارانه‌ای از دولت دریافت می‌کنند، تخلف گرانفروشی نداشته باشند.

وی افزود: تمام نانوایی هایی که آزادپز هستند، به زودی با نصب تابلوهایی مشخص خواهند شد تا مردم بدانند که آن نانوایی‌ها آزادپز هستند و سایر نانوایی هایی که این تابلو را ندارند، همچنان آرد را به قیمت یارانه ای دریافت و نان را نیز با قیمت دولتی عرضه می کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه دولت هیچ بنایی برای افزایش یارانه نقدی نان ندارد خاطرنشان کرد: دولت در سال جاری ۷ هزار میلیارد تومان یارانه به عنوان مابه التفاوت قیمت گندم خریداری شده از کشاورزان پرداخت می کند و در کنار این، ۴ هزار میلیارد تومان نیز به حساب مردم به عنوان یارانه نقدی نان واریز می نماید که به این ترتیب، دولت ۱۱ هزار میلیارد تومان یارانه می‌پردازد و هر نفر، ۴۵۰۰ تومان یارانه می گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      من یه خواهش از دولت خدمتگذار دارم اگه ممکن به نانواهای ایران سم بدن تا بریزن تو نون این ملتو خلاص کنن خودشونم راحت کنن از شر ما آدمهای قدر ناشناس.

    • مهدی

      بخدا ظلمه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج