۱۶۵۲۸۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

سراتو کوپ ۲۰۱۴، کوپه محبوب

سل جدید کیا سراتو مدتیست که موفقیت های جالب توجهی در بازار سدان های متوسط خانوادگی کسب کرده و پیشرفت های چشمگیری را نیز تجربه کرده است.

سراتو کوپ 2014، کوپه محبوب
مجله تخت گاز: نسل جدید کیا سراتو مدتیست که موفقیت های جالب توجهی در بازار سدان های متوسط خانوادگی کسب کرده و پیشرفت های چشمگیری را نیز تجربه کرده است. حالا مدتی سراتو کوپ جدید نیز وارد کشور شده، تا همچون قبل، در کنار نمونه سدانش در بازار عرض اندام کند.

کیا سراتو که در کره با نام k3 و در سایر کشورها با نام فورته شناخته می شود، در سه نوع سدان، هاچ بک و کوپه تولید می شود. ابعاد سراتو کوپ جدید نسبت به قبل بزرگتر شده است و از این رو، فضای پاها روی صندلی های جلو بیشتر از قبل شده است. برای ساخت بدنه این خودرو از فولاد با مقاوت بالا استفاده شده و همین عامل باعث شده تا سبک‌تر از قبل باشد.

فرم کلی بدنه سراتو کوپ جدید، بی شباهت با مدل قبلی نیست، اما در بخش طراحی به کلی متحول شده و هیچ نقطه مشترکی با قبل ندارد. طراحی قسمت جلو با نمونه سدان تفاوت چندانی ندارد، اما طراحی عقب خودرو با مدل سدان به کلی متفاوت است.

سراتو کوپ 2014، کوپه محبوب

همچون مدل سدان، سراتو کوپ نیز نسبت به نسل قبلی خود جهش بزرگی در بحث کیفیت متریال کابین و فهرست تجهیزات و امکانات رفاهی داشته است. از آپشن های جالب توجه این خودرو می توان به سیستم تهویه صندلی راننده، گرمکن فرمان و صندلی های برقی مجهز به گرمکن اشاره کرد. فرمان سراتو کوپ نیز از نوع فلکس است و در سه حالت راحت، نرمال و اسپرت قابل تنظیم است.

سراتو کوپ جدید در دو مدل EX و SX تولید می شود. نمونه موجود در ایران از نوع EX بوده و از پیشرانه ۴سیلندر ۲لیتری بهره می برد، که قادر است ۱۷۳ اسب بخار قدرت تولید کند. این در حالی است که مدل SX با پیشرانه ۱.۶ لیتری مجهز به توربوشارژ، قادر است ۲۰۱ اسب بخار قدرت تولید کند که بسیار هیجان انگیزتر از نمونه ۲لیتری است.

پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو با پیشرانه ولاستر توربو و سراتو SX هاچ بک مشترک است. جعبه دنده در نظر گرفته شده برای سراتو کوپ از نوع ۶سرعته دستی است و جعبه دنده ۶سرعته اتوماتیک با شیفترهای پشت فرمان نیز قابل سفارش است. لازم به ذکر است سراتو کوپ های وارد شده به کشور اکثرا از جعبه دنده تیپ ترونیک بهره می برند.

سراتو کوپ 2014، کوپه محبوب

با بهبودهایی که در سیستم تعلیق مدل جدید داده شده، شاهد سواری نرمتر و آرامش بخشی نسبت به قبل هستیم و خبری از تکان ها و تنش های کابین در این مدل نیست. یکی از برتری های سراتو کوپ نسبت به سایر کوپه های هم کلاس، فضای مناسب صندوق بار است. که این جاداری را مدیون طراحی منطقی و خاص قسمت عقب است.

به علاوه صندلی های ردیف عقب قابلیت تا شدن دارند تا فضای بیشتر بار در اختیار باشد. اما همین طراحی خاص عقب باعث کاسته شدن از دید عقب شده که این مشکل تا حدودی با سنسورهای عقب مرتفع شده است.

رقبای داخلی و خارجی

Veloster

سراتو کوپ 2014، کوپه محبوب

Toyota GT۸۶

سراتو کوپ 2014، کوپه محبوب

Renault Laguna

سراتو کوپ 2014، کوپه محبوب

پیشنهاد نهایی

سراتو کوپ با قیمت ۱۳۰ میلیونی اش، به شما این امکان را می دهد تا با بودجه محدودتر نسبت به سایر کوپه ها، از لذت سواری با یک خودروی کوپه بهره مند شوید. البته فکر رقابت با جی تی ۸۶ و کوپه های ۶ سیلندر را فراموش کنید.

سراتو کوپ 2014، کوپه محبوب

سراتو کوپ 2014، کوپه محبوب

سراتو کوپ 2014، کوپه محبوب
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج