۱۶۵۰۹۲
۵۱۰۷
۵۱۰۷
پ

جنبش گونی پوشی در آمریکا! +عکس

آمریکا، امروز تبدیل به غول مصرف کننده ی جهان شده است. محصولاتی که با یک بار مصرف به دور انداخته می شوند و خرید کردن تابع مد که هر روز رونق بیشتری می گیرد.

ایسکانیوز: آمریکا، امروز تبدیل به غول مصرف کننده ی جهان شده است. محصولاتی که با یک بار مصرف به دور انداخته می شوند و خرید کردن تابع مد که هر روز رونق بیشتری می گیرد. اما همین چند دهه پیش، اوضاع طور دیگری بود. صرفه جویی هنوز یک ارزش بود و مردم از هر لباس سال ها استفاده می کردند. لباس هایی که از پارچه های مختلف درست می شد. لباس های دوخته شده از گونی مواد غذایی!

جنبش گونی پوشی در آمریکا! +عکس

مادرم حالا هشتاد و پنج سال دارد. او برایمان خاطراتی از سال های ۱۹۳۰ می گوید که در آن لباس هایی می پوشیدند که از گونی های مواد غذایی درست شده بود. اتفاقی که در سال های رکود بزرگ، کاملا عادی بود.

جنبش گونی پوشی در آمریکا! +عکس

داستان از همین جا شروع می شود. در سال ۱۹۲۹، بورس آمریکا سقوط کرد و بعد از آن، بزرگترین و طولانی ترین موج بحران اقتصادی جهان شکل گرفت. همین، منجر به این شد که مردم دست به صرفه جویی بزنند و از خرید کردن بیش از حد بپرهیزند. در حوزه ی پوشاک، این امر منجر شد که از پارچه های گونی مواد غذایی دستمال سفره، پرده، لباس و چیزهای دیگر درست کنند.

جنبش گونی پوشی در آمریکا! +عکس

مردم بسته های بزرگ غذای جوجه یا آرد را در بسته های بزرگ ۵۰ تا ۱۰۰ پوندی می خریدند. این بسته های کتانی، بعدا در خیاطی به کار می رفت.

جنبش گونی پوشی در آمریکا! +عکس

در سال های رکود اقتصادی و تلاش مردم به صرفه جویی، کارخانه ها برای تشویق مردم به خرید شروع به کاهش قیمت ها کردند. قیمت ها پایین و پایین تر آمد و فایده ای نداشت. تقاضا کاسته شده بود. بعد از شروع موج استفاده از گونی های مواد غذایی در صنایع پوشاک خانگی، کارخانه ها برای تشویق مردم به خرید دست به ابتکاری جالب زدند: مواد غذایی را در گونی های طرح دار عرضه کردند. گونی هایی که تبدیل به لباس های بسیار زیبا می شد. استفاده از این لباس ها بسیار معمول شده بود.

جنبش گونی پوشی در آمریکا! +عکس

این روزها نوشته ای در مورد گونی های آرد شرکت گندم کانزاس در حال پخش شدن در فضای مجازی است. این شرکت آرد، بعد از فهمیدن محبوبیت گونی هایش، شعار تبلیغاتی اش را عوض کرد و آن را تغییر داد به: از ما آرد بخرید تا بهترین نان و زیباترین لباس ها را درست کنید.

جنبش گونی پوشی در آمریکا! +عکس

در واقع تنها گونی های شرکت کانزاس نبود که وارد بازار شد. بسیاری از شرکت های مواد غذایی شروع به استفاده از گونی هایی کردند که با یک بار شست و شو، مهر شرکت پاک می شد و پارچه ی با کیفیتی با رنگ های درخشان باقی می ماند.

جنبش گونی پوشی در آمریکا! +عکس

«وقتی بچه بودم، آرد و شکر و مواد غذایی دیگر در گونی عرضه می شد. مادر از این گونی ها برای درست کردن لباس استفاده می کرد. برایمان خیلی مهم بود که وقتی پدر برای خرید مواد غذایی می رود، همراهی اش کنیم. اینطوری، می توانستیم پارچه ی لباس آینده مان را انتخاب کنیم.»

جنبش گونی پوشی در آمریکا! +عکس

میزان کیفیت این پارچه ها باور نکردنی است. هنوز می توان در گنجه ی زنان پیر از این لباس ها نشانه ای پیدا کرد. مشتری دیگر این لباس ها، کلکسیونرها هستند که این روزها، به شدت در حال خریدن هر چیزی مربوط به سال های ابتدای جنگند: یادگاری های سال های رکود بزرگ.

جنبش گونی پوشی در آمریکا! +عکس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج