جاباما
۱۶۱۴
۵ نظر
۵۲۶۷
۵ نظر
۵۲۶۷
پ

بي‌خيال اين شست‌و‌شو شويد

عوارض مصرف دهان شویه

بسياري از مردم هر روز از دهان‌شويه استفاده مي‌كنند تا دهان خوش‌بويي داشته باشند و از تشكيل پلاك‌هاي دنداني پيشگيري كنند. اما در حقيقت با اين كار ممكن است به سلامت دندان‌ها آسيب وارد شود.

عوارض مصرف دهان شویه

عوارض مصرف دهان شویه

تحقيقات نشان مي‌دهد بسياري از دهان‌شويه‌ها يعني تقريبا ۲۶ درصد از آنها حاوي الكل هستند كه براي نفوذ به داخل پلاك‌هاي دنداني و از بين بردن آنها، به دهان‌شويه‌ها اضافه شده است. اما الكل مي‌تواند باعث خشكي داخل دهان شده و در نهايت دهان را بدبو كند. دهان‌شويه‌هاي حاوي الكل همچنين ممكن است خطر ابتلا به سرطان‌هاي دهان را افزايش دهد. بعضي از تركيبات موجود در خميردندان نيز ممكن است با فلورايد به كار رفته در دهان‌شويه‌ها واكنش نشان داده و آن را بي‌اثر كنند. به همين دليل بهتر است حداقل بين مسواك زدن و استفاده از دهان‌شويه نيم ساعت فاصله بيندازيد. تحقيقات نشان داده برخي دهان‌شويه‌ها حتي مي‌توانند باعث لك شدن دندان‌ها شوند. اين موضوع به‌دليل وجود يك تركيب شيميايي خاص در دهان‌شويه‌هاست كه براي كاهش تعداد باكتري‌ها و حذف پلاك‌ها از روي دندان به كار مي‌رود.
استفاده زياد از دهان‌شويه‌ها مي‌تواند باعث بروز واكنش‌هاي شيميايي روي ميناي دندان شده و قسمت‌هايي از آن را زرد كند. زرد شدن دندان‌ها حتي ممكن است 10 روز بعد از شروع استفاده از دهان‌شويه‌ها آغاز شود. مواد شيميايي موجود در دهان‌شويه‌ها همچنين ممكن است با برخي افزودني‌هاي غذايي كه روي دندان‌ها باقي مانده‌اند نيز واكنش دهند كه آن نيز به نوبه‌خود باعث لك شدن دندان‌ها مي‌شود.

باز نشر اختصاصی: B artarinha.ir


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهرگان

      مرسی خیلی کمکم کردین

    • aki

      باسلام وخسته نباشیدمن ازدهانشویه هرروزصبح فقط استفاده میکنم برای رفع بوی بد دهانم مشکلی من بوی بد دهانم هست آیا داروی دیگری جز دهانشویه برای رفع بوی بد دهان هست که من استفاده کنم اگه راهنماییم کنید ممنوم میشم باتشکر

      پاسخ ها

      • علی

        آدامس

    • فرهاد

      اینارو که گفتین خودمون میدونم تحقیقات نیاز نیس هم دندان رنگش پریده هم زرد شد راححل لطفا بگید

    • اباد

      دهانشویه مزخرف ایرشا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج