۱۶۲۴۰۶
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

حقایقی درباره جاذبه های توریستی مشهور دنیا

حقایقی در مورد مشهورترین جاذبه های توریستی دنیا (از اسم واقعی «بیگ بن» گرفته تا تغییرات رنگ تاج محل) که تابه حال نمی دانستید!

حقایقی درباره جاذبه های توریستی مشهور دنیا

برترین ها: حقایقی در مورد مشهورترین جاذبه های توریستی دنیا (از اسم واقعی «بیگ بن» گرفته تا تغییرات رنگ تاج محل) که تابه حال نمی دانستید!

نام واقعی «برج ساعت» لندن، «بیگ بن» نیست!

تقریبا تمام افراد دنیا برج ساعت لندن (که از نمادهای این شهر است) را به نام «بیگ بن» (Big Ben) می شناسند. اما در اصل بیگ بن نام «زنگ» داخل آن است و نام واقعی این سازه «برج الیزابت» (نام ملکه الیزابت دوم) است.

حقایقی درباره جاذبه های توریستی مشهور دنیا

مجسمه آزادی زمانی یک فانوس دریایی بود.

«بانوی آزادی» هدیه ای از فرانسه و به عنوان یادبودی از «آزادی» بود. اما «استیفن گراور کلیوند»، رئیس جمهور سابق آمریکا به این نتیجه رسید که این مجسمه بیش از هر چیز، مناسب منبع نور است. سرانجام بعد از چندین تلاش ناموفق، این سازه به یک «فانوس دریایی» تبدیل شد. این مجسمه به مدت ۱۶ سال روشن بود تا اینکه به این نتیجه رسیدند که این روش، درخور این سمبل نیست. سپس فانوس دریایی در سال ۱۹۰۲ برای همیشه خاموش شد.

حقایقی درباره جاذبه های توریستی مشهور دنیا

«آلکاتراز» دانش آموخته دارد.

۸۰ سال پیش زندان مشهوری در جزیره نظامی «آلکاتراز» (جزیره ای در خلیج سان فرانسیسکو) تاسیس شد. افراد معدودی می دانستند که این جزیره «انجمن فارغ التحصیلان» دارد. زندانیان و نگهبانان در کنار خانواده های شان در این جزیره توریستی زندگی کردند و این انجمن را برای کودکانی تاسیس کردند که طی سال ها به عنوان مقیم آلکاتراز در آموزشگاه ها و مدارس رسمی سان فرانسیسکو درس می خوانند.

حقایقی درباره جاذبه های توریستی مشهور دنیا

دیوار چین، بزرگترین قبرستان دنیاست.

بسیاری افراد می دانند که ساخت دیوار بزرگ چین، بیش از ۱۷۰۰ سال طول کشیده است. اما اکثرا نمی دانند که این دیوار بزرگترین قبرستان دنیا است و دلیل آن مردن بیش از یک میلیون افراد در حین ساخت این دیوار است. هر پادشاهی که در قدرت بود، علیرغم جان دادن بسیاری افراد در این پروسه، دستور به ادامه ساخت می داد.

حقایقی درباره جاذبه های توریستی مشهور دنیا

خیاطی با پریدن از برج ایفل موجب قتل غیر عمدی خود شد!

«کت چتر نجات» در اصل ابداع «فرنز ریشلت» خیاط استرالیایی اهل اتریش بود. بعید است در این باره چیزی شنیده باشید، شاید به دلیل آنکه این اختراع فاصله زیادی تا موفقیت داشت. ریشلت در سال ۱۹۱۲ برای آزمایش اختراعش اصرار داشت که بجای «بدل»، خود از این برج به پایین بپرد. علیرغم اعتراض دوستان و ماموران، او از اولین سکو به پایین پرش کرد و متاسفانه اختراعش با شکست مواجه شد!

حقایقی درباره جاذبه های توریستی مشهور دنیا

ماچو پیچو، بنایی کاملا مقاوم در برابر زلزله است.

منطقه مقدس «ماچو پیچو» (پرجاذبه ترین منطقه توریستی کشور پرو) بر روی دو گسل در ارتفاعات کوه های لرزه خیز ساخته شده است. سنگ های این سازه کاملا مقاوم در برابر زلزله است و در هنگام وقوع زلزله، سر خوردن و حرکت این سنگ ها همچون رقص به نظر می رسد و نیز طراحی آن به شیوه ای است که دوباره سر جای خود بازگردند. راز سالم ماندن این شاهکار معماری در طی سالیان سال، همین نکته بوده است.

حقایقی درباره جاذبه های توریستی مشهور دنیا

تاج محل تغییر رنگ می دهد.

نه اینکه تاج محل تغییر رنگ دهد، اما اینگونه به چشم می آید! تاج محل در ساعات مختلف شبانه روز سایه و تن های رنگی متفاوتی به خود می گیرد. صبح ها صورتی به نظر می رسد. بعد از ظهر ها سفید رنگ و نیمه های شب طلایی است. برخی افراد، این تغییرات را به تغییر حالات بانوان تشبیه می کنند؛ به این دلیل که این معبد حیرت آور، در اصل مقبره ملکه «ممتاز محل»، معشوق و همسر محبوب «شاهجهان» است.

حقایقی درباره جاذبه های توریستی مشهور دنیا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج