۱۶۲۷۵
۱ نظر
۵۰۳۶
۱ نظر
۵۰۳۶
پ

پیشنهادهایی از زبان ستاره های موسیقی

در زمستان چه آهنگ هایی گوش کنیم؟

در این هوای سرد، یک نفس عمیق و جانانه بکشید و سراغ این پیشنهادهای برفی بروید. پیشنهادهایی از طرف ستاره های پاپ در آستانه فصلی سرد... حسابی که هوایی شدید، انتخاب کنید و از آنها لذت ببرید. نوش جانتان...

برترین ها به نقل از تماشا : روزهای برفی تصویرهای همیشگی اش را در ذهن آدم ها دارد. خیلی ها تصویر تماشای برف را از پشت پنجره، در حالی که روی صندلی راحتی ولو شده اند و فنجان قهوه یا چای دلچسبی در دست دارند. بر هر چیز دیگری ترجیح می دهند و روزهای برفی شان را با همین لحظه ها سپری می کنند و خوش اند.

عده ای در تصویرهای ذهنی شان سراغ برف بازی می روند و هیجان لیزخوردن از ارتفاعات را به سکوت و آرامش پشت پنجره ترجیح می دهند و با جیغ و داد و هیجان، روزهای برفی شان را می گذرانند.

در این بین بعضی ها تصویری را دوست دارند که لباس گرم بپوشند و در خیابان های سفید و خلوت قدیم بزنند. دسته آخری «رمانتیک»های احساساتی ای هستند که این روزها تعدادشان اگر نگوییم زیاد شده، کم هم نیست و اگر حواسمان را بیشتر به دور و برمان بیندازیم، آنها را می بینیم که در لاک خودشان فرو رفته اند و معلوم نیست ذهنشان در چه دنیای گیر کرده و مشغول است. «پیشنهاد موسیقی برای روزهای زمستانی» شامل همه این تصویرها می شود.

یعنی در شهر شرایطی موسیقی می تواند متن این تصاویر را زیباتر کند؛ روزهایی که در راهند و نم نمک سر و کله شان پیدا می شود. شما جزو هرکدام از این سه دسته که باشید، می توانید از این پیشنهادها نهایت استفاده را بکنید؛ چه زمانی که پشت پنجره اید و خیره در یک سپیدی بی انتها، به همه روزهای گذشته و پیش رویتان فکر می کنید، چه زمانی که در اوج برف بازی به سر می برید و چه زمانی که پیاده در خیابان های متروک شهر صدای «قرچ، قرچ» برف، حالی به حالی تان می کند واز خود بیخود.

در این هوای سرد، یک نفس عمیق و جانانه بکشید و سراغ این پیشنهادهای برفی بروید. پیشنهادهایی از طرف ستاره های پاپ در آستانه فصلی سرد... حسابی که هوایی شدید، انتخاب کنید و از آنها لذت ببرید. نوش جانتان...

رضا صادقی

در زمستان چه آهنگ هایی گوش کنیم؟

قطعات و کارهای زیادی هستند که خود من در این فصل ناخودآگاه سمتشان می روم و با آنها حس خوبی دارم. خیلی هایشان را نمی توانم به تو بگویم ولی قطعا فکر می کنم که قطعه «دوست دارم» بابک جهانبخش زمستان امسال من را زیبا و دلچسب خواهد کرد. حس فراوان بابک در این قطعه همیشه این تصویرسازی بکر ا در ذهن من ایجاد می کند که روی صندلی ام پشت پنجره خانه نشسته ام و برف می آید و من هیچ غم و اندوهی را در خودم نمی بینم و احساس قشنگی دارم و از لحظه های زندگی ام لذت می برم.

امسال من را این قطعه در خیلی لحظه ها پر کرده و همیشه به این فکر می کنم که واقعا از این قبیل کارها چقدر کم در موسیقی ماست. «دوست دارم» از کارهایی است که تا سال های سال در موسیقی ما ماندگاری دارد و تاریخ مصرفی را نمی شود برایش درنظر گرفت. البته می خواهم باز هم شیطنت کنم و بیشتر درمورد قطعات خوب این روزهایم صحبت کنم. به غیر از کار بابک، چند وقتی هست که درگیر قطعه «سنتوری» محسن چاوشی هستم. مخصوصا آنجا که می گوید «طاقت بیار و مرد باش». چندبار در جاهای مختلف آن را شنیده بودم و بالاخره رفتم وبا اجازه محسن عزیز دانلودش کردم!

محسن به قدری این کار را ساده و راحت خوانده که من همیشه وقتی آن را گوش می کنم این حس را دارم که مثلا محسن میکروفن را گذاشته وسط اتاقش و در حال چای خوردن و صحبت با دور و بری هایش آن را خوانده. همین راحت بودنش در خواندن این قطعه باعث شده که تا این حد بانفوذ باشد. حس خوبی نسبت به آن دارم و از آن لذت می برم و چند روزی هست که درگیرش شده ام. زمستانم را با این ترانه ها می گذرانم. کار می نویسم و آهنگ می سازم. آرامش خوبی میهمان لحظه هایم شده و امیدوارم محصول این آرامش یک کار قوی و پراحساس برای مخاطبانم باشد.



بابک جهانبخش

در زمستان چه آهنگ هایی گوش کنیم؟

من اصولا در هر شرایطی یک موسیقی خاص را برای لحظه هایم انتخاب می کنم و بسته به حال و هوایم موسیقی گوش می کنم. ولی چند قطعه را این روزها بیشتر جلو و عقب می کنم و به قولی درگیرشان شده ام. یکی از آن قطعات، قطعه با احساس «بی خداحافظ» رضا صادقی است که حس می کنم واقعا رضا آن را با تمام احساسش خوانده و به قولی چیزی که از دل برآید، لاجرم بر دل نشیند. رضا در کارهای آرام و اسلو تبحر خاصی دارد که این قطعه هم ازجمله همان هاست.

با بی خداحافظ خاطرات خوبی داشته ام و نسبت به آن حس عجیبی د ارم. به نظرم حس این شعر حس مردانه ای دارد که همه می توانند به خوبی با آن همذات پنداری کنند. چون شناخت نزدیکی هم با خصوصیات شخصی رضا دارم، می توانم لحظه تولد این کار را حدس بزنم.کار دیگر یکه این روزها با آن لحظات زیادی را سپری کرده ام، قطعه «یه راهی پیش روم بذار» گروه «سون» است که به نظرم جزو قطعات فوق العاده این روزهای موسیقی است. اعضای این گروه کلا آدم های با احساسی هستند که توانسته اند این حس را در آثارشان هم جاری کنند. خصوصیت خوب دیگر آنها در کارهایشان هم این است که زیاد خودرا در قید و بند تکنیک اسیر نمی کنند و «راحت بودن»شان است که فضای کارهایشان را عالی کرده. این روزهای زمساین من با رضا صادقی و گروه سون می گذرد. شما هم امتحان کنید. قطعا پشیمان نخواهید شد!



سینا سرلک

در زمستان چه آهنگ هایی گوش کنیم؟

در آلبوم «فرزند ایران» قطعه ای به همین نام هست که می توانم ادعا کنم قطعه محبوب این روزهای من ست. اعتقادم هم در این زمینه این است که فرزندان ایران در گرما و سرما همیشه استوارند و در خدمت وطن. در همه فصول فرزندان ایران با قدرت و جسارتی که دارند به کشور خدمت می کنند. عمق این صحبت در ترجیح بند این اثر آمده که می گوید: «ایران من، ای عشق تو در جان من، ای مهر تو ایمان من...»



مهدی یراحی

در زمستان چه آهنگ هایی گوش کنیم؟

راستش را بخواهید، من این روزها و کلا حوالی این چند زمستان اخیر، ناخودآگاه درگیر قطعه «you are not alone» هستم. این قطعه با هنرمندی تمام در گام ماژور ساخته شده و گام ماژور هم همیشه با حال و هوای زمستانی این روزها به شدت همخوانی دارد و بسیار عاشقانه و گرم و صمیمی است، هم از لحاظ شعر و هم از لحاظ صدای خواننده به همین دلیل است که فکر می کنم گوش کردن به این آهنگ در سرمای زمستانی این روزها بسیار دلچسب، لذیذ و خوشایند باشد.


پیام صالحی

در زمستان چه آهنگ هایی گوش کنیم؟

زمستان دو سال پیش بود که در سرمای وحشتناکی مشغول ساختن قطعه «تو راست می گفتی» بودم. آلبوم انفرادی و اگر بخواهم بهتر بگویم اولین آلبوم انفرادی ام بود و استرس و شور و حال خاصی داشتم. اصلا سردی هوا را حس نمی کردم و بیشتر از همیشه غرق کار شده بودم. حالا با گذشت دو سال از آن روز همیشه برف که می بارد و هوا سرد می شود. یاد آن روز می افتم و حس می کنم که دلم می خواهد محصول آن روز را گوش کنم. یک بار، دوبار، چندبار... حس خوبی به من دست می دهد. آن روزها برایم تداعی می شود و خوش می گذرد بالاخره یادش بخیر.



احسان حق شناس

در زمستان چه آهنگ هایی گوش کنیم؟

در آلبوم «تیک، تیک» قطعه ای داشمت به نام «هوا گرمه» که خودم همیشه آن را در این فصل گوش می کنم. شاید حرف هایم متناقض به نظر بیاید ولی در آن، ماجرای عشقی زمستانی عنوان شده که رفته رفته به جاهای باریک و تلخ کشیده می شود؛ قطعه ای که در اوج سرمای زمستان و در تهران ساخته شده و به نظرم همین باعث شده که من دوستش داشته باشم. شما هم امتحان کنید. خوشحال می شوم اگر دوستش داشتید و از آن حس خوبی نصیب تان شد.


علی پهلوان

در زمستان چه آهنگ هایی گوش کنیم؟

چند قطعه قدیمی آریان هست که من تعلق خاطر خاصی نسبت به آنها دارم و نمی دانم چه اتفاقی افتاده که این روزها تا این حد درگیرشان شده ام. یکی از دوستانم چند روز پیش وقتی شنید من این کارهای قدیمی را در ماشینم گوش می کنم متعجب شد و یک جور خاصی به من نگاه کرد. من هم شانه بالا انداختم. دلیلش را خودم هم نمی دانم. قطعه «گمشده من» که همه آن را به نام «نم نم بارون» می شناسند و در کنسرت های آریان هم خیلی طرفدار دارد.

اجازه بدهید قطعه «گل همیشه بهار» را هم پیشنهاد کنم و اعتراف کنم که نمی دانم چرا این روزها تا این حد نسبت به آنها حس خوبی پیدا کرده ام. شاید نزدیک بودن حس و حال آنها به این روزها و پاییزی - زمستانی بودنشان را بشود یکی از دلایل علاقه مندی این روزهایم به آنها دانست. یک فضای عاشقانه و تمیز که می شود لحظات خوبی را با گوش کردن به آن سپری کرد.



بهنام صفوی

در زمستان چه آهنگ هایی گوش کنیم؟

سیروان خسروی دوست صمیمی و خوب من است که همیشه خیلی چیزها از او یاد گرفته ام. او روزهای خوبی را سپری می کند و آثارش در جامعه همه گیری خوبی پیدا کرده است. قطعا دوستی ما به انتخاب من هیچ ربطی ندارد ولی قطعه «نه نرو» سیروان این روزها حال من را خیلی خوب می کند. این قطعه حال و هوایی پاییزی دارد و من به خوبی توانسته ام با آن ارتباط برقرار کنم.

ترانه و موسیقی و تنظیم به خوبی با هم توانسته اند پکیجی کامل بسازند و همین همگونی ساختاری باعث شده محصول نهایی با هر شنونده ای بتواند ارتباط خوب حسی برقرار کند. از همان لحظه که قطعه شروع می شود جریان مثبت در شنونده به وجود می آید و تا انتهای قطعه نیز همین رویه وجود دارد.


علی لهراسبی

در زمستان چه آهنگ هایی گوش کنیم؟

سه چهار هفته پیش بود که آن باران و برف طوفانی در تهران آمد. قطعه «بارون» که در آلبوم جدید گنجانده ام، نگاه من به عشق های زیر باران است که خیلی این روزها درگیر آنم. دوست دارم جدی تر و قوی تر به آنها نگاه کنم. پس لرزه های جالبی هم دارد یعنی خیلی ها هستند که در آن لحظه های خاص، می توانند همذات پنداری کنند. در این روزها هم هر وقت هوا ابری است و برف و باران می بارد، بی اختیار همان کار را گوش می کنم.

ترانه این قطعه را محمد کاظمی به شکل هنرمندانه ای گفته و بابک مافی هم موسیقی آن را ساخته است. امیدوارم مخاطبانم در آلبوم جدیدم، «تصمیم» آن را دوست داشته باشند.



علی اصحابی

در زمستان چه آهنگ هایی گوش کنیم؟

می خواهم کمی بی پروایی به خرج بدهم و از کارهای خودم یک قطعه را پیشنهاد کنم؛ قطعه ای که خودم هم خیلی آن را دوست دارم و اتفاقا در فصل زمستان هم آن را ساخته ام؛ قطعه «ولنتاین» که اتفاقا تجریح بند جالبی هم دارد: «یادم نمره بوی عطری که / واست خریدم اون روز برفی / به جز اسم تو روی لبای من / اون روزها دیگه نبود حرفی...» کلا در این فضاها در موسیقی کشور کارهای خوب و جالبی هم هست که خود من هم با بسیاری از این قطعات زندگی کرده ام. چیزی هم که هست، این است که کلا در این فصل هر چیزی را که گوش کنی، واقعا می چسبد. نمی دانم فضا یا هوای خاص این فصل می طلبد یا اتفاقات دیگری باعث این ماجرا می شود ولی کلا موسیقی در این فصل دلچسب تر است.



گروه «سون»

در زمستان چه آهنگ هایی گوش کنیم؟

از بچه های گروه «سون» هیچ وقت نمی شود نظر شخصی گرفت. یا باید از همه آنها سوال کرد یا عمرا بشود نظرشان را گرفت. ما هم بالاخره با روش اول سراغشان رفتیم و نظراتشان را جویا شدیم. بعد که هر سه شان درمورد پیشنهادهای زمستانی شان صحبت کردند، به این نتیجه رسیدیم که آنها چقدر باهم تفاهم فکری دارند! آرش قنادی «میدونی باتو»ی رضا صادقی را دوست داشت و معتقد بود بیشت راز قطعه های دیگر به حال و هوایش نزدیک است. اینکه بعضی کارهای صادقی همیشه به دلش نشسته و می نشیند.

«دوستی نزدیک با رضا» یا «دلتنگی این روزهایش» باعث این اتفاق شده یا نه را نمی داند؛ ولی انتخابش همین بود که گفتیم. البته ا یکی از کارهای «شهاب رمضان» هم ارتباط خوبی دارد که اسم آن قطعه را یادش نمی آید! «کبارش پوزشی» دیگر عضو این گروه هم، «هوای تو»ی مهدی یراحی را دوست دارد و می گوید حس عالی و دوست داشتنی یراحی در این قطعه خیلی به دلش نشسته است. اینکه همه چیز این قسطعه اعم از صدا، ملودی و ترانه با هم مجموعه ای دلنشین را خلق کرده که می شود آن را در هر شرایطی شنید و دوستش داشت.

کوچک ترین عضو گروه یعنی «امیر قنادی» که می شود او را به عنوان محبوب ترین عضو گروه هم نامید، مثل رضا صادقی و چند خواننده دیگر تحت تاثیر «دوست دارم» بابک جهانبخش است و این روزها بیشتر از بقیه آن را گوش می کند. امیر جنس صدای بابک و لطافت لحنش را بیشتر از هر چیزی در «دوست داشتنی»شدن این کار تاثیرگذار می داند. مشاهده می کنید که اعضای «سون» انتخاب ها و سلیقه های رنگارنگی دارند و شاید همین است که باعث شده آثارشان برای هر مخاطب و هر سلیقه ای جالب توجه باشد.


باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

در زمستان چه آهنگ هایی گوش کنیم؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مینا

      kheyli alie**==

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج