جاباما
۱۵۹۶۰۸
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

ظریف: دور تازه مذاکرات بزودی برگزار می‌شود

وزیر امور خارجه گفت: دور جدید مذاکرات هسته ای میان جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ بزودی شکل خواهد گرفت و کار به پیش خواهد رفت.

ایرنا: وزیر امور خارجه گفت: دور جدید مذاکرات هسته ای میان جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۵ بزودی شکل خواهد گرفت و کار به پیش خواهد رفت.

محمدجواد ظریف عصر سه شنبه این مطلب را پس از پایان دیدار سه جانبه وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران، سوریه و عراق در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا زمان و مکان دور جدید مذاکرات هسته ای مشخص شده است بیان کرد.

وزیر امور خارجه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه وزارت خارجه ۱۰ پیشنهاد رییس جمهوری برای مقابله با تروریسم را که در کنفرانس بین المللی جهان علیه خشونت و افراطی گری مطرح شده، چگونه پیگیری می کند گفت: پیشنهادهایی که رییس جمهوری در این اجلاس مطرح کرد پیشنهادهایی است که ما در جلسات مختلف بین المللی از جمله این اجلاس جهانی و سازمان ملل متحد و دیگر مجامع بین المللی پیگیری خواهیم کرد.

ظریف تاکید کرد: ما هدف مشترکی داریم و آن مبارزه با افراط ، خشونت و حرکت های ضداسلامی و انسانی و ضد همه ادیان الهی است و امیدواریم بتوانیم این حرکت ها را کنترل و افراط و خشونت را از بین ببریم.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه تفاوت اجلاس قم و اجلاس جهان علیه خشونت و افراطی گری چیست گفت: این دو اجلاس با یک هدف اما در دو جهت برگزار شده است که یکی از این اجلاس ها در جهت هماهنگی های مذهبی و مقابله با گروه های تکفیری و یکی نیز در جهت هماهنگی های وسیع سیاسی برگزار شده است.

ظریف با بیان اینکه اجلاس قم اجلاسی ارزنده و مهم بود و در جهت همکاری جهانی علیه حرکت های تکفیری برگزار شد افزود: اجلاس قم و اجلاس جهان علیه خشونت و افراطی گری دو حرکت مکمل یکدیگر هستند.

وی ادامه داد: در برگزاری اجلاس قم در محضر آیت الله مکارم شیرازی و دیگر علما حضور داشتیم و امیدواریم هر دو اجلاس به هدف مشترک که برخورد با حرکت های ضداسلامی و تکفیری است دست یابد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به مباحث مطرح شده درخصوص نشست سه جانبه وزرای خارجه ایران، عراق و سوریه نیز گفت: سه کشور ایران، عراق و سوریه کشورهایی هستند که در مبارزه با ترور و افراط از ابتدا دیدگاه مشترکی داشتند و در این زمینه مقاومت کردند لذا همکاری این کشورها ضروری است.

ظریف اظهار داشت: در این اجلاس توافق کردیم که همکاری ها ادامه پیدا کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کاربر

      نتیجه مذاکرات به بن بست خورد و واکنش بازار دقیقا روشنگر این مسئله است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج