۱۵۹۷۸۱
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

«بازی تاج و تخت» به کمک ایرلند آمد +عکس

موفقیت سریال تلویزیونی «بازی تاج و تخت» درآمدی هشت میلیون و ۶۰۰ هزار پوندی را به جیب صنعت گردشگری ایرلند شمالی تزریق کرده است.

خبرگزاری ایسنا: موفقیت سریال تلویزیونی «بازی تاج و تخت» درآمدی هشت میلیون و ۶۰۰ هزار پوندی را به جیب صنعت گردشگری ایرلند شمالی تزریق کرده است.

جذابیت سریال آمریکایی‌ «بازی تاج و تخت‌» تا حدی بوده که علاوه بر جوایز تلویزیونی که نصیب سازندگانش کرده‌، سیلی از گردشگران را برای دیدن لوکیشن‌های فیلمبرداری‌ این پروژه در ایرلند شمالی ترغیب کرده است.

«بازی تاج و تخت» به کمک ایرلند آمد +عکس

این سریال شبکه «HBO» که فصل پنجم و ششم آن در دست تولید است، در سال جاری میلادی هشت میلیون و ۶۰۰ هزار پوند درآمد را نصیب اقتصاد این منطقه کرده است. تماشاچیان این سریال از آمریکا‌، انگلیس‌، کانادا‌، فرانسه‌، اسپانیا‌، ایتالیا‌، هلند‌، اسکاندنیاوی‌ و ... هستند. کمپین آنلاینی که برای طرفداران «بازی تاج و تخت» راه‌اندازی شده، تنها در عرض ۱۱ هفته ۱۰۰ میلیون نفر را به خود جذب کرده است.

با وجود این که هزینه ساخت این پروژه تاکنون تنها ۲۰۰ هزار پوند بود‌ه، از دید تهیه‌کنندگان، رسیدن به این تعداد مخاطب لازمه‌ی صرف حدود ۹ میلیون پوند سرمایه است.

«بازی تاج و تخت» به کمک ایرلند آمد +عکس

لوکیشن‌های سریال «بازی تاج و تخت»

علاوه بر استودیو‌ «تایتانیک» که در بلفاست واقع است‌، لوکیشن‌هایی چون غارهای «کاشندوم»، خلیج «مورلوگ» و بندر «پالینتوی» با پخش این سریال شهرتی دوچندان کسب کرده‌اند. بندر «بالینتوی» روستایی کوچک در ایرلند شمالی است که در سریال «بازی تاج و تخت» بخشی از جزایر آهن را نمایش می‌دهد. این سریال لوکیشن‌های متعدد دیگری هم در مراکش،‌ ایسلند‌، مالتا و کرواسی داشته، اما بیشتر صحنه‌های آن در ایرلند فیلمبرداری شده است.

ساحل «داون هیل» در فصل دوم «بازی تاج و تخت» به عنوان مکان «دراگنستون» نمایش داده شد. خلیج «مورلو» هم محل فیلمبرداری قصر «استرنگفورد» است و جنگل ارواح این سریال، همان پارک جنگلی «تالی‌مور» است.

به گفته‌ی کارشناسان گردشگری‌، این سریال تلویزیونی باعث شد مکان‌هایی که تاکنون هیچ بازدیدکننده‌ای نداشتند‌، تبدیل به سایت گردشگری شوند. مقامات گردشگری ایرلند امیدوارند با افزایش ورود توریست‌های خارجی به این منطقه، درآمد گردشگری‌شان تا سال ۲۰۱۶ به بیش از دو میلیون پوند در سال برسد.

«بازی تاج و تخت» به کمک ایرلند آمد +عکس

به گزارش دیلی میل‌، «بازی تاج و تخت» در اصل برگرفته از رمان‌های پرفروش‌ و معروف «ترانه یخ و آتش» نوشته‌ی «جورج آر.آر مارتین» است.

«برایان امبروز» رییس گردشگری ایرلند درباره این جاذبه‌ها گفت: برای اولین‌بار گردشگران برای سفر به این مکان‌ها اضطراب دارند و نمی‌دانند چه چیزی در انتظارشان است. اما بهترین تبلیغ‌، دهان به دهان چرخیدن توصیف این لوکیشن‌هاست. بنابراین مردم می‌آیند و از این تجربه لذت می‌برند. در مورد بازتاب‌ها هم باید بگویم استقبال گردشگران از انتظار ما فراتر بوده است.

«بازی تاج و تخت» به کمک ایرلند آمد +عکس

«بازی تاج و تخت» به کمک ایرلند آمد +عکس

«بازی تاج و تخت» به کمک ایرلند آمد +عکس

«بازی تاج و تخت» به کمک ایرلند آمد +عکس

«بازی تاج و تخت» به کمک ایرلند آمد +عکس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • amir

      oسریالش واقعا عالیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج