جاباما
۱۶۳۳۴۶
۸ نظر
۱۰۰۷۲
۸ نظر
۱۰۰۷۲
پ

۲۰ فیلم مهم ۲۰۱۴ که نباید از دست داد

این جمع بندی از بهترین آثار سینما در سال ۲۰۱۴ است. فیلم هایی که هم در فصل جوایز موفق بوده اند و هم برای اسکار شانس دارند و احتمالا سال آینده شاهد پخش آنها از تلویزیون یا در سینماتک ها خواهید بود.

روزنامه هفت صبح: این جمع بندی از بهترین آثار سینما در سال ۲۰۱۴ است. فیلم هایی که هم در فصل جوایز موفق بوده اند و هم برای اسکار شانس دارند و احتمالا سال آینده شاهد پخش آنها از تلویزیون یا در سینماتک ها خواهید بود و شاید در تعطیلات نوروز میهمان شبکه های تلویزیون ایران باشند.


تیرانداز آمریکایی / American Sniper

کارگردان: کلینت ایستوود

8 از 10: امتیاز imdb

66 از 100: امتیاز متاکریتک

بر مبنای کتاب خاطرات کریس کایل، عضو سابق نیروی دریایی، بردلی کوپر نقش قهرمان فیلم را بازی می کند که در حال مرور خاطراتش در زمان جنگ عراق است؛ خاطراتی که توأم با کشتار است و در عین حال سرباز تلاشش را می کند تا به جز انجام وظیفه، همسر و پدر خوبی هم باشد.

ایستوود امسال دو فیلم موزیکال «پسران جرسی» و درام بیوگرافیک جنگی «تک تیرانداز آمریکایی» را ساخت. اولی حسابی طرفداران این فیلمساز کهنه را ناامید کرد اما دومی از شانس های فصل جوایز است، بخصوص که کوپر برای بازی در این فیلم کلی به وزنش اضافه کرد؛ از آن کارهایی که داوران اسکار خیلی دوست دارند.

20 فیلم مهم 2014 که نباید از دست داد

پسربچگی/ Boyhood

کارگردان: ریچارد لینکلیتر

۸۳.۵ از ۱۰: امتیاز imdb

۱۰۰ از ۱۰۰: امتیاز متاکریتک

از خلاصه داستانش چیز زیادی دستگیرتان نمی شود. این فیلمی است که در طول ۱۲ سال ساخته شده تا گذر زمان را بر چهره بازیگرانش ببینید. حس دیدن این فیلم خیلی زیر پوستی به مخاطبش منتقل می شود. داستان زندگی پسری به نام میسون از ۶ سالگی تا ۱۸ سالگی.

پدر و مادر میسون از هم جدا شده اند و او و خواهرش با مادرشان زندگی می کنند و فقط در تعطیلات پدرشان را می بینند.

«پسربچگی» رادیکال تر از تمام فیلم های لینکلیتر است و سازنده اش در کارگردانی به کمال رسیده است. از ساوند ترک های محشر فیلم نباید غافل شوید. الار کولتران و پاتریشیا آرکت درخشان هستند. «پسربچگی» موفق ترین فیلم امسال در فصل جوایز بوده است.

20 فیلم مهم 2014 که نباید از دست داد

نشکسته/ Unbroken

کارگردان: آنجلینا جولی

۶.۵ از ۱۰: امتیاز imdb

۵۹ از ۱۰۰: امتیاز متاکریتک

فیلم براساس کتاب مستند لورا هیلنبرند ساخته شده است. شاید اسم این نویسنده برایتان آشنا نباشد ولی احتمالا اسم فیلم نامزد اسکاری را که ا زروی یکی دیگر از کتاب های مستند او ساخته شده، شنیده اید: «سی بیسکیت».

«نشکسته» داستان قهرمان جنگ جهانی دوم، لویی زامپرینی است. او قبل از جنگ قهرمان دوی المپیک بود. زمان جنگ از سقوط یک هواپیما در اقیانوس آرام نجات پیدا کرد و به مدت ۴۷ روز روی یک قایق کوچک زندگی کرد و بعد از آن هم دو سال و نیم در اردواه های ژاپن اسیر بود.

می گویند آنجلینا جولی با فیلم دومش در مقام کارگردان ممکن است بتواند پا جای پای کاترین بیگلو بگذارد. برادران کوئن در نوشتن فیلمنامه این فیلم مشارکت کرده اند.

20 فیلم مهم 2014 که نباید از دست داد

مرد پرنده ای/ Birdman

کارگردان: الخاندرو گونزالس ایناریتو

۸.۷ از ۱۰: امتیاز imdb

۸۹ از ۱۰۰: امتیاز متاکریتک

ریگان تامسون بازیگر سابق که ستاره فیلم های ابرقهرمانی و بازیگر نقش کاراکتری به نام بردمن (مرد پرنده ای) بوده، به کلی تحلیل رفته، حالا می خواهد بر خودبینی اش غلبه کند و با بازی در یک نمایش برادوی افتخارات گذشته اش را زنده کند و بر مشکلات خانوادگی اش هم فائق آید.

کمدی سیاه ایناریتو امسال توانسته نظر خیلی ها را جلب کند. با ۷ نامزدی موفق ترین فیلم در گلدن گلوب شد. مایکل کیتون بازیگر نقش اول آن از امیدهای نامزدی برای اسکار است. «ردمن» با توجه به نقدهایی که درباره جلوه های مختلف کارگردانی، فیلمنامه، بازیگری و تصویربرداری آن نوشته شده، موفق تر از «بابل» ظاهر خواهد شد که پرافتخارترین فیلم کارنامه ایناریتو بوده است.

20 فیلم مهم 2014 که نباید از دست داد

میان ستاره ای/ Interstellar

کارگردان: کریستوفر نولان

۸.۹ از ۱۰: امتیاز imdb

۷۴ از ۱۰۰: امتیاز متاکریتک

گروهی از کاشفان در فضا یک کرم چاله کشف می کنند و حالا فضانوردان می خواهند با سفر و گذشتن از این کرم چاله به نجات بشریت فکر کنند. این وسط یکی از مهندسان مشکلاتی در خانواده اش هم دارد.

«میان ستاره ای» را باید روی پرده دید. نولان در این فیلم کار بزرگی انجام داده که می گویند حتی جلوه های بصری «جاذبه» هم در مقابل آن رنگ می بازد. البته دیدن فیلم برای مخاطبانش کار ساده ای نبوده. حاشیه صوتی فیلم پیچیده نولان هم باعث حاشیه های زیادی شد، آنقدر که در آمریکا بعضی از سینماها جلوی درشان زدند؛ بلند بودن صدای موسیقی در برخی لحظات تشخیص کارگردان است و به سیستم صوتی سینما ربطی ندارد.

20 فیلم مهم 2014 که نباید از دست داد

دختر گمشده/ Gone Girl

کارگردان: دیوید فینچر

۸.۴ از ۱۰: امتیاز imdb

۷۹ از ۱۰۰: امتیاز متاکریتک

عجیب است که در گلدن گلوب نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم نشد. یکی از بهترین و حیرت انگیزترین فیلم های سال است و بین فیلم های فینچر جزو سه تای اول قرار می گیرد.

نیک دان جوان چند سالی است که با همسرش ایمی ازدواج کرده. درست روز سالگرد ازدواج شان، وقتی نیک به خانه برمی گردد می بیند همه چیز به هم ریخته و ایمی هم ناپدید شده. پای پلیس و رسانه ها به ماجرا باز می شود و همه چیز وارد مرحله ای پیچیده می شود که هیچ کس فکرش را نمی کرد.

همان حال و هوای تعلیق برانگیز و نگاه تیره فینچر که در «زودیاک» حاکم بود، اینجا هم دیده می شود. اقتباسی ازت کتابی نوشته گیلیان فلین که فیلمنامه را هم نوشته است.

20 فیلم مهم 2014 که نباید از دست داد

هتل بزرگ بوداپست/ Grand Budapest Hotel

کارگردان: وس اندرسون

۸.۲ از ۱۰: امتیاز imdb

۸۸ از ۱۰۰: امتیاز متاکریتک

دختر جوانی در یک پارک و جلوی یک مجسمه کتاب یک نویسده را می خواند که درباره چگونگی شکل گیری هتل بزرگ بوداپست است؛ هتلی که به خاطر مدیر داخلی اش آقای گوستاو محبوب ثروتمندان بوده و آقای گوستاو بعدا هتل را به پادوی مهاجر هتل می بخشد.

فیلم فانتزی وس اندرسون با لحن کمدی اش، بازی شاهکار رالف فاینس و کارگردانی ویژه اندرسون تبدیل به مهمترین فیلم مستقل امسال شد. فیلم نامزد چهار جایزه گلدن گلوب در بخش فیلم های کمدی/ موزیکال شده است و مهمترین رقیبش هم در این ژانر امسال «بردمن» ایناریتو است. ضیافتی است از نور و رنگ با یک قصه جذاب دوست داشتنی و البته دنبال معنای خاصی در این فیلم نگردید.

20 فیلم مهم 2014 که نباید از دست داد

شلاق / Whiplash

کارگردان: دامیان چزل

۸.۷ از ۱۰: امتیاز imdb

۸۷ از ۱۰۰: امتیاز متاکریتک

چزل، فیلمنامه نویس و کارگردان جوان از سال ۲۰۰۹ با فیلم «مرد و مادلین روی نیمکت پارک» وارد سینما شده است. «شلاق» فیلم افتتاحیه جشنواره ساندنس (فیلم های مستقل) بود.

داستان یک درامر جوان، اندرو که همه برایش آینده درخشانی پیش بینی می کنند. اندرو وارد یک کنسرواتور سختگیر می شود تا در آنجا به آرزوهایش برسد و مربی پیدا می کند که با خشونت یا ترفندهای دیگر تمام پتانسل های نوازنده جوان را بیرون می کشد.

چزل با فیلمنامه هایش نشان داده که توانایی خاصی در خلق درام از دل یک قصه به ظاهر ساده دارد. ایده های تازه ای که در فیلمنامه هایش از جمله «شلاق» دارد، منتقدان را مجذوب این فیلمساز کرده که هنوز ۳۰ سالش هم نشده است.

20 فیلم مهم 2014 که نباید از دست داد

فساد ذاتی / Inherent Vice

کارگردان: پل توماس اندرسون

۸.۲ از ۱۰: امتیاز imdb

۸۱ از ۱۰۰: امتیاز متاکریتک

در دهه ۷۰، لری اسپورتلو کارآگاهی است که خودش تا خرخره درگیر مواد مخدر است. او مامور می شود تا درباره ناپدید شدن نامزد سابقش تحقیق کند.

فیلم اقتباسی از رمان توماس پینچون محصول ۲۰۰۹ است. طبق معمول فیلمنامه پیچیده پل توماس اندرسون خیلی ها را عصبانی کرده است. با این حال همه کارگردانی و بازی های فیلم را تحسین کرده اند.

فیلم در گلدن گلوب نادیده گرفته شد و از حلقه های منتقدان هم جایزه ای نگرفته. این کارگردان نابغه جوان همیشه دو قطبی های خودش ار درست می کند: کسانی که عاشق فیلمش می شوند و کسانی که نمی توانند آن را تحمل کنند. بعضی از منتقدان نوشته اند این فیلمی است که می تواند تبدیل به یک اثر کالت در سینما شود.

20 فیلم مهم 2014 که نباید از دست داد

چشمان درشت/ Big Eyes

کارگردان: تیم برتون

۷.۴ از ۱۰: امتیاز imdb

۵۸ از ۱۰۰: امتیاز متاکریتک

فیلم های بیوگرافیک درباره زندگی هنرمندان همیشه جذابیت های خودشان را دارند، بخصوص ستاره هایی که در نقش آدم های واقعی بازی می کنند بیشتر شانس این را دارند که بازی شان دیده شود و مورد توجه قرار بگیرد. حالا فکر کنید که در فیلم جدید تیم برتون دو ستاره ای را داریم که اسکار بهشان علاقمند است: ایمی آدامز که ۵ بار نامزد اسکار شده و کریستف والتز که دو بار اسکار برده.

فیلم برتون درامی است درباره مارگارت کین نقاش و اینکه چطور هنر او در دهه ۵۰ میلادی با موفقیت زیادی روبرو شد. فیلم در کنار این ماجرا به مشکلاتی که او با شوهرش داشته هم می پردازد. همه امیدوارند بازگشت دوباره برتون به اوج باشد.

20 فیلم مهم 2014 که نباید از دست داد

آقای ترنر/ Mr. Turner

کارگردان: مایک لی

۷ از ۱۰: امتیاز imdb

۹۳ از ۱۰۰: امتیاز متاکریتک

یک فیلم بیوگرافیک دیگر باز هم درباره یک هنرمند نقاش. داستان زندگی نقاش انگلیسی، جی.ام.دبلیو ترنر که یکی از بزرگترین هنرمندان ۲۵ سال آخر قرن گذشته است؛ نقاشی عجیب و غریب و نامتعارف

مایک لی انگلیسی ۷ بار تا به حال نامزد جایزه اسکار شده است. این یکی فیلمش که از همان زمان نمایش در کن حسابی مورد توجه قرار گرفت. تیموتی اسپال، بازیگری که نقش آقای ترنر را بازی می کند یکی از بخت های اصلی اسکار بهترین بازیگر مرد امسال است.

بیشترین تحسین های فیلم نصیب اسپال شده است. ممکن است جزو نامزد ۱۰ فیلم برتر اسکار نباشد اما از آن فیلم های دیدنی سال ۲۰۱۴ است با غنای تصویری فوق العاده.

20 فیلم مهم 2014 که نباید از دست داد

تئوری همه چیز/ Theory of Everything

کارگردان: جیمز مارش

۷.۷ از ۱۰: امتیاز imdb

۷۲ از ۱۰۰: امتیاز متاکریتک

همین که بدانید فیلمی درباره زندگی یکی از بزرگترین دانشمندان حال حاضر جهان یعنی استفان هاوکینگ ساخته شده، برای دیدنش کنجکاو می شوید. «تئوری همه چیز» بخصوص به رابطه میان این کیهان شناس بزرگ و همسرش از زمان ازدواج تا بیماری هاوکینگ می پردازد.

تایید فیلم توسط خود هاوکینگ، بازی های خوب ادی ردمین و فلیسیتی جونز و کارگردانی که پیش از این یک بار برای مستند تحسین شده «مردی روی سیم» که اتفاقا آن مستند هم بیوگرافیک بود، برنده جایزه اسکار شده و نامزدهای فراوان این فیلم در فصل جوایز باعث می شود آن را از گزینه های اسکار در بخش های مهم بدانیم. البته جین، همسر هاوکینگ معتقد است بعضی واقعیت ها فدای بخش دراماتیک قصه شده اند.

20 فیلم مهم 2014 که نباید از دست داد

بازی تقلید/ Imitationj Game

کارگردان: مورتن تایلدم

۸.۴ از ۱۰: امتیاز imdb

۷۲ از ۱۰۰: امتیاز متاکریتک

فیلم های بیوگرافیک امسال حسابی پر و پیمان هستند. این یکی از مهمترین هایشان است. داستان زندگی آلن تورینگ که برای آنهایی که اهل ریاضی و کامپیوتر هستند، نام آشنایی است.

تورینگ که خیلی از تئوری های هوش مصنوعی مدیون اوست در زمان جنگ جهانی دوم با شکستن کدهای آلمان ها توانست کمک بزرگی به پیروزی متفقین بکند.

یک کارگردان نه چندان مشهور نروژی یکی از موفق ترین فیلم های امسال را ساخته با ستاره ای که تا پیش از این فقط برای بازی در نقش شرلوک هولمز معروف شده بود اما الان بندیکت کامبریچ برای بازی در «بازی تقلید» از شانس های اسکار است. فیلم نامزد ۵ جایزه اصلی گلدن گلوب شد و قاعدتا در بفتا هم حسابی موفق می شود.

20 فیلم مهم 2014 که نباید از دست داد

سلما / Selma

کارگردان: اوا دوورنی

۶.۶ از ۱۰: امتیاز imdb

۹۵ از ۱۰۰: امتیاز متاکریتک

داستان تظاهرات مشهور مارتین لوترکینگ برای حقوق مدنی در شهر سلمای آلاباما که تاریخ آمریکا را برای همیشه تغییر داد.

یک داستان مهیج از مرد بزرگ و جریانی که درباره اش زیاد فیلم ساخته شده اما قطعا وسط ماجراهای شهر فرگوسن و پررنگ شدن مسئله نژادپرستی دوباره می تواند داوران اسکار و حتی منتقدان را تحت تاثیر قرار دهد.

دوورنی تازه چهار سال است که وارد دنیای سینما شده و پیش از این هیچ فیلم مهمی نساخته اما پشت این فیلمش اپرا وینفری مشهور است. دوورنی اولین کارگردان زن آفریقایی - آمریکایی شد که توانست بهترین کارگردانی ساندنس را از آن خودش کند. فصل جوایز که رسید یکدفعه فیلم گل کرد و الان جزو آثار مطرح است.

20 فیلم مهم 2014 که نباید از دست داد

Foxcatcher

کارگردان: بنت میلر

۷.۸ از ۱۰: امتیاز imdb

۸۳ از ۱۰۰: امتیاز متاکریتک

داستان زندگی مارک شولتز کشتی گیری که برنده مدال طلای المپیک بود و رابطه او با برادرش و از همه مهمتر ارتباطی که با ژان دوپونت مدیر برنامه های میلیونر پارانوییدش داشت.

بنت میلر فیلم تلخ و گزنده ای ساخته که از همان نمایش اولیه اش در جشنواره کن توانست نظر منتقدان را جلب کند. بازی استیو کارل، که بیشتر برای نقش های کمدی و کمدی - رمانتیک مشهور شده، در نقشی تلخ و نامتعارف همه را تحت تاثیر قرار داده است.

بنت میلر با این فیلم یک جهش بزرگ داشته. جهشی که با گرفتن اسکار کامل خواهد شد. میلر جایزه کارگردانی کن را برای این فیلم گرفت. عجیب است که میلر جزو نامزدهای کارگردانی گلدن گلوب نشد.

20 فیلم مهم 2014 که نباید از دست داد

وحشی/ Wild

کارگردان: جان مارک والی

۷.۲ از ۱۰: امتیاز imdb

۷۵ از ۱۰۰: امتیاز متاکریتک

باز هم یک فیلم بیوگرافیک دیگر که این بار قهرمانش زن است. فیلم اقتباسی از کتاب شریل استرید است. استرید در سال ۱۹۹۴ تصمیم می گیرد به تنهایی هزاران مایل تا قله پاسفیک کوهنوردی کند. او فکر می کند بعد از مرگ مادرش و طلاق، این تصمیم می تواند به بهبودش کمک کند.

بعضی ها ممکن است فکر کنند شبیه «۱۲۷ ساعت» دنی بویل است اما واقعیت این است که نسخه جان مارک والی از یک کوهنورد زن با داستان هایی درباره خانواده مخلوط شده و فیلمی ماجراجویانه با جلوه های بصری فوق العاده از طبیعت نتیجه اش است که ریس ویترسپون در نقش اول آن می درخشد. سال گذشته فیلم «باشگاه خریداران دالاس» والی در چند بخش مهم نامزد اسکار شد.

20 فیلم مهم 2014 که نباید از دست داد

خشن ترین سال/ A Most Violent Year

کارگردان: جی.سی. چاندور

۷.۵ از ۱۰: امتیاز imdb

۸۶ از ۱۰۰: امتیاز متاکریتک

سال ۱۹۸۱ در شهر نیویورک، یک مهاجر جاه طلب برای حفاظت از کسب و کار و خانواده اش مبارزه می کند، آن هم در خطرناکترین سال در تاریخ شهر نیویورک.

در یکی از جشنواره های ساندنس ردفورد آنقدر تحت تاثیر این فیلمساز جوان قرار گرفت که حاضر شد یک تنه بار فیلم «همه چیز از دست رفته» او را به دوش بکشد. فیلمی که در کمال تعجب اسکار بازی ردفورد را در آن تحویل نگرفت اما در عوض چاندور با ریسکش در ساختن یک فیلم دو ساعته در دریا فقط با یک بازیگر تبدیل به کارگردان محبوب خیلی از عشق سیناها شد. «خشن ترین سال» توانسته جایزه انجن ملی نقد را به عنوان بهترین فیلم از آن خودش کند.

20 فیلم مهم 2014 که نباید از دست داد

هنوز آلیس/ Still Alice

کارگردان: ریچارد گلتزر، واش وستمورلند

۷.۵ از ۱۰: امتیاز imdb

۷۱ از ۱۰۰: امتیاز متاکریتک

آلیس هاولند، متاهل و صاحب سه فرزند که حالا دیگر بزرگ شده اند، زندگی شادی دارد. او به عنوان یک استاد دانشگاه زبانشناس حسابی مشهور است تا اینکه دچار بیماری می شود و کم کم کلمات از خاطرش می روند. این بیماری آزمایشی برای آلیس و خانواده اش است.

با چیزهایی که منتقدان نوشته اند و اعلام نامزدهای انجمن اتحادیه بازیگران و گلدن گلوب، می شود گفت نامزدی جولین مور برای بازی در نقش آلیس در این فیلم در اسکار قطعی است.

فیلمسازان «هنوز آلیس» چهره های شناخته شده ای نیستند و این اولین فیلم شان است که در این ابعاد مورد توجه قرار می گیرد. قصه اش که ایده درخشانی دارد، فیلم اقتباسی از رمان پرفروش سال ۲۰۰۷ است.

20 فیلم مهم 2014 که نباید از دست داد

شبگرد/ Night Crawler

کارگردان: دن گیلروی

۸.۱ از ۱۰: امتیاز imdb

۷۶ از ۱۰۰: امتیاز متاکریتک

این معرفی برای عشق فیلم هاست وگرنه بعید است که با وجود این همه رقیب قدر جزو نامزدهای اسکار بهترین کارگردانی یا بهترین فیلم قرار بگیرد و تا اینجا هم منتقدان فقط بازی جیک جیلنهال را در این فیلم مورد تحسین قرار داده اند و توانسته نامزد اتحادیه بازیگران و گلدن گلوب شود. این اولین فیلم دن گیلروی نویسنده فیلمنامه «میراث بورن» در مقام کارگردان است.

داستان مردی به نام لو بلوم، راننده ای که ناامیدانه دنبال کار است و وارد دنیای روزنامه نگاری جنایی لس آنجلس می شود. خیلی زود مرزهای میان مشاهده گر بودن و مشارکت در جرایم برایش محو می شود؛ جوری که او قهرمان یکی از داستان هایی می شود که می خواسته روایت کند.

20 فیلم مهم 2014 که نباید از دست داد

درون جنگل/ Into The Woods

کارگردان: راب مارشال

۶.۹ از ۱۰: امتیاز imdb

هنوز منتقدان درباره اش اظهار نظر نکرده اند ولی انستیتو فیلم آمریکا آن را به عنوان یکی از ۱۰ فیلم برتر سال انتخاب کرده است. راب مارشال که برای ساخت موزیکال هایی مانند «شیکاگو» و «نه» شهرت دارد و البته یک قسمت از سری فیلم های «دزدان دریایی کاراییب» را هم ساخته، این بار سراغ یک قصه فانتزی رفته که کمپانی دیزنی تهیه کننده اش است.

یک زن جادوگر، نانوا و همسرش را که بچه ای ندارند وادار می کند تا از روی کتاب های پریان دستورالعمل های جادویی را تهیه کنند تا به این ترتیب طلسمی که روی خانواده شان گذاشته شده را بردارند. فیلم هر چه نداشته باشد یک مریل استریپ در نقش جادوگر دارد.

20 فیلم مهم 2014 که نباید از دست داد
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چند تا از همین فیلم ها رو تو لیس فیلمهای بد گذاشتین
      مثل فساد ذاتی و چشمان بزرگ

    • بدون نام

      فیلم شلاق فوق العاده است!

    • علی

      سلام

      چه متعصبانه فیلم pk از محبوب ترین و پربیننده ترین فیلم های 2014 هست ولی چون مال هالیود نیست نذاشتنش چرا از بالیود بوده جالبه !!!

    • Zohreh

      به نظر من در سال ۲۰۱۴ فیلم ملفیسنت خیلی زیبا بود و از همه نظر عالی بود و فروش خوبی سال۲۰۱۴ داشت ولی اصلا در این لیست نیست

    • امیر

      آره مالیفیسنت عالیه

    • امیر

      سلام چرا فیلم خشم با بازی برد پیت به اون فوق العادگی رو نزاشتید تو لیست

    • ههههههه

      خاک تو کلتون پی کی بهترین فیلم جهانه اونقت تو لیست بهترین های سال 2014 قرار نداره هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه

    • dj pouya

      واقعا فیلم pk یکی از بهترین فیلم های دنیا هست. که ژانر های طنز و عاشقانه را در خود داشت. و واقعیت زندگی را به نمایش میگذاشت.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج