۱۶۰۱۸
۲۰ نظر
۵۰۶۴
۲۰ نظر
۵۰۶۴
پ

بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان پورشه در ایران وجود دارد

انجمن پورشه سواران تهرانی

کارخانه پورشه از یک مدل سفارشی خود فقط ۶۶ عدد تولید کرده که ۱۲ عدد آن ظرف مدت کمی در ایران به فروش رفته است! / تصویری که ما تا چند سال پیش از خیابان های تهران در ذهن داشتیم خیلی با حالا متفاوت بود. آن روزها تهران شهری بود که از هر سه خودرویی که در آن تردد می کردند دوتای آنها پیکان بود...

برترین ها به نقل از هفت صبح : کارخانه پورشه از یک مدل سفارشی خود فقط ۶۶ عدد تولید کرده که ۱۲ عدد آن ظرف مدت کمی در ایران به فروش رفته است. اشرافیت لجام گسیخته در خیابان های تهران بیداد می کند.

تصویری که ما تا چند سال پیش از خیابان های تهران در ذهن داشتیم خیلی با حالا متفاوت بود. آن روزها تهران شهری بود که از هر سه خودرویی که در آن تردد می کردند دوتای آنها پیکان بود. خیلی به زحمت می شد اتومبیل های گران قیمت دید. اگر بود هم تعداد آنها به انگشتان دو دست هم نمی رسید و همه پلاک گذرموقت داشت اما حالا شرایط تغییر کرده، شهر پرشده از خودروهای شیک و گران قیمت.

محصولات بنز، پورشه و ب.ام.و در خیابان ها جولان می دهند. این تصویری بود که سال ها ما از خیابان های کشورهای شیخ نشین قطر و امارات در ذهن داشتیم اما حالا واردات پورشه به ایران حسابی قوت گرفته. خودروهای چندصدمیلیونی که نگاه کردن شان هم لذت بخش است چه برسد به تهران گردی با یکی از این دلبران آهنی.

به گزارش برترین ها پیشینه واردات پورشه به ایران به اوایل دهه ۴۰ شمسی بازمی گردد. یعنی نزدیک ۵۰ سال پیش که البته این واردات فقط موردی بود و آن هم توسط اشخاص متمول جامعه صورت می گرفت. بعد از انقلاب اسلامی سیاست واردات خودرو دستخوش تغییرات مهمی شد و کلا پای پورشه از خیابان تهران بریده شد.

انجمن پورشه سواران تهرانی

بعدها در دهه ۸۰ پایتخت نشینان چشم شان به چند خودروی پورشه با پلاک گذرموقت روشن شد تا اینکه یک شرکت به نام معین موتورز به عنوان واردکننده رسمی این اتومبیل آلمانی به ایران معرفی شد و در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ۸۸ اولین محموله پورشه به طور رسمی به تهران رسید.

به گزارش برترین ها حدود دو سالی می شود که نمایندگی رسمی پورشه در ایران شروع به کار کرده و در همین مدت کم توانسته مشتریان زیادی را به سمت خود روانه کند. پورشه هایی که تا مدت ها رویای ایرانی های مرفه بود، این روزها در خیابان ها تخت گاز حرکت می کنند و تهران را بالا و پایین می کنند. تا حالا به این موضوع فکر کرده اید که پورشه های واردشده به ایران چه تعداد هستند و چند ایرانی پورشه سوار داریم؟ طبق آمار نمایندگی رسمی پورشه در ایران، این شرکت تاکنون حدود ۷۰۰ پورشه به ایران وارد کرده است.

اگر میانگین قیمت خودروهای پورشه ای که در ایران وجود دارد ۳۰۰ میلیون تومان درنظر بگیریم، با این حساب حدودا بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان پورشه در ایران، خیابان ها را بالا و پایین می کنند.

۱۲ پورشه سفارشی در ایران

انجمن پورشه سواران تهرانی

آن ۷۰۰ پورشه واردشده به ایران یک طرف، طبق خبرها ۱۲ پورشه سفارشی هم اواخر مردادماه وارد ایران شده و نکته جالب هم آن است که همگی آنها تا به امروز فروش رفته است و عاشقان سرعت مشغول رانندگی با آن هستند. این پورشه ها چه ویژگی به خصوصی دارند که نام سفارشی را همراه خود دارند؟

مدل این پورشه ها Panamera ۴S است و برای چهار کشور خاورمیانه تولید شده اند و در اصطلاح Middle East Edition هستند. کارخانه پورشه از این مدل سفارشی خود فقط ۶۶ عدد تولید کرده که ۱۲ عدد آن وارد ایران شده و ظرف مدت کمی هم به فروش رفته است.

انجمن پورشه سواران تهرانی

رنگ این خودرو مرواریدی است و داخل آن تمنام چرم و به رنگ قرمز است. حداکثر سرعت این پانامرا ۲۸۲ کیلومتر بر ساعت است و قدرت آن ۴۰۰ اسب بخار است. این خودرو ۴/۸ ثانیه، سرعتش را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر می رساند و مصرف بنزین آن هم به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر ۱۰/۸ لیتر است. نکته جالب این پانامرا سفارشی این است که کنار پادری آن حک شده که خودروی فوق چندمین خودروی تولیدشده از ۶۶ خودرو است. قیمت های این پورشه هم بسته به آپشن های آن از ۴۰۰ میلیون تا ۵۰۰ میلیون متغیر است.

انجمن پورشه سواران تهرانی

پورشه در تخت طاووس!

برای اینکه ببینیم با چند میلیون تومان می توانید در خیابان های تهران پورشه برایند به یک نمایشگاه اتومبیل در خیابان مطهری سر می زنیم. قیمت ها براساس آپشن ها، رنگ و سال ساخت خودرو متفاوت است.

در این نمایشگاه از ۱۵۸ تا ۶۱۰ میلیون تومان قیمت ها متغیر است اما اگر کسی خیلی صفر بودن خودرو برایش مهم نباشد می تواند از خودروهای ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ استفاده کند. مثلا یک پورشه باکستر قرمزرنگ که فقط هزار کیلومتر کار کرده است، ۱۵۸ میلیون تومان قیمت دارد درصورتی که صفر آن برای خریدار خیلی بیشتر از این حرف ها آب می خورد.

انجمن پورشه سواران تهرانی

البته ناگفته نماند که به دلیل تعرفه بالای گمرک و مبلغ سنگین پلاک کردن، هزینه سوار شدن این خودروها در تهران خیلی بالاتر از قیمت واقعی است. مثلا یک پورشه پانامرا S۴ در دوبی بین ۱۲۵ تا ۱۶۱ هزار دلار بسته به نوع امکاناتش قیمت دارد اما در تهران همین خودرو ۳۶۵ میلیون تومان روی دست خریدار خرج می گذارد.

قیمت انواع پورشه در یک نمایشگاه اتومبیل در تهران

پورشه پانامرا

طلایی ۲۰۱۲

۳۶۰ میلیون تومان

پورشه کاین S

قهوه ای ۲۰۱۲

۳۵۵ میلیون تومان

پورشه پانامرا

نوک مدادی ۲۰۱۲

۳۵۰ میلیون تومان

پورشه باکستر

قرمز ۲۰۱۱

۱۵۸ میلیون تومان

پورشه پانامرا ۴S

بادمجانی ۲۰۱۲

۳۶۵ میلیون تومان

پورشه ۹۱۱

خاکستری ۲۰۱۰

۲۴۰ میلیون تومان

پورشه پانامرا ۴S

سفید، توربو، ۲۰۱۲

۶۱۰ میلیون تومان

پورشه کاین S

سرمه ای ۲۰۱۱

۳۶۸ میلیون تومان




باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

انجمن پورشه سواران تهرانی

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • pride savar

      فکر کنم بزرگترین انجمن تهران وکل ایران ویا حتی جهان پراید سواران است.

      پاسخ ها

      • mehran khan

        pa na pa anjpmane porshe savarane

    • asal

      bekhatere ine ke nesfe bishtare jamiate iran ro tabaghate motevasset tashkil midann......pridam keeee.......

    • reza

      vaghean agar gorohe saipa nabood irani ha savare che mashini mishodand?!?!

    • علی

      فکر کنم بزرگترین انجمن تهران وکل ایران ویا حتی جهان اتوبوس سواران است.

    • niloufar

      in hame pole mashin bedi k chi k110ta bahash bero0ni?in mashina iran arzeshe savar shodan nadare

    • behi

      تا کور شود هر آنکس که نتواند دید... مگه ما ایرانی ها چی از عرب ها کم داریم که توی دوبی مثل نقل ونبات از پورشه بالاترش ریخته اما توی ایران خیلی ها چشم ندارن ببینن مردم ماشین خوب سوار میشن. البته تا وقتی توی ایران سمند و 206 و... جزو ماشین های با کیفیت حساب میشه ...

    • alireza

      mobarake hamashon bashe

    • بدون نام

      اگه نویسنده این مطلب یک روز هوس کنه پورشه بخره همه ما باید بریم پورشه بخریم چون آقایون هوس کردن؟! نمی‌شه ماشین خودمونو خودمون انتخاب کنیم؟؟

    • بدون نام

      اگر در کشور ما مدیریت اصولی حرف اول رو میزد بر اساس مزیت نسبی جلو میرفتیم و از صنعت خودرو سازی به نفع شخصی حمایت نمی شد الان همه ما بهترین ماشین ها رو سوار میشدیم و دیگه از این همه الودگی و تبعات منفی اون در حال و اینده هم خبری نبود اما متاسفانه.....:(

    • morteza

      حال کرددددددددددددددددددددم

      ولی 610 ملییون زیاد نیست؟

    • reza

      من خودم پورشه بازم باكستر سوار ميشم زرد رنگ با رينگ سقف و تودوزي مشكي 2012 ولي نه 158 ميليون 310 ميليون قيمتا كهكشاني شده ولي عشقو نميشه كاريش كرد

    • سعد

      سلام من یه کلکسیونر ماشین دارم واسه دل خودم کلی ماشین دارم که ماشینای زیر پام بی ام دبلیو 630 کروک سفید بایه ماکسیما نوک مدادی هست که یه لندکروزرم مشکی دارم .هر کدوم بستگی به جادهای داره که میرم بیشتر با ماکس میچرخم تو فکر خرید یه پورشه پانامرا 4 اس هستم سفید اینجا چرا این جوری قیمت داده من 1میلیاردو300 قیمت کردم چجوری این ماشین میشه ازش ایراد گرفت یا برم بگم یه پورشه سفید پانامرا 4 اس میخوام لطفا کمک کنید

    • afshin

      اقا من خودم پورشه بازم ولی قیمتا تو ایران خیلی فضایی شده

    • حسن

      پیکان مدل 82 رنگ سفید کسی سراغ داره؟

    • Mohamad

      هاهاهاها!!!
      شوخيتون گرفته؟؟؟
      اقا قيمتات ماله قاجاره.
      ديروز خودم پانامرا ٤s خريدم ١,١١٠,٠٠٠,٠٠٠
      بعد الان نوشتيد ٦١٠؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      ايول جوك باحالي بود!

    • ArasMohamad p

      هاهاهاها!!!
      شوخيتون گرفته؟؟؟
      اقا قيمتات ماله قاجاره.
      ديروز خودم پانامرا ٤s خريدم ١,١١٠,٠٠٠,٠٠٠
      بعد الان نوشتيد ٦١٠؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
      ايول جوك باحالي بود!

    • علی

      قیمت هاش برای خیلی وقت پیشه

    • nazanin

      من پورشه ندارم ولی پورشه سوارارو دوست دارم

    • مجید قربانی اراک

      خواهش میکنم یک نفرکه عضوانجمن پورشه سواران هست یه تماس بامن بگیره مساله مهمی هست به راهنمایی وکمکتون نیازدارم ممنون لطف کنیدخیلی گرفتارم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج