جاباما
۱۵۹۸۱۶
۵۰۵۰
۵۰۵۰
پ

داشتن خانه ای زیبا با ترفندهای ساده!

همه ما هرگاه عكس از فضاهای داخلی خانه‌هایی كه به زیبایی توسط طراحان داخلی چیره‌دستی طراحی شده‌اند نگاه می‌كنیم، اشتیاق به طراحی اجرای آنها در خانه خودمان را در سر می پرورانیم.

چیدانه :

طراحی مقرون به صرفه

عیلرغم این مسئله كه همه ما میل قلبی و باطنی برای داشتن خانه‌ای متفاوت و منحصربه‌فرد را داریم و آرزوی چنین فضایی را در سر می‌پرورانیم، اما این امر به این معنی نیست كه خانه ما فاقد عناصر و ویژگی‌های دوست‌داشتنی است؛ قطعا خانه‌ فعلی ما چیزهایی در خود دارد كه می‌توانیم به آن‌ها عشق بورزیم و دوست‌شان داشته باشیم و ما باید با این احساس که خانه شما خیلی با خانه‌هایی كه در مجلات و سایت های دكوراسیون داخلی می‌بینید متفاوت است مقابله كنید. در این مطلب می‌خواهیم نكاتی را به شما بگویم كه باعث می‌شود شما قدر خانه زیبا و البته ناقص خود را بیش از پیش بدانید و بتوانید با همین داشته‌ها از زندگی خود لذت ببرید.

داشتن خانه ای زیبا با ترفندهای ساده!

از شیوه وابی- سابی (wabi-sabi) تقلید كنید

فلسفه وابی- سابی، كه در كشور ژاپن ریشه دارد، زیبایی را در نقص و ناكاملی پیدا می‌كند. گل‌هایی كه گلبرگ‌هایش رو به رنگ باختن و به رنگ قهوه‌ای درآمدن می‌روند، و یا تكه چوبی ضخیمی كه در آن یك ترك هیجان‌انگیز ایجاد شده و تا وسط آن امتداد پیدا كرده است بسیار باارزش‌تر و زیباتر از چیزی كاملا بی‌عیب و نقص هستند. به نظر شما این ایده نیروبخش نیست و استفاده از آن زندگی را زیباتر نمی‌كند؟

داشتن خانه ای زیبا با ترفندهای ساده!

خانه خود را تبدیل به عامل خوشحالی و رضایت خود كنید

برای یك لحظه تمام چیزهایی را كه در مورد طراحی داخلی یاد گرفته‌اید فراموش كنید و به این سوال پاسخ دهید: چه چیزی باعث می‌شود شما احساس خوبی داشته باشید؟ چه رنگی به سرعت احساس شما را تغییر می‌دهد و شما را خوشحال می‌كند؟ چه نوع اثر هنری روح شما را به پرواز درمی‌آورد؟ به جای این‌كه سعی كنید با ایده‌آل ها زندگی کنید، از چیزهایی در خانه خود استفاده كنید كه به آن‌ها علاقه دارید و وقتی آن‌ها را می‌بینید به شما احساس خوبی دست می‌دهد.

داشتن خانه ای زیبا با ترفندهای ساده!

به بخش كوچكی از خانه خود نظم دهید

وقتی احساس نارضایتی و ناراحتی از وضعیت خانه خود دارید، سعی كنید قسمتی از خانه خود را تمیز و منظم کنید: كشوی یك میز كوچك و یا شیشه‌های دهن‌گشاد روی پیش‌خان آشپزخانه و یا هر كار دیگری كه به نظرتان می‌رسد. تمام وسایل اضافه را از آن محل خارج كنید، آن‌جا را با آب و صابون بشویید، چیزهایی كه به آن‌ها نیازی ندارید را از آن محل خارج كنید و باقی وسایل را نگه دارید، و اگر لازم است وسایل دیگری را به آن محل اضافه كنید. این كار احساس بسیار مثبتی در شما ایجاد می‌كند و باعث می‌شود از خود رضایت داشته باشید.

داشتن خانه ای زیبا با ترفندهای ساده!

دوربین عكاسی خود را بر روی چیزهایی كه برایتان با اهمیت هستند تنظیم كنید

​ دوربین خود را به دست بگیرید و یك روز كامل را صرف عكاسی با آن از خانه خود بكنید. از تمام چیزهای كوچكی كه خنده را به لبان شما می‌آورند، به آن‌ها عاشق می‌ورزید، و یا برایتان مهم هستند عكاسی كنید: فرزند كوچكتان یا لیوان مورد علاقه خود كه با قهوه‌ای داغی پر شده است و بخار از آن خارج می‌شود می توانند جذاب ترین قسمت های خانه شما باشند. این كار زیبایی‌ها و ویژگی‌های مثبت خانه شما را به سادگی عیان می‌كند.

داشتن خانه ای زیبا با ترفندهای ساده!

از آشپزخانه خانه خود بیش‌تر استفاده كنید

هر چه بیش‌تر از خانه خود استفاده كنید و وقت خود را در آن سپری كنید، بیش‌تر به نكات مثبت و ویژگی‌های خوب آن كه باعث راحت انجام شدن كارهای شما می‌شوند پی می‌برید. چیزی در ریتم خرید كردن، غذا پختن، خوردن غذا دور یك میز در كنار خانواده وجود دارد كه باعث ایجاد گرما و دنج بودن در یك خانه می‌شود. چیزی كه نمی‌توان آن را با هیچ چیز دیگر جایگزین كرد.

داشتن خانه ای زیبا با ترفندهای ساده!

یك زیبایی خاص در خانه خود پیدا كنید

مطمئنا خانه‌هایی كه طراحان داخلی طراحی می‌كنند بسیار زیبا هستند و نگاه كردن به آن‌ها لذت‌بخش است. اما این مسئله به این معنی نیست كه یخچال شما، كه سطح روی آن مملو از عكس‌ها، نقاشی‌ها، و كارت‌های تبریكی است كه با استفاده از آهن‌ربا به آن وصل شده‌اند، زیبا نیست. كمی وقت بگذارید و به زیبایی‌ها و ویژگی‌های مثبت خانه خود فكر كنید. این زیبایی‌ها معنای زندگی شما هستند و باعث می‌شوند زندگی شما جذاب‌تر و پرانرژی‌تر دنبال شود. فرقی نمی‌كند كه خانه شما بزرگ باشد یا كوچك، در هر خانه‌ای این زیبایی‌ها وجود دارد. فقط باید كمی دقت و به آن‌ها توجه كنید.

داشتن خانه ای زیبا با ترفندهای ساده!

از خانه خود قدردانی كنید

فرقی نمی‌كند از دفتر یادداشت و خودكار استفاده می‌كنید یا از ابزار دیجیتالی، مهم این است كه از یك جایی شروع كنید. سعی كنید روز خود را با ضبط كردن سه چیزی كه خانه شما دارای آن است و از آن سپاس‌گذار هستید آغاز كنید. البته می‌توانید این كار را در شب انجام دهید و روز خود را با این كار به پایان برسانید.

این سه چیز می‌تواند به سادگی داشتن سقفی بالای سر خود باشد یا چیزی خلی خاص‌تر و ویژه‌تر مانند منظره زیبای باغ خانه خود از پنجره آشپزخانه یا فرش دست‌باف زیبایی كه از پدرتان به شما به ارث رسیده است.

داشتن خانه ای زیبا با ترفندهای ساده!

بار خود را سبك كنید

شاید این كار زمان‌بر باشد، اما خارج كردن برخی از وسایلی كه دیگر به آن‌ها نیازی ندارید بار شما را سبك‌تر كرده و احساس خوبی در شما ایجاد می‌كند. نه تنها اهدای این وسایل به یك موسسه خیریه روحیه شما را بهتر می‌كند و باعث خوشحالی عده‌ای دیگر می‌شود، بلكه باعث می‌شود كه شما احساس سبك بودن بكنید و خانه‌یتان تمیزتر و منظم‌تر به نظر برسد. از كارهای كوچك آغاز كنید، مثلا یك جعبه كوچك از كتاب‌های غیرضروری را انتخاب كنید یا تعدادی از لباس‌های خود را كه دیگر آن‌ها را نمی‌پوشید به خیریه اهدا كنید. علاوه بر این، این كار باعث می‌شود كه شما بیش از پیش قدران خانه خود باشید.

داشتن خانه ای زیبا با ترفندهای ساده!

پروژه‌ای را انجام دهید كه همیشه دوست داشتید آن را در خانه به اجرا بگذارید

هیچ چیز بهتر از رضایت خاطری نیست كه از ساخت یك چیز خاص توسط شما برای خانه‌یتان به وجود می‌آید. خواه این كار رنگ كردن مبلمان خانه باشد (همان‌ طور كه در عكس بالا مشاده می‌كنید میز به رنگ تخته سیاه درآمده است) یا خواه تعمیر یك وسیله ساده، تعداد زیادی از این پروژه‌های ساده در خانه شما وجود دارد كه وقت زیادی از شما نمی‌گیرد اما احساس خوبی در شما ایجاد می‌كند.

داشتن خانه ای زیبا با ترفندهای ساده!

از فضای خانه خود به شیوه‌ای جدید استفاده كنید

اگر می خواهید ظاهر خانه‌تان را تغییر دهید اما نمی‌خواهید هزینه زیادی بابت این كار انجام دهید، به سراغ تغییر چیدمان و یا تغییر جای مبلمان بروید. چیدمان اتاق نشیمن خود را تغییر دهید و یا دو اتاق را با هم تعویض كنید (فضای غذاخوری را با اتاق نشیمن عوض كنید یا جای اتاق خواب خود را عوض كنید).

داشتن خانه ای زیبا با ترفندهای ساده!

یك عصر بدون وسایل الكتریكی را تجربه كنید و یا روزه رسانه بگیرید

تكنولوژی چیز بسیار خوب و شگفت‌انگیزی است، اما ایجاد محدودیت در استفاده از آن باعث می‌شود تا شما بیش‌تر قدران خانه خود باشید. زندگی كردن بدون هجوم دائمی اخبار و وسایل دیجیتال جدید باعث می‌شود شما بیش‌تر در خانه خود غرق شده و رضایت خاطر بیش‌تری كسب كنید. یك زمان مشخص در هنگام عصر برای آخرین بار سر زدن به ایمیل خود مشخص كنید یا سعی كنید كل آخر هقته را به اخبار گوش ندهید. با این كار متوجه می‌شوید كه چقدر حالتان بهتر است و روحیه شاداب‌تری دارید. زیبایی‌ها بسیار زیادی در زندگی ما- و در خانه‌های ما- وجود دارد، فقط باید زمانی را صرف دیدن و كشف كردن آن‌ها بكنیم. زیبایی‌هایی كه راحت به دست نیامده‌اند اما به دلیل زندگی روزمره از دید ما پنهان شده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج