۱۶۳۹۵۳
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

معرفی ورزشگاه های جام ملت ها آسیا (۱)

در بخش اول معرفی ورزشگاه ها به بررسی سه استادیوم نیوساوث ولز، بریسبین و ملبورن خواهیم پرداخت.

طرفداری: بازی های جام ملت های آسیا در ژانویه سال ۲۰۰۱۵ به میزبانی استرالیا برگزار خواهد شد .این بازی هادر ۵ ورزشگاه مختلف انجام خواهند گرفت که در دو بخش به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

در بخش اول معرفی ورزشگاه ها به بررسی سه استادیوم نیوساوث ولز، بریسبین و ملبورن خواهیم پرداخت.

ورزشگاه استرالیا یا ANZ(نیوساوث ولز، استرالیا)

ورزشگاه استرالیا در شهر سیدنی که بزرگ‌ترین و قدیمی‌ترین شهر استرالیا و پایتخت ایالت نیو ساث ولز است، نیمی از ایرانیان مهاجر به استرالیا یعنی ۹۳۲۳ نفر را در خود جا داده است. جمعیت شهر سیدنی ۴۵۷۵۰۰۰ نفر است. ورزشگاه استرالیا، ورزشگاه خانگی تیم ملی استرالیا است و ورزشگاه اصلی برای برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا است که سه هفته به طول خواهد انجامید. ورزشگاه استرالیا در پارک المپیک سیدنی واقع شده و میزبان هفت مسابقه از جمله بازی فینال خواهد بود.

معرفی ورزشگاه های جام ملت ها آسیا (1)

از آنجایی که اکثر دیدارهای حساس(مرحله گروهی، یک‌چهارم نهایی، نیمه‌نهایی و از همه مهم‌تر فینال مسابقات قهرمانی آسیا)در این استادیوم برگزار می شود، تمام نگاه ها به این ورزشگاه خیره خواهد شد.

این ورزشگاه چندمنظوره، برای انجام بازی‌های المپیک ۲۰۰۰ سیدنی ساخته شد و در ماه ژوئن ۱۹۹۹ در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی برای دیدارهای تیم ملی فوتبال استرالیا افتتاح شد. از آن به بعد، میزبان شماری از بازی‌های ساکروس (لقب تیم ملی فوتبال استرالیا) بوده است.

معرفی ورزشگاه های جام ملت ها آسیا (1)

ورزشگاه استرالیا شرایط میزبانی مناسبی را برای بازی‌های بین‌المللی و ملی داراست و ظرفیت آن ۸۳۵۰۰ نفر است. از ویژگی‌های طراحی آن می‌توان به سیستم تهویه، خنک‌کنندگی و گرمایشی طبیعی اشاره کرد. به هنگام بارندگی هم آب باران از سقف بازیافت می‌شود و برای آبیاری چمن مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این ورزشگاه که در ۱۴ کیلومتری شهر سیدنی واقع شده است و با نام ورزشگاه ANZ شناخته می شود میزبان بازی‌های مهمی از جمله دیدار استرالیا و اروگوئه در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۰۵ بود که. در این دیدار استرالیا توانست پس از ۳۲ سال راهی جام‌جهانی شود.

معرفی ورزشگاه های جام ملت ها آسیا (1)

شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا از تاریخ ۹ ژانویه ۲۰۱۵ (۱۹ دی ۹۳) به میزبانی استرالیا شروع خواهد شد. تیم ملی کشورمان هم که در گروه C با تیم‌های قطر، بحرین و امارات همگروه است در بازی دوم خود در تاریخ ۲۵دی ۹۳در ورزشگاه استرالیا با قطر بازی خواهد کرد.

این ورزشگاه میزبان یک دیدار یک چهارم نهایی، نیمه‌نهایی و فینال و در مرحله گروهی میزبان مسابقات زیر خواهد بود:

معرفی ورزشگاه های جام ملت ها آسیا (1)

ورزشگاه ملبورن(ویکتوریا، استرالیا)

شهر ملبورن با حدود ۳ میلیون ۹۰۰ هزار نفر جمعیت، پایتخت ایالت ویکتوریا بوده و اولین پایتخت کشور استرالیا قبل از شهر کانبرا و مهمترین شهر فرهنگی این کشور است . ملبورن به لحاظ جمعیت دومین شهر کشور پهناور استرالیا است .

معرفی ورزشگاه های جام ملت ها آسیا (1)

ورزشگاه ملبورن با ظرفیت ۳۰ هزار نفر که در می ۲۰۱۰ افتتاح شد، به سرعت به یکی از ورزشگاههای محبوب ملبورن تبدیل شد. علاوه بر دیدار استرالیا مقابل عربستان در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی، این ورزشگاه، میزبان بسیاری از مسابقات ملی و بین‌المللی راگبی بوده است.

معرفی ورزشگاه های جام ملت ها آسیا (1)

طراحی خارق العاده سقف این ورزشگاه که بسیاری از مهندسان و معمارهای استرالیا روی آن کار کرده‌اند، لذت تماشای فوتبال را برای تماشاگران دو چندان کرده است.

معرفی ورزشگاه های جام ملت ها آسیا (1)

این ورزشگاه که ورزشگاه خانگی دو باشگاه ملبورن است، هر فصل میزبان برگزاری بازی های مهم است.بازیکنان در این ورزشگاه از امکانات تمرینی در سطح جهانی از جمله زمین حرفه‌ای بهترین زمین چمن لیگ استرالیا، استفاده می‌کنند.

ملبورن میزبان یکی از دیدارهای مرحله یک‌چهارم نهایی و بازی های زیر خواهد بود:

معرفی ورزشگاه های جام ملت ها آسیا (1)

ورزشگاه بریسبین(کوئینزلند، استرالیا)

ورزشگاه بریسبین یا ورزشگاه سانکورپ در شهر بریسبین با جمعیت ۱۸۲۰۴۰۰ نفری که بعد از سیدنی و ملبورن سومین شهر بزرگ استرالیاست،واقع شده است.

معرفی ورزشگاه های جام ملت ها آسیا (1)

این ورزشگاه، برای برگزاری مسابقات فوتبال در کوئینزلندساخته شد. گنجایش این ورزشگاه ۵۲ هزار و ۵۰۰ نفر است. بازیکنان و مربیانی که سابقه بازی در این ورزشگاه را دارند، آن را یکی از بهترین وزرشگاه‌های دنیا می‌ دانند. این ورزشگاه از زمانی که در سال ۲۰۰۳ توسط مقامات دولتی کوئینزلند بازسازی شد، میزبان ۳۶۰ بازی فوتبال، کنسرت و راگبی بوده است.

معرفی ورزشگاه های جام ملت ها آسیا (1)

مسابقات مقدماتی قهرمانی آسیا و جام‌جهانی، دیدارهای دوستانه مقابل سلتیک و اورتون، فینال بزرگ رقابت‌های راگبی، فینال مسابقات لیگ راگبی جام‌جهانی، ۱۴ مسابقه بین‌المللی راگبی و ۹ مسابقه جام‌جهانی راگبی ۲۰۰۳ از مسابقات برگزار شده در این ورزشگاه هستند.

معرفی ورزشگاه های جام ملت ها آسیا (1)

زمین بازی استادیوم دو بار با رای بازیکنان لیگ استرلیا به عنون بهترین زمین انتخاب شده است.

بریسبین میزبان یکی از مسابقات مرحله یک‌چهارم نهایی در رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۱۵و مسابقات زیر خواهد بود :

معرفی ورزشگاه های جام ملت ها آسیا (1)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج