۱۶۴۷۷۳
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

بنود؛ روستایی کوچک با سواحل زیبا +عکس

روستای بنود، از توابع بخش چاه مبارک شهرستان عسلویه است که حدود ۱۵۰ خانوار و ۸۰۰ نفر جمعیت دارد وشغل بسیاری از مردم صیادی است.

خبرگزاری مهر: روستای بنود در شش کیلومتری چاه مبارک واقع است و تا مجاورت خلیج فارس، منطقه ای بسیار مستعد برای صیادی، گردشگری و انجام ورزش های ساحلی است.

این روستا وحدت و برادری زبانزد همگان است و شیعه و سنی در کنار هم با آرامش و وصلت های خانوادگی و قوم و خویشاوندی زندگی می کنند.

این روستا دارای ظرفیت‌های بالایی در بخش گردشگری است ولی زیرساخت‌های مورد نیاز در این روستا ایجاد نشده و راه دسترسی به روستا یکی از مشکلات اساسی روستا است.

بنود؛ روستایی کوچک با سواحل زیبا +عکس
لزوم تبدیل روستای بنود به منطقه نمونه گردشگری

نائب رئیس شورای اسلامی شهرستان عسلویه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اغلب مردم این روستا در عرصه صیادی و دریانوردی مشغول به کار هستند که تلاش زیادی برای توسعه این روستا صورت گرفته است.

مهدی غلامپور با اشاره به وضعیت نامطلوب راه‌های دسترسی به این روستا، تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد زیادی از صیادان از دیگر روستاها به این روستا می آیند، نیاز است که راه‌هی این روستا اصلاح و بهسازی شود.

وی با بیان اینکه راه این روستا پر پیچ و خم و دارای گردنه‌های خطرناک است، اذعان داشت: نشستی را با معاون وزیر راه و شهرسازی در این زمینه داشتیم و نگرانی‌های خود را به وی منتقل کردیم و امیدواریم شاهد ایمن‌سازی راه روستا باشیم.

نائب رئیس شورای اسلامی شهرستان عسلویه به ظرفیت‌های گردشگری این روستای ساحلی اشاره کرد و بیان داشت: این روستا دارای ساحلی بسیار زیبا است که می‌تواند محلی برای حضورگردشگران از نقاط مختلف کشور باشد.

بنود؛ روستایی کوچک با سواحل زیبا +عکس

وی به پتانسیل بالای سواحل این روستا برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی اشاره کرد و ادامه داد: معاون رئیس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز روز گذشته در این شهرستان حضور یافتند که ما خواسته‌های خود را در این زمینه مطرح کردیم.

غلامپور با بیان اینکه انتخاب این روستا به عنوان منطقه نمونه گردشگری یکی از خواسته‌های اصلی مردم این روستا است، تاکید کرد: امیدواریم با حمایت مسئولان شاهد اجرای زیرساخت‌های مناسب در این روستا باشیم.

غلامپور در پایان اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن تعطیلات نوروز، از فرماندار شهرستان و مدیر عامل منطقه ویژه درخواست دارم از این منطقه بازدید داشته باشند و با تخصیص اعتبارات، تسهیلات و امکاناتی برای مسافران ایجاد شود.

راه بنود به ساحل اجرایی می‌شود

نماینده دیر، کنگان، جم وعسلویه در مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سواحل زیبا در مجاورت این روستا، طبیعت زیبا و نزدیکی به دو استان دیگر از مزایای روستای بنود نسبت به خیلی از روستاهای دیگر است و این فرصتی برای توسعه مهیا می کند.

بنود؛ روستایی کوچک با سواحل زیبا +عکس

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: از برنامه های کار ام حضور در روستاها بوده است؛ مردم این روستا بارها از عدم ایمنی جاده بنود به ساحل گلایه داشته اند.

احمدی افزود: اخیرا معاون وزیر راه وشهرسازی از راه بنود به ساحل بازدید کرد و قول داد راه بنود به ساحل در دستور کار جدی قرار گیرد و تا پایان سال حداقل چهار کیلومتر آن نیز بهره برداری برسد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه روستای بنود، پتانسیل معرفی به عنوان منطقه نمونه گزذشگری دارد گفت: با ایجاد امکانات گزدشگری می توان این روستا را به منطقه ای توریستی تبدیل کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج