۱۶۵۰۷۵
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

واکنش آمریکا به شهادت سردار سپاه در عراق

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره کشته شدن یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عراق، گفت: من گزارشاتی در این باره شنیده‌ام اما اطلاعات بیشتری برای اظهارنظر در این زمینه ندارم.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: تمرکز ما روی حل مساله هسته‌ای ایران قرار دارد.

جف راسکی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به اظهارات اخیر باراک اوباما، رییس‌جمهور آمریکا مبنی بر اینکه احتمال بازگشایی سفارت کشورش در تهران در دوران ریاست‌جمهوری وی وجود دارد، گفت: من فکر می‌کنم اگر متن مصاحبه رییس‌جمهور را بخوانیم متوجه می‌شویم که وی در پاسخ به سوال احتمال بازگشایی سفارت آمریکا در تهران گفته بود من هرگز نمی‌گویم هرگز. اما بعدتر تاکید کرد که تمرکز سیاست خارجی کشور بر مذاکرات هسته‌ای و حل این موضوع قرار دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود: رییس‌جمهور همچنین تاکید کرد که ایران باید از فرصت مذاکرات هسته‌ای برای حل این موضوع استفاده کند و این گام اول است اما می‌تواند اساسی برای بهبود روابط باشد.

وی تصریح کرد: من فکر می‌کنم سخنان رییس‌جمهور به وضوح نشان داد که تمرکز ما روی مذاکرات هسته‌ای قرار دارد.

جف راسکی همچنین درباره اینکه دولت آمریکا امیدوار است بتواند تا پایان دوره کاری باراک اوباما در سال ۲۰۱۶ روابطش با ایران را بهبود بخشد، گفت: دولت اعلام کرده است که هیچ دری را نمی‌بندد اما نگرانی‌های ما درباره ایران کاملا شناخته شده است و تمرکز ما روی مساله هسته‌ای قرار دارد. اکنون این فرصت وجود دارد که بتوانیم این کار را انجام دهیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا درباره کشته شدن یکی از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عراق، گفت: من گزارشاتی در این باره شنیده‌ام اما اطلاعات بیشتری برای اظهارنظر در این زمینه ندارم.

وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اظهارات روز گذشته باراک اوباما که گفته بود ایران می‌تواند به یک قدرت منطقه‌ای بسیار موفق تبدیل شود، گفت: رییس‌جمهور تاکید کرد که سیاست آمریکا روی حل مساله هسته‌ای قرار دارد و این دلیلی است که ما مذاکرات‌مان را با این کشور به همراه دیگر اعضای ۱+۵ ادامه می‌دهیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ادامه داد: من فکر می‌کنم مساله رفتار ایران است که باید تغییر کند که تنها به موضوع هسته‌ای که درگیر آن هستیم محدود نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پیش از این علاوه‌بر روشن دانستن آینده مذاکرات هسته‌ای اعلام کرد: شرایط به یک سال و نیم گذشته قابل بازگشت نخواهد بود. اکنون تصور غلط طرف‌های مذاکره کننده از الگوی رفتاری جمهوری اسلامی ایران را توانسیتم در مذاکرات تغییر دهیم. ایران‌هراسی پروژه شکست خورده‌ای است و این دستاورد بزرگی است.

ظریف تاکید کرد: قدرت منطقه‌ای ایران افزایش یافته است.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به نظرسنجی‌های موسسات آمریکایی درباره مذاکرات هسته‌ای ایران تصریح کرد: مردم آمریکا اعلام کرده‌اند که تنها راه برخورد با موضوع هسته‌ای ایران مذاکره است. این نشان می‌دهد که تمام دنیا حتی جامعه آمریکا و حتی جامعه‌ای که بیشترین تاثیرپذیری را علی‌القاعده از حرف‌ها و تبلیغات و سیاه‌نمایی‌های آقای نتانیاهو دارد به این نتیجه رسیده‌اند که راه برخورد با ایران راه مذاکره است یعنی با این ملت با فشار، تحمیل و جنگ نمی‌شود صحبت کرد اما این ملت اهل گفت‌وگو، اهل منطق، اهل مذاکره و اهل رسیدن به راه‌حل است. این یک تفاوت اساسی است.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با ۱+۵ گفت: امروز نه تنها سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بلکه منطقه و جهان به دنبال رسیدن به تفاهم در برنامه‌ی صلح آمیز هسته‌ای کشورمان هستند و این امر بسیار مهم است و طلیعه‌ بسیار خوبی از همکاری‌های سازنده را نشان می‌دهد و آثار و مواهب بسیار مهمی را برای کشور به دنبال خواهد داشت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      داعش با تروراین فرمانده گور خود را کندپس باید عراق را گورستان انها کرد واز انها انتقام سختی بگیریم

    • محمدعلی حبیب الهی

      امریکا بداند اگر روزی هم سفارتخانه ای باز شود .دگه لانه جاسوسی نخواهد شد .هنوز زهرچشم دانشجویان بر پیکر امریکا وجود دارد .در مورد هسته ای هم انها باید تن به خواسته های ما بدهند وگرنه هر اتفاقی که بیفتد این ملت است جواب امریکا را خواهد داد.شهادت سردار ما اولا که عراق همسایه ما واماکن متبرکه ما در عراق است واین وظیفه ما هست که به سرنوشت همسایه امان نگران باشیم چون ناامنی انجا به ما لطمه میزند .درایران هرپرچم که بیفتد هزاران نفر درنوبت برداشتن ان پرچم هستند .ما ملتی هستیم که مرگ نمی هراسیم /داعش هم خود ساخته وپرداخته شما هست مشتی کله سیمانی که اخرش باید به قهرجهنم بروند

      پاسخ ها

      • محمدعلی

        من ماندم بعضی افراد سلام کنی منفی میدن /

    • mahnaz

      لعنت به آمریکای جهانخوار که از اون سر دنیا اومده وکیل مدافع مردم شده،ولعنت بر اسرائیل کودک کش که با بی رحمی تمام به کودکان شیر خواره بی گناهم رحم نمی کند.ولعنت به سگهای دست آموز این دو عنصر بی رحم یعنی داعش که مثل خوارجین دوره حضرت علی انسانیت سرشون نمیشه .و ای انسانهای آزاده «هیهات من الذله»مثل سردار تقوی ودیگران باید ندای حق را لبیک گفت و سربلند شد%

    • مرگ بر امریکا

      مرگ بر امریکا

    • ابراهیم

      مرگ بر آمریکا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج