جاباما
۱۶۲۲۴۶
۷ نظر
۵۰۰۱
۷ نظر
۵۰۰۱
پ

توضیح درباره خمیر مرغ و میوه های واکسی

مدیرکل فراورده های غذایی، آرایشی وبهداشتی سازمان غذا و دارو، درباره موضوعات حساسیت برانگیز خمیر مرغ، واکس میوه ها و استفاده از هورمون اتفون در محصولات کشاورزی، توضیحاتی ارائه داد.

خبرگزاری مهر: مدیرکل فراورده های غذایی، آرایشی وبهداشتی سازمان غذا و دارو، درباره موضوعات حساسیت برانگیز خمیر مرغ، واکس میوه ها و استفاده از هورمون اتفون در محصولات کشاورزی، توضیحاتی ارائه داد.

دکتر هدایت حسینی که به نمایندگی از وزارت بهداشت در برنامه نبض حضور یافته بود با تشکیک در فرمول، دوز مصرفی، زمان استفاده مناسب، صلاحیت و تخصص واردکنندگان و مجاری قانونی واردات هورمون اتفون ، دلایل مذکور را برای ممنوعیت استفاده از این ماده جهت تسریع در رسیدگی محصولات کشاورزی کافی دانست.

وی با تاکید بر نتایج بررسی های آزمایشگاهی از واکس های مورد استفاده در میوه های جمع آوری شده در سطح عرضه گفت: به دلیل خوراکی بودن ترکیبات، استفاده از آنها مجاز است و مسئله نگران کننده ای در باره این واکس ها وجود ندارد.

مدیر کل فراورده های غذایی، آرایشی وبهداشتی سازمان غذا و دارو در پی سخنان نماینده سازمان دامپزشکی که سعی در توجیه استفاده از خمیر مرغ می نمود با قاطعیت، تخلفات گسترده بالای ۸۰ درصد استفاده کنندگان از خمیر مرغ را دلیل اعلان ممنوعیت مصرف توسط سازمان غذا و دارو دانست و در پاسخ کسانی که نگران اشتغالزایی و صنعت این پخش بودند به مزاح گفت: با توجه به بازار خوبی که در برخی کشورهای همسایه وجود دارد می توانند تمام این تولیدات را به آنجا صادر کنند تا دیگر نگرانی ای در این خصوص در کشور وجود نداشته باشد.

حسینی در پایان یادآور شد: با توجه به جلساتی که با ریاست محترم دامپزشکی داشته ایم مقرر شد با افزایش نظارتها برنامه هایی تدارک دیده شود تا دیگر در هیچ فروشگاه عرضه پروتئین و قصابی ها شاهد قطعه بندی و پاک نمودن مرغ نباشیم که با این کار بسیاری از مشکلات مطروحه خاتمه خواهد یافت .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سارا

      خمیر مرغ یعنی مرغ خالص نه آشغال مرغ .

    • بدون نام

      ظاهرا تنها چیزی که ارزونه سلامتی مردم هستش . سونامی سرطان که صحبتشه از همین چیزا نشات میگیره

    • نیما

      طی ۲ روز دو اظهار نظر کاملا متفاوت! همین دیروز مدیر کل میوه‌های سردسیری وزارت جهاد کشاورزی گفته بود که اساسا واکسی که روی سیب وجود داره از خود میوه تولید میشه! حالا امروز ایشون میاد یه چیز دیگه میگه. مردم باید حرف چه مرجعی را باور کنند.
      تکلیف چیست!؟ ما که متوچه نشدیم...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یه مقدار که خود میوه ماده ای برای محافظت ترشح میکنه اما اونیکه شما میبینی تو بازار رواج داره و داد و بیداد سرشه واکس مصنوعی هست که به میوه میزنن و میخواستن ماست مالی کنن گفتن مال خود میوه است

    • amir

      این کارها از نظر جامعه زود فراموش میشه
      مثل قضیه پالم و الان خمیر مرغ و سوسیس کالباس و هزاران هزار دیگه
      اما تا میگی وزارت بهداشت تا میگی دارو و درمان و ... مردم داغ دلشون تازه میشه امان از این دکتر ها و گرانی وزیت و دارو و ...
      اعتراض به وضع بیمه ؟!! اصلا !! اعتراض به پالم و خمیر ورغ و بازی با سلامتی مردم !؟ ولش کن !
      این درد جامعه هست
      دکتر دندانپزشک

    • ح راد

      اگر قرار باشد چیزی بخوریم وفکر کنیم موادتشکیل دهنده چیه نخوریم راحت تریم

    • قاصدک

      سلام:
      مسئولین محترم بایدتوجه داشته باشندکه اظهارنظرات متفاوت ویاضدونقیض می توانداحیاناباعث سردرگمی مردم شده وکمی اعتمادآنان رانسبت به پذیرش سایرنظرات.انان دربرداشته باشد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج