۱۶۰۵۰۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

روایتی از استیضاح جنجالی کردان در مجلس

كامران دانشجو، وزیر علوم دولت دهم در برنامه تلویزیونی شناسنامه ضمن افشاي ناگفته‌هایی از استیضاح کردان، به حاشیه‌های اخیر در مورد بورسیه‌های دولت و مجوز دانشگاه ايرانيان اشاره کرد.

خبرگزاری ایرنا: كامران دانشجو، وزیر علوم دولت دهم در برنامه تلویزیونی شناسنامه ضمن افشاي ناگفته‌هایی از استیضاح کردان، به حاشیه‌های اخیر در مورد بورسیه‌های دولت و مجوز دانشگاه ايرانيان اشاره کرد.

او درباره انتخاب علي كردان براي وزارت كشور گفت: «من تنها کسی بودم که با کردان رفتم مجلس و هیچ کس دیگر نیامد، البته در مجلس هم اینقدر ناراحت بودم که مرتب راه می‌رفتم. برخی از صحبت‌هایی که رد و بدل شد، می‌توانست بدون رد و بدل شدن این صحبت‌ها انجام شود. به او عرض کردم شما برو بالا و در یک دقیقه بگویید که از نمایندگان ملت ایران عذرخواهی می‌کنم و هر چه هم شما تصمیم بگیرید من به آن پایبندم و بیا پایین. کردان گفت چطور؟ به وی گفتم اگر این کار را بکنی ماندگار است در غیر این صورت اگر غیر از این باشد فکر می‌کنم حرمت‌ها شکسته شود.»

دانشجو در پاسخ به سوالي درباره بورسيه هاي غيرقانوني كه مربوط به زمان مدیریت او در وزارت علوم بود، گفت: «كسي كه از سر خیرخواهی بخواهد ببیند بورسیه‌ها چه شدند و می‌خواهد اصلاح بکند چرا از سال ۸۴ به بعد؟ بالاخره تاریخچه بورسیه مشخص است از ۶۸ به این طرف من یک موقعی خودم قائم مقام معاون دانشجویی بودم و اتفاقا در آن مواقع با سلیمانی تقسیم کار کرده بودند.» او همچنين گفت: «شما نشستید می‌گویید معدل چهارده معدل شانزده؛ قانون می‌گوید تعداد و شرایط را وزارت علوم تعیین می‌کند آن شرایطی که من تعیین کرده بودم شورای مرکزی بورس پیشنهاد داده بود و من موافقت کرده بودم.»

دانشجو در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه شما برای دانشگاه ایرانیان مجوز صادر کردید، گفت: «نه. شورای عالی انقلاب فرهنگی به ما ابلاغ کرد که دانشگاه ایرانیان به ریاست هیات امنای احمدی‌نژاد در تهران تشکیل شود.»

او با بيان اينكه در مورد دانشگاه ایرانیان احمدی‌نژاد مشورت کرده و گفته بود می‌خواهم دانشگاه بزنم گفت: «براي همین به من گفته بود بیا جزو هیات موسس و گفته بودم به این دلیل نمی‌توانم باشم ولی وقتی گفتند تهران، گفتیم تهران را ما نمی‌توانیم بررسی کنیم باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شود.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج