۱۵۸۹۶۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

ایران هرگز برای آمریکا فرش قرمز پهن نمی‌کند

یک نماینده اصولگرای مجلس گفت: محال است جمهوری اسلامی ایران با وجود تمام خون های ریخته شده جلوی پای آمریکا فرش قرمز پهن کند.

خبرگزاری ایسنا: یک نماینده اصولگرای مجلس گفت: محال است جمهوری اسلامی ایران با وجود تمام خون های ریخته شده جلوی پای آمریکا فرش قرمز پهن کند.

غلامعلی حداد عادل که در همایش (و تا مبارزه هست ما هستیم) که به مناسبت ۱۶- آذر در تالار فردوسی دانشکده ادبیات در دانشگاه تهران برگزار شد با بیان اینکه دانشجو باید منادی آزادگی ، حق طلبی و استقلال طلبی باشد گفت: آن ها نباید به دشمنان و خارجی ها اجازه مداخله در امور کشور را بدهند و این از خصوصیات دانشجویان است که شاید در تمام دنیا هم دیده شود.

وی با اشاره به ایستادگی دانشجویان و اعتراض آن‌ها به حضور نیکسون در دانشگاه تهران که منجر به شهادت رسیدن سه دانشجوی دانشکده فنی دانشگاه تهران شد گفت: نیکسون پس از ماجرای ۱۶ آذر یعنی در واقع ۱۶ سال بعد از آن ماجرا نیز زمانی که معاون رئیس جمهور آمریکا بود مجددا به تهران سفر کرد و هنگام عبور از خیابان توسط دانشجویان مورد سنگ‌پراکنی قرار گرفت و در حقیقت دانشجویان با این اقدام خود اعتراض خود را به کشته شدن دانشجویان ۱۶ آذر بار دیگر نشان دادند.

وی ادامه داد:‌ تا قبل از این واقعه برخی اصلا مبارزه نمی کردند، برخی فقط مبارزه با استبداد داخلی را لازم می دانستند و بعضی دیگر هم می گفتند تا با استعمار خارجی مقابله نشود کار دیگری نباید کرد ولی روح حق طلبی که در دانشجویان وجود داشت به آن‌ها نشان داد که چطور می توان با استعمار داخلی و دخالت بیگانگان همزمان مقابله کرد.

حداد عادل با بیان اینکه ما معتقدیم که دانشجویان امروز هم باید در مسائل سیاسی دخالت کنند افزود: دانشجویان نباید نسبت به سرنوشت کشور خود بی اعتنا باشند بلکه باید با آگاهی مسائل موجود در کشور را نقد کنند چرا که سرنوشت آینده جامعه به دست همین دانشجویان است.

وی ادامه داد: باید مسائل سیاسی در دانشگاه‌ها نقد شوند و مسائل بنیادی و حیاتی که برای بقای انقلاب لازم است از سوی دانشجویان مطرح شود، ولی باید این نقدها از سر تعهد و دلسوزی باشند و همچنین بر اساس مسوولیت و وجدان صورت بگیرند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: دانشجویان باید آگاه باشند که در عین اینکه به مسائل سیاسی می پردازند ولی نباید ابزار دست خارجی ها و بیگانگان شوند. همچنین آن‌ها باید هوشیار باشند که جنبش دانشجویی را به راههای نادرست نکشانند.

وی با اشاره به وقایعی که پس از سال ۷۶ رخ داد گفت:‌ از سالهای پس از۷۶ متوجه شدیم که آمریکایی ها سازمان سیاه و طراحان خارجی برای دانشگاه و دانشجویان برنامه ای دارند . آن‌ها قصد داشتند تا به نام ۱۶ آذر مقابل نظام جمهوری اسلامی ایران بایستند به همین دلیل تلاش کردند تا عده ای را در این روز و شعارهایی که به نام ۱۶ آذر بود به مقابله با انقلاب اسلامی ترغیب کنند.

حداد عادل با بیان اینکه آمریکایی‌ها به دنبال شبیه سازی میان جمهوری اسلامی ایران و حکومت شاه بودند خاطرنشان کرد: دشمنان تصور می کردند که چون در زمان حکومت شاه جنبش های دانشجویی به مقابله با این رژیم پرداخته و در بین مردم محبوبیت کسب کردند پس در زمان حکومت اسلامی هم می توان جنبش هایی را راه انداخت و اقدام به شبیه سازی بین این دو حکومت کرد.

وی ادامه داد: هر عقل سلیمی متوجه می شد که امکان ندارد دانشگاهی که در گذشته همواره جایگاه مبارزه با ضد انقلاب بوده امروز به عنوان بزرگترین حامی آمریکا عمل کند، بنابراین آنهایی که می خواستند به نام ۱۶ آذر اقداماتی مخالف با حکومت اسلامی انجام دهند به دلیل آنکه منطقی نداشتند و تنها توطئه القاء شده به محیط دانشگاه بوده اند کاری از پیش نبردند.

حداد عادل تاکیدکرد: با توجه این توطئه ها لازم است تا تشکلهای اسلامی دانشجویان و انجمن های حقیقتا اسلامی دانشجویان به ویژه بسیج که در همه این سالها با بصیرت و هوشیاری عمل کردند لازم است تا مطابق سخنان اخیر مقام معظم رهبری که خطاب به بسیجیان صورت گرفت با مسوولیت و بصیرت عمل کنند.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه اخیرا این سوال که چرا جمهوری اسلامی ایران با آمریکا کنار نمی آید و یا اینکه مشکل ما با آمریکا چیست زیاد در محیط های دانشجویی شنیده می‌شود و من امروز آمده ام تا به آن‌ها پاسخ بدهم گفت: چنین عناوینی درسرمقاله برخی روزنامه ها و برخی مقالات آن‌ها به چشم می خورد، برای بررسی اینکه مشکل ما با آمریکا چیست باید ابتدا ببینیم که این کشور از جنگ جهانی دوم تا کنون در دنیا چه کرده است. آمریکایی ها پس از جنگ جهانی دوم و به ویژه پس از فروپاشی شوروی خود را آقای مطلق دنیا یا همان کدخدای دهکده جهانی می دانستند.

وی ادامه داد: آن‌ها نفت تمام دنیا را می‌خواهند و هر جا که نفت باشد آمریکا نه تنها در آنجا حضور دارد بلکه قیمت آن را هم خودش تعیین می‌کند و با فروش کالاهای مصرفی از مرغوب گرفته تا اجناس بنجل به نوعی دوباره پول نقد را به جیب خود باز می گرداند.

حداد عادل با اشاره به وقایع اخیر آمریکا و اعتراضاتی که نسبت به کشته شدن سیاه‌پوستان در این کشور صورت گرفت افزود: اخیرا پلیس آمریکا فردی را که تنها جرمش فروش غیرمجاز بود مورد حمله قرار داده و گردنش را فشار دادند وبه قدری که بارها گفت نمی تواند نفس بکشم ولی آن‌ها توجه نکردند ودر نهایت او کشته شد و پس از این امر از سیاه گرفته تا سفید آمریکایی ها به خیابان آمدند و یک صدا شعار دادند و پلاکارت به دست گرفتند که من نمی توانم نفس بکشم. حال اینهایی که با خودشان این کار را می‌کنند اگر به دستشان به ما برسد با ما چه کار می‌کنند؟

وی تاکید کرد:‌ ۱۶ آذرباید همواره در تاریخ این کشور به عنوان نمادی از آزادی خواهی و استقلال طلبی بر جا بماند.

حدادعادل در پایان با تاکید بر اینکه امروزه اسرائیل آزمایشگاهی است که همه شعارهای آمریکا در آن محک خورده و دروغ بودنشان مشخص می‌شود گفت: چطور ممکن است که دروغ های آمریکا و اسرائیل مشخص نشود و با توجه به همین دروغ‌های آن‌ها است که می گویم محال است جمهوری اسلامی ایران جلوی پای آمریکا فرش قرمز پهن کند. چرا که خونهای زیادی در راه حق‌طلبی مردم ریخته شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج