۱۶۲۷۲۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

پنج دليل اصلى اقتدار بايرن مونيخ در اين فصل

بايرن مونيخ در اين فصل از رقابت ها به اقتدارى بى نظير دست يافته است كه شايد در تاريخ بوندسليگا بى سابقه باشد، شايد بتوان اقتدار غير قابل تصور بايرن مونيخ را با پنج دليل زير توجيه نمود.

طرفداری: در آخرين بازى خانگى بايرن مونيخ در دور رفت از رقابت هاى بوندسليگا، فرايبورگ تيم ميهمان هيچ شانسى نداشت، به طورى كارل هاينتس رومنيگه از سران بايرن مونيخ اين بازى را به ديدارى"يك طرفه" تشبيه كرد كه حريف نيز مى تواند از نتيجه آن راضى باشد. مونيخى ها آخرین بازی خود در نیم فصل بوندسلیگا را نیز در شهر ماینتس انجام دادند و با وجود مصدومان فراوان موفق به شکست تیم این شهر در لحظات پایانی دیدار شدند، حال بایرن مونیخ با دريافت تنها چهار گل خورده در هفده بازى و اختلاف حداقل يازده امتيازى با وولفسبورگ نزديك ترين تعقيب كننده خود به تعطیلات زمستانی خواهد رفت، با نگاهى ريزبينانه مى توان از پنج نكته ذيل به عنوان دلايل اصلى و كليدى اقتدار بايرن مونيخ نام برد.

۱- نقل و انتقالات تاثير گذار

ژابى آلونسو با وجود بيمارى كه داشت باز هم از سوى پپ گوارديولا در تركيب اصلى تيم براى بازى مقابل فرايبورگ قرار گرفت و باز هم به خوبى تيم را تا لحظه خروج اجبارى خود از بازى به دليل مصدوميت رهبرى و هدايت نمود. اين بازيكن ۳۳ ساله در واقع بازيكن مورد علاقه پپ گوارديولا براى قرار گرفتن در پست هافبك دفاعى بايرن مونيخ با توجه به وجود مصدومان فراوان مونيخى ها در اين پست كليدى بوده است. آلونسو نيز به سرعت با عملكرد خوب خود تاثيرى تعيين كننده در تيم داشته و خود را با شرايط جديد تيم انطباق داده است. وى حتى تغييراتى را نيز در نحوه بازى سازى تيم گوارديولا به وجود آورده است. در حقيقت نحوه بازى او با پاس هاى بلند و دقيق خود به نوعى تكميل كننده بازى با پاس هاى كوتاه و سريع مونيخى ها بود است.

در ديدار مقابل كلن آلونسو با ۲۰۶ مرتبه تماس با توپ ركوردى جديد در اين زمينه را در بوندسليگا به نام خود ثبت نمود و حتى با گل زنى از روى ضربات ايستگاهى در بازى مقابل منچسترسيتى و وردربرمن، راه هاى تيم خود براى گل زنى را نيز افزايش داده است. البته در فاز دفاعى تيم نيز هنگام نياز او همواره حضورى موثر داشته است.

۲- سيستمى انعطاف پذير

پپ گوارديولا بايرن مونيخ را در اين فصل با سيستم هاى مختلف سه دفاعه، چهار دفاعه، با دو هافبك دفاعى، خط ميانى لوزى شكل، دو مهاجمه و حتى مهاجم كاذب به مصاف حريفان فرستاده است. در حالى كه فصل گذشته تيم براى عادت كردن به ايده ها و فلسفه پپ گوارديولا زمان زيادى لازم داشت، در اين فصل مونيخى ها به سرعت و به خوبى خود را با سيستم تملك بالاى توپ گوارديولا انطباق داده اند. در بازى مقابل فرايبورگ، اين سرمربى اسپانيايى براى تيم خود تركيب ۱-۴-۱-۴ را در نظر گرفته بود كه مالكيت توپ ۸۱ درصدى را توانست به ثبت رساند.

گوارديولا همواره از تيم خود انعطاف پذيرى حداكثرى را خواسته است. در اين فصل وى بيشتر تركيب خود را با توجه به تاكتيك حريف مشخص مى نمايد. براى نمونه در بازى هفته گذشته مقابل بايرلوركوزن، گوارديولا براى مهار وكنترل مدافعين كنارى حريف و جلوگيرى از نفوذهاى آنها از توماس مولر و روبرت لواندوفسكى به عنوان دو مهاجم كنارى استفاده نموده بود. كريستين اشترايش سرمربى فرايبورگ سه شنبه شب بعد از شكست مقابل بايرن مونيخ در توصيف گوارديولا گفت:"در دنياى هنر و معمارى همواره نوابغ و استثتائاتى وجود داشته اند، در مورد فوتبال نيز چنين موضوعى صادق است و پپ گوراديولا از استتثنائات دنياى فوتبال است."

۳- آرين روبن شگفت انگيز

آرين روبن در اين فصل شرايط ايده آلى را تجربه مى كند، از نظر رومنيگه اين هلندى در حال حاضر "بهترين بازيكن فوتبال دنيا" به حساب مى ايد. در بازى مقابل فرايبورگ وى در دقيقه ۴۱ از روى ضربه سر موفق به ثمر رساندن صدمين گل خود براى بايرن مونيخ شد. در اين فصل وى در مجموع هجده حضور خود در بوندسليگا و ليگ قهرمان، موفق به ثمر رساندن دوازده گل و ارسال چهار پاس منجر به گل شده است.

از سوى فيفا آرين روبن در ليست سه نامزد نهايى كسب عنوان بهترين بازيكن سال قرار نگرفت، اما در واقع او محرك اصلى بايرن مونيخ به حساب مى آيد كه با توجه به تكنيك و سرعتى كه دارد براى هر حريفى غير قابل پيش بينى است. روبن به تازگى به عنوان بهترين ورزشكار سال فوتبال هلند انتخاب شده است، چنين اتقاقى بعد از انتخاب رود گليت در سال ۱۹۸۷، براى اولين بار براى يك بازيكن از فوتبال هلند اتفاق مى افتد، روبن بعد از پيروى مقابل فرايبورگ گفت:"سه امتياز، صدمين گل و انتخاب به عنوان بهترين ورزشكار سال، فكر نمى كنم كه امشب بتوانم بخوابم."

۴- عدم وجود حاشيه

هيچ باشگاهى در دنيا با مصدوميت بازيكنان كليدى خود همانند بايرن مونيخ در اين فصل به چالش كشيده نشده است، به خصوص اينكه بعد از بازى با فرايبورگ بازيكنانى نظير، آلونسو، لواندوفسكى و بن عطيه نيز به ليست مصدومان قبلى مونيخى اضافه شده اند. البته وجود مصدومان زياد در كادر تيم مزيت هايى نيز براى بايرن مونيخ به همراه داشته است، چون سبب شده نارضايتى كمترى بر روى نيمكت ذخيره هاى تيم ديده شود. البته مصدوميت بازيكنانى كليدى نظر شواين اشايگر، لام، آلابا، مارتينز و تياگو تيم را به چالش سختى كشانده و سبب بر هم خوردن هماهنگى موجود در تيم شده است، با اين حال بايرن مونيخ موفق به حفظ آرامش و دور ساختن خود از حواشى بوده و تنها گاهى ژردان شكيرى و پير اميل هويبيرگ نارضايتى خود از نيمكت نشينى را بروز داده اند.

۵- خط دفاعى مستحكم

مانوئل نوير خود تغييراتى را در نحوه بازى خط دفاعى بايرن مونيخ پديد آورده است، در بازى مقابل فرايبورگ نيز واكنش او در خارج از محوطه جريمه در دقيقه ۲۶ بازى بسيار جسورانه و تحسين برانگيز بوده است. مانوئل نوير، ژروم بوآتينگ و مهدى بن عطيه مثلث مستحكم بايرن مونيخ در خط دفاعى بوده اند، به طورى كه در شانزده بازى تنها سه گل دريافت كرده و ركوردى جديد از خود بر جاى گذاشته اند. بن عطيه بعد از شروعى نسبتا دشوار از هفته ها پيش عملكردى بسيار مثبت از خود بر جاى گذاشته و بوآتينگ نيز اشتباهات بسيار كمترى نسبت به فصل قبل داشته است.

و مانوئل نوير؟ رومينگه بعد از بازى مقابل فرايبورگ در خصوص وى گفت:"دروازه بان ما در اين ميان به ليبرويى كامل تبديل شده و عملكرد او با بهترين دوران فوتبال فرانتس بكن باوئر قابل مقايسه است."
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج