۱۵۹۰۵
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

حملات ۱۱ سپتامبر را ایران سازماندهی کرد !

یک قاضی فدرال در آمریکا حکم اولیه ای را صادر کرده است که بر اساس آن ایران ، طالبان و القاعده حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ را سازماندهی کرده اند .

یک قاضی فدرال در آمریکا حکم اولیه ای را صادر کرده است که بر اساس آن ایران ، طالبان و القاعده حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ را سازماندهی کرده اند .

شبکه تلویزیونی «سی بی اس نیوز» امریکا ، خبری را منتشر کرده که بر اساس آن ، قاضی «جرج دانیل» این حکم را در واکنش به تلاش بازماندگان آن حادثه برای دریافت ۱۰۰ میلیارد دلار خسارت ، صادر کرده است .

این قاضی آمریکایی ایران را به فراهم کردن امکانات و منابع مالی برای القاعده متهم کرده است و گفته است که ایران فعالانه در ربودن هواپیماهایی که در سال ۲۰۰۱ با برخورد با برج های دوقلو حادثه ۱۱ سپتامبر را به وجود آوردند ، مشارکت داشته است .

منابع آگاه معتقدند از آنجا که بازماندگان حادثه یازده سپتامبر که تقریبا همه بر مشکوک بودن آن تاکید دارند ، نمی توانند از طالبان و یا القاعده خسارات مالی ادعا شده خود را بگیرند به دنبال دولتی هستند که بتوانند از پول و منابع مالی آن برای دریافت خسارت خود استفاده کنند ، در این بین ایران هم که مقدار زیادی از منابع مالی اش توسط آمریکا بلوکه شده است ، بهترین منبع تامین این خسارات ادعایی است و فقط لازم است که توجیه قانونی لازم را با استناد به حکم یک دادگاه فراهم کنند .

بنابر این به نظر می رسد که حقوقدانان خبره ایران و کارشناسان حقوقی و همچنین دیپلمات های وزارت امور خارجه ایران لازم است که این تحرکات را جدی تلقی کرده و با حضور و دفاع از ایران در دادگاه های آمریکا و اقامه دعوی اجازه ندهند که به صورت یکجانبه و غیر عادلانه آمریکایی ها منابع مالی ایران را به تاراج ببرند.

صدور این حکم در حالی است که رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل پیشنهاد داده است که یک کمیسیون حقیقت یاب بین المللی درباره حوادث یازده سپتامبر تشکیل شود تا مسببان و حامیان این حمله مشخص شود. پیشنهادی که هیچ گاه آمریکا با آن موافقت نکرده است.


منبع: تابناک

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

حملات 11 سپتامبر را ایران سازماندهی کرد !


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • marmar

      بیا...
      میخوان کاسه کوزه هارو سر ما بشکنن....
      ای بابااااااااااااااااااا
      هیچی دیگههههههههههههه!!!!!!!دیواری کوتاهتر از ایران هم پیدا نکردن دیگههههههه
      ایییییییییییییییییییییش

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج