جاباما
۱۶۴۲۲
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

دکوراسیون اتاق كودكان نوپا

كودكان نوپا بسيار خلاق و ماجراجو هستند. آنها علاقه زيادي به انجام حركات مهيج دارند، در حالي‌كه به حريم و فضاي اطراف خود كمتر توجه مي‌كنند. اين كودكان، خيال پرداز، شلخته، خلاق و پرانرژي هستند. براين اساس يك اتاق خواب ايده‌آل براي يك كودك نوپا، اتاقي است كه بتواند پاسخگوي تمام نيازهاي او در اين سن باشد.

دکوراسیون اتاق كودكان نوپا

دکوراسیون اتاق كودكان نوپا

كودكان نوپا بسيار خلاق و ماجراجو هستند. آنها علاقه زيادي به انجام حركات مهيج دارند، در حالي‌كه به حريم و فضاي اطراف خود كمتر توجه مي‌كنند. اين كودكان، خيال پرداز، شلخته، خلاق و پرانرژي هستند. براين اساس يك اتاق خواب ايده‌آل براي يك كودك نوپا، اتاقي است كه بتواند پاسخگوي تمام نيازهاي او در اين سن باشد. علاوه بر اين، اتاق يك كودك نوپا بايد احساسي باثبات و ساختاربندي شده داشته باشد. استفاده از رنگ‌ و طرح‌هاي برجسته مي‌تواند دكوراسيون اتاق نوزاد را از لحاظ بصري ارتقا دهد. اسباب بازي‌ها و فضاهاي ذخيره سازي با دسترسي راحت‌ در اتاق كودك نيز مي‌توانند به وي كمك كنند تا راحت‌تر بتواند بر محيط اطراف كنترل داشته باشد. همچنين وجود تخت‌خوابي راحت و گرم و نرم، حتي بازيگوش‌ترين و پرجنب‌وجوش‌ترين كودكان را به‌راحتي مي‌خواباند. البته بايد در نظر داشته باشيد كه کودکان نوپا به فضاي باز و كافي براي بازي، مطالعه، انجام كار دستي‌ و سرگرمي‌هاي آموزنده و فضايي براي پوشيدن لباس و آماده شدن نیز نياز دارند.

نقش‌ها و تصاوير فانتزي و خيالي نيز بايد در اتاق يك کودک نوپا جايي براي خود داشته باشند، زيرا کودکان در اين گروه سني به‌راحتي بين خيال و واقعيت حركت مي‌كنند و اين كار برايشان بسيار جالب است. كاربردي‌ترين حالت دكوراسيون اتاق يك كودك نوپا اين است كه همزمان با كودك رشد كند و با نيازهاي جديد او منطبق شود.

دکوراسیون اتاق كودكان نوپا

خلاقيت كودك، اغلب توسط فضاهاي بازي و سرگرمي‌هاي قابل دسترس، تشويق و تحريك مي‌شود. وجود رنگ‌آميزي و طرح‌هاي ساده و خوش‌رنگ مي‌تواند فضايي شاد و نشاط ‌‌آور براي كودك به وجود آورد. قرار دادن تخت‌خواب در گوشه اتاق، فضا را مرتب و باز مي‌كند، ضمن اينكه با اين كار فضاي كافي براي بازي‌هاي زميني كودك فراهم می شود.

اتاق‌هاي تم‌دار

كودكان در سنين ۳ تا چهار سال تمايل دارند در مورد انتخاب تم و موضوع براي دكوراسيون اتاق خود مشاركت داشته باشند، پس مي‌توانيد نظر آنها را نيز جويا شويد. به طور معمول، كودكان نوپا علاقه زيادي به شخصيت‌هاي كارتوني و فيگورهاي اكشن براي تم دكوراسيون اتاق خود دارند. شما مي‌توانيد علاقه و خواسته فرزند خود را با قرار دادن روتختي، كلاهك آباژور يا يك اسباب‌بازي بزرگ در اتاق وي با تم مورد نظر برآورده كنيد.

تم‌هاي كلاسيك دوام و طول عمر بيشتري دارند. انگيزه و ايده تم يك اتاق، مي‌تواند از رنگ، علاقه يا سرگرمي مورد علاقه كودك نيز انتخاب شود.

دکوراسیون اتاق كودكان نوپا

گاهي تم اتاق نوزاد مثل يك نقاشي ديواري به اندازه كافي تطبيق‌پذير است و مي‌توانيد بدون نياز به تغيير آن، تنها با عوض كردن تخت‌خواب و تبديل آن به تخت‌خوابي بزرگ‌تر، اتاق را با همان تم به اتاق كودك نوپا تبديل كنيد. همچنين انتخاب هوشمندانه وسايل چوبي ساده نيز به تطبيق‌پذيري فضا كمك مي‌كند.

نقاشي وسايل چوبي اتاق كودك نيز ايده‌ بسيار خوبي است؛ حتي اگر هنرمند ماهري نباشيد، باز هم مي‌توانيد وسايل و اثاثيه موجود در اتاق كودك خود را حتي با طرح‌هاي ساده‌اي از قبيل راه‌راه يا چهار خانه رنگ‌آميزي و نقاشي كنيد. با اين كار، جلوه‌اي منحصر به فرد به دكوراسيون اتاق نوزاد خود خواهيد داد. در اين تصوير ديوارهاي زرد رنگ توانسته زمينه‌اي ملايم و مناسب براي وسايل خوش‌رنگ و خوش طرح فراهم كند.

تم‌دار كردن اتاق با هزينه كم

مي‌توانيد اتاق كودك را تنها با كمك لوازم جانبي ساده و كوچك، تم‌دار كنيد. فريم تخت‌خواب، چراغ مطالعه، قاليچه و طبقات بالاي تخت‌خواب روي ديوار، هر يك به تنهايي مي‌توانند معرف تم اتاق كودك باشند. برخي عناصر كوچك و ساده نیز در عين سادگي مي‌توانند كاربرد زيادي در تم دار کردن اتاق داشته باشند. اگر شما از عناصر كوچك و ساده براي تم دادن به اتاق كودك خود استفاده كنيد؛ مي‌توانيد پس از گذشت مدتي آنها را تغيير دهيد.

نكته كليدي براي ايجاد تم در اتاق با عناصر كوچك و صرف هزينه كم اين است كه از رنگ‌ها و طرح‌هاي بسيار غالب و قوي استفاده كنيد. براي مثال، روتختي با رنگ و طرحي تاثيرگذار و تند كه بتواند به‌خوبي به نقطه كانوني در اتاق تبديل شود انتخاب مناسبی است. همچنين شما مي‌توانيد تم را در اتاق فرزند خود تنها با تدارك ديدن يك كنج دنج به‌عنوان فضاي مطالعه كه در آن يك ميز يا چراغ مطالعه تم‌دار قرار دارد، ايجاد كنيد؛ بنابراين مشاهده مي‌كنيد كه ايجاد تم در اتاق كودك لزوما نبايد گران باشد. شما مي‌توانيد با اندكي ذوق و سليقه و استفاده از ساده‌ترين عناصر، به اتاق فرزند خود تم دهيد.

اجزای دكوراسيون تخت‌خواب از قبيل روتختي و روبالشي‌هاي تم‌دار‌ به سرعت مي‌توانند به نقطه كانوني در اتاق تبديل شوند. از اين‌رو براي تم‌دار كردن اتاق با هزينه كم توصيه مي‌شود تنها روي دكوراسيون تخت‌خواب تمركز كنيد. روتختي و دكوراسيون تخت‌خواب شاد و گلدار به‌راحتي با اقدامات ساده و كم هزينه در اطراف تخت‌خواب مي‌تواند تم اتاق خواب كودك را تامين كند.

استفاده از يك قاليچه كوچك با طرحي خاص مي‌تواند اثر زيادي بر دكوراسيون اتاق بگذارد. همچنين طرحي كه روي ملحفه تخت است، مي‌تواند تمي مجزا داشته باشد. به همين سادگي! مانند اين ملحفه‌ها كه نقش روبات‌هايي روي آن است و با عروسكي به شكل روبات كامل شده است.

گاهي اوقات نقاشي‌هاي ديواري به قدري زيبا و واقعي و داراي بعد هستند كه چشم‌ها را به آن‌سوي ديوار‌ها سوق مي‌دهند و اين‌طور به نظر مي‌رسد كه فضاي اتاق بسيار وسيع و بزرگ‌تر از واقعیت است. براي مثال در اين اتاق، نقاشي ديواري ملايم و كف‌پوش خنثي مكمل هم قرار گرفته‌اند و تم دريا و ساحل را براي اتاق تعريف مي‌كنند.

گاهي مي‌توان طراحي فراتر از سن كودك براي اتاقش انجام داد و از عناصر و وسايل مناسب براي بزرگسالان استفاده كرد طوري‌كه جلوه بچه‌گانه در اتاق بسيار كمرنگ شود.

اين تصوير نمونه‌اي كامل و جذاب از يك اتاق كودك با تم جنگل است. در عين كامل بودن و متناسب بودن عناصر استفاده شده در اين اتاق (از قبيل ميز و صندلي‌ها) با تم مورد نظر، باز هم احساس كودكانه در فضا موج می زند. قاليچه و نشيمن‌گاهي كه زير پنجره اين اتاق وجود دارد و با عروسك‌هاي حيوانات پوشيده شده از جمله قسمت‌هاي جالب و تاثيرگذار اين اتاق هستند. يكي از تاثيرگذارترين عناصر استفاده شده در اين اتاق كه ارتباط زيادي به تم دكوراسيون آن دارد، لوستر است كه هم از نظر تركيب رنگي و هم از نظر تناسب با سبك اتاق همخواني دارد. همچنين حاشيه طرح‌داري كه در قسمت بالاي ديوار به‌صورت افقي استفاده شده است بر جذابيت فضا و تعريف تم اين سبك تاثير زيادي گذاشته است.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

دکوراسیون اتاق كودكان نوپا


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج