۱۶۰۴۰۲
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

ماساژ و واکس نذری در کربلا

خیابان‌های منتهی به بین‌الحرمین در کربلا را موکب‌هایی فرا گرفته که هریک به فراخور نذرشان، خدمتی به زائران حسینی (ع) می‌دهند، از موکب‌هایی که به بزرگ‌ترین عشایر عراق تعلق دارد تا کودکانی که به تبع بزرگ‌ترها نمی‌خواهند از قافله‌ی تکریم زائران جا بمانند.

ایسنا: خیابان‌های منتهی به بین‌الحرمین در کربلا را موکب‌هایی فرا گرفته که هریک به فراخور نذرشان، خدمتی به زائران حسینی (ع) می‌دهند، از موکب‌هایی که به بزرگ‌ترین عشایر عراق تعلق دارد تا کودکانی که به تبع بزرگ‌ترها نمی‌خواهند از قافله‌ی تکریم زائران جا بمانند.

بین همه‌ی موکب‌دارها، آن‌هایی که برای زائران، قلیان چاق می‌کنند یا آن‌هایی که پاهای خسته‌ی زائران را ماساژ می‌دهند یا کفش‌های‌شان را واکس می‌زنند، از همه بیشتر توجه‌ها را جلب می‌کنند.

موکب‌های نذر ماساژ و واکس کفش در مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا بیشتر دیده می‌شود؛ خادمانی که زائران پیاده را فرا می‌خوانند و پاهای خسته و تاول‌زده‌شان را ماساژ می‌زنند و آغشته به پماد می‌کنند.

شهر کربلا، خیابان بلندی به نام «الوائلی» دارد که اکنون در سراسر آن، موکب‌هایی قرار دارند که محل استراحت و توزیع غذاهای نذری هستند، اما وسط این همه موکب بزرگ و کوچک، چند کودک و نوجوان نشسته‌اند و با اصرار، زائران در حال حرکت به سمت بین‌الحرمین را دعوت می‌کنند تا پاهای خسته‌شان را ماساژ بدهند یا کفش‌های‌شان را واکس بزنند. اتفاقا خوب و با دقت هم واکس می‌زنند، چون نیت‌شان تکریم زائر است.

وقتی هم که یک زائر ایرانی می‌بینند، با فارسی دست و پا شکسته می‌گویند: «حاجی، حاجی، واکس».

اگر زائری صندل یا کفشی که به واکس احتیاج نداشته باشد به پا داشته باشد، اصرار می‌کنند که پاهای زائر را بشورند و ماساژ بدهند.

بین موکب‌های شلوغ، چادر مسافرتی کوچکی هم دیده می‌شود که یک موتور برق دارد و چند پریز را گذاشته‌اند تا زائران موبایل‌های خود را شارژ کنند.

بین راه نجف تا کربلا هم موکب‌هایی هستند که به رسم عراقی‌ها، در کنار چای عراقی، برای زائران قلیان چاق می‌کنند تا خستگی را از جان‌شان دور کنند. البته طرفدار این موکب‌ها بیشتر خود عرب‌ها هستند.

این‌ها فقط پرده‌هایی کوچک از عشق مردمی است که این روزها در خیابان‌های کربلا زیاد دیده می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هانا

      واقعا این عشقه ..افرین بر این افراد که خدمتگزاری زائر امام حسین افتخارشونه و جانانه خدمت میکنن نه اینکه موسم زوار که میشه قیمتارو دوبله کنن و جون زوارو درارن..

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج