۱۶۵۳۹۵
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

خطرناک‌ترین کشور دنیا برای خبرنگاران

فدراسیون بین المللی خبرنگاران با اعلام اینکه تنها در سال ۲۰۱۴، ۱۴ خبرنگار در پاکستان کشته شدند، این کشور را به عنوان خطرناک‌ترین کشور برای خبرنگاران معرفی کرد.

خبرگزاری ایسنا: فدراسیون بین المللی خبرنگاران با اعلام اینکه تنها در سال ۲۰۱۴، ۱۴ خبرنگار در پاکستان کشته شدند، این کشور را به عنوان خطرناک‌ترین کشور برای خبرنگاران معرفی کرد.

فدراسیون بین‌المللی خبرنگاران اعلام کرد: مجموعه خبرنگاران کشته شده که در سال ۲۰۱۴ هدف کشتارهای هدفمند، بمب‌گذاری و یا تیراندازی قرار گرفتند به ۱۱۸ تن افزایش یافت. این در حالی است که سال ۲۰۱۳ این آمار ۱۰۵ تن بود.

طبق گزارش فدراسیون بین المللی خبرنگاران که خود را بزرگترین نهاد خبرنگاران جهان می‌داند، ۱۷ خبرنگار دیگر در اثر حوادث بلایای طبیعی در حین انجام وظیفه کشته شدند. پس از پاکستان سوریه قرار دارد که در سال ۲۰۱۴، ۱۲ خبرنگار در آنجا کشته شدند. ۹ خبرنگار نیز در فلسطین و افغانستان جان خود را از دست دادند.

طبق آمار این فدراسیون موسوم به آی اف جی (IFJ) هشت خبرنگار نیز در سال ۲۰۱۴ در عراق و اوکراین کشته شدند. در میان کشته شدگان، خبرنگاران آمریکایی به نام "جیمز فولی" و "استفان ساتلوف" بودند که هر دو به دست داعش سرشان بریده شد. آمار آی اف جی نشان دهنده رشد تهدیدها علیه حرفه روزنامه نگاری است و این فدراسیون از دولت‌ها درخواست کرد تا حفظ جان خبرنگاران را در اولویت قرار دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج