۱۶۱۸۲۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

یلـدا گردی

مزه یلدا به خوردنی‌های رنگارنگ، دور هم جمع شدن خانواده و گل گفتن و شنیدن‌هایش است. شنیدن از خاطراتی كه ما جوان‌ترها آنها را به گوش جان می‌شنویم و بزرگ‌ترها غرق در افكار و گذشته خود لبخند می‌زنند.

یلـدا  گردی
مجله زندگی ایده آل - شقایق جعفری: مزه یلدا به خوردنی‌های رنگارنگ، دور هم جمع شدن خانواده و گل گفتن و شنیدن‌هایش است. شنیدن از خاطراتی كه ما جوان‌ترها آنها را به گوش جان می‌شنویم و بزرگ‌ترها غرق در افكار و گذشته خود لبخند می‌زنند. اما این جشن گرفتن‌های عادی و مرسوم با جمع شدن خانواده كنار هم شاید قدری برای‌تان تكراری شده باشد و به‌دنبال راه‌حلی هستید تا امسال و یلدایش را متفاوت سپری كنید. اگر تا به امروز برای شب یلدای امسال خود برنامه‌ریزی نكرده‌اید حتما روی پیشنهاد‌های ما هم فكر كنید.

سفره‌خانه‌های نوستالژی شهر

یكی دیگر از پیشنهاد‌های ما پاتوق‌های همیشگی جوان‌های شهر یعنی همان كافی‌شاپ‌ها و پاتوق‌های خانوادگی یا همان سفره‌خانه‌هاست. اما این پیشنهاد به این معنی نیست كه تمام كافی‌شاپ‌ها و سفره‌خانه‌های شهر برنامه ویژه‌ای برای یلدا تدارك دیده باشند. تعدادی از سفره‌خانه‌های پر رفت‌وآمد كه همیشه با غذای عالی و موزیك زنده پذیرای ‌مهمان‌های زیادی هستند، برنامه‌های ویژه‌ای برای شب یلدای خانواده‌ها هم مهیا می‌كنند.

یلـدا  گردی

كافه آبان و كافه آذری كه آوازه خوبی در میان پاتوق‌های قدیمی شهر دارند هر سال با بهترین برنامه‌ها ازجمله موزیك زنده، فال حافظ و حافظ‌خوانی و پذیرایی‌های مختص یلدا به نحو احسن از مهمانان خود پذیرایی می‌كنند. پس اگر مدت‌هاست دست خانواده را برای رفتن به این پاتوق‌های نوستالژی نگرفته‌اید به پیشنهاد ما فكر كنید و سری به سفره‌خانه‌های سنتی و محبوب شهرتان بزنید تا مزه امسال شب یلدای خود را هم تا سال آینده از یاد نبرید.

جشن یلدا در بوستان‌های شهر

یك دقیقه اختلاف زمان چه كارها كه نمی‌كند. سال‌هاست كه ما ایرانی‌ها به دلیل یك دقیقه بلند‌تر بودن اولین شب زمستان جشن می‌گیریم و هر لحظه را بهانه می‌كنیم تا خاطره‌ای از دورهم بودن‌مان رقم بزنیم، به همین دلیل اولین پیشنهادی كه به ذهن هر كسی برای خوش‌گذرانی در شب یلدا می‌رسد، رفتن به منزل بزرگ‌ترها و جمع شدن اقوام و فامیل، خوردن تنقلات و میوه‌های زمستانی، صحبت از امروز و دیروز و گرفتن فال حافظ است. با این حال اگر امسال برای گذراندن یلدایی متفاوت‌تر از سال‌های گذشته تصمیم گرفته‌اید، بهتر است گزینه‌های پیش‌روی‌تان را بررسی كنید.

یلـدا  گردی

به‌عنوان اولین قدم باید سلیقه خانواده خود را مدنظر قرار دهید. شما بهتر می‌دانید چه چیزی آنها را خوشحال می‌كند اما برای راحت‌تر كردن انتخاب‌تان ما به شما می‌گوییم در یلدای امسال چه گزینه‌های تفریحی پیش‌روی شماست. مثلا طبق معمول هر ساله شهرداری برای یلدا برنامه‌های ویژه‌ای برای پایتخت‌نشینان فراهم كرده كه مهم‌ترین آنها برگزاری آیین و سنت‌های شب باستانی یلدا در بوستان‌های بزرگ پایتخت همچون بوستان ولایت، لاله و امام علی است.

در این مراسم زنده كه از ساعت ۲۰ در بوستان‌های تهران برگزار خواهد شد، برنامه‌هایی مثل قصه‌خوانی، نمایش‌های عروسكی و برگزاری مسابقه و چندین و چند برنامه دیگر به‌مناسبت این شب اجرا می‌شود. پس اگر تاکنون كنار دیگر همشهریان‌تان یلدا را تجربه نكرده‌اید این پیشنهاد برای شماست.

یلدای روشنفكرها

اگر اهل شعر و ادبیات هستید پاتوق‌های ادبی شهر در این شب به‌یاد ماندنی منتظر شماست. برگزاری مراسم‌ شعر و قصه‌خوانی و تماشای نمایش‌های آیینی و عروسكی از روزگاران قدیم جزء برنامه‌های ثابت فرهنگسراهای شهر است.

فرهنگسرای بهمن ، اشراق و نگارخانه شیث، که در ضلع جنوبی پارك دانشجو است امسال هم به سنت هر سال خود به‌مناسبت شب یلدا برنامه‌ای ویژه شامل شاهنامه‌خوانی، برگزاری نمایشگاه آثار و نقاشی شاهنامه از هنرمندان مختلف و حضور و گردهمایی هنرمندان موسیقی تئاتر و تلویزیون دارد؛ تجربه‌ای كه ثابت كرده از بودن در این محافل بهترین خاطره‌ها را ثبت و جمع خواهید كرد.

روی ابرها به استقبال زمستان بروید

پاتوق برخی رستوران است، از جلسات كاری و بستن قراردادهای مهم گرفته تا قرارهای عاشقانه و دورهمی‌های دوستانه. پس اگر شما هم جزو این دسته هستید چرا شب یلدا سری به رستوران‌های خوش‌ذوق نمی‌زنید و جشن خود را آنجا برگزار نمی‌کنید؛ رستوران‌هایی كه كلی برای این شب تدارك دیده‌اند تا سال دیگر دل‌تان هوس جای دیگری غیر از همان رستورانی را كه رفته‌اید، نكند. از این رستوران‌ها برای انتخاب زیاد هستند پس می‌توانید باتوجه به موقعیت جغرافیایی خود نزدیك‌ترین آنها را انتخاب كنید.

یلـدا  گردی

اگر هزینه‌ برای یك شب به‌یادماندنی ملاك انتخاب شما نیست بهترین پیشنهاد ما رستوران گردان برج میلاد است. رستورانی با فهرستی رنگارنگ و طعم متفاوت غذاهای خوشمزه، در كنار حضور در سكوی دید برج میلاد كه این امكان را به شما می‌دهد تا در بالاترین نقطه تهران با پاییز خداحافظی و به استقبال زمستان بروید. اما اگر باید هوای جیب‌تان را هم داشته باشید رستوران‌های دیگر بزرگ شهر مثل رستوران ملل، اسفندیار و رستوران‌های واقع در دربند و دركه هم گزینه‌های بی‌نظیری برای شب یلدا هستند. آلاچیق‌های دربند و دركه با فضای دنج و پرانرژی كه دارند گزینه مناسبی برای جمع‌های خانوادگی و یك شب‌نشینی خاطره‌انگیز هستند.

تورهای یلدا را از دست ندهید

در هفته‌های نزدیك به یلدا اگر به سایت‌های گردشگری و آژانس‌های مسافرتی سری بزنید با تورهای بكر و متفاوتی روبه‌رو خواهید شد كه به‌راحتی برنامه‌هایی برای گذراندن شب یلدا تدارك دیده‌اند. چند نمونه از آنها را به شما معرفی می‌كنیم:

تور یك روزه و خاطره‌انگیز در عمارت فتحعلی‌شاه در استان سمنان

- كرسی حافظ‌خوانی، موسیقی سنتی (تكنوازی)

- پذیرایی با انار، هندوانه و آجیل و شامی خاطره‌انگیز در رستوران عمارت و اجرای مراسم ویژه شب یلدا

یلـدا  گردی

- بازدید از مسجد تارخانه دامغان، مسجد جامع، خرید پسته و چشمه علی

- حركت روز شنبه ۳۰ آذر، ساعت ۷

- قیمت: ۹۰ هزار تومان

تور سه روزه یزد و كویر مصر

- برنامه ویژه شب یلدا همراه با پذیرایی شب چله

- بازدید ازآتشكده زرتشتیان، میدان و تكیه امیر چخماق، مسجد جامع و ...

یلـدا  گردی

- برنامه ویژه شب یلدا همراه با پذیرایی شب چله

- زمان ۲۹ آذر تا ۱ دی

- قیمت:۳۴۰ هزار تومان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج