جاباما
۱۶۴۷۱۰
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

شیشه های ضدگلوله در مدارس آمریکا!

پس از دو سال از وقوع تیراندازی هولناک در دبستان ابتدایی «سندی هوک» در ایالت کنتیکت امریکا که منجر به مرگ ۲۰ کودک دبستانی و ۷ بزرگسال شد، مدارس امریکایی ملاحظات امنیتی گسترده‌تری را به اجرا می‌گذارند.

مجله مهر - کیوان ابراهیمی: پس از دو سال از وقوع تیراندازی هولناک در دبستان ابتدایی «سندی هوک» در ایالت کنتیکت امریکا که منجر به مرگ ۲۰ کودک دبستانی و ۷ بزرگسال شد، مدارس امریکایی ملاحظات امنیتی گسترده‌تری را به اجرا می‌گذارند.

شیشه های ضدگلوله در مدارس آمریکا!

مدارس امریکایی اقدام به خریداری اقلام معمولی چون دوربین های مدار بسته، دکمه وحشت و سیستم ورود کارتی کرده‌اند. استفاده از نوآوری‌های امنیتی جدیدتر هم در دستور کار قرار گرفته، برای مثال وایت بوردهای ضد گلوله برای کمک به معلمان در محافظت از دانش آموزان و اپلیکیشن موبایلی که با یک حرکت انگشت درب مدرسه را قفل می‌کند!

بر اساس پژوهش یک شرکت امریکایی؛ انتظار می‌رود تا سال ۲۰۱۷ رقم خرید و فروش اقلام امنیتی مدارس در امریکا به عدد نجومی ۴.۹ میلیارد دلار برسد.

یک روش پیشنهادی جهت جلوگیری از فجایع تیراندازی در مدارس، معطل نگهداشتن حمله‌کنندگان در خارج مدرسه تا زمانی است که نیروهای امنیتی سر برسند. بدین منظور، شرکت آدامز در ایالت ماساچوست یک گارد شیشه‌ای محکم ساخته است که می‌تواند حملات مهاجمین را برای حداقل ۴ الی ۶ دقیقه خنثی کند.

بعد از تماس مسئولین مدرسه در فاجعه سندی هوک، حدود سه دقیقه طول کشید تا اولین افسر پلیس به صحنه جرم برسد و افسران دیگر در یک دقیقه بعد وارد مدرسه شدند. آن‌ها یک سوراخ ناشی از شلیک گلوله در پنجره کنار درب ورودی پیدا کردند. با توجه به همین واقعیت بود که دو هفته پس از فاجعه سندی هوک، ایده ساخت گارد شیشه ای ضد گلوله به ذهن طراحان آن رسید.

«کریستوفر کپیلوف» مالک یک شرکت شیشه سازی، قادر نیست ترس عمیق خود از تکرار خطرات مشابه برای کودکان مدرسه‌ای از جمله فرزندان خودش را پنهان کند. او می‌گوید: "من تا سه روز بعد از آن حادثه نخوابیدم. این واقعه را به طوری برای خودم درونی سازی کردم و فکر کردم برای خودم رخ داده است، پیش از این با هیچ واقعه دیگری اینگونه برخورد نکرده بودم."

شیشه های ضدگلوله در مدارس آمریکا!
به مانند سایر فجایع مشابه در امریکا، تصاویر زیادی از فاجعه سندی هوک منتشر نشد اما اندک تصاویر منتشره از ترس و واهمه در چهره دانش آموزان و والدین شان بسیار تاثر برانگیز بود.

با توجه به تجربیات آقای کپیلوف در صنعت ساخت و نصب شیشه، به ذهن او رسید که قاتل مدرسه سندی هوک از طریق تیراندازی و ایجاد سوراخ در پنجره توانسته درب را باز کرده و داخل مدرسه شود. از این جهت او سعی کرد به چالش پیدا کردن راهی جهت معطل نگه داشتن مهاجمین در چند دقیقه حیاتی ابتدایی دست یابد. او شروع به ساخت شیشه‌ای نازک کرد که وقتی در اثر برخورد گلوله یا ضربه پتک ترک برمیدارد، سالم بماند و نشکند.

کریستوفر کپیلوف و همکارش جف بِس، در بهار ۲۰۱۳ موفق به ساخت گارد شیشه‌ای مدارس شدند و تاکنون سفارشاتی به مبلغ ۷۵۰ هزار دلار را فروخته و سفارشاتی به مبلغ یک میلیون و ۲۵۰ هزار دلار دیگر را برای سال ۲۰۱۵ دریافت کرده‌اند. شیشه ساخته شده دارای مرکزی مستحکم است که بیشتر به شیشه‌های مورد استفاده در بانک‌ها و دیگر مکان‌های امنیتی شبیه است تا به شیشه‌های گرمادیده‌ای که برای پنجره خودروها بکار می‌رود. در حالی که شیشه‌های ضد گلوله بانک‌ها ضخیم و سنگین و بسیار گران قیمت اند (حدوداً قطعه‌ای ۵۰ هزار دلار) اما گاردهای شیشه‌ای ساخته شده برای مدارس، نازک‌تر و سبک‌تر اند و با قیمت ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ دلار برای هر قطعه، به صرفه نیز هستند.

شیشه های ضدگلوله در مدارس آمریکا!

آقای کپیلوف جزئیات زیادی از محتویات بکار رفته در شیشه‌ها فاش نکرده، بجز این گفته است محتوای محرمانه‌ای در لایه داخلی شیشه بکار رفته که باعث استحکام فوق العاده آن در برابر برخورد گلوله و انفجار شده است.

در یک بررسی که توسط یک پژوهشگاه مستقل بر روی این گارد شیشه‌ای انجام شد، ابتدا شیشه توسط مسلسل جنگی مورد تیراندازی قرار گرفت، سپس پاره‌های آجر به سوی آن پرتاب شد و ضربات متعددی نیز با چکش، تایر آهنی، پتک، چکمه‌ای از جنس استیل و چوب آلومینیومی بیس بال به آن وارد شد و این شیشه توانست بیش از ده دقیقه در برابر آماج حملات تحمل کند و فرو نریزد.

به نظر میرسد قانونی بودن نگهداری از اسلحه در امریکا، بیش از آنکه بنا به دلیل وضع این قانون به امنیت و ثبات آن جامعه کمک کند، باعث رخنه کردن ترس و دلهره در میان فرزندان و والدین شان شده تا جایی که مدارس حاضر شده‌اند هزینه‌های سنگین مادی و معنوی را جهت امنیتی کردن فضای درس خواندن دانش آموزان به جان بخرند تا بلکه بتوانند مانع از تکرار حوادث مشابه شوند. در این میان افرادی نیز به مثابه کاسبان رعب و وحشت دست به کار شده و با عملی کردن ایده‌هایشان سودهای هنگفتی را به دست آورده‌اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج