جاباما
۱۵۹۹۸۷
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

برنامه گالری‌ های تهران با حال‌ و هوای اربعین

گالری‌ها، فرهنگسراها و مراکز فرهنگی تهران با برگزاری نمایشگاه‌های متنوعی از هنرهای تجسمی که موضوع برخی از آن‌ها «اربعین» است، میزبان علاقه‌مندان هستند.

خبرگزاری ایسنا: گالری‌ها، فرهنگسراها و مراکز فرهنگی تهران با برگزاری نمایشگاه‌های متنوعی از هنرهای تجسمی که موضوع برخی از آن‌ها «اربعین» است، میزبان علاقه‌مندان هستند.

مجموعه‌ای از عکس‌های راهپیمایی روز اربعین در زیرگذر چهارراه ولیعصر (عج) به‌نمایش درآمده است. در این نمایشگاه، آثاری از مسعود زنده‌روح‌ک رمانی، سعید محمودی ازناوه، علی صولتی، سجاد مختارزادگان، جاسم غضبان‌پور و منصوره معتمدی برای بازدید عموم روی دیوار قرار گرفته است.

این نمایشگاه از ۱۸ آذر تا دوم دی‌ماه میزبان علاقه‌مندان در زیرگذر چهارراه ولیعصر (عج) خواهد بود.

موزه هنرهای دینی امام علی (ع)

نمایشگاهی از عکس‌های برگزیده‌ی مسابقه‌ی «عاشقان حسینی» با موضوع عزاداری هیئت‌های مذهبی از دوره‌ی قاجار تا امروز در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) برگزار می‌شود.

نمایشگاه «عاشقان حسینی» برگزیده‌ی ۷۰ عکس از میان ۵۰۰ اثر ارسالی به دبیرخانه‌ی این مسابقه‌ی عکس است که به همت موزه‌ی عکسخانه‌ی شهر و روابط عمومی سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران برگزار می‌شود.

همچنین نمایشگاه «چهل طریق» شامل ۱۰۰ قطعه عکس از شش عکاس ایرانی از راهپیمایی اربعین است که در موزه‌ی امام علی (ع) برپا می‌شود.

عکس‌هایی که جاسم غضبان‌پور، علی صولتی، سعید محمودی ازناوه، منصوره معتمدی، سجاد مختارزادگان و مسعود زنده‌روح کرمانی از راهپیمایی اربعین به‌نمایش می‌گذارند، مربوط به این تجمع بزرگ در سال گذشته است.

این نمایشگاه با همکاری سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران و موسسه‌ی شیعه از ۱۹ آذرماه تا دوم دی‌ماه در موزه‌ی هنرهای دینی امام علی (ع) به نشانی روبه‌روی بزرگراه نیایش، بلوار اسفندیار، شماره‌ی ۳۵ برگزار می‌شود.

فرهنگسرای نیاوران

فرهنگسرای نیاوران میزبان نمایشگاه آثار نقاشی‌خط و خوش‌نویسی «اسرافیل شیرچی» است.

در این نمایشگاه مجموعه‌ای از ۷۲ اثر خوشنویسی و نقاشی‌خط که این هنرمند در ۱۰ سال اخیر کشیده است، به‌نمایش گذاشته می‌شود. این آثار حاوی کلام خداوند و همچنین اشعار شاعران مشهوری مانند حافظ و مولانا و نوپردازان معاصری مانند نیما یوشیج، سهراب سپهری، فریدون مشیری و مهدی اخوان ثالث است.

نمایشگاه آثار اسرافیل شیرچی از ۵ تا ۱۷ دی‌ماه در فرهنگسرای نیاوران برپا می‌شود.

گالری شماره‌ی یک فرهنگسرای نیاوران میزبان نقاشی‌های رها محسنی کرمانشاهی با عنوان «سرزمین من» است.

این مجموعه شامل ۴۰ اثر آکریلیک و رنگ روغن است. محتوای آثار برگرفته از طبیعت است. به‌طوری که سنگ‌های رسوبی بستر یا حاشیه‌ی رودخانه‌ها در کوهستان‌ها در آثار این هنرمند به کار گرفته شده است. همه‌ی کارها آبستره هستند و نگاه خاصی به نقاشی مینیاتور، ابروباد و رنگ‌های فیروزه در دل سنگ‌ها دارند.

گالری شماره‌ی یک فرهنگسرای نیاوران از ۱۴ تا ۲۴ آذرماه میزبان مجموعه نقاشی‌های «سرزمین من» است.

همچنین بابک صبحی، هنرمند مجسمه‌ساز، مجموعه‌ای شامل پرنده‌های مهاجر فلزی را در فضای باز فرهنگسرای نیاوران به‌نمایش گذاشته است.

در «پرندگان کوچ» ۱۸ مجسمه با موضوع پرندگان مهاجر وجود دارد. این پرندگان از جنس توری‌های فلزی هستند که شاخه‌های طبیعی هم در ساخت آن‌ها به کار رفته است.

نمایشگاه «پرندگان کوچ» از ۷ تا ۲۲ آذرماه ساعت ۱۰ تا ۲۲ در فرهنگسرای نیاوران واقع در انتهای خیابان پاسداران میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

این فرهنگسرا میزبان نمایشگاه نقاشی «نیلوفرانه» نیز است. سمیه و مرضیه احمدی مینا، مجموعه‌ای شامل ۲۶ اثر هنری خود را با موضوع گل و مرغ، نگارگری و تذهیب با عنوان «نیلوفرانه» در گالری شماره دو فرهنگسرای نیاوران به‌نمایش گذاشته‌اند. این آثار که در ابعاد ۵۰*۶۰، ۶۰*۶۰ و ۴۰*۵۰ هستند در مدت سه سال، یعنی از سال ۹۱ تا کنون تهیه شده‌اند.

نمایشگاه «نیلوفرانه» از ۲۱ تا ۲۹ آذرماه هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۹ و روزهای جمعه از ساعت ۱۴ تا ۱۹ در گالری شماره دو فرهنگسرای نیاوران میزبان هنردوستان است.

نگارستان آن

نفیسه عمران مجموعه‌ای از نقاشی‌های خود را که شخصیت داستانی «شنل قرمزی» با نگاهی نو و امروزی در آن‌ها به تصویر کشیده شده، در گالری آن به‌نمایش گذاشته است.

نمایشگاه «در گریز» شامل ۱۶ اثر در ابعاد متفاوت با سبکی که تلفیقی از رئال و اکسپرسیو (به‌لحاظ رنگی و تاش‌های قلم‌مو) است، به‌نمایش درآمده است. ۱۲ تابلو از این مجموعه، رنگ روغن روی بوم و چهار اثر کوچک‌تر، رنگ روغن روی مقوا هستند.

نمایشگاه «در گریز» از ۱۴ تا ۲۶ آذرماه (به‌جز شنبه‌ها) از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و جمعه‌ها ۱۶ تا ۲۰ در نگارستان «آن» به نشانی ونک، خیابان سئول، شماره ۴۰، میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

نگارخانه عکاسان جوان

ماندانا رستمی مجموعه‌ای از عکس‌های خود را در نمایشگاهی با عنوان «به خاطر زندگی» به‌نمایش می‌گذارد.

در این نمایشگاه ۲۵ عکس به سبک آبستره که تمی اجتماعی دارند و زندگی و رنج‌های باربرهای بازار تهران را در مقابل دید مخاطب قرار می‌دهند، روی دیوار می‌رود. رستمی در این آثار، از نگاه شاد و سرشار از زندگی این انسان‌های زحمتکش عکاسی کرده است.

نمایشگاه «به خاطر زندگی» از ۲۰ آذر تا سوم دی‌ماه در نگارخانه عکاسان جوان واقع در یوسف آباد، خیابان چهارم، شماره ۳، واحد ۳ برپاست.

گالری شکوه

جواد علمداری نمایشگاهی از نقاشی‌های خود را که به روش جکسون پولاک - نقاش آمریکایی - خلق شده‌اند، در گالری «شکوه» برگزار می‌کند.

«فریاد کهکشان» عنوان این نمایشگاه است که هنرمند در آن، ۱۹ اثر را که با تکنیک رنگ روغن روی بوم و گواش و پاستل روی مقوا که به روش کنشی شبیه به نقاشی‌های جکسون پولاک خلق شده‌اند، در معرض تماشا می‌گذارد.

نمایشگاه نقاشی‌های جواد علمداری تا ۲۶ آذرماه در گالری «شکوه» واقع در فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، شماره ۱۹ برقرار خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند هر روز (به‌جز پنجشنبه‌ها و تعطیلات رسمی) از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این آثار دیدن کنند.

گالری طراحان آزاد

گالری طراحان آزاد دو روز را به مروری بر آثار ابراهیم فرجی، هنرمند نقاش، اختصاص داده است. ابراهیم فرجی (۱۳۸۳-۱۳۱۹) از دانشکده هنرهای دراماتیک با گرایش سینماتوگرافی مدرک گرفت.

آزمون‌های متعدد سبکی در نقاشی‌های فرجی ظاهر می‌شوند. پرداخت‌ها به حداقل می‌رسند و ضرب قلم‌ها با شتاب در کنار رنگ‌ها تمایل‌های پست امپرسیونیستی را به جریان می‌اندازد.

مروری بر آثار ابراهیم فرجی، ۱۹ و ۲۰ آذرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «طراحان آزاد» به نشانی میدان گلها، میدان سلماس، جنب پاسارگاد، شماره ۵، میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

گالری دی

مریم عیوضی ذهنیت خود از آدم‌ها را روی تابلوهای نقاشی به تصویر کشیده و در گالری «دی» به‌نمایش گذاشته است.

در این نمایشگاه ۲۱ تابلوی نقاشی با تکنیک میکس‌مدیا (ترکیب مواد) به‌نمایش گذاشته شده است. این آثار به شیوه‌ی مدرن کار شده و تصویری شخصی از آدم‌های اطراف هنرمند را به مخاطب نشان می‌دهد.

نمایشگاه آثار مریم عیوضی از ۱۴ تا ۲۱ آذرماه از ساعت ۱۶ تا ۱۹ در گالری «دی» به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، مقابل پارک ملت، خیابان عاطفی، شماره ۱۳۰ میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی است.

یک جشنواره جهانی در گالری‌های تهران

«دسترسی محدود پنج» عنوان یک جشنواره‌ی هنری غیررقابتی ویدئو، صدا و اجرا است که در چند گالری تهران و شیراز برگزار می‌شود.

پنجمین دوره‌ی این مجموعه، با برنامه‌ها‌یی با تأکید بر ویدئوآرت، سینمای تجربی و مستند، صدا و اجرا برگزار می‌شود. در این جشنواره‌ی غیررقابتی مجموعه آثاری از ایران و کشورهای دیگر به‌نمایش درمی‌آید. مکان‌ها‌ی برگزاری این مجموعه در تهران گالری آران، پلت‏‌فرم داربست، گالری ویستا، گالری شماره‏‌ی شش و در شیراز گالری هنرمندان (پروژه‌ی دارالحکومه‏‌ی شیراز) است.

«دسترسی محدود پنج» جمعه ۲۸ آذرماه در چهار نگارخانه‌ی آران، ویستا، داربست و شماره شش در تهران گشایش می‌یابد و تا چهارشنبه سوم دی‌ماه ۱۳۹۳ ادامه دارد. این نمایشگاه روز پنجشنبه چهارم دی‌ماه با برنامه اجراهای صدا و تصویر در پلت‌فرم داربست به کار خود پایان می‌دهد.

گالری ۲۶

حامد شهیر نقاشی‌هایش را که برگرفته از حالت مالیخولیایی هستند، در گالری ۲۶ به‌نمایش می‌گذارد.

در این نمایشگاه بین ۳۰ تا ۳۵ تابلوی نقاشی با تکنیک میکس‌مدیا (ترکیب مواد) روی دیوار می‌روند. هنرمند برای این کارها، سبک خاصی در نظر نگرفته و با توجه به تم نمایشگاه، سبک‌ها از رئال خارج شده و به سمت انتزاع و اکسپرسیو و سبک‌های دیگر رفته است.

این نمایشگاه از ۲۱ آذر تا سوم دی‌ماه (به‌جز شنبه‌ها) از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری ۲۶ به نشانی فرمانیه شرقی، خیابان سلمان‌پور ظهیر، شماره ۲۶، واحد ۳ میزبان علاقه‌مندان است.

گالری مژده

این روزها گالری «مژده» میزبان نمایشگاه خوشنویسی راکوست که در آن میترا آواز و نسیم مرادی، برای نخستین‌بار راکوهای معروف ژاپنی را با سلیقه و خوانش ایرانی روی کاشی خلق کرده‌اند تا ضمن بومی‌سازی یک شیوه مطرح شرقی، سنت کهن کاشی‌کاری ایرانی را نیز یادآوری کنند.

حدود ۲۰ اثر در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان به هنر سرامیک قرار گرفته است که همه آنها از یک، دو یا چهار کاشی با ابعاد۲۰ در ۲۰ تشکیل شده‎اند.

نمایشگاه سرامیک راکو تا ٢١ آذر ماه در گالری مژده برپاست. علاقه‎مندان به بازدید از این نمایشگاه می‎توانند به گالری مژده به نشانی سعادت‌آباد، کوچه هجدهم شرقی، پلاک ٢٧ مراجعه کنند.

گالری احسان

نمایشگاهی از عکس‌های چند عکاس جوان با موضوع «پنجره» در گالری احسان گشایش می‌یابد. هنرمندانی که در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند، شاگردان کلاس عکاسی علی نیک‌پور هستند.

در این مجموعه، نگاه‌های متنوع و متفاوتی به موضوع پنجره شده است. سبک کاری برای کار روی این موضوع، کاملا آزاد بود و همین هم باعث به وجود آمدن عکس‌های متنوعی با تم یکسان شده است.

رزیتا سپانیان، آنی قلیچیان، افسانه موسوی، مارال دبیر، افسانه وفادار، یاسمن نعمتی، فاطمه یوسفی، نازنین برهانی و مهدی مزیدآبادی هنرمندان حاضر در نمایشگاه «پنجره» هستند. این نمایشگاه از ۲۱ تا ۲۶ آذرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «احسان» به نشانی خیابان اقدسیه، بلوار آجودانیه (شهید سیاری)، خیابان ۱۴ شرقی، شماره ۲۲ میزبان علاقه‌مندان به هنر عکاسی است.

خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه گروهی مجسمه‌سازی دانشجویان دانشگاه تهران و نمایشگاه گروهی طراحی شاگردان احمد وکیلی در خانه‌ی هنرمندان ایران برپا شده است. در نمایشگاه شاگردان وکیلی آثاری از طراحی‌های فیگوراتیو مرتضی اردلان، کریم بخشی، علی بهشتی، فرحناز رحمتی، پرستو محقق و آنالی وکیلی به‌نمایش گذاشته شده است.

علاقه‌مندان برای دیدن آثار این دو نمایشگاه می‌توانند تا ۲۱ آذر هر روز از ساعت ۱۳ تا ۲۰ به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، خیابان موسوی شمالی، خانه‌ی هنرمندان ایران، نگارخانه‌ی ممیز مراجعه کنند.

موسسه فرهنگی هنری صبا

نمایشگاه نهمین دوره‌ی دوسالانه‌ی نگارگری ایران از ۱۵ آذرماه تا ۱۰ دی‌ماه در موسسه‌ی فرهنگی - هنری صبا با نمایش آثاری از هنرمندان نگارگر میزبان هنردوستان است. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به نشانی خیابان برداران مظفر، شماره ۱۲۵ مراجعه کنند.

گالری سین

میکاییل رحمانی نمایشگاه متنوعی از آثار خود را با مضمون فرهنگ و هنر بومی کردها در تهران برگزار کرده است. در این نمایشگاه، آثار متنوعی از هنرهای تجسمی از جمله عکس، نقاشی، مجسمه، ویدئوآرت و چیدمان با تکینک‌های مختلفی مانند مونتاژ، صحنه‌پردازی، رنگ روغن و ... در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

نمایشگاه آثار او از ۱۴ تا ۲۳ آذرماه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ (به‌جز پنجشنبه‌ها) در تهران، گالری «سین» به نشانی شهرک غرب، فاز ۲، خیابان هرمزان، پیروزان جنوبی، کوچه ۱۲، شماره ۱۶ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری شماره شش

نمایشگاهی از عکس‌های یک عکاس برزیلی در گالری شماره‌ی شش برگزار شده است. نمایشگاه «چشم‌های من، برزیل من» شامل مجموعه‌ای از عکس‌های «ریکاردو مارتینز»، عکاس برزیلی است.

بخش عمده‌ی عکس‌های این مجموعه مربوط به طبیعت مناطق مختلف برزیل است. نمایشگاه «چشم‌های من، برزیل من» همزمان با برگزاری هفته‌ی فرهنگی برزیل در ایران میزبان علاقه‌مندان به طبیعت این کشور خواهد بود.

این نمایشگاه از ۱۴ تا ۲۱ آذرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ (به‌جز پنجشنبه‌ها و روزهای تعطیل) در گالری شماره‌ی شش به نشانی خیابان میرزای شیرازی، کوچه‌ی بیستم، شماره‌ی ۲، طبقه‌ی همکف، برقرار خواهد بود.

موزه استاد انتظامی

موزه‌ی استاد انتظامی میزبان نمایشگاهی از انجمن عکاسان تئاتر است. در نمایشگاه «نقش نقره‌ای» ۲۸ عکس از کارهای اعضای انجمن عکاسان تئاتر انتخاب شده است. این اعضا تصاویر را از تئاترهای اجراشده در سال ۹۲ گرفته‌اند.

نمایشگاه «نقش نقره‌ای» روز جمعه از ۱۴ تا ۲۵ آذرماه در موزه‌ی استاد انتظامی به نشانی بزرگراه اندرزگویان، بلوار کاوه، کوچه احمدی، شماره ۲۸ میزبان علاقه‌مندان است.

گالری آتبین

گالری «آتبین» میزبان یک نمایشگاه گروهی نگارگری با عنوان «چند پرده از بهشت» است. در این نمایشگاه، آثاری از هنرمندان مختلف در حوزه‌ی دیجیتال‌آرت، نقاشی و مجسمه با جلوه‌های مدرن و تازه‌ای از هنر نگارگری و گل‌ومرغ به نمایش گذاشته می‌شود.

این نمایشگاه از ۱۴ آذر تا دوم دی‌ماه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری «آتبین» به نشانی خیابان ولیعصر (عج)، جنوب چهارراه پارک‌وی، کوچه تورج، کوچه خاکزاد، شماره ۴۲ میزبان علاقه‌مندان است.

گالری راه ابریشم

چند هنرمند آثار خود را که با توجه و نگاه ویژه‌ای به عکاسی خلق کرده‌اند، در گالری «راه ابریشم» به‌نمایش می‌گذارند. مضمون این آثار توجه و نگاه ویژه به عکس و عکاسی است، یعنی اگر عکس و عکاسی نبود، این آثار هم به‌وجود نمی‌آمد.

صادق تیرافکن٬ هاوار امینی٬ پرگل عینالو٬ محسن زارع٬ سمیرا علیخان‌زاده، شاهد صفاری٬ شیرین فتح و بابک کاظمی هنرمندان حاضر در نمایشگاه «برای عکس» هستند.

این نمایشگاه از ۱۴ آذر تا اول دی‌ماه (به‌جز شنبه‌ها و تعطیلات عمومی) از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری «راه ابریشم» به نشانی خیابان شهید لواسانی غربی (فرمانیه)، شماره ۱۰۳، واحد ۲ میزبان علاقه‌مندان است.

گالری مارکو

گالری «مارکو» در باغ - موزه‌ی قصر میزبان نمایشگاهی از آثار میکس‌مدیای کاوه خان‌آبادی با عنوان «۳۰۵۰» است. این هنرمند در این ۳۰ اثر، میکس‌مدیاهایی را که از هنرپیشه‌های هالیوود در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ تهیه شده‌، به‌نمایش گذاشته است. سوفیا لورن‌، همفری بوگارت، مرلین مونرو و آلن دلون از جمله سوژه‌های این نمایشگاه هستند.

این نمایشگاه از ۱۴ تا ۲۶ آذرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ در گالری «مارکو» در باغ - موزه‌ی قصر میزبان هنردوستان خواهد بود.

گالری عقیلی

گالری عقیلی میزبان نمایشگاهی از ۲۰ اثر نقاشی فریبا یوسفی با عنوان «رنگ و نور» است. این آثار با نورپردازی خاصی به‌نمایش درمی‌آیند و رنگ‌بندی خاصی دارند و البته با جنسی از فلورسنت و با نورپردازی بلک‌لایت ارائه می‌شوند.

نمایشگاه نقاشی‌های فریبا یوسفی از ۱۴ تا ۲۰ آذرماه در گالری عقیلی واقع در شهرک غرب، خیابان سیمای ایران، روبه‌روی بیمارستان لاله، خیابان پنجم، گذر فروردین، پلاک ۱۲ برپا خواهد بود.

گالری سیحون

نمایشگاه انفرادی عکس‌های سیوا شهباز با عنوان «حیران شده در پنج و چهار و شش و هفت» در گالری سیحون افتتاح خواهد شد. در این نمایشگاه ۱۳ عکس در اندازه ۱۰۰*۷۰ به‌نمایش درخواهد آمد. همچنین در روز افتتاحیه، کتاب نمایشگاه رونمایی و توزیع می‌شود.

این نمایشگاه، از ۱۴ تا ۲۶ آذرماه هر روز (به‌جز دوشنبه‌ها) از ساعت ۱۱ تا ۱۹ در گالری سیحون واقع در خیابان وزرا، کوچه چهارم، شماره ۱۱، میزبان علاقه‌مندان است.

شهر کتاب فرشته

نمایشگاه چیدمان و آثار امیر کبیرنژاد با عنوان «کتیبه» در شهر کتاب فرشته گشایش می‌یابد.

در این نمایشگاه ۱۴ اثر برش روی کاغذ و چیدمانی با همراهی صفرعلی بهرام نیاکان (فولادگر)‌ به‌نمایش گذاشته می‌شود.

نمایشگاه «کتیبه» از ۱۴ آذر تا دوم دی‌ماه از ساعت ۱۱ تا ۲۱ در نگارخانه‌ی شهر کتاب فرشته به نشانی تجریش، خیابان دربندی (مقصودبیک)، شماره ۳۲، میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری مهروا

۱۰ هنرمند خواب‌های خود را در یک نمایشگاه گروهی فاین‌آرت در قالب آثار هنری به‌نمایش می‌گذارند.

در نمایشگاه «دیشب خوابشو دیدم» آثار هنری ۱۰ هنرمند با تکنیک و ابعاد مختلف به‌نمایش گذاشته می‌شود. نقاشی روی بوم، حجم و چاپ روی آینه و چوب از جمله تکنیک‌های به‌کار رفته در این آثار است. خواب، خواب دیدن و ناخودآگاه، محور آثار این نمایشگاه است.

محمد بررنگی، صالح تسبیحی، پرستو حقی، سبا سلیمانی، نجوا عرفانی، احسان غلامی، سولماز مالک، لیدا معتمد، سید میثم موسوی و مرجان اندرودی هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.

نمایشگاه «دیشب خوابشو دیدم» از ۱۴ تا ۲۴ آذرماه (به‌جز پنجشنبه‌ها) از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در گالری «مهروا» به نشانی تهران، خیابان کریم‌خان‌زند، خیابان آبان جنوبی (شهید عضدی)، شماره ۳۸، میزبان علاقه‌مندان به هنر است.

گالری اعتماد

گالری «اعتماد» میزبان نمایشگاهی از آثار محمدرضا شاهرخی‌نژاد است که روی فرش نقاشی کشیده است. این هنرمند از حدود یک سال پیش، در حال کار کردن روی این مجموعه است و فرش‌های کهنه و مندرس را از اطراف تهران جمع‌آوری می‌کند و روی آن‌ها نقاشی می‌کشد.

نمایشگاه محمدرضا شاهرخی‌نژاد از ۱۴ تا ۲۵ آذرماه در گالری «اعتماد» به نشانی نیاوران، میدان یاسر، خیابان صادقی قمی، خیابان بوکان، دوراهی سمت راست، شماره ۴، برپا است.

شهر کتاب مرکزی

نمایشگاهی از آثار نقاشی «رضوان صادق‌زاده» در گالری «شهر کتاب» مرکزی برپا شده است. در نقاشی‌هایی که از صادق‌زاده به‌نمایش درآمده، از تکنیک رنگ روغن استفاده شده است. صادق‌زاده متولد اردبیل، عضو انجمن نقاشان ایران و عضو هیئت علمی دانشگاه هنر است. او همچنین به‌عنوان مدیر گروه کارشناسی و کارشناسی ارشد نقاشی دانشگاه هنر نیز فعالیت می‌کند.

نقاشی‌های رنگ روغن این هنرمند از ۱۰ آذر تا ۹ دی‌ماه در گالری «شهر کتاب» مرکزی به آدرس خیابان دکتر شریعتی، بالاتر از تقاطع مطهری، نبش کوچه کلاته میزبان علاقه‌مندان است.

گالری حنا

۴۶ هنرمند نقاش و مجسمه‌ساز، آثار هنری‌شان را با موضوع «درخت» در گالری «حنا» به‌نمایش گذاشته‌اند.

در این نمایشگاه ۴۹ اثر نقاشی و مجسمه از ۴۶ هنرمند روی دیوار رفته است. ابعاد، سبک و تکنیک‌های مختلف این آثار باعث شده است نمایشگاه متنوعی برای بازدید علاقه‌مندان به‌وجود آید. تم اصلی همه‌ی آثار «درخت» است. گالری «حنا» با همکاری و همراهی گالری «آتبین» این نمایشگاه را برپا کرده است.

این نمایشگاه از ۷ تا ۲۱ آذرماه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ در گالری حنا به نشانی خیابان دولت، بلوار کاوه، خیابان اخلاقی، خیابان جهانتاب، بیگلرپور شرقی، شماره ۱۹ میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی و مجسمه‌سازی است.

گالری آزاد

گالری «آزاد» میزبان نمایشگاهی از آثار «شیرین اتحادیه» با موضوع عشایر ایران است. این هنرمند سه سال روی این مجموعه‌ی ۴۰ تایی کار کرده است که هشت تابلو از آن‌ها به نمایش گذاشته شده است.

مخاطبان این نمایشگاه می‌توانند بافت‌ها یا تاپستری‌هایی را ببینند که از بافته‌های زنان عشایر الهام گرفته شده‌اند.

این نمایشگاه از ۱۳ آذر تا ۱۱ دی‌ماه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ در گالری «آزاد» به نشانی خیابان وصال، شماره ۱۰۳ میزبان هنردوستان خواهد بود. گالری جمعه‌ها تعطیل است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج