۱۵۹۶۵
۵۰۲۰
۵۰۲۰
پ

حساب به دینار، بخشش به خروار

ثروتمندترین مرد مکزیک اموالش را تقسیم می کند!

کارلوس اسلیم، ثروتمندترین فرد دنیا، طی دهه ها، امپراتوری تجاری خود را در مکزیک بنا کرد درحالی که با کمترین مخالفت از طرف شرکت های رقیبش روبرو بود ولی امروز دولت و شرکت های رقیب مصمم شده اند پایه های فرمانروایی انحصاری او را در زمینه «ارتباطات از راه دور» که باعث شده سرمایه ای بالغ بر ۸۰ میلیارد دلار داشته باشد، سست کنند.

برترین ها به نقل از هفته نامه سلامت : کارلوس اسلیم، ثروتمندترین فرد دنیا، طی دهه ها، امپراتوری تجاری خود را در مکزیک بنا کرد درحالی که با کمترین مخالفت از طرف شرکت های رقیبش روبرو بود ولی امروز دولت و شرکت های رقیب مصمم شده اند پایه های فرمانروایی انحصاری او را در زمینه «ارتباطات از راه دور» که باعث شده سرمایه ای بالغ بر ۸۰ میلیارد دلار داشته باشد، سست کنند.

با همه این فشارها که دولت و شرکت های رقیب به این مرد ۷۱ ساله وارد می کنند، او فوق العاده آرام و خوش برخورد است و در اتاق کارش - در دفتر مرکزی بانک مکزیک - پارچه ای با طرح های آرامش بخش آویخته است.

ثروتمندترین مرد مکزیک اموالش را تقسیم می کند!

پنجره اتاقش به منظوره ای از شهر باز می شود و دیوارها پر از قفسه هیا کتاب هایی است که به آنها علاقه دارد؛ مثل سرگذشت اقتصاددان بزرگی چون «برنارد براچ». درحالی که رقبا در این فکر است که با سرمایه اش چه کند تا بعد از مرگش به بهترین نحو استفاده شود. د

ر گفت و گویی که با او داشتیم، کتاب «پیامبر» اثر «جبران خلیل جبران» را از کتابخانه اش بیرون کشید و گفت: «این کتاب را بخوانید این کتاب برایم بسیار الهام بخش بوده است.» سپس به جمله ای از کتاب اشاره کرد و آن را خواند: «وقتی می خواهید از دارایی تان ببخشید، بسیار کم می بخشید.» تجارت تله کام، ۱۹ کشور و بیش از ۲۷۶ میلیون مشتری را پوشش می دهد. آقای اسلیم علاوه بر استخراج معدن، نگاه املاک، تنباکو، خط هوایی، بانکداری و بقیه شرکت هایی که مدیریتش برعهده او است، ۴۰ درصد بورس سهام مکزیک را در دست دارد.

نیکوکاری محض

«هنگام مرگ هیچ چیز با خود نخواهم برد. پس باید با دارایی ام چه کاری انجام دهم؟ آیا باید طبق روال، اموالم را به فرزندانم ببخشم؟ آیا باید ۹۸-۹۰ درصد دارایی ام را برای آنها بگذارم؟ چه پوچ و نامعقول! اگر باید آنها را بفروشم، چه کسی آنها را خواهد خرید؟ یک شرکت خارجی؟ آیا آنها را باید به مکزیک ببخشم؟»

ثروتمندترین مرد مکزیک اموالش را تقسیم می کند!

این فکرها مدام ذهن کارلوس اسلیم را به خود مشغول کرده بود و سرانجام تصمیم گرفت، اموالش را بین مردم مکزیک تقسیم کند. به این ترتیب بعد از کسر مالیات، به هر مکزیکی ۳۰۰ دلار می رسد. یک نیوکاری محض!

باوجود اینکه این طرز تفکر یک مولتی میلیاردر، تعصب او را به کشورش نشان می دهد ولی در کشوری که بیشتر از نصف جمعیت ۱۱۲ میلیونی آن در فقر زنگدی می کنند، خیلی ها آقای اسلیم را مسوول ایجاد این شکاف عظیم مالیاتی بین فقیر و ثروتمند می دانند. منتقدان می گویند حاکمیت غالب او در تله کام قیمت ها را بالا نگه می دارد و رقابت ها را از بین می برد.

یکی از طرفداران دولت هم درمورد اسلیم می گیود: «او از رشد و توسعه مکزیک جلوگیری می کند و باعث می شود این کشور دیگر فرصت های مهم اقتصادی اش را از دست بدهد.» باوجود اتهام ها و حمله های دولت، او چهره منفوری نیست. یکی از بزرگ ترین کارفرمایان کشور به تازگی طی نظرسنجی نشان داد مکزیکی ها او را بهترین رهبر می دانند و معتقدند مکزیک به او نیاز دارد.

«جورج کاستاندا»، در کتاب اخیرش اسلیم را اینگونه معرفی می کند: «از مکزیکی های غیرمعمول و کاریزماتیک که نه تنها درمورد دارایی هایش سخاوتمند است، بلکه در بخشش زمانش هم سخاوت به خرج می دهد. یک صلح طلب خوش برخورد، با خرد و پولدار، بانفوذ و خوش طینت.»

آقای اسلیم خیرخواه و نیکوکار، به حل مشکلات مکزیک اعتقاد دارد و مهم ترین مساله برای او، سرمایه گذاری بیشتر برای راه اندازی تجارت های مختلف و ایجاد شغل بیشتر است. علاوه بر این، او ۲ موسسه نیکوکاری هم راه اندازی کرده است که بیشتر تمرکز آن روی کمک به پیشرفت بچه ها و فرستادن آنها به مدرسه است.

ثروتمندترین مرد مکزیک اموالش را تقسیم می کند!

آقای اسلیم معتقد است پیشرفت کشور در گرو پیشرفت کودکان و پیشرفت صنعت است. وی می گوید: «بهترین راه رهاندن انسان ها از فقر، فقط کار، کار و کار است که برای فرد احترام و شأن هم می آورد. جلب احترام، یک نیاز روانی است که باعث تشویق انسان به پیشرفت می شود.»

ثروتمندترین مرد دنیا، باوجود موقعیتش بسیار فروتن و خاکی است و به ساده پسندبودن مشهور است. او به تازگی تنها و اولین ملکش را در خارج از مکزیک خریده ولی هنوز هم در خانه اش در مکزیکوسیتی زندگی می کند؛ خانه ای که از ۴۰ سال پیش به آنجا نقل مکان کرده است. او بعد از فوت همسرش در سال ۱۹۹۹ ازدواج نکرد و همیشه روزهای یکشنبه با ۶ فرزندش، ناهار می خورد. اسلیم حتی اتومبیل شخصی اش را خودش می راند که در کشوری که آمار آدم ربایی اش بسیار بالاست، این اقدام بسیار عجیب و حتی بی احتیاطی محسوب می شود.


باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

ثروتمندترین مرد مکزیک اموالش را تقسیم می کند!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج