جاباما
۱۵۹۷۷۵
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

دکوراسیون زیبا و ارزان با ۵ نکته آسان

یك پالت رنگی خنثی همیشه به‌روز و ساده است، اما اگر در كنار آن از رنگ‌های كمی متفاوت استفاده نشود ممكن است این پالت رنگی كمی كسل‌كننده و فاقد شخصیت به نظر برسد.

چیدانه:

طراحی مقرون به صرفه

پیش از هر چیز، خانه شما باید بیانی از خود شما باشد. اگر می‌خواهید كمی ظاهر خانه خود را تغییر دهید و نمی‌دانید از كجا شروع كنید و چه كنید و یا احساس می‌كنید ممكن است درگیر كاری شوید كه اصلا تخصصی در آن ندارید اصلا نگران نباشید.

دکوراسیون زیبا و ارزان با 5 نکته آسان

برای این كار از پالت رنگی خنثی و كلاسیك در دیوارها، كفپوش‌ها، سطوح، و یك وسیله نسبتا بزرگ، مانند كاناپه اتاق نشیمن، استفاده كنید و از طریق وسایل دیگر و یا سطوح كوچك رنگ‌های متفاوت را به این پالت رنگی خنثی اضافه كنید. خوبی استفاده از پالت رنگی خنثی این است كه هر گاه بخواهید می‌توانید تغییراتی خوبی در فضا ایجاد كنید و این كار نیاز به هزینه چندانی ندارد.
در این مطلب می‌خواهیم 5 راه را به شما نشان دهیم كه با استفاده از آن‌ها بتوانید فضای داخلی خانه خود را تغییر دهید و در این كار موفق شوید. شیوه‌هایی كه به شما معرفی می‌شوند از این جهت مناسب هستند كه برای انجام آن‌ها نیاز به هزینه زیادی نیست.

1. یكی از دیوارها را كاغذ دیواری كنید.

كاغذ دیواری كردن یكی از دیوارهای یك اتاق حس و حال و ظاهر آن را به كلی دگرگون می‌كند. این روزها كاغذ دیوارهای برداشته‌شدنی (این نوع كاغذ دیوارها بسیار مناسب مستاجران هستند) در بازار وجود دارند كه برای این كار می‌توانید از آن‌ها استفاده كنید. خوبی این نوع كاغذ دیواری‌ این است كه به راحتی می‌توانید آن‌ها را نصب و جدا كنید و هر گاه از ظاهر كلی فضای خود خسته شدید می‌توانید آن را به راحتی تعویض كنید.

دکوراسیون زیبا و ارزان با 5 نکته آسان

۲. در اتاق را تبدیل به یك عنصر خاص در فضا بكنید.

در اتاق خود را به یك رنگ برجسته و یا دو رنگ خاص (همان طور كه در عكس پایین مشاهده می‌كنید) درآورید. اگر هنوز آن‌قدر مطمئن به این كار نشده‌اید و نمی‌خواهید در اتاق را رنگ كنید، با استفاده از نوارهای رنگی بر روی درها (مانند عكس پایین) می‌توانید ظاهر در اتاق را به كلی تغییر دهید. استفاده از این نوارهای رنگی بسیار راحت است و اضافه كردن و جدا كردن آن‌ها نیز زمان زیادی از شما نمی‌گیرد. این نوارهای رنگی بسیار مناسب در اتاق كودكان هستند.

دکوراسیون زیبا و ارزان با 5 نکته آسان

۳. قفسه‌های اتاق خود را رنگ كنید و یا ظاهر آن را تغییر دهید.

برای این‌كه به اتاق خود ظاهر جدیدی اضافه كنید، برچسب‌های رنگی در درون قفسه‌ها اضافه كنید و یا آن‌ها را رنگ كنید. رنگ كردن کتابخانه و قفسه‌ها كاری كاملا بی‌خطری است، زیرا مانند رنگ كردن دیوارها كل اتاق شما را تحت تاثیر قرار نمی‌دهد و فقط یك قسمت كوچك از فضای شما رنگ می‌شود. نگاه كنید كه در عكس پایین تغییر ظاهر قفسه‌ها چه تاثیر زیبایی در فضای اتاق گذاشته است.

دکوراسیون زیبا و ارزان با 5 نکته آسان

«از روی جلد كتاب در مورد آن قضاوت نكنید.» كاملا این جمله را فراموش كنید. اضافه كردن كتاب‌های رنگارنگ كه دارای جلد‌های زیبا و فرم‌های جذابی هستند هم كار هیجان‌انگیزی است، و هم باعث می‌شود تا فضای اتاق شما بعد پیدا كند و تبدیل به فضایی كاملا منحصربه‌فرد شود.

۴. از یك پارچه رنگی زیبا به عنوان عنصر متفاوت اتاق خود استفاده كنید.

یك پارچه بزرگ و رنگی را بر روی تخته پشتی تخت‌خواب خود بیاندازید. این كار هم به اتاق شما رنگ و بافت اضافه می‌كند، و هم هرگاه خواستید می‌توانید آن را به راحتی از روی تخته پشتی تخت‌خواب بردارید. هم‌چنین به جای این‌كار می‌توانید یك تكه پارچه زیبا و رنگی را به دیوار اتاق خود آویزان كنید تا ظاهر آن به كلی دگرگون شود و هر گاه خواستید آن را از روی دیوار بردارید.

دکوراسیون زیبا و ارزان با 5 نکته آسان

۵. یك اثر هنری رنگی به فضای اتاق خود اضافه كنید.

درست است، تابلویی كه در عكس بالا می‌بینید یك اثر هنری خاص و گران‌قیمت نیست ولی استفاده از تابلوها یكی از سریع‌ترین و كاربردی‌ترین راه‌ها برای اضافه كردن رنگ و جذابیت بصری به اتاق است. شما می‌توانید یك تابلو ارزان قیمت رنگی و زیبا را به فضای اتاق خود اضافه كنید و هرگاه از آن تابلو خسته شدید، می‌توانید آن را از روی دیوار بردارید و جای آن یك اثر هنری دیگر آویزان كنید و چون پول زیادی بابت این تابلوها پرداخت نكرده‌اید خیلی هم در عوض كردن آن‌ها به خود تردید راه نمی‌دهید.

دکوراسیون زیبا و ارزان با 5 نکته آسان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج