۱۶۳۶۱۸
۵۱۶۷
۵۱۶۷
پ

صد بازیکن برتر سال ۲۰۱۴ جهان (۴)

با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ۲۰۱۴ میلادی و انتخاب بهترین بازیکن سال ۲۰۱۴، بر آن شدیم تا لیستی از صد بازیکن برتر فوتبال در سال ۲۰۱۴ را برای شما تدارک ببینیم.

طرفداری: با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال ۲۰۱۴ میلادی و انتخاب بهترین بازیکن سال ۲۰۱۴، بر آن شدیم تا لیستی از صد بازیکن برتر فوتبال در سال ۲۰۱۴ را برای شما تدارک ببینیم که در قسمت چهارم، نام بیست بازیکن رده های چهل تا بیست و یک را مشاهده خواهید نمود.

۴۰- خوان گیرمو کوادرادو

یک بازیکن تکنیکی کلمبیایی که با عملکرد فوق العاده اش در سال گذشته باعث شد باشگاه های زیادی از جمله منچستر یونایتد، بایرن مونیخ و بارسلونا برای جذب او ابراز علاقه کنند. وی ۹ گل در نیم فصل دوم فصل گذشته برای فیورنتینا به ثمر رساند و بهترین بازیکن ویولا در سری آ بود. سپس همراه با کلمبیا رهسپار جام جهانی شد و در این مسابقات نیز درخشید و تا مرحله یک چهارم نهایی مسابقات صعود کرد. وی در ۵ دیدار که برای کلمبیا به میدان رفت، یک گل به ثمر رساند و چهار پاس گل داد. با تمدید قراردادش در فصل جاری نیز پیراهن فیورنتینا را بر تن می کند و در ۱۳ بازی لیگ ۳ گل به ثمر رسانده است.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (4)

۳۹- روبرت لواندوفسکی

این مهاجم ۲۶ ساله لهستانی، در نیم فصل دوم فصل گذشته در تیم بروسیا دورتموند ۹ گل به ثمر رساند و با مجموع ۲۰ گل آقای گل بوندسلیگا لقب گرفت. وی تصمیم گرفت با قراردادی آزاد به تیم رقیب بروسیا دورتموند یعنی بایرن مونیخ بپیوندد و در فصل جاری نیز در تمامی رقابت ها ۲۴ بار پیراهن بایرن مونیخ را بر تن کرده است که حاصل آن ۱۰ گل بوده است. شاید لواندوفسکی با آن مهاجم آماده دورتموند در فصل ۱۳-۲۰۱۲ کمی فاصله گرفته باشد، اما همچنان یکی از بهترین و آماده ترین مهاجمان حال حاضر اروپاست.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (4)

۳۸- متس هوملز

سال گذشته از نظر باشگاهی هرگز برای هوملز موفقیت آمیز نبوده است. این مدافع میانی همراه با بروسیا دورتموند دو عنوان بوندسلیگا و دی اف بی پوکال را به بایرن مونیخ واگذار کردند، اما با این وجود وی یکی از بهترین های تیمش بود. در فصل جاری نیز دورتموند اوضاع اسف باری را سپری می کند. اما اوج عملکرد هوملز، جام جهانی ۲۰۱۴ بود که وی به همراه تیم ملی آلمان موفق شد طعم قهرمانی در این مسابقات را بچشد. یکی از بهترین بازی های او در این جام دیدار مقابل فرانسه بود که علاوه بر عملکرد موفقش در خط دفاعی، تک گل پیروزی بخش کشورش را نیز به ثمر رساند و در پایان در تیم منتخب جام جهانی قرار گرفت.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (4)

۳۷- جیان لوییجی بوفون

بوفون در سن ۳۶ سالگی همچنان یکی از آماده ترین دروازه بانان جهان است و در سال گذشته آماری بسیار خوب از خود به جای گذاشت. وی در ۳۲ بازی در سری آ، ۱۹ بار کلین شیت کرد و تنها ۱۷ بار دروازه اش باز شد و به عنوان بهترین دروازه بان سری آ در سال گذشته میلادی انتخاب شد. بوفون در ۶ دیدار تیمش در لیگ قهرمانان نیز سه بار کلین شیت کرد و ۴ بار دروازه اش باز شد. وی به همراه یوونتوس مقتدرانه قهرمان سری آ شد. بوفون برای پنجمین بار تجربه حضور در جام جهانی را چشید، اما با حذف زودهنگام ایتالیا، نتوانست خود را بیش از پیش نشان دهد. هر چند که در دیدار مقابل اروگوئه با درخششی که داشت علی رغم شکست آتزوری به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (4)

۳۶- سسک فابرگاس

نفر بعدی لیست بازیکنی است که در بارسلونا نتوانست آنطور که از وی انتظار می رفت بدرخشد، اما زیر نظر آقای خاص به یکی از بهترین های جهان تبدیل شده است. فابرگاس ۳۰ بار در تمامی جام ها در سال ۲۰۱۴ برای بارسا به میدان رفت و علی رغم اینکه بارها هم تیمی هایش را در موقعیت گلزنی قرار داد، اما قدر وی را ندانستند و عاقبت تصمیم به ترک این تیم به مقصد چلسی گرفت. وی جام جهانی ناموفقی همراه با اسپانیا سپری کرد و دو بار و مجموعا ۳۴ دقیقه برای اسپانیا به میدان رفت و در همان مرحله گروهی حذف شدند. اما سسک که با انتقالی ۳۳ میلیون یورویی به چلسی منتقل شد در این تیم به رهبر خط میانی تبدیل شد و تا کنون در ۱۵ بازی لیگ علاوه بر تک گلی که به ثمر رسانده با ارسال ۱۱ پاس گل با اختلاف بهترین پاسور لیگ برتر باشد. وی با ارسال ۴ پاس گل در لیگ قهرمانان اروپا نیز بهترین پاسور این مسابقات تا پایان مرحله گروهی است.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (4)

۳۵- داوید سیلوا

همچون چند سال گذشته، داوید سیلوا یکی از بهترین بازیکنان سیتیزن ها بود. وی یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان منچستر سیتی در راه قهرمانی در لیگ برتر در فصل گذشته بود. این بازیکنان اسپانیایی در مجموع ۲۷ بار در لیگ برتر در سال ۲۰۱۴ به میدان رفت که حاصل آن ۷ گل بود. داوید سیلوا همچنین با ۹ پاس گل به همراه یحیی توره بهترین پاسورهای منچستر سیتی در فصل گذشته لیگ برتر بودند که به صورت مشترک در رتبه چهارم بهترین پاسورهای فصل گذشته لیگ برتر قرار گرفتند. داوید سیلوا همچون سایر بازیکنان تیم ملی اسپانیا، جام جهانی خوبی را سپری نکرد و در هر سه بازی که در این مسابقات به میدان رفت، نتوانست گلی برای تیمش به ثمر رساند.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (4)

۳۴- رحیم استرلینگ

یکی از آینده دارترین بازیکنان حال حاضر جهان با ۲۰ سال سن، جوانترین عضو لیست ۱۰۰ بازیکن برتر سایت طرفداری است. رحیم استرلینگ فصل گذشته فوق العاده ظاهر شد و در کنار لوییس سوارز، دنیل استوریج و استیون جرارد یکی از چهار ستاره لیورپول در راه کسب عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر بود. استرلینگ یکی از بازیکنان تیم ملی انگلیس در جام جهانی ۲۰۱۴ بود و در هر سه دیدار این تیم شرکت کرد، اما در همان مرحله گروهی حذف شدند. در فصل جدید لیگ برتر نیز با جدایی لوییس سوارز و مصدومیت دنیل استوریج، استرلینگ هنوز نتوانسته عملکرد درخشان خود در فصل گذشته را تکرار نماید، اما یکی از معدود خوب های قرمز ها بوده است. وی همچنین موفق شد جایزه پسر طلایی فوتبال اروپا در سال ۲۰۱۴ را از آن خود نماید.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (4)

۳۳- ژابی آلونسو

باز هم یک ستاره دیگر از خط هافبک تیم ملی اسپانیا. ژابی آلونسو که با افزوده شدن سنش، با تجربه تر شده و بهتر از قبل در زمین وظیفه هدایت تیمش را بر عهده دارد، سال فوق العاده ای را سپری کرد. وی یکی از عناصر اصلی رئال مادرید در راه کسب دسیما بود و به همراه لوس بلانکوس قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را جشن گرفت، هر چند که در دیدار فینال به دلیل محرومیت غایب بود. وی همچنین کوپا دل ری و سوپر جام اروپا را نیز به همراه رئال فتح کرد. آلونسو نیز جام جهانی خوبی سپری نکرد و در هر سه دیدار اسپانیا به میدان رفت و یک گل نیز به ثمر رساند، اما در همان مرحله گروهی حذف شدند. وی پس از پیوستن تونی کروس از بایرن مونیخ به رئال مادرید، تصمیم گرفت به بایرن مونیخ بپوندد و با مبلغ ۸ میلیون یورو راهی غول های باواریا شد. در این تیم نیز یکی از کلیدی ترین بازیکنان در فصل جاری بوندسلیگا و مرحله گروهی لیگ قهرمانان بوده و می تواند به دومین بازیکنی تبدیل شود که همراه با سه تیم مختلف لیگ قهرمانان اروپا را فتح می کند.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (4)

۳۲- ماریو گوتسه

این هافبک ۲۲ ساله کم کم توانست خود را در ترکیب بایرن مونیخ تثبیت کند و به یکی از بازیکنان کلیدی این تیم تبدیل شود. وی در مجموع ۳۲ بار در سال ۲۰۱۴ در ترکیب بایرن مونیخ به میدان رفت و موفق شد ۱۳ گل به ثمر رساند. وی در تمامی پست های هجومی بایرن مونیخ به کار گمارده شد و تاثیرگذار نیز ظاهر شد. گوتسه به همراه بایرن مونیخ موفق شد بوندس لیگا و دی اف بی پوکال را فتح کند و تا نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا صعود کند. گوتسه یکی از بازیکنان تیم ملی آلمان در جام جهانی ۲۰۱۴ بود و ۶ بار در ترکیب ژرمن ها به میدان رفت که حاصل آن دو گل بود. مهمترین لحظه وی در سال ۲۰۱۴ و شاید سراسر زندگی این ستاره جوان، زدن گل قهرمانی آلمان در فینال جام جهانی بود تا ژرمن ها را صاحب چهارمین ستاره خود نماید.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (4)

۳۱- کریم بنزما

مهاجم فرانسوی رئال مادرید، نفر بعدی لیست است. کریم بنزما در سال ۲۰۱۴ موفق شد ۱۷ بار در لالیگا گلزنی کند و پنج بار در لیگ قهرمانان فصل گذشته گلزنی کرد از جمله گلی که در دیدار نیمه نهایی به بایرن مونیخ زد و به رئال مادرید کمک کرد قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود. وی به همراه رئال مادرید فاتح کوپا دل ری، سوپر جام اروپا و جام باشگاه های جهان شد و در فصل جاری نیز ۵ بار در لیگ قهرمانان گلزنی کرده است. بنزما در جام جهانی نیز عملکرد خوبی به همراه فرانسه داشت. وی در پنج بازی سه گل به ثمر رساند و به همراه فرانسه تا مرحله یک چهارم نهایی مسابقات صعود کرد. در مجموع وی ۲۸ گل باشگاهی و ۸ گل ملی در سال ۲۰۱۴ به ثمر رساند تا عملکردی قابل قبول از خود به ثبت رساند.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (4)

۳۰- دنیل استوریج

مهاجم ۲۵ ساله لیورپول، بهترین سال دوران فوتبالی خود را سپری نمود. استوریج با به ثمر رساندن ۲۱ گل دومین گلزن برتر لیگ برتر در فصل گذشته شد و در تیم منتخب فصل گذشته لیگ برتر قرار گرفت. زوج استوریج و سوارز بدون شک یکی از بهترین زوج های فوتبالی در سالی که گذشت بود. استوریج یکی از بازیکنان انگلیس در جام جهانی بود و علی رغم گلزنی در مقابل ایتالیا، نتوانست مانع حذف انگلیس از جام جهانی شود. وی در فصل جاری لیگ برتر تنها سه بار به میدان رفته و یک گل به ثمر رسانده و مصدومیت وی باعث شده، لیورپول با خلا بزرگی در خط حمله تیمش مواجه شود.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (4)

۲۹- الکسیس سانچز

این مهاجم شیلیایی نیز بهترین سال فوتبالی خود را تاکنون سپری کرده است. موتور الکسیس در نیم فصل دوم فصل گذشته در بارسلونا روشن شد. وی در ۲۱ بازی در سال ۲۰۱۴، ۱۱ گل برای این تیم به ثمر رساند و در مجموع با ۱۹ گل چهارمین گلزن برتر لالیگا شد. وی در جام جهانی نیز ستاره تیم ملی شیلی بود. چهار بازی در جام جهانی و دو گل در مقابل استرالیا و شیلی حاصل تلاش وی بود. الکسیس پس از جام جهانی با مبلغ ۴۲.۵ میلیون یورو راهی آرسنال شد و به ستاره این تیم در فصل جاری لیگ برتر تبدیل شد. وی تا کنون با به ثمر رساندن ۹ گل و ارسال ۵ پاس گل در تقریبا نصف گل های آرسنال در فصل جاری لیگ برتر تاثیر مستقیم داشته است. وی در فصل جاری لیگ قهرمانان نیز ۴ گل به ثمر رسانده است تا با ۲۷ گل در سطح باشگاهی و ۴ گل در سطح ملی، سال بسیار خوبی را سپری کرده باشد.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (4)

۲۸- سرخیو آگرو

سرخیو آگرو نیز یکی از بهترین بازیکنان فوتبال جهان در سال ۲۰۱۴ بود. وی با به ثمر رساندن ۱۷ گل در فصل گذشته، چهارمین گلزن برتر لیگ برتر شد و در قهرمانی منچستر سیتی در لیگ برتر انگلیس نقس بسزایی ایفا کرد. آگرو در فصل جاری بدون شک بهترین بازیکن سیتیزن ها بوده، جایی که با به ثمر رساندن ۱۴ گل بهترین گلزن لیگ برتر تا اینجای کار بوده و با هتریکی که در مقابل بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا انجام داد، به این تیم کمک کرد تا راهی دور بعد مسابقات شود. اما آگرو در زمینه ملی اصلا سال خوبی را سپری نکرد. بازی های ضعیف وی در جام جهانی انتقادهای زیادی را معطوف به وی کرد، هر چند به همراه آرژانتین به مقام نایب قهرمانی جام جهانی دست یافت. آگرو در مجموع ۲۸ گل در سطح باشگاهی و یک گل در سطح ملی در سال ۲۰۱۴ به ثمر رساند.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (4)

۲۷- کارلوس توز

کارلیتوس با پیوستن به یوونتوس در ابتدای فصل گذشته و پوشیدن پیراهن شماره ۱۰ الساندرو دل پیه رو، بار دیگر به سطح اول فوتبال جهان بازگشت. این مهاجم ۳۰ ساله با به ثمر رساندن ۱۹ گل در فصل گذشته سری آ، نقش بسزایی در قهرمانی یوونتوس در این مسابقات ایفا نمود و به عقیده بسیاری بهترین بازیکن سری آ در فصل گذشته مسابقات بود. وی که سومین گلزن برتر مسابقات در فصل گذشته بود، در فصل جاری نیز تا کنون با به ثمر رساندن ۱۰ گل در صدر جدول گلزنان سری آ قرار دارد. وی سه بار نیز در لیگ قهرمانان گلزنی کرده تا بهترین گلزن بیانکونری در این مسابقات نیز باشد. اما در سطح ملی، لجبازی سابیا سبب شد وی جام جهانی را از دست بدهد و شاید اگر او بود اکنون آرژانتین بر قله فوتبال جهان ایستاده بود. در مجموع توز ۲۱ بار در سطح باشگاهی در سال ۲۰۱۴ گلزنی کرد و یکی از بهترین های یوونتوس در راه رکوردزنی در سری آ بود.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (4)

۲۶- آندرا پیرلو

با وجود ۳۵ سال سن، هرگز نشانی از خستگی و ضعف در او دیده نمی شود. هافبک طراح یوونتوس و تیم ملی ایتالیا باز هم سالی بسیار خوب سپری کرد. مثلث وی در کنار ویدال و پوگبا در خط هافبک یوونتوس موجب شد این تیم مقتدرانه قهرمانی در سری آ ایتالیا را با کسب رکوردی جدید در زمینه امتیاز جشن بگیرد. پیرلو هر چند در دیدار ابتدایی ایتالیا در جام جهانی در مقابل انگلیس عالی ظاهر شد، اما نتوانست مانع حذف زودهنگام آتزوری از مسابقات شود. در فصل جدید نیز پیرلو با ضربات آزاد دیدنی و پاس های منحصر به فردش بارها برای یوونتوس امتیاز کسب کرده است و در پایان سال نیز به عنوان بازیکن سری آ در سال ۲۰۱۴ انتخاب شد.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (4)

۲۵- هامس رودریگز

یکی از ستارگان نوظهور فوتبال جهان در سال ۲۰۱۴، هامس رودریگز کلمبیایی بود. هامس یکی از ستاره های فصل گذشته لیگ ۱ فرانسه بود. وی با ارسال ۱۲ پاس گل برای هم تیمی هایش به عنوان بهترین پاسور مسابقات انتخاب شد و به موناکو کمک کرد تا با کسب عنوان نایب قهرمانی راهی لیگ قهرمانان اروپا شود. وی بهترین بازیکن فصل موناکو نیز انتخاب شد. اوج کار هامس در جام جهانی بود جایی که با گلزنی های متوالی اش موجب شد کلمبیا تا مرحله یک چهارم نهایی مسابقات صعود کند و وی با ۶ گل آقای گل جام جهانی شود و در تیم منتخب مسابقات قرار گیرد. سپس با مبلغ ۸۰ میلیون یورو راهی رئال مادرید شد و با این تیم سوپرجام اروپا و جام باشگاه های جهان را فتح کرد و عملکرد درخشانی در مدت کوتاه حضورش در رئال مادرید داشته است.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (4)

۲۴- نیمار

بدون شک بهترین بازیکن برزیل در سال ۲۰۱۴ بود. وی هر چند در فصل اول حضورش در بارسلونا آنطور که باید عمل نکرد، اما در این فصل توانسته به یکی از ستارگان این تیم تبدیل شود و بارها با گلزنی های خود، شادی را به اردوی بارسا بیاورد. در جام جهانی نیز نیمار بهترین بازیکن برزیل در راه حضور در مرحله نیمه نهایی بود، اما مصدومیت او و سطح پایین اکثر هم تیمی هایش موجب شد دو شکست سنگین این تیم را در رتبه چهارم جام قرار دهد. نیمار در مجموع در سال ۲۰۱۴، ۱۸ گل در سطح باشگاهی و ۱۵ گل در سطح ملی به ثمر رساند.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (4)

۲۳- زلاتان ایبراهیموویچ

مهاجم ۳۳ ساله پاریسن ژرمن و یکی از اعضای تیم منتخب طرفداری در سال گذشته، نفر بعدی لیست است. زلاتان ایبراهیموویچ در فصل گذشته با به ثمر رساندن ۲۶ گل بهترین گلزن لیگ ۱ فرانسه شد و نقش اصلی را در قهرمانی این تیم در لوشامپیونه ایفا کرد و بهترین بازیکن لیگ شد. وی در جام حذفی نیز به پاریسن ژرمن کمک کرد قهرمان شود و هر دو گل قهرمانی این تیم در سوپرجام فرانسه را به ثمر رساند. زلاتان که در سال ۲۰۱۴ موفق شد بهترین گلزن تاریخ تیم ملی سوئد شود، ۳۰ گل در سطح باشگاهی و ۳ گل در سطح ملی در سال ۲۰۱۴ به ثمر رساند.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (4)

۲۲- آرتورو ویدال

هافبک شیلیایی یوونتوس که بدون شک یکی از ستاره های این تیم در راه سه اسکودتوی متوالی بوده است، نفر بعدی لیست است. ویدال که هم یک هافبک جنگنده است که در تقابل های تک به تک اکثرا برنده است و هم یک هافبک گلزن، یکی از عوامل اصلی قهرمانی یوونتوس در فصل گذشته سری آ بود و در تیم منتخب سال ۲۰۱۴ این مسابقات نیز جای گرفت. وی به همراه شیلی در جام جهانی نیز حاضر شد و تا مرحله یک هشتم نهایی نیز بالا رفت، اما ضربات پنالتی منجر به شکست و حذف وی و تیمش از مسابقات شد. ویدال در سال ۲۰۱۴، ۱۱ گل در سطح باشگاهی و یک گل در سطح ملی به ثمر رساند و علی رغم اینکه باشگاه های بزرگی همچون منچستر یونایتد و بایرن مونیخ خواهان جذب وی بودند، توسط مقامات باشگاه حفظ شد.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (4)

۲۱- دیه گو گودین

نفر آخر قسمت چهارم این لیست، یکی از بهترین مدافعان حال حاضر جهان است. دیه گو گودین که سالی فوق العاده همراه با گل های سرنوشت ساز پشت سر گذاشت، بدون شک یکی از عوامل اصلی قهرمانی اتلتیکو مادرید در لالیگا و حضور در فینال لیگ قهرمانان اروپا بود. وی در سال ۲۰۱۴، ۹ گل در سطح باشگاهی به ثمر رساند که دو گل آن شاخص تر از بقیه بود. گلی که در آخرین بازی لیگ در مقابل بارسلونا به ثمر رساند و منجر به قهرمانی تیمش شد و گلی که در فینال لیگ قهرمانان در مقابل رئال مادرید به ثمر رساند و این تیم را در آستانه قهرمانی قرار داد، اما سرخیو راموس مانع آن شد. گودین در زمینه ملی نیز موفق عمل کرد و گلی که به ایتالیا زد منجر به صعود اروگوئه به مرحله بعدی و حذف زودهنگام آتزوری شد. البته گودین در زمینه دفاعی نیز عالی ظاهر شد و کمتر کسی توانایی عبور از وی را داشت.

صد بازیکن برتر سال 2014 جهان (4)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج