۱۶۰۴۹۱
۵۰۳۸
۵۰۳۸
پ

«خالد شیخ محمد» CIA را عاجز کرد!

خالد شیخ محمد مغز متفکر و برنامه ریز حملات ۱۱ سپتامبر به برج‌های دوقلوی سازمان تجارت جهانی در نیویورک آمریکا، با پشست سر گذاشتن از انواع شکنجه‌ها از جمله ۱۸۳ بار، شبیه سازی غرق، موفق شد تنها زندانی باشد که «سیستم بازجویی» سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) را، شکست دهد که این بر خلاف آن چیزی است که پیش‌تر سازمان CIA اعلام کرده بود.

عصر ایران: خالد شیخ محمد مغز متفکر و برنامه ریز حملات ۱۱ سپتامبر به برج‌های دوقلوی سازمان تجارت جهانی در نیویورک آمریکا، با پشست سر گذاشتن از انواع شکنجه‌ها از جمله ۱۸۳ بار، شبیه سازی غرق، موفق شد تنها زندانی باشد که «سیستم بازجویی» سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (CIA) را، شکست دهد که این بر خلاف آن چیزی است که پیش‌تر سازمان CIA اعلام کرده بود.

شبکه خبری CNN گزارش داد؛ گزارش‌هایی که پیش‌تر سازمان CIA ارائه می‌داد حاکی از آن بود که روش‌های «بازجویی سخت» که شامل شبیه سازی غرق هم بود، موفق به استخراج اطلاعاتی از خالد شیخ محمد شده بود. اما تحقیقاتی که بارزس کل سازمان CIA از بازجوهای ناظر بر تحقیقات از وی محمد انجام داده، نتایجی بر خلاف این ادعا‌ها به دست آورده است.

«خالد شیخ محمد» CIA را عاجز کرد!

به گزارش العربیه، در متن تحقیق از بازجو‌ها آمده است: «خالد شیخ محمد از روش بازجویی شبیه سازی غرق بدش می‌آمد، اما روشی برای شکست آن و تعامل با آن به دست آورده بود.»

یکی از بازجو‌ها گفته است: «خالد شیخ محمد توانست بر سیستم بازجویی غلبه کند.»

او افزوده است که روش‌های بازجویی غیر خشن بر روی این مقام در تشکیلات القاعده، بهتر جواب می‌داد.

همچون دیگر زندانیان، خالد شیخ محمد هنگام شکنجه، اطلاعاتی می‌داد اما پس از توقف شکنجه، به سرعت این اطلاعات را تکذیب می‌کرد. او همچنین اطلاعاتی اشتباه به بازجو‌ها می‌داد همچون اعترافش به برنامه ریزی برای ترور جیمی کار‌تر رئیس جمهوری سابق آمریکا که سازمان CIA آن را اعترافی «دروغ» دانست.

یک گزارش کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا نشان می‌دهد که تکنیک‌های مورد استفاده در «بازجویی خشن» از شبه نظامیان بازداشتی در زندان‌های مخفی سیا ناکارآمد بوده و هرگز منجر به کسب اطلاعات به منظور مقابله با توطئه‌های تروریستی نشده است.

این گزارش که منتشر شد، سازمان اطلاعات مرکزی را متهم کرده که افکار عمومی و تصمیم‌گیران را درباره برنامه «بازجویی خشن» گمراه کرده است که بخش عمده‌ای از آن توسط دو پیمانکار خارج از این سازمان، توسعه، اجرا و برنامه ریزی شده بود.

سنای آمریکا، سیا را متهم کرده که روند بازجویی‌هایش وحشیانه‌تر از چیزی بوده که به آن اعتراف کرده است.

برنامه یاد شده طی سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۶ اجرا شد و بر اساس آن از بازداشتی‌های القاعده و سایر زندانیان متهم به تروریسم در گوشه و کنار جهان بازجویی می‌شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج