جاباما
۱۶۴۳۰۲
۴ نظر
۵۰۲۹
۴ نظر
۵۰۲۹
پ

آش رشته، بچه معروف‌ آش‌ ها

معروف‌ ترين ‌آش ايراني كه در بسياري از مراسم رسمي و مذهبي پاي ثابت سفره‌هاست. تهيه ‌آش رشته ساده و آسان است اما نكات‌ريزي وجود دارد كه در صورت رعايت آنها، مزه، بافت و قوام ‌آش بسيار بهتر مي‌شود.

آش رشته، بچه معروف‌ آش‌ ها
مجله سیب سبز:

معروف‌ترين ‌آش ايراني كه در بسياري از مراسم رسمي و مذهبي پاي ثابت سفره‌هاست. تهيه ‌آش رشته ساده و آسان است اما نكات‌ريزي وجود دارد كه در صورت رعايت آنها، مزه، بافت و قوام ‌آش بسيار بهتر مي‌شود.


آش رشته، بچه معروف‌ آش‌ ها

مواد لازم براي ۶تا۸ نفر:

  • لوبيا چيتي، لوبيا قرمز، عدس، نخود: دو پيمانه، خيس شده
  • سبزي ‌آش: يك كيلوگرم ساطوري شده
  • رشته: ۲۵۰ - ۲۰۰ گرم
  • آرد: يك تا دو قاشق غذاخوري
  • زردچوبه: دو قاشق چاي‌خوري
  • نمك و فلفل: به ميزان لازم
  • پياز داغ: يك پيمانه
  • سير داغ و نعناع داغ: به ميزان لازم
  • زعفران دم كرده: چند قاشق غذاخوري
  • كشك: يك و نيم پيمانه

روش تهيه:

1. بنشن را داخل يك قابلمه بزرگ ريخته و با دو ليتر آب و نصف قاشق چاي‌خوري نمك، دو ساعت بپزيد. بعد از يك ساعت زردچوبه را اضافه كرده و كمي نمك و فلفل بزنيد.

2. پس از اضافه كردن سبزي،‌ آش را نيم‌ساعت ديگر روي شعله ملايم بپزيد.

3. شعله را زياد كرده و رشته‌ها را كه از وسط نصف كرده‌ايد، در سه مرحله به ‌آش اضافه كنيد و پس از هر بار‌ آش را هم بزنيد تا رشته‌ها به هم نچسبد. پس از 15 دقيقه يا زماني كه رشته نرم شد، آرد را - كه مقدارش بستگي به غلظت آش دارد - در كمي آب سرد حل كرده و كم‌كم به‌ آش اضافه كنيد.‌ آش را روي شعله ملايم 30 تا 40 دقيقه بپزيد تا جابيفتد. در طول مرحله آخر پخت آش را گهگاه و به آرامي هم بزنيد تا رشته و آرد در آن گلوله نشود. دوسوم كشك و پياز داغ را به ‌آش اضافه كرده و مابقي را براي تزیين نگه داريد.

4. براي تهيه نعناع داغ، شش قاشق غذاخوري روغن را در يك قابلمه كوچك داغ كنيد، سپس سه قاشق غذاخوري نعناع خشك در آن ريخته و پس از مخلوط كردن به سرعت از روي شعله ‌برداريد.

5. براي تهيه سير داغ، چهار تا پنج حبه سير را ساطوري كرده و در كمي روغن روي شعله ملايم به اندازه‌اي تفت دهيد تا كمي رنگ بگيرد.

6. آش را در ظرف كشيده و با مواد باقيمانده تزيين كنيد.

نكات:

- حبوبات آش را بهتر است حداقل يك شبانه روز زودتر خيس كرده و آب آن را چندبار عوض كنيد تا باعث نفخ نشده و بهتر بپزد. نخود و لوبيا سفيد بهتر است دو روز زود‌تر خيس شود.

- سبزي‌ آش معمولا شامل تره، جعفري، اسفناج، گشنيز و گاه يكي، دو عدد سير تازه است. علاوه بر اين سبزي ‌آش نبايد خيلي ساطوري شود.

- اضافه كردن آب گوشت يا قلم به آش به جاي بخشي از آب، باعث خوشمزه‌تر شدنش مي‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • lمرتضی

      با سلام اش را یکبار هم که شده با رشته اش یاران کناباد که به روش سنتی تهیه میشود امتحان نمایید و طعم واقعی و تفاوت را احساس نمایید .... خودش لعاب میدهد و نیاز به پاشیدن ارد ندارد... وا نمیرود .عطر و طعمش تا دو سال عوض نمیشود و ..... رشته اش با برند یاران گناباد و نه نامهای مشابه

      پاسخ ها

      • خردادی

        ممنون از راهنماییتون .رشته آش تاثیر به سزایی در طعم آش داره . اگه رشته مرغوب نباشه کیفیت آش هم پایین میاد و مزه اش خراب میشه .

    • بدون نام

      سلام میشه طرز تهیه خود رشته های اش به روش سنتی نشون بدین

    • بدون نام

      اگر در آش رشته به جای آرد چند قاشق بلغور کندم بریزید هم خوشمزه تره هم سالمتره و هم لعابش طبیعی تر می شود و اگر پیاز داغی که با زردچوبه سرخ شده در آش از همون اول بریزیم آش خوشرنگ و خیلی خوشمزه می شود . از دوست نازنین هم که رشته معرفی کردند بسیار سپاسگزار البته مارک برتر هم بد نیست .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج