۱۶۴۳۳
۷ نظر
۵۰۰۱
۷ نظر
۵۰۰۱
پ

متوسط درآمد هر خانوار شهری اعلام شد

مرکز آمار ایران متوسط درآمد سالانه هر خانوار شهری و روستایی را به ترتیب بیش از ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

مرکز آمار ایران متوسط درآمد سالانه هر خانوار شهری و روستایی را به ترتیب بیش از ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعلام کرد که برهمین اساس، متوسط درآمد ماهانه هر خانوار شهری بیش از ۸۳۳ هزار تومان و هر خانوار روستایی بیش از ۴۹۱ هزار تومان می‌شود.

مرکز آمار ایران اعلام کرد: طرح آمارگیری هزینه و درآمد خانوار با قدمتی نزدیک به ۵۰ سال از مهمترین طرح های آماری مرکز آمار ایران است. هدف کلی این طرح، برآورد متوسط هزینه ها و درآمد یک خانوار شهری و یک خانوار روستایی در سطح کشور و استانها است.

در سال ۱۳۸۹ تعداد خانوارهای آمارگیری شده در این طرح ۱۸۷۰۱ خانوار نمونه در نقاط شهری و ۱۹۵۸۴ خانوار نمونه در نقاط روستایی کشور است.

نگاهی به اهم نتایج طرح در سال ۱۳۸۹ در مناطق شهری و روستایی نشان می دهد که۹۱ درصد از خانوارهای آمارگیری شده شهری از گاز لوله کشی ، ۸۸ درصد از تلفن همراه و ۳۷ درصد از اتومبیل شخصی استفاده کرده اند.

این ارقام برای سال ۱۳۸۸ به ترتیب ۹۰، ۸۶ و ۳۶ درصد بوده است. همچنین نحوه تصرف محل سکونت ۲۳.۵ درصد از خانوارهای شهری، اجاری و رهنی است که در سال ۱۳۸۸ این رقم ۲۴.۴ درصد بوده است.

متوسط کل هزینه خالص سالانه یک خانوار شهری ۱۱۳۶۷۸ هزار ریال بوده است که نسبت به رقم مشابه در سال قبل ۱۴.۶۰ درصد افزایش نشان می دهد. از کل هزینه سالانه خانوار شهری ۲۶۱۵۷ هزار ریال با سهم ۲۳ درصد مربوط به هزینه های خوراکی و دخانی و ۸۷۵۲۰ هزار ریال با سهم ۷۷ درصد مربوط به هزینه های غیر خوراکی بوده است.

در بین هزینه های خوراکی و دخانی، بیشترین سهم با ۲۶ درصد مربوط به هزینه گوشت و در بین هزینه های غیر خوراکی بیشترین سهم با ۴۲ درصد مربوط به مسکن بوده است.

متوسط درآمد اظهار شده سالانه یک خانوار شهری ۱۰۶۱۵۶ هزار ریال بوده که نسبت به سال قبل ۱۳.۴۱ درصد افزایش داشته است، منبع تامین درآمد خانوارهای شهری نشان می دهد که ۳۳ درصد درآمد از مشاغل مزد و حقوق بگیری، ۱۸ درصد از مشاغل آزاد کشاورزی و غیر کشاورزی و ۴۹ درصد از محل درآمدهای متفرقه خانوار تامین شده است.

۴۰ درصد از خانوارهای آمارگیری شده روستایی از گاز لوله کشی، ۷۳ درصد از تلفن همراه و ۱۸ درصد از اتومبیل شخصی استفاده کرده اند. این ارقام برای سال ۱۳۸۸ به ترتیب ۳۵ ، ۶۵ و ۱۵ درصد بوده است. همچنین نحوه تصرف محل سکونت ۵.۳ درصد از خانوارهای روستایی، اجاری و رهنی است که در سال ۱۳۸۸ این رقم ۵.۶ درصد بوده است.

متوسط کل هزینه خالص سالانه یک خانوار روستایی ۶۸۴۷۷ هزار ریال بوده است که نسبت به سال قبل ۱۵.۵۵ درصد افزایش نشان می دهد.

از کل هزینه سالانه خانوار روستایی ۲۶۱۳۷ هزار ریال با سهم ۳۸ درصد مربوط به هزینه های خوراکی و دخانی و ۴۲۳۴۰ هزار ریال با سهم ۶۲ درصد مربوط به هزینه های غیر خوراکی بوده است.

در بین هزینه های خوراکی و دخانی، بیشترین سهم با ۲۵ درصد مربوط به هزینه گوشت و در بین هزینه های غیر خوراکی، بیشترین سهم با ۲۶ درصد مربوط به مسکن بوده است.

متوسط درآمد اظهار شده سالانه یک خانوار روستایی ۵۹۳۳۷ هزار ریال بوده است که نسبت به سال قبل ۱۳.۱۶ درصد، افرایش داشته است.

از این مقدار ۳۳ درصد از مشاغل مزد و حقوق بگیری، ۳۴ درصد از مشاغل آزاد کشاورزی و غیر کشاورزی و ۳۳ درصد از محل درآمدهای متفرقه خانوار تامین شده است.


منبع: مهر

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

متوسط درآمد هر خانوار شهری اعلام شد


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امير

      بت عرض سلام و خسته نباشيد. همانگونه كه مستحضر هستيد. گزارشات آماري معمولا در دو نوع توصيفي و استنباطي وجود دارد.آمار توصيفي فقط بيان كننده است و داراي استنباط ،و يا نتيجه گيري نيست و در صورتيكه اين موضوع توجبه نشود. تحليل اشباه صورت مي گيرد.

    • محمدک

      اینم از اون آمارهاست

    • 214

      سلامو صد تا سلام.
      فيش حقوقيمو نشونتون ميدو تو اداره دولتي مشغولم.(بخش اداري).
      جاي 44 نفر كار ميكنم. حقوقم به ششصد هزارتومن نميرسه.

    • محمد

      بابا يعني اينقدر مردم ما پول دارن عيبي نداره ما هم از پول داري مردممون خوشحاليم

    • بدون نام

      من كه مهندس برق هستم تو شركت خصوصي كار ميكنم خدا شاهده 450 تومان در ماه ميگيرم .

    • فاران

      خب راست میگن !!
      کم نیستند کسانی که بالای دوسه میلیون حقوق میگیرند با حقوق کارمندا و کارگرا که جمع کنند متوسط حقوق میشه همین آماری که اعلام کردند !

    • لیلا

      من کسی رو می شناسم که تو شرکت خصوصی کار میکنه و کارشناسی حسابداری داره حقوقش هم ناقابل 175000تومانه البته گفتم اونم سر ماه تقدیم خانمش میشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج