۱۶۲
۵۰۱۳
۵۰۱۳
پ

آخرین وضعیت ژاپن :

وضعیت ناگوار نشت رادیواکتیو، امپراتور را به تلویزیون کشاند

از سویی کشورهای همسایه ژاپن و به ویژه هنگ کنگ اعلام کرده اند که به صورت دقیق در حال بررسی مواد رادیو اکتیوی هستند که ممکن است بر اثر باد به این کشور سرایت کند. دیگر کشورهای همسایه نیز واردات مواد غذایی از این کشور را ممنوع اعلام کرده اند.

گرانی از نشت و انتشار مواد رادیواکتیو از نیروگاه های منهدم شده هسته ای در ژاپن باعث شده است که فرانسه در تندترین واکنش اعلام کند که همه اتباع خود این کشور را ترک کنند و حتی مقامات این کشور به ایر فرانس دستور داده اند که پروازهای بیشتری را برای انتقال شهروندان فرانسوی از ژاپن اختصاص دهند. این در حالی است که مقامات آمریکایی فقط به اتباع خود برای سفر به ژاپن هشدار داده اند. جمهوری اسلامی ایران نیز هواپیمایی را برای انتقال اتباع ایرانی به کشور اختصاص داده است.

به گزارش «تابناک»، بر اساس تصویرهای ارسالی از ماهواره، دو راکتور یک و سه نیروگاه فوکوشیما بر اثر انفجار به صورت کامل تخریب شده و در راکتورهای ۲ و ۴ نیز انفجارهایی صورت گرفته اما حجم تخریب در این دو راکتور به میزان راکتورهای یک و سه نیست.

بر اساس این گزارش، «آکاهیرو»، امپراتور ژاپن در اقدامی کم سابقه در تلویزیون این کشور ظاهر شد و نگرانی خود را به دلیل انفجار راکتورهای اتمی این کشور اعلام کرد.

وی همچنین اعلام کرد که عمیقا نگران این انفجارات است. این اولین پیام ویدیویی ضبط شده از امپراتور این کشور است که در تلویزیون نمایش داده می شود.

از سویی کشورهای همسایه ژاپن و به ویژه هنگ کنگ اعلام کرده اند که به صورت دقیق در حال بررسی مواد رادیو اکتیوی هستند که ممکن است بر اثر باد به این کشور سرایت کند. دیگر کشورهای همسایه نیز واردات مواد غذایی از این کشور را ممنوع اعلام کرده اند.

در حال حاضر ماموران امنیتی از ۱۳ کشور جهان در حال امداد رسانی به افراد حاضر و صدمه دیده در این حادثه هستند و کشورهای دیگر نیز در حال ارسال کمک های خود به ژاپن هستند، دولت ژاپن هم به ساکنین مناطق در معرض خطر اعلام کرده است که از مناطق خود به سمت جنوب حرکت کنند و کسانی نیز که تاکنون این کار را نکرده اند، لازم است در خانه های خود بمانند و از خانه های خود بیرون نیایند. این در حالی است که انفجاراتی نیز در نیروگاه های ۵ و ۶ نیز در حال وقوع است.

منابع خبری ژاپنی گزارش داده اند که استفاده از هلی کوپتر برای آب پاشیدن و همچنین خنک کردن راکتورها به نظر می رسد بی نتیجه و بی اثر باشد، این در حالی است که تنها در این شهر زلزله زده شش راکتور وجود دارد و همه در معرض خطر هستند.

منبع : تابناک
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج