۱۶۳۹۹۲
۵۰۶۸
۵۰۶۸
پ

ذوقِ سگ معلول با پاهای جدیدش +عکس

ساخت یک پای مصنوعی برای یک سگ، با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی، امکان جست و خیز دوباره برای این حیوان را فراهم کرده است.

زیست نیوز: ساخت یک پای مصنوعی برای یک سگ، با استفاده از فناوری چاپ سه بعدی، امکان جست و خیز دوباره برای این حیوان را فراهم کرده است.

امروزه به نامهربانی انسان‌ها با حیوانات عادت کرده‌ایم، هر روز خبری مبنی بر شکار، آزار یا بی‌رحمی انسان‌ها با حیوانات در فضای رسانه منتشر می‌شود اما در همین شرایط نامناسب نیز گاه اتفاقاتی را شاهد هستیم که همچنان به انسان و حس ناب انسانیت امیدوار می‌مانیم.

«دربی» سگی از نژاد سیبرین هاسکی است که به علت نقص مادرزادی هیچگاه نتوانسته از قابلیت‌های ذاتی نژاد خود بهره‌مند باشد. هاسکی‌ها سگ‌هایی قدرتمند و فعال هستند که چشمان بسیار زیبایی دارند. این نژاد آرام و در عین حال بسیار بازیگوش است. میل به اکتشاف و البته گاهی لجباری در تمام هاسکی‌ها دیده می‌شود. این سگ‌ها بسیار علاقه‌مند به آموختن هستند و از این رو، خویی اجتماعی و با محبت دارند.

اما دربی از بدو تولد به علت ناتوانی فیریکی نتوانسته بسیاری از این حس‌ها را تجربه کند. مشکل حرکتی دربی برای بسیاری از سگ‌ها رخ می‌دهد و اغلب آنها به همین علت نیز نمی‌توانند زندگی مناسبی داشته باشند و معمولاً از بین می‌روند.

دربی در یکی از بهترین مراکز نگهداری سگ‌ها در آلاباما زندگی می‌کند. حضور در این مرکز بزرگترین شانس زندگی این سگ بوده زیرا یک مهندس جوان و خلاق که در مرکز تولید سیستم‌های سه بعدی فعالیت دارد، با حضور در این مرکز امکان بکارگیری پروتزهای سه بعدی برای سگ‌های معلول را مورد بررسی قرار داده و دربی اولین داوطلب استفاده از پروتز سه بعدی است.

حتماً تاکنون در رابطه با چاپگرهای سه بعدی اخباری را مشاهده کرده‌اید. چاپگرهای سه بعدی وسایلی هستند که با استفاده از آنها می‌توانید از فایل‌های سه بعدی که در کامپیوتر خود دارید نمونه سه بعدی واقعی بسازید. رپرپ اولین دستگاه‌های چاپ سه بعدی خانگی را ارائه داده است. در چاپگرهای سه بعدی خانگی، برای تولید محصولات از ذوب پلاستیک بهره می‌برند. چاپگرهای سه بعدی صنعتی با قابلیت پرینت با استفاده از فلزات، رزین‌های مایع، خمیر سرامیک و حتی مواد خوراکی ساخته شده‌اند.

اینبار چاپگرهای سه بعدی به کمک دربی آماده و شرایطی را فراهم کردند تا این حیوان بتواند لذت جست و خیز و دویدن را تجربه کند.

انتشار اینگونه اخبار و انسان‌هایی که برای حیوانات و بهبود زندگی آنها وقت و هزینه صرف می‌کنند حقیقتاً احساس خوب انسان بودن را همچنان زنده نگه می‌دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج