۱۶۰۸۹۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

رد پای جادوگر در فهرست جدید تیم ملی

دستیار جدید کارلوس کروش مشاوری قابل اعتنا برای سرمربی تیم ملی است که در همین لیست جدید نقش دارد؛ سه خط خورده و چهار دعوت شده!

خبر ورزشی: دستیار جدید کارلوس کروش مشاوری قابل اعتنا برای سرمربی تیم ملی است که در همین لیست جدید نقش دارد؛ سه خط خورده و چهار دعوت شده!

باورش سخت است. سخت مي‌توان باور كرد كارلوس كروش مشورت‌پذير باشد يا كارش را به ديگران بسپارد اما انگار علي كريمي فراتر از يك دستيار، به مهره‌اي تصميم‌ساز براي سرمربي تيم ملي تبديل شده است.

روزي كه كروش تصميم گرفت كريمي را به كادر فني تيم ملي اضافه كند، ‌عده‌اي گفتند سرمربي تيم ملي از لج جواد نكونام - كه در جام جهاني ۲۰۱۴ برزيل خودش را همه‌كاره تيم ملي معرفي مي‌كرده و حتي چند باري هم شايعه شده بود به همبازيان خود مي‌گفته حرف كروش را گوش نكنيد و ببينيد من چه مي‌گويم- كريمي را در جايگاه مربي تيم ملي قرار داده. گروهي ادعا كردند كروش قصد استفاده از محبوبيت جادوگر را دارد و اندكي هم اين انتخاب را به لجبازي كروش با مسئولاني كه مي‌گفتند سرمربي تيم ملي حتماً بايد دستيار ايراني داشته باشد، ربط دادند و مدعي شدند كروش، علي كريمي را برگزيده تا به زبان بي‌زباني بگويد به جاي اعتماد به دستيار ايراني، ترجيح مي‌دهد براي ما مربي بسازد اما در اين ميان، بودند معدود افرادي كه مي‌گفتند كروش آگاهانه كريمي را برگزيده و در وجود او قابليت مربي شدن و قدرت رهبري تيم را ديده است. آنها روزي را مثال مي‌زدند كه تيم ملي در ورزشگاه آزادي و در راه رسيدن به جام جهاني با كره‌جنوبي بازي داشت و كروش آگاهانه كريمي نيمكت‌نشين را با كاور به بهانه گرم كردن كنار زمين قرار داده بود تا هم تماشاگران و هم ملي‌پوشان را به تلاش بيشتر تحريك و ترغيب كند...

كار كريمي و كروش لابه‌لاي همين حرف‌ها شروع شد. تيم ملي به اردوي پرتغال رفت و برگشت و علي فعال‌تر از قبل، در كمپ تيم‌هاي ملي و در اتاقي كه كروش تعيين كرده بود، سرگرم تماشاي بازي‌هاي ليگ برتر و آناليز نفرات مورد نظر سرمربي تيم ملي شد. او در اردوي تيم ملي، وسط معركه بود و در جريان بازي‌هاي ليگ برتر روي سكو، تماشاگر عملكرد مردان موردنظر كروش... او در جايگاه تصميم‌ساز و نه تصميم‌گير، آنچه ديد را به كروش انتقال داد و نتيجه‌اش جابه‌جايي‌هايي در فهرست جديد تيم ملي شد...

مي‌گويند در همين فهرست اخير، علي كريمي روي خط خوردن نام ۳ بازيكن و دعوت ۴ بازيكن ديگر نقش داشته است. منابع آگاه معتقدند ايمان مبعلي، مسعود حسن‌زاده، حبيب گرداني و رامين رضاييان را علي كريمي پسنديده و در نقش دستيار كارلوس كروش دعوت از اين ۴ بازيكن را به سرمربي تيم ملي پيشنهاد كرده است. اسم سه مهره‌اي كه شايعه شده كريمي در گزارش آناليز آنها خطاب به كروش نوشته: «در مقطع فعلي براي تيم ملي كارآيي ندارد»، «هنوز زود است به تيم ملي دعوت شود و ممكن است از مسير پيشرفت خارج شود» و «چيز خاصي از او نديدم، در اين پست انتخاب‌هاي بهتري داريم!» نزد ما امانت مي‌ماند، فقط براي جلوگيري از سوءتفاهم!

يك دستيار بايد همين باشد، فعال در تمرين و مشاور در مرحله تحقيق... علي كريمي با فعاليت‌هاي اخيرش، نشان داده دستياري قابل اعتنا براي سرمربي سختگير تيم ملي است؛ دستياري كه محبوبيت و ضريب هوشي بالايش به او كمك مي‌كند سرمربي خوبي براي آينده باشد.

اين آندو كيست كه...

آندو كه پولدارهاي ليگ برتر به شدت دنبال جذبش هستند و مردم با تعجب از خودشان مي‌پرسند او اين پيشنهادهاي ميلياردي را مديون كدام بازي نكرده‌اش در استقلال است، بدون آن كه تكليف تيم بعدي خود را مشخص كند، همراه تيم ملي به اردوي آفريقاي جنوبي رفت. الان چند تيم ليگ برتري ناچارند تا بازگشت تيموريان از اردوي تيم ملي صبر كنند و هافبك دفاعي نگيرند. اين وسط كارشناسان مي‌گويند آندو امسال براي استقلال «آندويي» بازي نكرد و مربيان تيم‌هاي مشتري او مي‌گويند براي ما بازي مي‌كند!

آندو لحظه آخر هم سربه‌سر نوري گذاشت

هنگام خروج كاروان تيم ملي از فرودگاه امام(ره) مشخص شد جناب نوري، كاپيتان پرسپوليس به دليل مشكل مالياتي ممنوع‌الخروج است و نمي‌تواند همراه ملي‌پوشان پرواز كند. اين اتفاق سوژه خنده‌اي شد براي آندو تا سربه‌سر رفيق صميمي‌اش بگذارد. آندو به جاي آن كه به نوري دلداري بدهد، خنديد و گفت: «آدم توي پيت حلبي شنا كنه بهتره تا اين جوري ضايع شه!» البته نوري هم در جواب گفت: «آندوجون، خارج نرفته كه نيستم، شما برويد به جاي ما!» قرار است نوري به زودي و پس از حل مشكل مالياتي‌اش به اردو برود.

پاداش سكوت يا پاداش صعود؟

شبي كه كروش در برنامه تلويزيوني ورزش از نگاه ۲ اعلام كرد چرا همه به دعوت نشدن رحمتي پيله كرده‌اند و كسي از من درباره رحمان احمدي كه تيم ملي را به جام جهاني رساند، نمي‌پرسد؟! مي‌شد حدس زد كروش قصد برگرداندن رحمان را دارد. رحمان حالا به اردوي تيم ملي برگشته تا كنار بيرانوند و فروزان بخت خود را براي حضور در جام ملت‌هاي آسيا آزمايش كند. اينكه رحمان به جام ملت‌ها برود يا نه،‌ قبل از هر چيز به وضعيت دانيال داوري بستگي دارد. انتخاب اول كروش، حقيقي است و دو نفر ديگر از ميان بيرانوند كه سرمربي تيم ملي اخيراً به او علاقه‌مند شده، داوري و رحمان احمدي انتخاب مي‌شوند... به هر حال امروز رحمان احمدي هم پاداش صعود به جام جهاني و هم پاداش سكوت بعد از جام جهاني را گرفته است!

تا مي‌توانيد سروش رفيعي بسازيد!

سروش رفيعي با وجود نمايش قابل تحسيني كه در ليگ برتر چهاردهم داشت، هنوز جوان‌تر، خام‌تر و ناپخته‌تر از آن است كه در كانون توجه قرار بگيرد و سرمربي تيم ملي براي داشتن او سر و دست بشكند اما فقر استعداد باعث شده حالا كه يكي مثل سروش رفيعي در آسمان اين فوتبال درخشيده، همه او را دو دستي بچسبند. سروش رفيعي درگير مسئله كارت پايان خدمت خود است اما كروش دلش نمي‌آيد او را كنار بگذارد. فوتبال ايران امثال سروش رفيعي كم ندارد، فقط كمي شجاعت مي‌خواهد تا به اين جوانان مستعد فرصت رشد بدهيم. نسل مربيان نترس هنوز منقرض نشده و اگر برخي مديران ترسو پاي خود را از روي خرخره اين مربيان بردارند، مي‌توان باز هم سروش رفيعي ساخت. كار سختي نيست، آن وقت لازم نيست براي يك پديده خودكشي كنيم.

توريست يا تو «ليست»؟!

نام محمدرضا خانزاده باز هم در فهرست تيم ملي است. مردي كه به عنوان نفر شماره ۲۴ تيم ملي به جام جهاني رفت و در برزيل «توريست» بود، حالا هميشه توي ليست است! خانزاده حتي اگر در تيم باشگاهي‌اش بد بازي كند، باز هم به تيم ملي دعوت مي‌شود. او درست مثل اميرحسين صادقي در اين هفته‌هاي اخير عملكرد خوبي در پرسپوليس نداشت اما همچنان در جمع مردان منتخب كروش ماند. يكي از همكاران به شوخي مي‌گفت خانزاده و اميرحسين صادقي چه كار بايد بكنند تا كروش خط‌شان بزند؟! اما از شوخي گذشته كروش در مورد بازيكناني كه قبول‌شان دارد، اصلاً به عملكرد آنها در بازي‌هاي باشگاهي توجه نمي‌كند و مي‌گويد بايد كيفيت آنها را به چشم خودش ببيند. احتمالاً سرمربي تيم ملي موقع ديدن كمبودهاي فني خانزاده، عينك دودي به چشم مي‌زند.

نصف جهان، وفادار به فوتبال فردا

اوايل سال از اصفهان يك جوان به نام مهدي شريفي وارد جغرافياي تيم ملي شد و حالا مسعود حسن‌زاده از يك تيم اصفهاني ديگر چشم كارلوس كروش را گرفته است. ملي‌پوش شدن شريفي جوان از سپاهان و مسعود حسن‌زاده احياشده از ذوب‌آهن نشان مي‌دهد تيم‌هاي اصفهاني با وجود دست و دلبازي‌شان در جذب ستاره‌ها، از ساختن بازيكنان فردا و معرفي پديده‌ها غافل نشده‌اند. اينكه مي‌گوييم فوتبال فردا را با عمل بايد ساخت، نه با حرف، دقيقاً همين است. سپاهان حداقل سالي يك پديده به فوتبال ايران معرفي مي‌كند و ذوب‌آهن هم هر از گاهي جوانان خودساخته يا احياشده را تحويل فوتبال ما مي‌دهد تا چراغ فوتبال در نصف جهان روشن باشد. البته در تهران هم راه‌آهن داشت با استيلي كارخانه بازيكن‌سازي مي‌شد كه تعطيلش كردند.

پاي خسرو، كارت مهرداد و ذهن لژيونرها

دغدغه‌هاي ۳‌گانه كروش اين است؛ پاي آسيب‌ديده خسرو حيدري، كارت پايان خدمت مهرداد پولادي و ذهن آشفته لژيونرهايي كه تيم‌هاي باشگاهي‌شان در رده‌هاي پايين جدول دست و پا مي‌زند و از لحاظ ذهني نمي‌توانند دست تيم ملي را بگيرند.

كارلوس حالا بايد مرحله به مرحله اين دغدغه‌ها را برطرف كند. قدم اول براي او مطمئن شدن از اوضاع خسرو حيدري است. خسرو با وجود آسيب‌ديدگي خود همراه تيم ملي به اردوي آفريقا رفته تا زير نظر كادر پزشكي يك جواب روشن به كروش بدهد؛ «در جام ملت‌ها مي‌تواني روي من حساب كني!»

شانس به سردار رو كرد

سردار آزمون را مي‌توان پسر فوتبالي كروش ناميد. سرمربي پرتغالي تيم ملي به آزمون علاقه خاصي دارد و عملكرد عالي اين جوان در تيم ملي و ليگ روسيه نشان مي‌دهد علاقه و اعتماد كروش بي‌دليل نيست. حالا كه كروش، آزمون را مي‌پسندد، شانس هم به او رو كرده و سردار مي‌تواند با استفاده از فصل تعطيلي ليگ روسيه (به خاطر سرما) تيم ملي را در اردوي آفريقا همراهي كند و از اين طريق چند گام از ساير رقيبان خود سبقت بگيرد. خدا را چه ديديد، شايد سردار در جام ملت‌هاي آسيا (استراليا ۲۰۱۵) فيكس تيم ملي شد.

دوباره آفريقا، دوباره تيم ملي

تيمي كه چند ماه پيش در آفريقا براي جام جهاني برزيل ساخته شد تا مثل يوزپلنگ پابه‌پاي شيرهاي نيجريه بدود و مثل «مرد» سربه‌سر ستاره‌هاي آرژانتين بگذارد، دوباره به آفريقا رفت... دوباره در غياب لژيونرها، كروش مردان منتخب خود را به قاره سياه برد تا از آنها سربازاني روسفيد بسازد. اين تيم قرار است در جام ملت‌هاي آسيا مدافع اعتبار ايران باشد، با اين تفاوت كه در فستيوال جهاني فوتبال (برزيل ۲۰۱۴) پابه‌پاي حريفان دويدن، كم نياوردن و مقابل آنها ايستادن مهم بود و در استراليا ۲۰۱۵ نتيجه هم اهميت دارد. به بهانه اردوي تيم ملي در آفريقاي‌جنوبي و سفر بامدادي ملي‌پوشان به اردوگاهي كه قرار است ميدان هماهنگي و آماده‌سازي آنها باشد، نگاهي مي‌اندازيم به متن و حاشيه تيم ملي ...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج