۱۶۳۴۱۳
۵۰۵۹
۵۰۵۹
پ

شیرینی های مخصوص شب کریسمس (۱)

همانند نوروز ما، این شب غذا و شیرینی های مخصوص خود را دارد که در کشورهای مختلف دنیا با هم فرق دارند. ما در این مطلب دو قسمتی، شیرینی های رایج در شب های کریسمس در برخی کشورهای دنیا را انتخاب کرده ایم.

شیرینی های مخصوص شب کریسمس  (1)

برترین ها: کریسمَس یا نوئل جشنی است در آیین مسیحیت که به منظور گرامی‌داشت زادروز مسیح برگزار می‌شود. بسیاری از اعضای کلیسای کاتولیک روم و پیروان آیین پروتستان، کریسمس را در روز ۲۵ دسامبر جشن گرفته و بسیاری آنرا در شامگاه ۲۴ دسامبر نیز برگزار می‌کنند. اعضای بیشتر کلیساهای ارتودوکس در سراسر دنیا نیز روز بیست و پنجم دسامبر را به عنوان میلاد مسیح جشن می‌گیرند.

برخی از مسیحیان ارتودوکس در روسیه، اوکراین، سرزمین مقدس (ناحیه تاریخی فلسطین) و دیگر مکانها، به سبب پیروی از گاهشماری یولیانی، جشن کریسمس را در روز ۷ ژانویه برپا می‌دارند. اعضای کلیسای ارامنه طبق سنت منحصر به فردی، روز میلاد و همچنین روز غسل تعمید مسیح را همزمان در روز ششم ژانویه جشن می‌گیرند.

همانند نوروز ما، این شب غذا و شیرینی های مخصوص خود را دارد که در کشورهای مختلف دنیا با هم فرق دارند. ما در این مطلب دو قسمتی، شیرینی های رایج در شب های کریسمس در برخی کشورهای دنیا را انتخاب کرده ایم.

اتریش: کوکی لینزر

کوکی‌ Linzer، محبوب ترین شیرینی شب عید کشور اتریش و ایالت متحده آمریکا است. این شیرینی را می توان به شکل و اندازه های مختلف برای انواع مراسم ها تهیه کرد. اما فرمت ثابت آن در هر شکل و اندازه، دو لایه کیک است که همچون ساندویچ روی هم قرار گرفته اند و یک لایه مربا یا مارمالاد وسط آنها را پر کرده است.

تعداد: ۴۸ عدد کوکی

زمان پخت: ۲۰ دقیقه

مواد لازم

۲۲۷ گرم گردو

نصف پیمانه نشاسته ذرت

۱.۵ پیمانه کره آب شده

۱ ۱/۳ پیمانه شکر قنادی

دو قاشق چایخوری وانیل

¾ قاشق چایخوری نمک

یک عدد تخم‌مرغ درشت

۲ ۳/۴ پیمانه آرد کامل

¾ پیمانه مربای آلبالو یا تمشک

شیرینی های مخصوص شب کریسمس  (1)

طرز تهیه

۱. گردو و نشاسته ذرت را در غذاساز بریزید هم بزنید تا گردوها کاملا پوره و آسیاب شوند.

۲. در یک کاسه بزرگ، کره و یک پیمانه شکر قنادی را با هم‌زن برقی و سرعت پایین مخلوط کنید. سپس سرعت همزن را زیاد کنید و دو دقیقه دیگر هم بزنید تا پف کند. وانیل، نمک و تخم‌مرغ را اضافه کنید و با سرعت متوسط هم‌زن هم بزنید. دوباره سرعت دستگاه را کم کنید و به تدریج و مرحله به مرحله مخلوط آرد و گردو را اضافه کنید.

۳. خمیر را به ۴ قسمت تقسیم کنید. آنها را گلوله کنید و سپس فشار دهید تا به دایره مسطح تبدیل شوند. آنها را داخل کیسه پلاستیکی بگذارید و به مدت ۴ تا ۵ ساعت در یخچال قرار دهید تا سفت شوند.

۴. فر را با دمای ۳۲۵ درجه فارنهایت گرم کنید. یکی از خمیرها را از یخچال خارج کنید و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در دمای اتاق بگذارید. سپس روی سطح صاف، آرد بپاشید و با وردنه، خمیر را باز کنید تا نازک شود. با قالب های فلزی به اشکال دلخواه آنها را برش دهید و هر تعداد کوکی که می توانید از آن تهیه کنید. همین کار را با باقی مانده خمیر تکرار کنید.

۵. کف سینی فر را با روغن چرب کنید و کوکی ها را با فاصله داخل آن بچینید. آنها را به مدت ۱۷ تا ۲۰ دقیقه در فر بپزید تا لبه های آنها طلایی شوند. سپس کوکی ها را از فر خارج کنید و کنار بگذارید تا خنک شوند.

۶. پس از پخته و خنک شدن همه کوکی ها، ۱/۳ پیمانه پودر قند باقی مانده را روی آنها الک کنید.

۷. در یک کاسه کوچک، مربا را با چنگال هم بزنید تا نرم شود. سپس روی نیمی از کوکی ها بمالید. روی آنها یک لایه کوکی دیگر که پودر قند دارد بگذارید. این شیرینی خوشمزه آماده سرو است.

۸. باید بدانید این شیرینی را می توان به مدت ۱ هفته در دمای اتاق و دو ماه در فریزر نگهداری کرد.

بلژیک: Speculaas

شیرینی رایج کشورهای بلژیک و هلند، ادویه‌دار، ترد و باریک است و روی آنها انواع تصاویر سنتی مخصوص کریسمس حکاکی می شود. Speculaas در اصل برای کشور بلژیک است و برای کودکان تهیه می شود تا در ششم دسامبر هر سال مراسم سنت نیکولاس را جشن بگیرند.

تعداد: ۳۲ عدد کوکی

زمان پخت: ۶۵ دقیقه

مواد لازم

۳.۵ پیمانه آرد کامل

نصف قاشق چایخوری جوش‌شیرین

نصف قاشق چایخوری نمک

۱.۵ قاشق چایخوری پودر دارچین

یک قاشق چایخوری پودر زنجبیل

۱/۴ قاشق چایخوری پودر جوزهندی

۳/۴ قاشق چایخوری پودر هل

۱/۴ قاشق چایخوری پوست رنده شده جوزهندی

۱/۴ قاشق چایخوری پودر فلفل سفید

نوک انگشت پودر میخک

۱۷۰ گرم کره آب شده

یک پیمانه شکر قهوه ای

۱/۳ پیمانه آب

شکر قنادی

شیرینی های مخصوص شب کریسمس  (1)

طرز تهیه

۱. در یک کاسه بزرگ، آرد، جوش‌شیرین، نمک، دارچین، زنجبیل، جوزهندی، هل، پوست جوزهندی، فلفل سفید و میخک را با یکدیگر مخلوط کنید.

۲. شکر قهوه ای و کره را با یکدیگر هم بزنید تا حالت خامه ای پیدا کنند. نیمی از مخلوط آرد را به آنها اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس آب و باقی مانده مخلوط آرد را اضافه کنید. خمیر به دست آمده را به سه قسمت تقسیم کنید و سطح آنها را صاف کنید، داخل پلاستیک بگذارید و به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید.

۳. روی سطح صافی پودر قند بپاشید. خمیر را با وردنه باز کنید. قالب مورد نظر را روی خمیر قرار دهید و فشار دهید تا نقش دلخواه روی خمیر ایجاد شود. سپس، لبه های طرح را برش دهید و آنها را با فاصله داخل سینی فر بچینید. سینی را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا شیرینی ها کمی خود ر ا بگیرند.

۴. در این مرحله، فر را با دمای ۳۲۵ درجه فارنهایت گرم کنید. یک سینی از شیرینی ها را داخل فر بگذارید، دمای فر را به ۲۵۰ درجه فارنهایت کاهش دهید و به مدت ۵۵ تا ۶۵ دقیقه آنها را بپزید.

یونان: Kourabiedes

کوکی های کره ای مخصوص یونان که در جشن سال نو تهیه می شود، کورابیه نام دارد و معمولا به شکل گلابی های کوچک یا دایره تهیه می شود.

تعداد: ۴۰ عدد کوکی

زمان تهیه: دو ساعت و ۲۵ دقیقه

زمان پخت: ۱۵ دقیقه

مواد لازم

دو پیمانه آرد

۱.۵ قاشق چایخوری هل آسیاب شده

یک قاشق چایخوری بیکینگ پودر

¼ قاشق چایخوری نمک

یک پیمانه کره آب شده

۲/۳ پیمانه شکر قنادی

نصف پیمانه بادام آسیاب شده

نصف قاشق چایخوری وانیل

دو قاشق چایخوری گلاب

شیرینی های مخصوص شب کریسمس  (1)

طرز تهیه

۱. آرد، هل، بیکینگ پودر و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید. کره و شکر را در یک کاسه بزرگ با یکدیگر مخلوط کنید تا پف کنند. بادام، وانیل و گلاب را اضافه کنید. با سرعت کم همز‌زن برقی، به تدریج مخلوط آرد را اضافه کنید و هم بزنید. این کار را تا زمانی ادامه دهید که مایه حالت خمیری پیدا کند.

۲. خمیر را روی سطح صاف آردپاشی شده قرار دهید و به شکل مستطیل با ضخامت ۱.۵ سانتی‌متر آن را باز کنید. سپس آن را داخل پلاستیک بگذارید و به مدت دو ساعت در یخچال قرار دهید.

۳. فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. خمیر را به ضخامت ۵ میلی‌متر باز کنید و با قالب یا کاتر به شکل دلخواه برش دهید.

۴. شیرینی ها را کف سینی فر بچینید و به مدت ۱۵ تا ۱۸ دقیقه در فر قرار دهید تا طلایی شوند.

مکزیک: شیرینی عروسی

کلوچه های تردی که در مکزیک برای سال نو تهیه می شوند، نام های مختلفی همچون کیک عروسی، کیک چای روسی، کیک چای سوئدی و ... دارند. این کلوچه با گردوی بوداده و آسیاب شده و غلتاندن در پودر قند تهیه می شود.

تعداد: حدود ۱۰۰ عدد

زمان تهیه: ۳۰ دقیقه

زمان پخت: ۱۵ دقیقه

مواد لازم

۱.۵ پیمانه گردو

۳ قاشق غذاخوری پودر قند

۱.۵ پیمانه پودر شکر قنادی

طرز تهیه

۱. گردوها را به همراه ۳ قاشق غذاخوری پودر شکر قنادی آسیاب کنید.

۲. هنگام تهیه خمیر ساده کوکی (دستور تهیه در پایین ذکر شده است)، پیش از اضافه کردن کره، مخلوط گردو را به آرد آن اضافه کنید.

۳. فر را با دمای ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم کنید. خمیر را به شکل گلوله های کوچک حالت دهید. آنها را با فاصله ۵ سانتی متر از هم در سینی فر بچینید و به مدت ۱۳ تا ۱۵ دقیقه در فر قرار دهید تا کلوچه های پخته و طلایی شوند.

۴. پس از خنک شدن، شیرینی ها را داخل شکر قنادی بغلتانید تا همه سطح آنها را بپوشاند. این شیرینی را می توانید به مدت یک هفته در دمای اتاق و ۳ ماه در فریزر نگهدارید.

شیرینی های مخصوص شب کریسمس  (1)

خمیر ساده کوکی

مواد لازم

۲ ¾ پیمانه آرد کامل

¼ قاشق چایخوری جوش‌شیرین

¼ قاشق چایخوری نمک

یک پیمانه کره آب شده

¾ پیمانه شکر سفید

یک عدد تخم‌مرغ درشت

یک قاشق چایخوری وانیل

طرز تهیه

۱. در یک کاسه کوچک، آرد، بیکینگ پودر و نمک را با یکدیگر مخلوط کنید.

۲. در یک کاسه بزرگ دیگر، کره و شکر را با همزن برقی با سرعت متوسط حدود دو دقیقه هم بزنید تا حالت خامه ای پیدا کند. تخم‌مرغ و وانیل را اضافه کنید و دوباره هم بزنید. سرعت همزن را کم کنید و به آرامی و مرحله به مرحله، مخلوط آرد را اضافه کنید و هم بزنید تا خمیر یکدستی حاصل شود.

روسیه: کیک چای

کلوچه کیک عروسی مکزیکی ها که با نام کیک چای روسی نیز شهرت دارد، وقتی چندین بار در پودر شکر شیرینی‌پزی غلتانده شود، می شود کوکی مخصوص مراسم سال نو در روسیه. کیک پنیر خامه ای و کیک چای در روسیه «کولاکچی» نامیده می شوند و جزو مشهورترین و رایج ترین شیرینی های سال نو هستند.

تعداد: ۱۰ عدد

زمان تهیه و پخت: ۲ ساعت

مواد لازم

¾ پیمانه روغن کانولا

۱.۵ پیمانه آرد کامل

¾ پیمانه آرد گندم سفید

دو پیمانه شکر قنادی

۳ قاشق غذاخوری نشاسته ذرت

۱/۸ قاشق چایخوری نمک

یک قاشق چایخوری وانیل

¾ پیمانه گردو یا فندوق آسیاب شده

شیرینی های مخصوص شب کریسمس  (1)

طرز تهیه

۱. فر را با دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید.

۲. روغن را کاسه متوسطی بریزید و کنار بگذارید. در کاسه دیگری، آرد کامل، آرد گندم،¼ پیمانه شکر قنادی، نشاسته ذرت و نمک را با هم مخلوط کنید.

۳. نیمی از مواد خشک را داخل روغن بریزید و هم بزنید. سپس وانیل را اضافه کنید و دوباره بقیه مواد خشک را اضافه کنید و خوب هم بزنید. در آخر نیز پودر گردو یا فندوق را اضافه کنید.

۴. خمیر را به گلوله های کوچک تقسیم کنید و با فاصله در سینی فر بچینید.

۵. آنها را به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه در فر بپزید تا کمی طلایی شوند. سپس از فر خارج کنید و کنار بگذارید تا خنک شوند.

۶. هنگامی که شیرینی ها هنوز گرم هستند، آنها را داخل پودر شکر قنادی بغلتانید تا همه سطح آنها را بپوشاند. پس از اینکه کلوچه ها کاملا سرد شدند نیز یک بار دیگر در شکر بغلتانید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج