۱۶۱۱۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

مهدوی کیا یک بار دیگر از پرسپولیس ضربه خورد

می آید یا نمی آید؟ نمی آید. این نتیجه نهایی مذاکرات مدیران پرسپولیس با دنیزلی برای بازگشت مهدی مهدوی کیا به این تیم بود.

برترین ها به نقل از تماشا : می آید یا نمی آید؟ نمی آید. این نتیجه نهایی مذاکرات مدیران پرسپولیس با دنیزلی برای بازگشت مهدی مهدوی کیا به این تیم بود. این سوالی است که نه تنها این چند روز بلکه از ابتدای فصل بارها مطرح شد. مهدوی کیا بارها و بارها در مصاحبه هایش اعلام کرد دوست دارد به پرسپولیس بیاید و با پیراهن این تیم از فوتبال خداحافظی کند.

در ابتدای فصل به دلایل معلوم و نامعلوم حمید استیلی با آمدن او مخالفت کرد تا این تیم از حضور یکی از اسطوره هایش بی بهره بماند. مهدوی کیا به گیلان رفت اما آنجا هم قدر او را ندانستند و با یکی از محبوب ترین بازیکنان تاریخ فوتبال رفتارهای مناسبی انجام نشد. همین رفتارها باعث شد تا کاپیتان سابق تیم ملی بار و بندیلش را ببندد و به تهران بیاید. البته در دنیای فوتبال انی کار او یک کار غیرحرفه ای محسوب می شود اما مهدوی کیا رضایت مدیر داماش را برای این جدایی جلب کرده بود.

آمدن او به تهران و تقارن این اتفاق با رفتن استیلی یک بار دیگر زمزمه های بازگشت او به جمع سرخپوشان را بر سر زبان ها انداخت. این صحبت ها در حد یک زمزمه باقی نماند و رویانیان که به شدت زیر بار انتقادها قرار داشت با شروع مذاکره با این بازیکن محبوب تلاش کرد کمی از فشار انتقادها را کم کرده و سکوها را با خود همراه کند. مذاکرات انجام شد اما این بار برخلاف گذشته موانعی بر سر راه وجود داشت. از مخالفت عابدینی تا نامطمئن بودن مهدوی کیا برای گرفتن این تصمیم.

با حضور رویانیان و پروین و اصرارهای فراوان آنها این موانع برچیده شد و مهدوی کیا که بالاخره راضی به رفتن شده بود در مصاحبه ای کوتاه اعلام کرد که با پیراهن پرسپولیس از فوتبال خداحافظی خواهد کرد. اما گویی در این جمله او طلسمی وجود دارد که به محض بیان آن همه چیز به هم می ریزد. بلافاصله بعد ا زابراز تمایل مهدوی کیا رسانه ها از قول دنیزلی اعلام رکدند که او مهدوی کیا را نمی خواهد. باز هم داستان قدیمی در حال تکرار شدن بود و این آبروی اسطوره بود که این وسط قرار گرفته و بر سر آن دعوا بود.

در این میان کسی نمی تواند به دنیزلی ایراد بگیرد. مهدوی کیا برای هواداران پرسپولیس یک بازیکن ویژه است اما از سرمربی خارجی پرسپولیس نمی توان انتظار داشت که با همان نگاه ویژه به این بازیکن ۳۴ ساله نگاه کند. او فقط و فقط برای اثبات خودش به ایران آمده و در این مسیر به بازیکنانی نگاه ویژه دارد که بتوانند او را برای رساندن به این هدف کمک کنند ولاغیر. شاید از دید خیلی از کارشناسان، مهدوی کیا چه از نظر فنی و چه از نظر شخصیتی، برای پرسپولیس مفید باشد اما در دنیای فوتبال، اینکه مربی یک تیم با بازیکنی موافق یا مخالف باشد، طبیعی است.

اما این قضیه درباره مدیریت باشگاه که در اینجا، رویانیان است فرق می کند. درواقع به خاطر رفتار غیرحرفه ای رویانیان باید از او انتقاد کرد. او که با فضای ورزش کاملا آشنا نشده گاهی تصمیماتی می گیرد که پیامدهای منفی دارد. اصول حرفه ای ایجاب می کرد رویانیان قبل از مطرح کردن پیشنهاد به مهدوی کیا برای آمدن به پرسپولیس، منتظر حضور دنیزلی می شد تا تصمیم نهایی را او بگیرد. او نه تنها این کار را نکرد بلکه با رسانه ای کردن این پیشنهاد و مذاکرات بعد از آن عابدینی از سوی باشگاه، ناراحتی طرفداران داماش را هم برانگیخت.

همان طور که الان زیرمجموعه اش کاری غیرحرفه ای تر و البته غیراخلاقی را انجام داده و پاسخ منفی دنیزلی به جذب مهدوی کیا را به صورت غیرمستقیم رسانه ای کردند. شاید اگر همه این اتفاقات در سکوت می افتاد و رویانیان و اطرافیانش می توانستند بر تمایلات تبلیغات محور خود غلبه کنند با مهدوی کیا این طور در رسانه ها بازی نیم شد و شخصیت این بازیکن با اخلاق زیر سوال نمی رفت. البته در ایران وقوع چنین اتفاق هایی خیلی طبیعی است.


باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

مهدوی کیا یک بار دیگر از پرسپولیس ضربه خورد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج