۱۶۳۴۸۰
۳ نظر
۵۲۲۸
۳ نظر
۵۲۲۸
پ

۱۰ فیلم هالیوودی که اجازه اکران نگرفتند

در اینجا ۱۰ فیلم که که از طرف ستارگان یا کمپانی های فیلم سازی محدود شده اند را از نظر می گذرانیم. البته برخی از آنها را به لطف جادوی اینترنت می توانید ببینید.

10 فیلم هالیوودی که اجازه اکران نگرفتند


برترین ها- ترجمه از نگین فانی نام: زمانی که از پخش فیلم «مصاحبه» در هفته گذشته جلوگیری به عمل آمد، این فیلم به مجموعه فیلم هایی پیوست که برای اکران راه ناهمواری را پشت سر گذاشتند. با وجود اینکه جلوگیری از پخش فیلمی که به طور کامل ساخته شده است برای همیشه امکان پذیر نیست. اما در گذشته اتفاق افتاده است که برخی فیلم ها به دلیل مشکلات مربوط به کپی رایت یا پیش پا افتادگی هیچ گاه اکران نشوند. در اینجا 10 فیلم که که از طرف ستارگان یا کمپانی های فیلم سازی محدود شده اند را از نظر می گذرانیم. البته برخی از آنها را به لطف جادوی اینترنت می توانید ببینید.

1. روزی که دلقک گریه کرد (1972)

بدنام ترین فیلم این گروه این فیلم تراژی کمدی در مورد هولوکاست است که در آن «جری لوئیس»، کارگردان، نقش دلقکی را بازی می کند که در یکی از کمپ های نازی ها کودکان را سرگرم می کند. این فیلم هیچ گاه منتشر یا پخش نشد، تا حدودی به علت مسائل و درگیری های مالی و از طرف دیگر به این دلیل که جری لوئیس از محصول نهایی راضی نبود. تعداد انگشت شماری این فیلم را دیده اند. به گفته لوئیس تنها یک نسخه از این فیلم وجود دارد که ان را در جایی مخفی کرده و قصد دارد آن را در همانجا نگه دارد.

10 فیلم هالیوودی که اجازه اکران نگرفتند

۲. اسکیت تون، ایالات متحده آمریکا (۱۹۷۹)

«پاتریک سوایزی» برای اولین بار در این فیلم به عنوان یک رقاص اسکیت باز به همراهی «مائورین مک کورمیک» و «اسکات بایو» بر صحنه سینما ظاهر می شود. این فیلم به دلیل مشکل کپی رایت مربوط به آهنگ موجود درفیلم که از پرفروشترین های دهه هفتاد بوده است و البته به خاطر اینکه اصلا فیلم خوبی نیست هیچ گاه برای پخش خانگی منتشر نشده است. بایو گفته است این فیلم انقدر بد بود که من آن را برای همیشه از ذهنم پاک کرده ام. این فیلم به صورت تقسیم شده به بخش های کوچک در یوتیوب موجود است.

10 فیلم هالیوودی که اجازه اکران نگرفتند

۳. Cocksucker Blues - ۱۹۷۲

این فیلم که مستندی درباره گروه «رولینگ استونز» به کارگردانی «رابرت فرانک» است، با نگاهی بی طرفانه به فرهنگ فاسد پشت صحنه اعضای این گروه که شامل مصرف مواد مخدر و انحرافات جنسی می شود آنها را شرمنده کرده است. از زمان تکمیل فیلم تا کنون رولینگ استونز سعی در محدود کردن این فیلم داشته اند. طبق دستور فعلی دادگاه، این فیلم فقط چهار بار در سال و تنها با حضور فرانک اجازه پخش دارد. صحنه های کوتاهی از این فیلم ۹۳ دقیقه ای در سایت یوتیوب موجود هستند.

10 فیلم هالیوودی که اجازه اکران نگرفتند

۴. آواز جنوب (۱۹۴۶)

با وجود در بر گرفتن یکی از محبوب ترین آهنگ های والت دیزنی و شخصیت هایی که هنوز در پارک های تفریحی حضور دارند، این ترکیب موزیکال فیلم- انیمیشن از دهه هشتاد تا کنون در صندوق های والت دیزنی حفاظت می شوند. به تصویر کشاندن تابعیت و خدمتگزاری رضایتمندانه آفریقایی آمریکایی ها در دوره نوسازی از آغاز اکران این فیلم مسئله ساز شده بود.با این حال دیزنی پنج بار در دهه های مختلف این فیلم را به صورت مجدد پخش کرده است. نسخه های غیر مجاز این فیلم به وفور یافت می شوند و آن را در سایت یوتیوب هم می توانید ببینید.

10 فیلم هالیوودی که اجازه اکران نگرفتند

۵. آلوی دان (۲۰۰۱)

در سال ۱۹۹۵ «لئوناردو دی کاپریو» و «تونی مگوایر» موافقت کردند تا در فیلم کوتاه دوستشان «آر. دی. راب» به اسم «Saturday Night Club» بازی کنند. اما زمانی که راب تصمیم گرفت آن را تبدیل به یک فیلم بلند کرده و به توزیع کنندگان بفروشد دوستانش تمایلی به این موضوع نشان ندادند. در سال ۱۹۹۸ راب از دی کاپریو و مگوایر شکایت کرده و مدعی شد آنها به دلیل این که فکر می کنند شوخی های موجود در آن ممکن است به شهرتشان لطمه ای وارد کند، در فیلم آلوی دان کارشکنی ایجاد کرده اند. طبق توافق طرفین این فیلم تنها خارج از آمریکا و کانادا اجازه پخش دارد. نسخه های غیر مجاز آن در اینترنت موجود هستند.

10 فیلم هالیوودی که اجازه اکران نگرفتند

۶. خانه انجمن برادران (۱۹۹۸)

قبل از ساخت «مدرسه قدیمی» و «Hangover»، «تاد فیلیپس» برای ساخت این فیلم مستند وارد یک انجمن برادری دانشگاهی با آیین های وحشتناک و مبهم شده بود. به دنبال ادعای اعضای انجمن مبنی بر ساختگی بودن صحنه های فیلم از پخش این فیلم جلوگیری به عمل آمد. فیلیپس هرگونه صحنه سازی در این فیلم را انکار کرده است، هرچند گفته که روش مستند سازی او بدین صورت است که به افراد دقیقا می گوید که چه دیالوگ هایی داشته باشند.

10 فیلم هالیوودی که اجازه اکران نگرفتند

۷. چهار شگفت انگیز «راجر کورمن»(۱۹۹۴)

«استن لی»، که شخصیت های چهار شگفت انگیز را برای کمپانی «مارول کامیکز» ساخته است ادعا می کند که در ابتدا این فیلم به منظور اکران ساخته نشده بود. در سال ۲۰۰۵ لی به مجله «لس آنجلس»گفت که تهیه کننده آلمانی ، برند آیشینگر، این فیلم را با بودجه اندک و به منظور حفظ حقوق کاراکترها ساخته است. راجر کورمن این مسئله را انکار کرده و اظهار داشت این فیلم سوپر قهرمانی، با بودجه ۱.۴ میلیون دلاری و لباس های مخصوص قهرمان ها و تمامی تجهیزات لازم قرار بود که روی صحنه سینما برود، ولی مدیر کمپانی مارول، «اوی آراد»، از آن جلوگیری به عمل آورد. امسال یک فیلم مستند در رابطه با ساخت این فیلم و مشکلاتی که در راه کورمن قرار داشت ساخته شد. اگر چه این فیلم هیچ گاه پخش نشد، ولی یک نسخه غیرمجاز از آن به بیرون راه پیدا کرد که به سادگی یافت می شود.

10 فیلم هالیوودی که اجازه اکران نگرفتند

۸. شجاع (۱۹۹۷)

این فیلم که بیشتر با عنوان «فیلمی که جانی دپ کارگردانی کرده» شناخته می شود، درامی غم انگیز است که در آن خود جانی دپ در نقش اصلی فیلم به عنوان یک آمریکایی الکلی ورشکسته بازی می کند که قبول کرده است در مقابل گرفتن پول برای زن و بچه اش در یک فیلم غیر اخلاقی کشته شود. نکته جالی این فیلم این است که در آن دوست صمیمی دپ، «مارلون براندو»، نقشی به عنوان سرمایه گذار فیلم بازی می کند که در آن یکی از آن تک گویی های معروفش را می کند. این فیلم در جشنواره کن به نمایش گذاشته شد و در سطح بین المللی منتشر شد، ولی هیچ گاه برای مصرف خانگی توزیع نشد.

10 فیلم هالیوودی که اجازه اکران نگرفتند

۹. سوپراستار: داستان زندگی کارن کارپنتر(۱۹۸۷)

این فیلم بیوگرافیکی غیرمجاز به طور غیر منتظره ای داستان زندگی «کارن کارپنتر» را با استفاده از آهنگ های او و عروسک های باربی به نمایش گذاشته است. کارگردان این فیلم، «تاد هینز»، که در آینده نامزد جایزه اسکار برای فیلم «دور از بهشت» نیز شد، آن را در دوران تحصیلی خود ساخته بود در فستیوال های متفاوتی به نمایش گذاشت. اما به دلیل عدم اخذ مجوز برای پخش آهنگ های کارپنتر، از طرف برادر او مورد شکایت قرار گرفته و ممنوع شد. این فیلم را می توانید در اینترنت به راحتی پیدا کنید.

10 فیلم هالیوودی که اجازه اکران نگرفتند

۱۰. هیچ چیز ابدی نیست (۱۹۸۴)

کمپانی MGM معتقد بود که این فیلم سیاه و سفید به کارگردانی «تام شیلر»، با وجود حضور «دن آیکروید» و «بیل ماری» که از معروف ترین ستارگان آن دوره بودند، برای نمایش در سینما زیادی هنری است. این فیلم کمدی حتی برای نمایش خانگی نیز منتشر نشد. این مسئله ممکن است بخاطر مشکلات کپی رایت باشد، زیرا شیلر صحنه هایی از فیلم های قدیمی را با این فیلم ترکیب کرده است. این فیلم تنها گاهی در محافل هنری پخش می شود و نسخه ای از آن که در یوتیوب موجود بود تابستان امسال برداشته شده است، ولی نسخه غیرمجاز آن را در اینترنت می توانید بیابید.

10 فیلم هالیوودی که اجازه اکران نگرفتند
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بسیار هم عالی

    • بدون نام

      فیلمی که اخیرا راجع به کره شمالی ساختن هم جزووشونه

    • بدون نام

      اینا چه دلایلی داشته ? بعضیشان خیلی بهتر از فیلم های اکران شده هالیوود هستن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج