۱۶۵۳۵۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

تلخ‌ ترین رویدادهای جهان در سال ۲۰۱۴

جهانیان در سال ۲۰۱۴ میلادی همچون دیگر سال‌های گذشته شاهد رویدادهای تلخ و شیرین زیادی بوده‌اند. علاوه بر وقایع طبیعی، اتفاقات کوچک و بزرگ زیادی هم در دنیا روی داده که توجه بسیاری از خبرگزاری‌ها را جلب کرده است.

روزنامه ایران: جهانیان در سال ۲۰۱۴ میلادی همچون دیگر سال‌های گذشته شاهد رویدادهای تلخ و شیرین زیادی بوده‌اند. علاوه بر وقایع طبیعی، اتفاقات کوچک و بزرگ زیادی هم در دنیا روی داده که توجه بسیاری از خبرگزاری‌ها را جلب کرده است.

از جمله این حوادث، شیوع یک نوع بیماری به نام ابولا که عده نسبتاً زیادی را به کام مرگ کشانده یا رویدادهایی چون ناپدید شدن هواپیماهای مسافربری و... که برای مدتی جهان را در شوک فرو برده بود. اخبار منتشر شده درباره ویروس مرگبار ابولا در سال ۲۰۱۴ میلادی نگرانی‌هایی را در میان مردم کشورهای مختلف پدید آورد.

ابولا

ابولا یا تب هموراژیک نوعی بیماری ویروسی است که از جمهوری دموکراتیک کنگو و حاشیه رودخانه زئیر به دیگر نقاط جهان سرایت کرد. این بیماری دو تا سه هفته بعد از ابتلا به ویروس ابولا به شکل تب، گلودرد و دردهای ماهیچه‌ای و سردرد ظاهر می‌شود. ابولا ویروسی است که از طریق تماس خونی یا از طریق مایعات بدن حیوان و انسان آلوده منتقل می‌شود. خفاش‌های میوه‌خوار هم بدون اینکه مبتلا به این بیماری شوند می‌توانند ویروس ابولا را به دیگر موجودات منتقل کنند. ابولا در سالی که گذشت جان بیش از ۷ هزار و ۵۰۰ تن را در سراسر جهان گرفت.
این ویروس که به عنوان مرگبارترین ویروس جهان در سال 2014 میلادی شناخته شد گرچه تمامی مراکز پزشکی جهان سعی در جلوگیری از انتشار این ویروس را داشته‌اند اما چندان هم در این زمینه موفق نبوده‌اند.

مرگ مهاجران غیرقانونی در مدیترانه

همه ساله مهاجران زیادی از سراسر جهان برای داشتن زندگی بهتر به طور غیرقانونی و توسط قاچاقچیان انسان از طریق دریا و زمین، سفر آغاز می‌کنند و همواره با خطراتی روبه‌رو می‌شوند. برخی در این راه جان خود را از دست می‌دهند که بیشترشان همراه با زن و فرزندان در میان امواج متلاطم دریاها می‌میرند.

آخرین اخبار و آمارها نشان می‌دهد در سال 2014 میلادی نیز بیش از 700 مهاجر غیرقانونی در دریای مدیترانه با واژگونی قایقشان جان باخته‌اند. بسیاری از این مهاجران برای فرار از کشورهای جنگ‌زده و نجات از زندگی مشقت‌بار با قایق‌های کهنه و فرسوده سفر می‌کنند و هرگز به مقصد نمی‌رسند به طوری که مقامات و سازمان ملل متحد از این مرگ و میرها به عنوان فاجعه انسانی یاد کرده‌اند.

ریزش معدن در ترکیه

مردم ترکیه امسال-2014 میلادی- با ریزش معدن‌های مختلف و مرگ و میر عده زیادی از معدنکاران روبه‌رو بوده‌اند. به عنوان نمونه در یک حادثه معدن بیش از 301 معدنچی جان خود را از دست داده‌اند که پس از وقوع این حادثه مرگبار بسیاری از مردم علیه دولت اردوغان تظاهراتی برپا کردند. در این حادثه، انفجار مهیب و آتش‌سوزی در معدن مرگ این عده از کارگران را رقم زده و خانواده‌هایشان را داغدار کرده بود. این معدن در منطقه سوما در استان مانیسا واقع در غرب ترکیه قرار داشت که با وجود تلاش امدادگران آنها تعداد کمی از معدنچیان را از مرگ نجات دادند.

بدترین سال برای کودکان جهان

صندوق کودکان ملل متحد «یونیسف» اعلام کرد کودکان قربانیان عمده سال 2014 میلادی بوده‌اند به همین خاطر این سازمان از سال 2014 به عنوان بدترین سال برای کودکان یاد کرده است. براساس آمارهای منتشر شده از سوی این سازمان جهانی در طول سال 2014 بیش از 15 میلیون کودک در خشونت‌های کشورهای مختلف جهان از جمله سوریه، فلسطین، عراق، سودان جنوبی، اوکراین و... درگیر ناآرامی‌ها بوده‌اند. برخی از آنها به اجبار درگیر جنگ شده و خانواده‌ها را از دست داده‌اند. گروهی در مسیر راه خانه یا مدرسه ربوده شده‌اند و جمعی در صحنه‌های جنگ جان سپرده‌اند.

شیوع آنفلوانزای مرغی

شیوع بیماری پرندگان به نام آنفلوانزای مرغی از ویروسی که پرندگان حامل آن هستند به انسان منتقل می‌شود که در این سال عده بی‌شماری را در کشورهای مختلف جهان مبتلا کرد. این ویروس هرازگاهی سر از جایی در می‌آورد و باعث نگرانی مسئولان بهداشت در سراسر جهان می‌شود. اکثر مبتلایان به این بیماری مرغدارانی بوده‌اند که در مناطق روستایی زندگی می‌کردند هر چند سازمان خواربار و کشاورزی جهان تلاش‌های زیادی برای پیشگیری از انتشار روزافزون این بیماری کرده است. سال 2014 میلادی مردم کشورهایی چون آلمان، هلند، انگلستان، لیبی، چین و کره جنوبی درگیر این ویروس مرگبار بوده‌اند. این بیماری در طول سال 2014 میلادی جان بیش از 100 تن را در سراسر جهان گرفت.

قتل‌عام مادر استرالیایی

قتل و کشتار انسان‌ها در هر جای جهان که اتفاق بیفتد برای جهانیان دردناک و غم‌انگیز است که دلخراش‌ترین جنایت در سال 2014 میلادی شاید قتل‌عام هشت فرزند توسط یک مادر استرالیایی باشد.

پلیس استرالیا درجریان این فاجعه انسانی، اجساد هشت کودک 18 ماهه تا 15 ساله را در خانه‌ای در ایالت کوئینزلند استرالیا پیدا کرد که عامل این جنایت یک مادر روانی بود که همه فرزندانش را با ضربات چاقو به قتل رساند.

پلیس استرالیا اعلام کرد این زن پسر 20 ساله‌ای نیز داشت که هنگام بازگشت به خانه با اجساد خواهران و برادران خود روبه‌رو شده است. مأموران پلیس در خانه این زن چاقوی خون‌آلودی را یافته‌اند که بچه‌ها با آن کشته شده بودند. بررسی‌های انجام شده نشان داد این زن در طول زندگی با چهار مرد ازدواج کرده بود و بر اثر فشار روانی تصمیم به قتل هشت فرزند خود گرفته است.

حمام خون در چین

قتل‌عام مسافران ایستگاه قطار مترو چین نیز به عنوان یکی از جنایات هولناک سال 2014 میلادی شناخته شده است. در این حادثه اعضای یک باند تبهکار به‌طرز وحشیانه‌ای با دشنه به جان مسافران در ایستگاه مترو چین افتادند و طی حمله مرگباری 163 نفر را کشته یا مجروح کردند.

پلیس چین 10 مرد دشنه به دست را عامل این قتل‌عام وحشیانه معرفی کرد.

ایستگاه راه‌آهن «کان مینگ» واقع در استان یون‌نان در چین در ساعت 20/9 دقیقه به وقت محلی (در روز شنبه 10 اسفندماه) شاهد این جنایت خونین بود.

پلیس و نیروهای امنیتی ایستگاه مترو و یگان ویژه ضدتروریستی بلافاصله پس از آغاز کشتار در محل حاضر شدند و چهار تن از 10 نفر جنایتکار دشنه به دست را کشتند. این حادثه با فرار دیگر مهاجمان و انتقال مجروحان به بیمارستان پایان یافت. به گزارش پلیس، هیچ گروهی مسئولیت این کشتار دسته‌جمعی را برعهده نگرفت.

غرق شدن کشتی کره‌ای

یکی دیگر از حوادث تلخ سال 2014 میلادی، غرق شدن کشتی کره‌ای با 477 مسافر و خدمه‌اش در نزدیکی سواحل کره جنوبی بود که در آوریل 2014 میلادی (فروردین 93) اتفاق افتاد و بیش از 270 دانش‌آموز طعمه امواج دریا شدند. در جریان تحقیقات علت مرگ دانش‌آموزان و دیگر مسافران این کشتی کره‌ای، سهل‌انگاری لی‌جون سئوک کاپیتان کشتی و چند تن از خدمه‌اش اعلام شد و امدادگران با وجود تلاش‌های بی‌وقفه تنها توانستند 179 نفر از مسافران را نجات دهند و بقیه مسافران به علت تأخیر در اعلام وضعیت خطر هنگام واژگون شدن کشتی و متلاطم بودن دریا و کم بودن قایق‌های نجات نتوانستند جان خود را نجات دهند. مسافران می‌دانستند در صورت پریدن به درون آب دریا، قربانی دریای متلاطم و امواج خروشان خواهند شد.

ناپدید شدن دو هواپیمای مالزی به همراه مسافرانش

غم‌انگیزترین سوانح هوایی در سال 2014 میلادی ناپدید شدن دو هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مالزی بود. هواپیمای بوئینگ 77 متعلق به شرکت هواپیمایی مالزی در هشتم مارس 2014 که از کوالالامپور پایتخت مالزی با 239 مسافر به سمت پکن پرواز می‌کرد به دلیل نامعلومی با تغییر مسیر در آسمان ناپدید شد. عملیات گسترده‌ای برای یافتن این هواپیما از طرف 26 کشور جهان آغاز شد که بزرگترین عملیات جست‌وجو در تاریخ عنوان شد. با وجود تلاش‌های بی‌وقفه هرگز اثری از این هواپیما و مسافرانش پیدا نشد و در حال حاضر جست‌وجوی غواصان در کف دریا با استفاده از فناوری‌های جدید صورت می‌گیرد اما داده‌های ماهواره‌ای و اطلاعات زیردریایی هیچ ردی از این هواپیما را تاکنون نشان نداده است.

هواپیمای دیگر از خطوط مالزی متعلق به پرواز QZ8501 بود که در مسیر اندونزی به کوالالامپور به طور ناگهانی با 162 مسافر از صفحه رادار محو شد. این هواپیما متعلق به آژانس ایرآسیا بود که پرواز خود را در تاریخ 7 دی 93 (28 دسامبر 2014) از فرودگاه سورابایا آغاز کرد. اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهد خلبان قبل از ناپدید شدن هواپیما درخواست تغییر ارتفاع از برج مراقبت کرده بود. پس از دو روز جست وجو و بی خبری، شماری از اجساد 162 سرنشین این پرواز را عصر روز سه شنبه 9 دی در تنگه «کاریماتا» در دریای جاوه اندونزی یافتند.

حمله مرد ساطور به دست به دانش‌آموزان در چین

یکی از خونین‌ترین حوادث سال 2014 میلادی حمله یک مرد 35 ساله ساطور به‌دست به کودکان مدرسه‌ای ابتدایی در چین بود. وی در این حمله وحشیانه هشت دانش‌آموز ابتدایی در استان هوبئی را بشدت زخمی کرد. «زیهانگ» این مرد ساطور به دست که یک بیمار روانی شناسایی شده انگیزه خود را از این حمله روشن نکرد.

مسئولان مدرسه‌ ابتدایی که از رفتار این مهاجم شوکه شده بودند بلافاصله وارد عمل شدند و کودکان زخمی را به بیمارستان منتقل کردند. حمله مردان چاقو به‌دست در کشور چین طی سال‌های گذشته از نگران‌کننده‌ترین حوادث در این کشور محسوب می‌شود که بارها اتفاق افتاده است، انگیزه اکثر این حملات روشن نبوده اما متأسفانه کودکان بی‌گناه قربانی این حملات آسیب روانی می بینند. با وقوع این‌گونه حوادث اعضای خانواده‌های چینی بسیار نگران می‌شوند و همواره با دلهره و دلواپسی فرزندان خود را به مدرسه می‌فرستند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج