جاباما
۱۶۱۵۱۲
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

خبرنگاران کشته شده در سال ۲۰۱۴

سازمان خبرنگاران بدون مرز، آمار خبرنگاران کشته شده در سال ۲۰۱۴ کشته شدند را ۶۶ تن اعلام کرد که دو تن از آنان سر بریده شدند و ۴۰ تن، همچنان گروگان هستند.

شبکه العالم: سازمان خبرنگاران بدون مرز، آمار خبرنگاران کشته شده در سال ۲۰۱۴ کشته شدند را ۶۶ تن اعلام کرد که دو تن از آنان سر بریده شدند و ۴۰ تن، همچنان گروگان هستند.

بر اساس گزارش اعلام شده توسط سازمان خبرنگاران بدون مرز، آمار کشتار خبرنگاران در مقایسه با سال ۲۰۱۳ که در آن ۷۱ نفر کشته شده بودند، کاهشی کمّی حاصل شده است اما از نظر کیفی، تفنن در قتل، قطع سر و کارگردانی و فیلم برداری و پخش فیلم قتل خبرنگاران، به این روند اضافه شده است که در این مجال می توان به سربریدن جیمز فولی و استیون ساتلوف دو خبرنگار آمریکایی اشاره کرد.

با این حال، آمار خبرنگار ربایی، در مقایسه با سال ۲۰۱۳، افزایش داشته است به طوری که در مقایسه با سال ۲۰۱۳ که در آن ۸۷ خبرنگار ربوده شدند، در سال ۲۰۱۴، ۱۹۹ خبرنگار ربوده شدند.

این گزارش، همچنین حاکی از آن است که دو سوم از عملیات کشتار خبرنگاران، در مناطق درگیری به ویژه در سوریه صورت گرفته است و این کشور همچنان با ۱۵ کشته به عنوان خطرناک ترین کشور برای خبرنگاران به شمار می رود که فلسطین و به ویژه غزه با ۷ کشته در مرتبه دوم، شرق اوکراین با ۶ کشته در مرتبه سوم، لیبی با ۴ کشته در مرتبه چهارم قرار دارد.

سازمان خبرنگاران بدون مرز، هدف از کشتار خبرنگاران را جلوگیری از رسیدن صدای مستقل و واکنش نشان دادن به دیدگاه های خارجی شمرد.

این سازمان تاکید کرد که در حال حاضر ۴۰ خبرنگار و سه وبلاگ نویس در سراسر جهان همچنان در دست گروگان گیران هستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج