۱۶۰۷۵۲
۵۱۸۰
۵۱۸۰
پ

چگونه کودکانی ورزشکار تربیت کنیم؟

ورزش يکي از مهم‌ترين بخش‌هاي زندگي سالم و يکي از اصلي‌ترين روش‌هاي حفظ سلامت از کودکي تا سالمندي است.‌

سلامت - شهرام‌بانکي: ورزش يکي از مهم‌ترين بخش‌هاي زندگي سالم و يکي از اصلي‌ترين روش‌هاي حفظ سلامت از کودکي تا سالمندي است.‌ بيشتر افرادي که از کودکي به فعاليت و ورزش عادت مي‌کنند، در بزرگسالي نيز با وجود مشغله‌هاي کاري خود زماني را به ورزش اختصاص مي‌‌دهند. همراه کردن ورزش با بازي، بهترين روش براي تبديل فعاليت‌هاي بدني به کاري مفرح است. همه مي‌دانيم امروزه چاقي کودکان در جامعه زياد شده و به معضل تبديل شده است. کودکاني که اضافه‌وزن دارند، در آينده با مشکلات متعدد سلامت روبرو خواهند شد.‌

اينکه کودکان از سنين کم به لذت بازي و ورزش پي ببرند و کمتر به انجام بازي‌هاي کم‌تحرک مثل بازي با رايانه بپردازند، باعث مي‌شود در آينده سالم و تندرست بمانند و دچار بسياري از بيماري‌هاي مفصلي، گوارشي و قلبي نشوند. اما حفظ تناسب‌اندام کودکان در منزل بسيار سخت است. از سوي ديگر باشگاه‌هايي که مهدکودک داشته باشند يا مهدکودک‌هايي که وسايل ورزشي ايمن و مناسب داشته باشند يا بسيار کم هستند يا بسيار پرهزينه.

چگونه کودکانی ورزشکار تربیت کنیم؟

از اين رو براي کودکان، رفتن به پارک‌ها و انجام تمرين‌هاي ورزشي بازيگونه با آنها بهترين، کم‌هزينه‌ترين و ايمن‌ترين راه براي متناسب شدن کودکان و البته خود والدين است. در اين شماره، شما را با چند حرکت ورزشي ساده، مفرح و ايمن که با کمک و مراقبت والدين انجام مي‌گيرد و به تقويت و هماهنگي سيستم عصب و عضله و بالا رفتن اعتماد به نفس و قواي جسمي و رواني کودکان منجر مي‌شود، آشنا مي‌کنيم.

گرم‌کردن با بازي

ابتدا اجازه دهيد کودک چند دقيقه بازي کند، بدود، بالا و پايين بپرد و با دستگاه‌ها تا حدي آشنا شود. مثلا از تونل منتهي به سرسره عبور کند.سرسره بازي کند يا تاب بخورد.
بعد با او آرام حرکات کششي بالا و پايين تنه را انجام دهيد و هر حرکت را 2 ست، در حد توان کودک انجام دهيد.

پله و طناب

براي بالا رفتن از پله يا طناب‌هاي درهم پيچيده به کودک آموزش دهيد و اجازه دهيد چند بار به تنهايي بالا و پايين برود. شما فقط از پشت سر مراقب خسته شدن احتمالي دست و پاي کودک باشيد.اين حرکت انگشتان دست، دست‌ها، رو و پشت پاها را درگير و تقويت مي‌‌کند.

بارفيکس

کمک کنيد کودک با هر دو دست از ميله بارفيکس آويزان شود و در حد توان، خودش را آويزان نگه دارد. در طول انجام حرکت از پشت مراقب باشيد و با 2 دست کنار بدن کودک را به آرامي نگه داريد.
اين حرکت به کشيدگي اندام، درگير شدن بسياري از عضلات و تقويت قواي جسمي و اعتماد به نفس کودک کمک مي‌کند.

سنگ‌نوردي

براي بالا رفتن از ديوار سنگ‌نوردي هم مثل پله و طناب اجازه دهيد خود کودک جاي دست‌ها و پاها را ياد بگيرد و بالا و پايين برود. شما پشت‌سر او بايستيد.

چگونه کودکانی ورزشکار تربیت کنیم؟

اين حرکت علاوه بر بالا بردن توان کلي بدن،‌ انگشت‌هاي دست و پا و قدرت تفکر و تصميم‌گيري کودک را هم افزايش مي‌دهد.

دراز و نشست

براي دراز و نشست، دست‌هاي کودک را بگيريد و به او بگوييد براي بالا آمدن کمي از دستان شما کمک بگيرد. توجه داشته باشيد حرکت برگشت به پايين آرام انجام شود.

اين حرکت عضلات شکمي کودک را تقويت مي‌کند و باعث بهتر ايستادن، جلوگيري از گودي کمر و جلو نيامدن شکم مي‌شود.

شنا

براي حرکت شنا رفتن روي دست‌ها، با ۲ دست خود کودک را از زير سينه و دست‌هايش بگيريد و آرام به کمک خود کودک، او را بالا بياوريد و در برگشت آرام کنترل کنيد.

چگونه کودکانی ورزشکار تربیت کنیم؟

اين حرکت عضلات سينه، دست‌‌ها و پشت را تقويت مي‌کند.

پلانک

براي حرکت پلانک، کودک روي ساعدها و نوک انگشتان پاهايش قرار مي‌گيرد و تمام بالا‌تنه خود را به طور يک دست بالا آورده و کمي نگه دارد. براي حفظ تعادل با هر ۲ دست از زير شکم کودک را گرفته و بالا نگه داريد.

اين حرکت در بالا بردن قواي تمام عضلات بدن و بالا رفتن تعادل فرد کمک بسياري مي‌‌کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج