۱۶۲۹۰۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

تبهکارهای دیوانه دنیای بازی را می شناسید؟

بازی سازها اندکی خشونت، دیوانگی محض و دوری از اخلاقیات را دوست دارند. همه را درون یک کاراکتر غیر قابل پیش بینی قرار می دهند و می شود بدترین شخصیت سال بازی های ویدیویی.

دیجیاتو - نوشته محسن وفانژاد: بازی سازها اندکی خشونت، دیوانگی محض و دوری از اخلاقیات را دوست دارند. همه را درون یک کاراکتر غیر قابل پیش بینی قرار می دهند و می شود بدترین شخصیت سال بازی های ویدیویی.

تبهکارهای دیوانه دنیای بازی را می شناسید؟

گاهی اوقات، شمار آدم بدها از شخصیت های خوب داستان بیشتر می شود و به قدری جذبه دارند که تمام داستان را یدک می کشند. نمونه های زیادی در دنیای فیلم و تئاتر هم وجود دارد. گاهی اوقات آدم خوب ها فقط روایت کننده داستان تبهکاران هستند و نه بیشتر.

در ادامه مطلب، لیستی از ۱۲ شرور را آورده ایم که عقلانیت خود را از دست داده اند و به خطرناک ترین تبهکاران دنیای خود تبدیل شده اند.

تبهکارهای دیوانه دنیای بازی را می شناسید؟

Pagan Min در Far Cry ۴. به محض اینکه وی از هلی کوپتر پیاده شد (تریلر E۳ سال گذشته)، مشخص بود که قرار است اتفاق ناگواری رخ دهد و کسی به طرز بی رحمانه ای کشته شود. مدل مو، لباس هایی که بر تن دارد و طرز رفتارش سبب شد چند هفته ای بحث و گفتگو پیرامون وی شکل بگیرد، برخی ناراحت شوند و برخی معذرت خواهی کنند اما پاگان مین، یک چیز بیشتر نیست: بی رحم و دیوانه. البته، او هم به سلفی گرفتن علاقه وافری دارد.

تبهکارهای دیوانه دنیای بازی را می شناسید؟

Kefka در Final Fantasy VI. کفکا پر از نفرت بود. اما نفرتی که همزمان آمیخته با حسی طنز است و همین مسئله او را از باقی کاراکترها متفاوت جلوه می دهد. او از دیدن مرگ میلیون ها انسان لذت می برد و حین تماشای آن قهقهه سر می دهد. از همه چیز متنفر است و می خواهد همه چیز را نابود کند، در کائنات نمی توانید موردی پیدا کنید که کفکا نسبت به آن حس خوبی داشته باشد.

تبهکارهای دیوانه دنیای بازی را می شناسید؟

Sander Cohen در Bioshock. سالوادور دالی را می شناسید؟ وی نقاشی معروف و خیالگرا بود که علاوه بر کارهای فوق العاده زیبا و تاثیرگذارش، به شدت عجیب و غریب بود. سبیل های باریک و بلندی داشت و همیشه با چشمانی باز به دوربین نگاه می کرد. ساندر کوهن هم شباهت ظاهری عجیبی به سالوادور دالی دارد اما در باطن؟ یک دیوانه است (البته شاید در این مورد هم با دالی شباهت داشته باشد!). کن لوین در طراحی کاراکتر کوهن دقت خاصی به خرج داده تا وی را از همه لحاظ متفاوت جلوه دهد. نه آنقدر دیوانه و بی روح است و نه دلقک و مضحک. یک بدمن کاملا درست و حسابی.

تبهکارهای دیوانه دنیای بازی را می شناسید؟

Ripper Roo در Crash Bandicoot. در مورد این یکی توضیحات زیادی نمی توان داد. احتمالا اغلب کسانی که دوران کودکی خود را با پلی استیشن گذرانده اند حداقل یک بار Crash Bandicoot را امتحان کرده اند. در نسخه اول می بینیم که وی تحت پروژه تحقیقاتی پروفسور کورتکس به دیوانگی می رسد. اما تنها همین یک مشکل کوچک باعث نشده که وی را در لیست مان قرار دهیم. در Crash Bandicoot ۲، وی عقلانیت خود را یافته، به یک روان شناس بدل گشته و به طور کلی، گذشته اش را پشت سر می گذارد اما به یک باره، با یک انفجار همه چیز تمام می شود. تنها باید ببینید تا متوجه این حجم فانتزی به کار رفته را شوید.

تبهکارهای دیوانه دنیای بازی را می شناسید؟

Chai در Shenume. تصویر به اندازه کافی گویای مسئله است؟ احتمالا شما هم یاد گولم از ارباب حلقه ها افتاده اید. هابیت ها آمده اند و عزیزش را از وی گرفته اند و حالا او در پی آن هاست. نه، Chai مسلما گولم نیست اما به هر حال در دسترس نبودن هیچ پیش زمینه داستانی در ارتباط با گذشته وی، ابهاماتی را به وجود می آورد.

تبهکارهای دیوانه دنیای بازی را می شناسید؟

GLaDOS در Portal. او یک ربات است، نه، نه، او یک سیب زمینی بیشتر نیست. دقیقا، سیب زمینی. اما باید از آن وحشت کنید و بترسید. آینده ای که ایلان ماسک و استیفن هاوکینگز از آن واهمه دارند، پر است از گلادوس هایی که کنترل زندگی انسان را به عهده گرفته اند و تقریبا هیچ نقطه ای از شرشان در امان نیست. او ربات راهنما و مغز متفکر مجموعه آپرچر ساینس است اما وقتی متوجه شود قصد دور زدنش را دارید، بدجوری عصبانی می شود.

تبهکارهای دیوانه دنیای بازی را می شناسید؟

Adam the Clown در Dead Rising. دلقک های بیچاره، سوژه بسیاری از کارگردانان و نویسندگان شده اند. قصدشان خنداندن است اما بسیاری می گویند افسرده ترین افراد همان هایی هستند که از طریق خوشحال کردن مردم زندگی خود را می گذرانند. به هر حال، یکی از معروف ترین این دلقک ها در دنیای بازی های ویدیویی، آدام است. بی حد و اندازه خشن، بی مروت و بی شقاوت. هیج واژه ای هنوز برای توصیف بی رحمی او پیدا نشده.

تبهکارهای دیوانه دنیای بازی را می شناسید؟

Joker در Batman. و اما معروف ترین دلقک دیوانه: جوکر. شاید منشا تمامی این دیوانگی ها که در موردش صحبت می کنیم از جوکر آمده باشد. شخصیت بسیار خوشحالی که شاید مستقیما دستش را به خون کسی آلوده نکند، اما مسئول مرگ صدها و شاید هزاران نفر شده و هیچ وقت هم دوست ندارد بازنشسته شود، مگر دیوانگی انسان ها بازنشسته می شود که جوکر بخواهد کنار بکشد؟

تبهکارهای دیوانه دنیای بازی را می شناسید؟

Vaas در Far Cry ۳. واس از بهترین کاراکترهای سال ۲۰۱۲ بود که تاثیر بسیاری در آینده سری فار کرای گذاشت. کمی بالاتر شخصیت منفی فار کرای ۴ را به شما معرفی کردیم که او هم یک دیوانه بی رحم است. در فار کرای ۳، اولین بار یوبیسافت به این تکنیک روی آورد و ضمن معرفی Vaas، داستانی بسیار جذاب و پر از خشونت تعریف کرد. البته امیدواریم با توجه به موفقیت واژه دیوانگی در فار کرای ۳، شاهد تبدیل شدن سری فار کرای به مجمع المجانین نباشیم.

تبهکارهای دیوانه دنیای بازی را می شناسید؟

The Great Mighty Poo در Conker's Bad Fur Day. تا به حال افرادی با اعتماد به نفس بی بدیل را دیده اید که معتقدند بهترین هستند و هیچ کس بالاتر از آن ها نیست؟ The Great Mighty Poo یکی از آن هاست. شاید ظاهر زیبا و خوش رنگی نداشته باشد اما خودش معتقد است خواننده اپرای خوبی به حساب می آید. جدا از این شخصیت، Conker's Bad Fur Day پر است از فانتزی های غیر کودکانه که در فرمتی عموما همه پسند ارائه شده. این بازی شبیه هیچ یک از فانتزی های دیگری که بازی کرده اید نیست.

تبهکارهای دیوانه دنیای بازی را می شناسید؟

Albedo Piazzolla در Xenosaga. یک لحظه تصور کنید با قدرتی ماورایی به دنیا آمده اید و با همه تفاوت دارید. شما نمی میرید و جاوادنه هستید اما تمام دوستان، وابستگان و کسانی که دوست شان دارید همه از کنار تان می روند و چه بخواهید و چه نخواهید زنده می مانید. هر کسی جای آلبدو باشد احتمالا عقلانیتش را از دست می دهد.

تبهکارهای دیوانه دنیای بازی را می شناسید؟

Needles Kane در Twisted Metal. بزرگترین آرزوی مارکوس کین در زندگی اش این است که به یک قاتل زنجیره ای بزرگ تبدیل شود. تصورش هم سخت است. چرا هیچ کس نمی خواهد به عنوان یک پلیس مشهور و قهرمان از او یادی شود؟ قاتل زنجیره ای؟ اگر Twisted Metal را بازی کرده باشید با ماشین وی هم اشنایید اما به هر حال مارکوس کین شخصیت برفنا رفته ای دارد. اذیتش نکنید، کار دست تان می دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج