۱۶۴۱۲۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

۷ نکته درباره افزایش قیمت بسته اینترنت همراه

از اول دی ماه دو اپراتور مخابراتی کشور جلوی قانون سر تسلیم فرودآوردند و تعرفه مصرف آزاد اینترنت همراه خود را به نیم ریال در سیمکارت های دائمی و ۷۵ صدم ریال در سیمکارت های اعتباری تغییر دادند. ایرانسل فردای همان روز اعلام کرد قیمت بعضی بسته های خود را افزایش داده است.

7 نکته درباره افزایش قیمت بسته اینترنت همراه




روزنامه هفت صبح:

1- از اول دی ماه دو اپراتور مخابراتی کشور جلوی قانون سر تسلیم فرودآوردند و تعرفه مصرف آزاد اینترنت همراه خود را به نیم ریال در سیمکارت های دائمی و 75 صدم ریال در سیمکارت های اعتباری تغییر دادند. ایرانسل فردای همان روز اعلام کرد قیمت بعضی بسته های خود را افزایش داده است.

2- اینترنت موبایل تقریبا در تمام جهان هزینه زیادی دارد. این تکنولوژی از سرعت بالایی برخوردار است و بعد از اختراع چرخ و کشف آهن، در فهرست مفیدترین ابزارهای بشر قرار می گیرد.
7 نکته درباره افزایش قیمت بسته اینترنت همراه
به خاطر قیمت زیاد، طبیعی است که همه مشترکان نتوانند از آن استفاده کنند و اپراتورهای بزرگ و محترم، برای جذب آنها و کسب درآمد بیشتر، اینترنت موبایل را به صورت بسته عرضه می کنند. روی بد سکه وقتی است که شما بدون خرید بسته دیتای موبایل خود را فعال کنید.

3- در حالی که رایتل اینترنت نسل سه عرضه می کرد، بقیه اپراتورها با همان EDGE از مشترکان خود استقبال می کردند. با راه اندازی رومینگ ملی، طبیعی بود که حساب و کتاب مشترکان کمی پیچیده شود. به همین دلیل مسئولان تصمیم گرفتند نرخ تعرفه را برای نسل های مختلف یکسان کنند. این اتفاق از اول دی ماه رخ نداد.

4- کاهش تعرفه مصرف آزاد با تبلیغ زیاد انجام شد اما صدای افزایش قیمت بسته ها، وقتی بلند شد که مشترکان متوجه قضیه شدند.

حجم اعتراضات روی صفحه وزیر و در اکانت اینستاگرام اپراتور زیاد بود. همه آنها می خواستند بدانند چرا این اتفاق افتاده است اما آیا ایرانسل کار خلاف مقرراتی انجام داده است؟

محمود واعظی وزیر ارتباطات می گوید: «تخلفی صورت نگرفته است.» از نظر او «اپراتورهای مخابراتی برای حفظ رقابت مجازند بسته های مختلفی ارائه کنند. ارائه هر بسته به سیاست اقتصادی هر اپراتور وابسته است و مشترک به عنوان بهره بردار حق انتخاب سرویس های مختلف را دارد.»

7 نکته درباره افزایش قیمت بسته اینترنت همراه

۵- حالا بیایید با هم یک حساب و کتاب ساده کنیم. اگر در گذشته بدون خرید بسته، برای دانلود یک فیلم اقدام می کردید، هزینه شما حدودا ۲۵۰ هزار تومان می شد. با کاهش تعرفه آزاد، حالا می توانید همان فیلم را با قیمت ۵۰ هزار تومان دانلود کنید. راه حل ساده این است که اصلا فیلم دانلود نکنید. چند نفر را سراغ دارید که با اینترنت همراه شان فیلم دانلود کنند؟

راه حل بعدی این است که بسته بخرید. قبل از رسیدن دی ماه قیمت یک بسته دو گیگابایتی در تمام اپراتورهای موبایل حدود ۱۰ هزار تومان بود که فقط ایرانسل در تصمیمی ناگهانی حاضر شد خطر کند و قیمت را به ۲۰ هزار تومان در هر ماه افزایش دهد. آنها پای لرزش نشسته اند و اعتراض ها را در صفحه وزیر و اکانت رسمی اینستاگرام خود به جان می خرند.

۶- قیمت دو گیگابایت اینترنت در سیمکارت اعتباری به صورت آزاد تقریبا ۱۵۰ هزار تومان می شود. قبلا بسته ای با این حجم را ۱۰ هزار تومان می خریدید ولی حالا مجبورید برای آن ماهی ۲۰ هزار تومان کنار بگذارید. ظاهرا استفاده از بسته ها هنوز برای مشترکان صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

۷- وزیر ارتباطات می گوید کار ایرانسل غیرقانونی نیست. او در عین حال به رقابتی بودن فضا اشاره می کند. دو اپراتور رقیب یعنی رایتل و همراه اول هنوز بسته خود را گران نکرده اند. همراه اول هم می گوید فعلا قصدی برای گران کردن اینترنت همراه خود ندارد. شاید آنها می خواهند از رقابتی بودن فضا استفاده کنند. اگر دل کندن از شماره تلفن تان امکحانپذیر است می توانید سیمکارت پنج هزار تومانی خودتان را با سیمکارت دیگر اپراتورها عوض کنید؛ یک عکس العمل منطقی در برابر گرانی قانونی!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج