۱۶۰۲
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

فوق تخصص رژيم‌درماني از دانشگاه نيويورك به شما كمك مي‌كند

راهنمای تشخيص فست‌فــــود سالـــم

هميشه شنيده‌ايد كه فست‌فودها و هله‌هوله‌هاي مدرن غذاهاي بي‌ارزش و مضري هستند كه تنها باعث ايجاد مشكل مي‌شوند، اما صبر كنيد...

راهنمای تشخيص فست‌فــــود سالـــم
بفرمائيد پيتزا

بيشتر ما، به خصوص كودكان و نوجوانان، نمي‌توانيم در مقابل وسوسه خوردن يك قسمت از يك پيتزاي چشم‌نواز، مقاومت كنيم. در واقع پيتزا جزو محبوب‌ترين غذاهاي مدرن است كه هميشه شنيده‌ايم ارزش غذايي بسيار كمي دارد و بسيار چاق‌كننده است، اما شما مي‌توانيد در خانه‌تان يك پيتزاي كاملا سالم تهيه‌ كنيد كه چندان چاق‌كننده نيست ولي در عين حال فوايد زيادي هم دارد. دكتر ساسي كه نويسنده كتاب «چگونه يك شكم صاف داشته باشيد» است، مي‌گويد: «مي‌توان يك پيتزاي ايده‌آل را در خانه پخت. سالم‌ترين پيتزا، پيتزايي است كه نان آن از غلات كامل باشد، با روغن زيتون پخته شود و در آن از گوجه‌فرنگي، سيرو ساير سبزي‌ها استفاده شده باشد. اين پيتزا بسيار پر پروتئين است چون در عين حال پنير ندارد و از روغن در پخت آن استفاده نمي‌شود وكم‌كالري هم هست. البته شايد اين پيتزا خيلي مثل پيتزاهاي مغازه‌ها چشم‌نواز نباشد اما مي‌توانيد با اضافه‌كردن ميوه‌ها و سس شكلات تيره آن را خوشمزه‌تر هم بكنيد. اين پيتزاي خانگي نه تنها مضر نيست بلكه مفيد هم هست.»

راهنمای تشخيص فست‌فــــود سالـــم


پاپ‌كورن بخوريد، با خيال راحت

پاپ‌كورن خوردن لذتبخش‌ است، به‌خصوص در سينما يا در خانه پاي تلويزيون، اما متخصصان تغذيه هميشه هشدار مي‌دهند كه بهتر است خيلي كم پاپ‌كورن بخوريد، ولي حالا دكتر سينتيا ساسي، فوق‌تخصص رژيم درماني در دانشگاه نيويورك مي‌گويد، اگر پاپ‌كورن درست و به شيوه سنتي تهيه شود ـ يعني با بخار هوا و بدون اضافه‌كردن روغن يا كره و نمك ـ مي‌تواند مفيد هم باشد. او مي‌گويد: «پاپ‌كورن در واقع يك محصول تهيه‌شده از غلات است. غلات مي‌توانند باعث لاغري شوند، احتمال ابتلا به مشكلات قلبي را كاهش دهند، از بروز بيماري‌ ديابت نوع2 و برخي سرطان‌ها هم جلوگيري كنند. در ضمن مصرف غلات مي‌تواند مانع بروز مشكلات حافظه‌اي در افراد سالخورده شود. همچنين پاپ‌كورني كه درست تهيه شده باشد كالري زيادي ندارد ـ بين 20 تا 25 كالري در هر فنجان ـ و فيبر زيادي هم دارد. در واقع اگر يك فنجان پاپ‌كورن در روز بخوريد مي‌توانيد كمبود غلات كامل در رژيم غذايي‌تان را برطرف كنيد. پس سعي كنيد در خانه پاپ‌كورن سالم تهيه و مصرف كنيد.»

راهنمای تشخيص فست‌فــــود سالـــم


شيريني از نوع خوب

شيريني‌هاي كره‌اي از آن نوع خوردني‌هاي خوشمزه‌اي هستند كه وقتي آن را مي‌خوريد همزمان احساس گناه هم مي‌كنيد چون مي‌دانيد كالري زيادي وارد بدن خودتان كرده‌ايد، اما حالا مي‌توانيد با خيال راحت شيريني كره‌اي بخوريد. دكتر رابرت سروا، متخصص تغذيه در دانشگاه پنسيلوانيا مي‌گويد، مي‌توانيد با استفاده از كره گياهي طبيعي شيريني‌هاي كره‌اي خوشمزه‌اي درست كنيد. اين شيريني‌ها چربي‌هاي ناسالم ترانس ندارد و در عوض منبع خوبي از چربي‌هاي غيراشباع، پروتئين و ويتامين‌هاي خانواده B و E است. در ضمن مواد معدني مثل منيزيوم، مس، فسفر، پتاسيم و روي هم در اين شيريني‌ها وجود دارد. فقط حواس‌تان باشد، اين شيريني‌ها را بيش‌از‌‌حد شيرين نكنيد. بهترين كار هم اين است كه اين شيريني‌ها را با ميوه‌هاي تازه و سبزي‌ها بخوريد. حتي مي‌توانيد توت‌فرنگي يا گيلاس را روي اين شيريني بگذاريد و ميل كنيد.


سيب زميني سرخ كرده سالم داريم؟

سيب‌زميني سرخ‌شده، بخشي از زندگي روزمره ما شده است. تقريبا در تمامي رستوران‌ها مي‌توانيد سيب‌زميني سرخ شده را پيدا كنيد و كنار بسياري از غذاها، انواع مختلف سيب‌زميني در دسترس است. اما مي‌دانيد، اين سيب‌زميني‌ها بسيار چاق‌كننده و حتي خطرناك هستند. اما نگران نباشيد، در خانه‌تان مي‌توانيد سيب زميني سرخ‌شده بسيار سالم تهيه كنيد و از خوردن آن لذت ببريد؛ چگونه؟ خيلي راحت مي‌توانيد با سرخ‌كردن سيب‌‌‌زميني در روغن كاملا گياهي يك خوراكي سالم كه براي قلب‌تان مضر نيست، فراهم كنيد. چنين سيب‌زميني منبع خوبي از پتاسيم، ويتامين B۶ ‌و آنتي‌اكسيدان‌هاست. البته دكتر ساسي پيشنهاد مي‌كند براي آن‌كه اين سيب‌زميني به غذاي بهتر بدل شود، مواد غذايي پر از آنتي‌اكسيدان‌ها مثل سير يا رزماري را هم به آن اضافه كنيد و لذت ببريد.


بفرمائيد دسر شكلات

شكلات دوست داريد؟ خب مي‌توانيد با خيال راحت شكلات بخوريد. دكتر سروا در اين مورد توضيح مي‌دهد: «شكلات تيره ( Dark chocolate) منبع غني از فلاونوئيدهاست كه آنتي‌اكسيدان‌هاي مفيد براي قلب هستند. در ضمن مواد طبيعي موجود در شكلات تيره باعث باز شدن عروق خوني و كاهش فشار خون مي‌شود. شكلات‌هاي تيره جدا از اين‌كه براي قلب مفيد‌ند شامل مواد معدني هستند كه به كل بدن فايده مي‌رسانند. البته يادتان باشد، در خوردن اين شكلات زياده‌روي نكنيد و رعايت اعتدال را بكنيد.


يك شام خوشمزه بي‌خطر

اكثر مردم فكر مي‌كنند، بايد هميشه از چيپس دور باشند و واقعيت هم اين است كه چيپس‌هاي بسته‌بندي شده‌اي كه به شما عرضه مي‌شوند، تماما پر از نمك، كالري و چربي‌هاي مضر هستند، اما دكتر ساسي مي‌گويد، مي‌توانيد چيپس‌هاي خوشمزه سالم هم تهيه كنيد و بخوريد. او حتي مي‌گويد، چيپس‌هاي سيب‌زميني مي‌تواند يك وعده غذايي كامل و سالم براي شما باشند. اگر برش‌هاي كوچك سيب‌زميني تهيه و به آن مقدار بسيار كمي نمك اضافه كرده و در روغن كاملا گياهي سرخ كنيد، آن وقت يك غذاي خوشمزه مناسب قلب داريد كه سرشار از چربي‌هاي غيراشباع است. در ضمن يادتان باشد، سيب‌زميني منبع غني از پتاسيم، ويتامين B۶ و آنتي‌اكسيدان‌هاست. حتي مي‌توانيد اين سيب‌زميني‌ها را به عنوان شام مصرف كنيد، اما يادتان باشد اصلا نبايد در خوردن آن زياده‌روي كنيد.

باز نشر اختصاصی: B artarinha.ir

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج