۱۶۱۷۰۳
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

برگزاری تورهای شب یلدا ممنوع شد

به دلیل همزمانی شب یلدا با رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص)، شهادت امام جعفر صادق(ع) و شهادت امام رضا(ع) برگزاری هر نوع تور تحت عنوان «شب چله» ممنوع شد.

خبرگزاری میراث فرهنگی: به دلیل همزمانی شب یلدا با رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص)، شهادت امام جعفر صادق(ع) و شهادت امام رضا(ع) برگزاری هر نوع تور تحت عنوان «شب چله» ممنوع شد.

به روزهای آخر پاییز و شب اول زمستان یا همان شب یلدا نزدیک می‌شویم. شبی که ایرانی‌ها به واسطه زایش خورشید و بلند شدن روزها، به دیدن بزرگان خانواده می‌روند و معمولاً شامی فاخر و همچنین انواع میوه‌ها و رایجتر از همه هندوانه را مهیا و دور هم صرف می‌کنند و پس از صرف تناولات، قصه‌گویی پیرترها برای دیگر اعضای فامیل و گرفتن فال‌ حافظ به روزمرگی دوباره خود باز می‌گردند.

هرسال به مناسبت شب یلدا تورهای گردشگری ویژه‌ای برگزار می‌شد تا گردشگران را چند صباحی از روزمرگی دور و به سوی آیین‌ و رسوم ایرانی سوق دهد. اما امسال، شب چله با رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص)، شهادت امام جعفر صادق(ع) و شهادت امام رضا(ع) همزمان شده‌است.

«رجبعلی خسروآبادی» مشاور رییس سازمان میراث و گردشگری و مدیرکل استان تهران طی نامه‌ای خطاب به کلیه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران و انجمن صنفی دفاتر سفر و گردشگری استان تهران برگزاری هر نوع تور تحت عنوان «شب چله» را ممنوع اعلام کرد.

در این نامه آمده است:

«ضمن تشکر از اکثر قریب به اتفاق دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری که مقید به رعایت شئونات اسلامی و ایرانی هستند، بدینوسیله اعلام می‌دارد با توجه به ایام رحلت پیامبر گرامی اسلام(ص)، شهادت امام جعفر صادق(ع) و شهادت امام رضا(ع)، اجرای هرگونه تور تحت عنوان «شب چله» ممنوع بوده و در صورت وصول هرگونه گزارش تخلف، مراتب جهت اتخاذ تصمیم به کمیسیون فنی ارجاع خواهد شد.»

برگزاری تورهای شب یلدا ممنوع شد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      زندگی خصوصی مردم به کسی مربوط نیست

    • ترسو

      مردم تو خونه شب چله رو دارن ! اينو چيكار ميكنين ؟!

    • بدون نام

      چراااااا

    • کیارش

      ماهرسال شب چله رو جشن گرفتیم ومیگیریم اما امسال به خاطر ایام شهادت امسال از جشن ومهمانی صرف نظر کردیم.بد نیست یه امسالی رو به چله بگذرونیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج