۱۶۲۹۲۹
۴ نظر
۵۰۵۲
۴ نظر
۵۰۵۲
پ

کلاژکاری با کلمات

چگونه یک مقاله را سریع جمع و جور کنیم؟

مقاله ممکن است برای گرفتن بخشی از نمره یک درس باشد، برای خودشیرینی پیش استاد باشد یا اساسا پروژه و کارهای تحصیلی باشد یا پروژه درس روش تحقیق. از هر کدام می شود راحت نمره گفت، منتها قلق هایش کمی متفاوت است.

چگونه یک مقاله را سریع جمع و جور کنیم؟





مجله همشهری جوان: هر مقاله ای را بهر کاری ساختند. البته که 90 درصد مقاله های دانشجویی بهر هیچ کاری ساخته و نوشته نمی شوند اساسا. خوشمان بیاید یا نه، تولید علم و پیشرفتش هم با این پایان نامه های ما و شما که یک نمونه اش در کتابخانه ملی و نمونه دیگرش در کتابخانه خانه و دانشگاه خاک می خورد، حاصل نمی شود.

این پروژه های پایان ترمی فقط حکم غول مرحله آخر را دارند که اتفاقا خیلی هم لازم نیست با آن درگیر شوید و خاکش کنید. می شود سرش را شیره مالید و طوری دورش زد که نه سیخ بسوزد، نه کباب. هم یک نمره ای محض تکمیل شدن آن کارنامه و مدرک که باید بگذاریم لب کوزه می گیریم، هم برای هیچ در هیچ نمی پیچیم الکی.

چگونه یک مقاله را سریع جمع و جور کنیم؟

حالا این مقاله ممکن است برای گرفتن بخشی از نمره یک درس باشد، برای خودشیرینی پیش استاد باشد یا اساسا پروژه و کارهای تحصیلی باشد یا پروژه درس روش تحقیق. از هر کدام می شود راحت نمره گفت، منتها قلق هایش کمی متفاوت است اما در نهایت همه شان مثل کلاژکاری هستند. کمی بریدن کلمات از جاهای مختلف و چسباندن به هم، نحوه چسباندنش شرط است که کار را هنری نشان دهد یا نه!

مقاله کار کلاسی

شما خودتان را بگذارید جای استادتان. هفته ای هشت روز در چند دانشگاه مختلف درس می دهد، آموزش برگه های امتحانی را امروز تحویل می دهد، پس فردا نمره می خواهد. تعطیلات بین ترم است و خانواده دارد و چند سر عائله. می خواهد برود سفر، برود استراحت.

از همه مهم تر دانشجو جماعت را می شناسد و می داند از صدتایشان یکی از آنها دلش با درسی که می خواند نیست و تلاشی نمی کند که از مقاله نوشتن و تحقیق کردنش چیزی حاصل خودش شود.

بعد با همه این اوصاف فکر می کنید می نشیند و تک تک این مقاله ها را می خواند؟ نه مسلما! درست است که استاد است اما دیگر آنقدرها کم هوش نیست که! در این مواقع تنها چیزی که اهمیت دارد، این است که حجم مقاله و تحقیق با ملاحظات استاد همسو باشد.

خودتان را شبیه استاد کنید

گاهی مشاهده شده تخصص استاد چیزی کاملا بی ربط به موضوع درسی است. تعجب نکنید که نمونه اش را زیاد داریم. مثلا استاد ارزیابی تان عاشق فلسفه است و بی ربط و با ربط هر از گاهی گریزی به بوطیقای ارسطو می زند. خب چه کاری است که درباره کیفیت متریال قطعات فلان ماشین صنعتی بنویسید؟ چهارتا از همین جمله ها و پست هایی که در فضای مجازی از هگل می خوانید را در صفحه ورد بچینید کنار هم، به اسم فلسفه بگذارید در اختیار استاد. ذوق هم خواهد کرد تازه که دانشجوی فرهیخته ای مثل شما دارد.

ببافید

کمی از قدرت تخیل استفاده کنید تا همه تکست هایی که از این سایت و آن سایت کنار هم ریختید را به هم ربط دهید و اگر ربطی نداشت، برایش یک نقطه اتصال ببافید. در بخش نتیجه گیری جزوه استاد محترم را باز کرده و آن دسته از نظریات را که به نظر ایشان نزدیکتر است، وارد کنید.

مقاله اضافه کار

می خواهید خودشیرینی کنید و در دل استاد جا باز کنید که بیست تان بشود ۲۲؟ ایرادی ندارد تا بوده امثال شما پاچه خاران بوده. حالا برخلاف مورد قبلی خیلی لازم نیست به سنگین بودن فایل ارسالی برای استاد فکر کنید. با انتخاب موضوع درست ۵۰ درصد راه را رفته اید. انتخاب موضوع درست یعنی چه؟ یعنی وقتی قرار نیست آخر ترم ۸۵۰ تا مقاله تحویل استاد مربوطه شود و شما این کار را اختیاری انتخاب کرده اید، پس بیم آن می رود که اقلا نگاهی به کارتان شود. اینجاست که باید رند باشید.

چگونه یک مقاله را سریع جمع و جور کنیم؟

به استادتان کمک کنید

اگر با اساتید جوانی سروکله می زنید کهس رشان درد می کند برای تولید محتوای علمی و خودشان کماکان درگیر کارهای پژوهشی هستند، می توانید به آنها پیشنهاد همکاری بدهید یا بپرسید الان روی چه موضوعاتی مطالعه می کنند و در همان سمت و سو حرکت کنید. حالا کپی پیست بودن هم باز ایرادی ندارد چون شاید بتواند به عنوان ماده خام از اطلاعات استفاده کند اما بخش بافتن و تخیل و اینها را باید اینجا قلم بگیرید.

وبگردی کنید

در قدم اول حتی زحمت تا کتابخانه رفتن و گشتن دنبال منبع معتبر هم کار بی حاصلی است. یک صبح تا ظهر فقط وقت بگذارید برای باز کردن براوزر و کپی پیست کردن. منطقی اش این است که تحقیقات را به زبان انگلیسی انجام دهید تا منابع تان پسوند بلاکفا نداشته باشد! اما از آنجایی که خطر لو رفتن از گوگل ترنسلیت احساس می شود، سراغ سایت های فارسی هم بروید.

وب سایت های مرجعی وجود دارد که ملت می روند پایان نامه هایشان را آنجا آپلود می کنند. اینها سهل الوصول ترین راه برای رسیدن به مطلب سرراست و بی حاشیه اند. در بعضی هایشان باید عضو شوید. عضو شدن هم یا رایگان یا پیش شرط آپلود کردن چند مقاله را دارد.

داک ایران و ایران مقاله نیازی به عضو شدن ندارند اما برای دریافت مقالات باید هزینه شان را بپردازید. بسته به مقاله ۱۰ تا ۵۰ هزار تومان هزینه میانگین است. خوبی شان این است که دسته بندی خوبی در حوزه های مختلف یا سطوح علمی و ژورنال یا کنفرانسی بودن دارند. سیویلیکا و فری پیپر هم با محدودیت تعداد مقالات را برای دانلود رایگان در اختیارتان قرار می دهند.

منبع بسازید

پیدا کردن اسم چهارتا کتاب از منابع همان تحقیقات قبلی و ویراستاری اصول فرمی در نوشتن مقاله آخرین قدم است. هر چه تعداد منابع بیشتر باشد، خطر لو رفتن کمتر می شود. سر و شکل ظاهری تکست ها را هم که درست کنید، می بینید در کمتر از چهار ساعت غذا آماده است. همچنان مطمئن باشید کسی لب به آن نخواهد زد. پس شوری یا کم نمک بودنش موجب نگرانی نیست.

رگ خواب استاد را بیابید

دسته دیگری از اساتید هستند که به یک مبحث خاص علاقه دارند. مثلا از ۳۲ ساعت کلاس تاریخ هنر ۳۰ ساعتش را به باروک اختصاص می دهند. اینها هم کافی است تا ببینند شما هم مثل خودشان به باروک علاقمندید، دیگر کاری ندارند که حرف تازه ای دارید یا نه. همانجا دست نوازش را بر سر نمره تان می کشند.

چگونه یک مقاله را سریع جمع و جور کنیم؟

مقاله رزومه

اگر مقاله به اصطلاح علمی تان را می خواهید به عنوان رزومه تحصیلی برای کار یا ادامه تحصیل ارائه دهید، دیگر با یک نفر طرف نیستید که رگ خواب آن را به دست بیاورید. اینجاست که باید محتاطانه تر عمل کنید چون پای آبرو و آینده تان در میان است.

اگر یک پایان نامه درست و حسابی در یکی از مقاتطع تحصیلی تان نوشته اید، می توانید خیلی شیرین سه چهارتا مقاله درست و درمان از بسط دادن مباحث مختلف پایان نامه دربیاورید بیرون.

غیر از آن اگر دنبال کار جدی هستید، سریع ترین راه و البته سخت ترینش این است بروید سراغ موضوعاتی که تا به حال روی آنها کار نشده یا کمتر کار شده. موضوعات پرتکراری که چه در اینجا و چه در خارج از کشور تهش درآمده اشتباه ترین کار ممکن است. اولش که با ازدیاد منابع به درد بخور روبرو می شوید، ذوق می کنید اما اواسط کار که زمان زیادی را صرف تحقیقات تان کردید و وارد مرحله نوشتن و نتیجه گیری می شوید، تازه می فهمید جایی برای حرف زدن نمانده و هر چقدر هم دقیق موضوع را بررسی کرده باشید، در عمل تکرار مکررات است.

اگر فکر کردید تنهایی می توانید یک پروژه فوری فوتی را ببندید در اشتباهید؛ کمک گرفتن مهمترین رکن تحویل یک مقاله است!

همسایه ها یاری کنید!

تجربه ثابت کرده هر آدمی یکی از بزرگترین اشتباهات زندگی اش را آنجایی مرتکب می شود که پایان نامه یا مقاله و پروژه نهایی اش را گروهی برمی دارد؛ خصوصا وقتی همه چیز عجله ای است. به هوای تقسیم بارهای روی دوش همچین خبطی را مرتکب نشوید؛ چرا که اولا شما و همگروهی هر چقدر هم که با هم تبادل نظرات داشته باشید، باز دقیقا مثل هم در مورد موضوع فکر نمی کنید و این در نتیجه گیری در زمان کوتاه مشکل ساز می شود. بعد هم شیوه نگارش یک مقاله خیلی مهم است. نباید تفاوت قلم و نثر در مجموع احساس شود اما هر چقدر گروهی گرفتن اشتباه است، کمک گرفتن از دیگران راه درست ماجرا است.

کمک خواستن از خانواده

در مرحله اول خانواده را بسیج کنید. خواهر و برادر کوچکتر پس برای چه آفریده شده اند؟ کارهای پیش تولید را بسپرید به ایشان. اگر با تطمیع حرفتان را قبول نکردند، تهدید را متذکر شوید. بالاخره روزی هم می رسد که آنها دانشجو شوند و کارشان نیازمند همیاری شما باشد.

تفهیم کردن موضوع و سپردن مراحل تحقیقات اولیه و پیگیری قرار ملاقات ها با استادان و مشاور و راهنما و رفت و آمد تا کتابخانه ملی و مجلس در این شلوغی و ترافیک و تایپ کردن دستنویس های گاه و بیگاه شما و ویراستاری نکاتی که استادان متذکر می شوند از وظایفی است که به حکم خواهر برادری می توانند برایتان انجام دهند. به هر حال شما باید ذهن تان آزاد باشد تا بتوانید تمرکز کنید!

مبادله با هم دانشگاهی

مبادله کالا به کالا فقط مال زمان پیش از اختراع پول نیست. کلا هر جا که پول نباشد، مبادله کالا به کالا معقول ترین راه ممکن است. اگر در خوابگاه هستید و از کمک خانواده محروم، راه دیگری پیش روی تان است. اینکه کمک را بخرید! حالا اگر با پول نشد با خدمات! اینجاست که مبادله کالا به کالا با همکلاسیان و هم خوابگاهی ها خصوصا ترم پایینی ها هم جواب می دهد.

هر ترم نشسته اید با خون دل جزوه های هفت رنگ نوشته اید و حالا دوستانتان جزوه یا پروژه های ترم های پیش تر را می خواهند؟ یا خبطی مرتکب شده اند؛ شما می توانید این دم آخری کوپن هایتان را خرج کنید و از اعتبارتان استفاده کنید و سفارش کسی را پیش استاد و دانشگاه کنید؟ خب همینجوری خالی خالی که نمی شود! بی مایه فتیر است. آن هم در شرایطی که تا چندی دیگر رخت از این دانشگاه برخواهید بست و دیگر فرصتی برای جبران نمی ماند. پس مجددا مراحل پیش تولید را بین چندتا دوست دانشجوی ترم پایینی که هم درس شان سبک تر است، هم آنقدرها از مرحله پرت نباشند، تقسیم کنید تا کارها سریع تر پیش رود.

چگونه یک مقاله را سریع جمع و جور کنیم؟

خریدن

یکی از مسئولان همین روز دانشجو می گفت روی دیوار دانشگاه ها نوشتند: «کمک به نوشتن پایان نامه» بنده خدا راست هم می گفت. مدیونید اگر فکر کنید کسی نیتی غیر از کمک به شما دارد؛ منتها کمکش یک مقدار خرج برمی دارد. قیمت های خرید پایان نامه از چند صد هزار تومان تا چند میلیون متغیر است. البته که گزینه های ارزان تری هم وجود دارد اما وقتی هزینه چاپ و صحافی یک نمونه از پایان نامه حداقل ۲۰۰ هزار تومان خرج برمی دارد، دیگر معلوم است یک نمونه ۴۰ هزار تومانی چه ارزش محتوایی دارد!

برای خرید پایان نامه چند راه پیش رویتان است. یکی پیدا کردن همان هم دانشگاهی هایی است که روی در و دیوار دانشگاه تبلیغ می کنند. اینها معمولا رنج کشیده اند و کارشان درست تر است و کم عیب و ایرادتر اما چون تولیدانبوه نمی کنند و مافیا و اینها ندارند، هزینه هایشان بالاتر است.

راه بعدی کتابفروشی ها و مغازه هایی است که علاوه بر فروختن کتاب یا کپی و پرینت گرفتن و ثبت نام یارانه، تحقیق و مقاله هم می نویسند. هر چند که به اینها نمی شود در حد سپردن پایان نامه اعتماد کرد اما کماکان برای پروژه های کلاسی با زمان حداکثر یک هفته ای می شود سراغشان رفت. البته که اصلا روی خوش قولی شان حساب باز نکنید و کار فوری و یکروزه از شان نخواهید. گزینه آخر خرید اینترنتی است.

تا دلتان بخواهد سایت وجود دارد که پایان نامه می فروشد. حتی بدون اینکه نیاز باشد به موضوع فکر کنید. لیست بلندبالایی از ترجمه های مقالات و پایان نامه های خراجی پیش رویتان است که می توانیدهر کدام را خواستید انتخاب کنید.

این پایان نامه های آماده بیشتر به کار بچه های فنی و تجربی می آید اما علوم انسانی هم نگران نباشند. تیم های تالیف پایان نامه سفارش های اختصاصی شما را هم می پذیرند. فقط کافی است کمی سر کیسه را شل تر کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • پونه

      عااااااالی بود :-))))

    • ساره

      خیلی بامزه بود :))))

    • سارا

      باید گریست!

    • daneshjo

      واقعا مطلب جالب و کاربردی نوشتید خود من دقیقا با این موضوع درگیر بودم . همش درسته !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج