۱۶۴۰۰۱
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

محبوب‌ترین شیوه های کلاهبرداری در بنگاه ها

بازرسی هایی که در شش ماه اول سال از بنگاه های معاملات ملکی صورت گرفته نشان می دهد عمده تخلفات مشاوران املاک به درج نکردن قیمت، صادر نکردن فاکتور، گرانفروشی و نداشتن پروانه کسب مربوط می شود.

محبوب‌ترین شیوه های کلاهبرداری در بنگاه ها





روزنامه هفت صبح: بازرسی هایی که در شش ماه اول سال از بنگاه های معاملات ملکی صورت گرفته نشان می دهد عمده تخلفات مشاوران املاک به درج نکردن قیمت، صادر نکردن فاکتور، گرانفروشی و نداشتن پروانه کسب مربوط می شود.

براساس آمار حدود شش درصد از بازرسی های صورت گرفته منجر به تشکیل پرونده تخلفات شده است. آمار این شش ماهه از دو هزار 46 فقره پرونده تخلف سخن می گوید.

مقایسه این آمار نسبت به شش ماهه نخست سال قبل نشان می دهد هر کدام از این تخلفات افزایش پیدا کرده اند. در شش ماه اول امسال تعداد بازرسی های صورت گرفته از بنگاه های معاملات ملکی و مشاوران املاک کل کشور نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 51 درصد کاهش داشته است. با این حال در طی این مدت 32 هزار و 746 مورد بازرسی صورت گرفته که از این تعداد بازرسی دو هزار و 46 فقره پرونده تخلف جمعا به ارزش یک میلیارد و 245 میلیون و 427 هزار تومان تشکیل شد. سال گذشته 63 هزار و 726 مورد بازرسی از بنگاه های معاملات ملکی و مشاوران املاک در کل کشور انجام شده که منجر به تنظیم چهار هزار و 402 فقره پرونده تخلف شد. با این حساب برای شش درصد از کل بازرسی های صورت گرفته در نیمه نخست سال جاری و پرونده تخلف تشکیل شده است.

از این دو هزار و 46 پرونده، تعداد 432 فقره پرونده برای گرانفروشی، 925 پرونده برای درج نکردن تعرفه در محل، 848 پرونده برای صادر نکردن فاکتور، 93 پرونده تخلف مربوط به نداشتن پروانه کسب و 74 پرونده مربوط به سایر تخلفات تشکیل شده است.

در شش ماه اول سال گذشته نیز چهار هزار و 402 پرونده که معادل هفت درصد کل بازرسی های صورت گرفته است، پرونده تخلف تشکیل شد و از این تعداد 927 پرونده برای گرانفروشی، دو هزار و 172 پرونده برای درج نکردن تعرفه در محل، دو هزار و 116 پرونده برای صادر نکردن فاکتور، هزار و 450 پرونده تخلف مربوط به نداشتن پروانه کسب و تعداد 112 پرونده نیز مربوط به سایر تخلفات است که جمعا به تعداد شش هزار و 777 تخلف رسیده است.

براساس این آمار، در نیمه نخست امسال تعداد تخلفات کشف شده در استان ها در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 39 درصدکاهش پیدا کرده است.

عمده تخلفات صورت گرفته

طی نیمه نخست امسال بیشترین تخلف مربوط به درج نکردن قیمت با 39 درصد است که پس از این تخلف، صادر نکردن فاکتور با 36 درصد، گرانفروشی با 18 درصد، نداشتن پروانه کسب با چهار درصد و سایر تخلفات نیز با سه درصد قرار دارند.

بررسی های صورت گرفته طی شش ماهه اول سال و مقایسه آن با مدت مشابه سال گذشته حاکی از آن است که افزایش تخلف یابی بازرسان در خصوص عدم درج قیمت هفت درصد، عدم صدور فاکتور پنج درصد، گرانفروشی چهار درصد و سایر تخلفات یک درصد افزایش یافته است.

بیشترین سهم از تخلفات

ارزش کل پرونده های تشکیل شده در نیمه نخست امسال در سطح کشور یک میلیارد و 245 میلیون و 427 هزار تومان بوده که در این بررسی استان سمنان با 330 میلیون و 763 هزار تومان یعنی 27 درصد و استان تهران 255 میلیون و 851 هزار و 900 هزار تومان معادل 21 درصد بالاترین ارزش پرونده ها را به خود اختصاص داده اند.

در این میان استان خراسان رضوی با 739 فقره بالاترین آمار را داشته است. به لحاظ نسبت پرونده ها به تعداد بازرسی های صورت گرفته نیز استان خوزستان با 21 درصد تخلف کشف شده، بیشترین سهم تخلفات را به خود اختصاص داده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج